Barack Obama 44ste president!

Rond 05.00 NL tijd is Barack Obama gefeliciteerd als 44ste president van de Verenigde Staten.



De stemmen zijn nog niet allemaal binnen, maar op dit moment heeft hij 306 kiesmannen tegen 146 voor McCain. Aangezien de nieuwe president 270 kiesmannen nodig heeft voor een overwinning zijn er vele feesten losgebarsten en hebben alle tv stations Obama gefeliciteerd met zijn overwinning

AMSTERDAM - De Democraat Barack Obama is de 44e president van de Verenigde Staten. Dat meldde nieuwszender CNN woensdagochtend op basis van berekeningen. Obama is de eerste Afro-Amerikaan die president wordt.



Obama heeft tijdens de verkiezingen dinsdag genoeg kiesmannen in de verschillende staten achter zich gekregen.



Hij haalde belangrijke overwinningen in onder meer Ohio en Virginia op zijn Republikeinse tegenstander John McCain. Overal in het land brak spontaan feest uit.



bron: NU.nl

ik zit nu naar zijn speech te kijken…

zag net die van McCain en vond m opeens veel symphatieker dan tijdens zijn campagne.



De Amerikanen hebben eindelijk eens laten zien dat ze lef hebben.

Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen met deze vernieuwende president.

@Natascha1975 wrote:

ik zit nu naar zijn speech te kijken…

zag net die van McCain en vond m opeens veel symphatieker dan tijdens zijn campagne.



De Amerikanen hebben eindelijk eens laten zien dat ze lef hebben.

Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen met deze vernieuwende president.




Inderdaad. Fijn dat die McCain niet gewonnen heeft. :thumbup:

:dance: :dance: :dance: :dance:



Fantastisch!!



Eindelijk weer eens een mooie Amerikaanse droom die uitkomt!!

:thumbup: Ik ben heel benieuwd wat dit voor veranderingen gaat brengen. Ik heb met 85 punten op Obama gestemd.

Een “zwarte” president, eindelijk. Volgens mij wonen er meer donkere mensen dan blanke mensen in Amerika.

Ik vind het super!

:dance:

Het eerste wat wij vanochtend deden bij het gaan van de wekker ( Thijmen :mrgreen: ) was kijken wie het geworden is.



Wat een monsteroverwinning!!!



Ik ben heel benieuwd wat dit voor Amerika en de rest van de wereld gaat betekenen.

Ik vind dit zo’n sprekende foto…

Ik vind het echt geweldig,zit naar het rtl nieuws te kijken en ik schiet helemaal vol van de emoties die daar los komen .



Hij heeft welverdiend gewonnen :clap:

Weet je dat ik het echt ontroerend vind als ik Donkere mensen zie reageren op deze overwinning.

En dan vooral eigenlijk de ouderen die nog hebben meegemaakt dat ze achterin de bus moesten zitten, die de bioscoop niet inmochten, die geen cafe inkwamen…

Dat alles was 40 jaar geleden en nu word ‘1 van hen’ president!

Je hoort hun gedachten bijna ‘dat we dit nog mee mogen maken’

Ja Joseetje, zo voelt het voor mij ook aan…

eindelijk gerechtigheid voor deze mensen die ooit zo verdrukt en vernederd werden.



M.L.KIng zei: I have a dream…

Soms komen dromen uit…

:thumbup: :thumbup: :thumbup:



liefs

Gerda

Hier zijn we ook tevreden! :thumbup:

Ik ben benieuwd wat het (hij) brengt!

Ik werd om half vijf wakker en was zo nieuwsgierig, was net voor de overwinning en de speeches heb ik ook nog gezien…



Oprah Winfrey overemotioneel en zijn dochtertjes die een puppy gaan krijgen… :cry: :lol:

YESSSSSSSSS!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Super!!!

Geweldige overwinning!!! :thumbup:



Nu nog een keer een “oorspronkelijke” Amerikaan op de presidentsstoel en de cirkel is weer rond.

hier ook helemaal blij, had 4 jaar geleden al de balen dat de amerikanen niet het lef hadden en weer voor bush gingen. Die heeft er nu zo’n zooitje van gemaakt dat vlgs mij iedereen heeft gedacht van “erger kan het toch niet worden”

Eindelijk weer het roer om, hoop dat ie er weer wat van weet te maken.



Overigens vind ik het mooi hoor dat nu eindelijk een donker iemand president is geworden (en van oorsprong een kenyaan nog wel :inlove: ), maar vind het ergens ook wel erg dat er zo de nadruk op gelegd wordt, dat zoiets zo bijzonder moet zijn :frowning:

We zijn allemaal maar mensen en wat maakt de kleur nu uit? Helaas veel schijnbaar :frowning:



Laten we hopen dat ie het helemaal gaat maken en voor eens en altijd een streep kan gaan trekken door deze discriminatie. :pray:

Ik vind het zo,n sympathieke man he. Jippeee…



En nu zien hoe hij het gaat doen. 20 januari wordt ie ingezworen en dan is bush (eeeindelijk) klaar ( lees: weg)

:dance: :dance: :dance: geweldig :dance: :dance: :dance: