Bad huren voor bevalling in Noord-Holland

Ik heb gezocht gezocht en nog eens gezocht, maar kan het niet vinden. Ik kom telkens uit op de website van duikertje, maar die zitten in brabant. Beetje erg ver voor mij. Weten jullie goede links of websites waar een bad verhuurd wordt in Noord-Holland?



Alvast bedankt!

Ik wou het ook erg graag, maar ben maar van af gestapt, aangezien mijn verloskundige het niet wilt doen bij de 1e bevalling (bij de 2e wel) het lijkt mij nu laat voor mij om dan nog een andere te zoeken.

En ook omdat we thuis houten vloer hebben op de 1e verd., dat draagt dus niet goed bij al die liters water.



Ik las het volgende bij LINK verwijderd beheer:

De verloskundige

Het is verstandig te overleggen met je verloskundige, wanneer je voor een badbevalling hebt gekozen. Sommige verloskundigen hebben geen ervaring met badbevallingen. Als jouw verloskundige je niet wil ondersteunen bij een badbevalling, is het misschien mogelijk om over te stappen naar een andere praktijk. Wellicht zien ze daar wel de voordelen van een badbevalling en hebben ze er ook ervaring mee.

Stichting Waterkinderen heeft een lijst met verloskundigen in Nederland die positief staan tegenover het bevallen in water. Je kunt deze lijst per e-mail aanvragen op het volgende mail adres: MAILADRES VERWIJDERD BEHEERVermeld dan ook de woonplaats en postcode. Dat vergemakkelijkt het zoeken naar een geschikte verloskundige.



Als je geluk hebt, wilt je verloskundige je wel ondersteunen en heeft wellicht wat adressen voor je.



Hopelijk heb je hier wat aan… Succes!

Ben ik weer…



Ik heb eentje gevonden dat toch dichterbij jou gevestigd is: LINK verwijderd beheer



Alleen, de huurprijzen liegen er niet om, zie site, maar de praktijk is ook in staat het in termijnen te regelen. Hopelijk vind je iets!



Groetjes, Salt



PS link is dus verwijderd, maar bedrijf heet dus Oerbron

Dank je! Ik ga gauw kijjken!



Weet iemand toevallig het ene bedrijf in A’dam??? Want er schijnt er ook eentje te zijn in A’dam.

Hai,



Wij hebben ons bad gehuurd bij de oerbron.



Zij zitten vlak boven Amsterdam (zuidoostbeemster). Ik zag wel op hun site dat ze per 23 September verhuizen naar Eemnes…

Heb even voor je gezocht, volgens hun website verhuren ze bij “Active Health Center” ook baden. Zij zitten in Amsterdam.



Heb je een PB met gegevens gestuurd.



Hoop dat het iets voor je is en dat je in je bad net zo’n fijne bevalling zal krijgen als ik :slight_smile:

Dank je. Lees dit bericht nu pas. Ik had je pb’tje al wel gelezen. Ik denk niet dat er een thuisbevalling inzit, aangezien ik van een moeder gehoord heb dat de VK’s in mijn woonplaats er niet aan doen. GRRRR, maar ga het straks toch maar even voor de zekerheid aan de VK vragen.

En daarbij vind ik het toch wel prijzig voor iets dat misschien niet eens doorgaat want ja het kan zo zijn dat je in ziekenhuis moet bevallen op medische gronden. Zonde van het geld en van het bad…

Ah nee joh, jammer dat je die keuze misschien niet zal hebben. Balen joh!

Klinkt beetje als mijn VK… :frowning:

Ik zou het zeker navragen bij VK en ook doorvragen wat de reden is. Wellicht heeft ze er geen ervaring mee maar is ze wel bereid om mee te werken???



Wat betreft de financiën, tsja, dat kan ik niet voor je bepalen natuurlijk maar ik vond het iedere cent waard. Ik heb het bad tijdens de zwangerschap al gebruikt, heeerlijk!!! Niets is lekkerder dan met je bolle buik in een groot warm bad, kaarsjes aan, muziekje op, met manlief erbij :thumbup: Je weet dan ook al hoe het werkt met het vullen etc. dus is absolute aanrader.



Wat betreft het in bad bevallen: ik akn het iedereen aanraden. de tijd die ik buiten het bad heb doorgebracht om de weeën op te vangen had ik veeeel meer pijn en het koste me echte moeite om de weeën goed op te vangen en mijn ademhaling onder controle te houden. In bad was de pijn duidelijk minder en kon ik me zowel tijdens als tussen de weeën beter ontspannen.

Mocht je vragen hebben dan kan je me altijd een berichtje sturen hoor :slight_smile:

Ik ga me er even tegenaan bemoeien :shifty: Het bad van het duikertje en ook anderen die wat verder uit je buurt wonen brengen het spul ook aan huis hoor (wel tegen een vergoeding van 55 euro, maar toch).



De eigenaresse van t duikertje komt ook wel eens op KoK trouwens Linda Laene Maes :wink:



Ik wilde ook graag een waterbevalling hebben en ik had alles als gereserveerd en aanbetaald en uiteindelijk ben ik veel te vroeg en dus in het ziekenhuis bevallen en kon ik het gewoon annuleren en heb ik uiteindelijk maar 25 of 35 euro betaald als administratiekosten. dus mocht je het willen en je vk wil het ook begeleiden, dan zou je er dus alsnog over na kunnen denken :wink: Je kunt tot een bepaalde periode voorafgaand aan de leverdatum van het bad annuleren, maar dat staat allemaal in hun voorwaarden :thumbup:



Succes met je beslissing en ook met je zwangerschap verder :inlove:

Baden die je huurt, (tenminste degenen die ik gezien heb) kun je allemaal anuuleren als dat nodig is.

En met nodig bedoel ik op medische indicatie in het ziekenhuis.

Als de beeb bv te vroeg of te laat komt of overdwars ligt.

En dan ben je volgens mij alleen administratie kosten kwijt, en dat is niet zo veel.



Er zijn ook baden te koop. Die zijn in aanschaf wat goedkoper.



Maar ja, als de verloskundigen het niet willen, dan is dat erg jammer.

Eventueel kun je nog overstappen, als er meerdere in de buurt zitten.

Maar jah, kan me voorstellen dat je dat nu liever niet meer doet…



Gr Yvonne

Bedankt voor de berichten!



Overstappen doe ik zeker niet meer nee, maar ik ga het as donderdag vragen aan de VK en ik zal zeker doorvragen als het antwoord nee is. Ik hou jullie op de hoogte…want ja zo’n bad lijkt mij toch het prettigste en ontspannender. Ook inderdaad lekker om het al tijdens de zwangerschap met manlief te gebruiken (goed ideeeeeee! :inlove: )

Ben zeer benieuwd !!!



Mijn Vk zei dat ze dat bij 1e bevalling niet doet, dus dan moet ze niet weigeren bij de 2e bevalling van me. (…als dat ooit mocht komen)

Ik vind dat zo’n grote kolder dat het niet mag/kan bij de 1e bevalling! :shock:

Ik ook eigenlijk, maar ja… :shock: :oops:

Hier dus eerste kindje in Juli geboren en lekker het bad gebruikt hoor!

Vreemd dat VK dat als reden opgeeft… zou ook hier doorvragen naar achterliggende gedachte. Zou willen weten waarom :roll: :mrgreen:

Badbevalling; gevraagd; ze zei dat ze dat een grote risico vinden, stel dat men veel bloedverlies heeft of het gaat fout, dan is het moeilijk/lastig om de zwangere snel uit bad te halen en op bed te leggen, helemaal druipnat. Maar we mogen wel gewoon in bad voor de bevalling om weeen beetje te opvangen.

Dat kan ze bijna ook niet weigeren(dat weeën opvangen)



Toen ik het vroeg zei mijn verloskundige dat dat kan gebeuren. Maar laast had ik een andere(werken er 8, 4 in mijn gebied) en die was weer een voorstander. zij zei echt van: Waarom niet???



maar nu blijkt dat zowieso 2 van de 4 ervaring hebben met een badbevalling. En de andere 2 willen het ook wel doen :dance: :dance:



Maar wel jammer dat ze dat bij jou dus niet willen. Ik zou er dan i.i.g. wel een bad huren/kopen voor het opvangen. Of je moet zelf een gewoon bad hebben, daar kan dat ook wel in denk ik.



**** Heb zojuist een andere topic geopend, maar mss dat iemand hier het ook wel weet. Ik zoek mensen die ervaring hebben met het huren of kopen van een bad bij Oerbron. Ik moet vooruit betalen en ben daar heel voorzichtig mee. Dus wie heeft er ervaring?? ****



Gr Yvonne

Gister naar de VK geweest en gevraagd naar de badbevalling. Ze doen er niet aan. Gevraagd waarom niet en ze begon me toch een scenario te vertellen dat ik er zelfst van gruwelde. O nee vreselijk lijkt me het voor de VK’s zo’n badbevalling. Dus ja ik ben niet eens vreselijk teleurgesteld. Dan maar vrolijk persen op bed of baarkruk of whatever. En misschien tijdens weeen gebruik maken van het bad van de buren…

Niet om door te drammen ofzo :wink: , maar ik denk dat iedere VK wel gruwelverhalen kan vertellen over elke vorm van bevallen… :?



Wel goed dat je er zelf nu vrede mee hebt :thumbup:

Hopelijk ga je een super bevalling tegemoet (misschien wel gewoon in je eigen bad zitten om de weeën op te vangen? Water werkt echt heeel ontspannend)