Bak banaan?

Wij hebben bakbanaan gehad (3 stuks) en ik weet niet wat ik er mee kan maken of hoe of wat.

Wie heeft er een recept voor bakbanaan? (oftewel internet Baka bana…?)

is dat niet gewoon stukken banaan door deeg halen en bakken in de frituur? (beetje ala olibollen??)

dunne plakkies snijden en frituren na het frituren zeezout eroverheen , yumm yummm bewaar wat voor me oke ?

blinkybill is toch dat koalabeertje die tekenfilm ?

blinkybill doet wat ie wil … zoiets toch ?

moes er ineens aan denken hihi.

Ik snap dit soort vragen nooit zo goed op kok :think:

Je tikt toch gewoon bakbanaan recept in op google en dan krijg je honderden recepten? :eh:

Dan krijg je puur recepten ja, niet wat mensen er van vinden en wat echte aanraders zijn :wink:

Maar dat geeft niet, hiér is die keukentafel dus speciaal voor :slight_smile:

@nathaliehvdominique wrote:

blinkybill is toch dat koalabeertje die tekenfilm ?

blinkybill doet wat ie wil … zoiets toch ?

moes er ineens aan denken hihi.

dat klopt :wink:

Ik wil ook wel recepten, maar ook de mening van andere wat die er dus van vinden.

Dus echte aanraders.

dan heb ik geen recept, kan alleen zeggen dat ik het heel erg lekker vind.

Zowel als met beslag als zonder beslag ( banaanchips dus)

@blinkybill wrote:

dan heb ik geen recept, kan alleen zeggen dat ik het heel erg lekker vind.

Zowel als met beslag als zonder beslag ( banaanchips dus)

Bananen chips? hoe doe je dat?

ik zou zeggen google even :eh:

Nee sorry, met handige tips of bijzondere recepten kan ik me voorstellen dat je feedback en ervaringen wilt delen,

maar dit soort dingen dan vraag ik me echt af??? :doh:

dunne plakkies snijden en frituren na het frituren zeezout eroverheen , yumm yummm bewaar wat voor me oke ?

tadaaaa banana shippies :mrgreen:

tadaaaa banana shippies :mrgreen:

:drool: :drool:

hebbie trek mip ???

ga bakkie banana bakken !!!

ik proef die banaan al in me mond en dan dat zoute van de zout erbij …

okeeeeeee ik produceer bietje boel speeksel nou.

Ik ken zowel zure (groene) als zoete (groengele) bakbanaan. Weet eigenlijk niet zeker of de zoete bakbanaan hetzelfde is als de zure, maar dan langer gerijpt?

In elk geval, ik vind zelf de zoete het lekkerst, maar die zijn absoluut niet geschikt om chips van te maken (te zacht). Wel heel lekker als je hem in plakjes snijdt, even bakt (niet te lang), en dan een beetje zure room erbij.

De zure bakbanaan maak ik wel eens zo klaar (Latijns-Amerikaans recept, patacones heet het):

In plakjes snijden van ongeveer een centimeter of 2-2,5 dik. Minuut of 5 zachtjes bakken op de platte kant, dan omdraaien, andere kant ook een paar minuten bakken. Als het goed is, is de banaan nu wat zachter geworden, en kan je vervolgens het volgende doen: met een spatel erop drukken en helemaal plat drukken. Daarna nog even op hoog vuur aan beide kanten bakken, en zout erover. Je hebt dan een soort zoute bananenkoekjes, lekker als borrelhapje.

:drool: :drool: :drool:

bedankt… voor de tips!

Bak bananen worden ook erg vaak gebruikt om pisang goreng van te maken ( oftewel gebakken banaan)

Het recept…

Pisang Goreng (gebakken banaan)

Middelen.

ruim voor 4 personen

2 kookbananen (zijn grote bananen. toko)

2 kopjes bloem

Zout 1 tot 2 theelepeltjes.

kopje lauw water.

plantaardige olie.

Voorbereiding

Ontdoe de bananen van hun schil, en snij ze in drie delen, daarna over de lengte dikke repen maken.

maak van de bloem het zout en het water een niet al te dun beslag.

Bereiding.

Plaats een bakpan op het vuur met de olie. ( redelijk hoog net als bij oliebollen)

Dompel de stukjes banaan in het beslag

bak ze in de hete olie tot een mooie lichtbruine korst te zien is.

Dit heet in suriname baka bana. Er is ook een variant mogelijk. de banaan gewoon bakken.

Lekker gedurende de hele dag als tussendoortje.

TIP

U kan ook wat Kaneel proberen…Experimenteer.

Smakelijk eten

hier bakken we banaan meestal mee met de witlof…

witlof in de wok aanbakken, op het laatst banaan mee bakken en wat honing erdoor. jummie! :drool:

banaan/witlof en honing :sick: lijkt me echt helemaal niks :mrgreen: