ik heb ook nog liggen en die ga ik vanaaf maken bij wie is de mol.
Ikd oe altijd. flink wat knoflook stampen en samen met zout ( flink wat zout ) mengen met een beetje water! Dat je een beetje een papje krijgt.
De banaan in wat dikkere plakjes snijden. denk aan 10 milimeter dik ofzo en die in de frituur gooien. zodra de bananen wat goudgelig zijn een theelepeltje knoflook pap erbij doen.
Ik doe mijn baka bana in 3 keer bakken. ZO heb ik overal even veel knoflook opzitten!!
JUMMMIEE lekker met een bakkie thee!!!
@#puk# wrote:
Ik snap dit soort vragen nooit zo goed op kok :think:
Je tikt toch gewoon bakbanaan recept in op google en dan krijg je honderden recepten? :eh:
dan kunnen we een groot gedeelte van het forum wel sluiten aangezien alles wel te googlen is :eh:
ik heb het 1 keer geprobeerd maar ben er niet voor weggelegd. Vond ze zooo lekker, collega had ze gemaakt en ik dacht; dat kan ik ook. Nou niet dus :mrgreen: :think: helaas kan ik je dus niet helpen, maar ik weet wel dat ze met bloem eroverheen en uit de frituur heel lekker zouden moeten smaken :drool:
@nachtvliinder wrote:
ik heb ook nog liggen en die ga ik vanaaf maken bij wie is de mol.
Ikd oe altijd. flink wat knoflook stampen en samen met zout ( flink wat zout ) mengen met een beetje water! Dat je een beetje een papje krijgt.
De banaan in wat dikkere plakjes snijden. denk aan 10 milimeter dik ofzo en die in de frituur gooien. zodra de bananen wat goudgelig zijn een theelepeltje knoflook pap erbij doen.
Ik doe mijn baka bana in 3 keer bakken. ZO heb ik overal even veel knoflook opzitten!!
JUMMMIEE lekker met een bakkie thee!!!
ow wacht. Je heb natuurlijk de groene bak banaan en de gele bak banaan!!
De gele is rijper en dus zoeter die kan je i de bloem bakken. WIl je bananen chips maken zal je de groene banaan nodig hebben.
@enidan23 wrote:
banaan/witlof en honing :sick: lijkt me echt helemaal niks :mrgreen:
dat was ook mijn eerste reactie, maar hier vonden we het allemaal erg lekker. vooral ons kleine meisje! (dat is de enige manier dat e witlof eet zelfs…)
ik ken alleen de groene bakbanaan, die is echt nog heel hard als je 'm snijdt…
voor een heerlijk hartig, pittig recept: banaan in dunne plakjes snijden, marinade maken van olijfolie, fijngestampte chilipepepers, zout en peper en een scheutje tabasco. Uurtje of twee laten intrekken.
Daarna in de pan op hoog vuur bakken. Het worden dan krokante pittige bananenchips. Lekker voor bij de borrel, of bij een gerecht met rijst en groenten.
ohhhhhhh ik vind het heerlijk!
Wij eten ze op de molukse manier!
Pisang goreng! Lekker door een deegje en dan in de hete olie!
Echt een van mijn favorieten!
Hoe maak je het bloempapje dan? Gewoon een soort olibolbeslag?