Bad huren voor bevalling in Noord-Holland

Ik vind het idd ‘‘makkelijk’’ om een paar verhalen uit je mouw te schudden om iemand te ontmoedigen die een bad bevalling wil…net zoals iemand die probadbevalling is waarschijnlijk prachtige verhalen kan vertellen :shifty:



Maar even over de oerbron :inlove:

Ik heb daar een priveles van wateryoga gedaan :thumbup:

Met mijn man en de ‘‘juf’’ was echt een heerlijke en prachtige ervaring!!

Kost een beetje maar ik heb het als een heel bijzondere ervaring ervaren…en dat gevoel van ontspannen was super en ik kon dat gevoel nog vaak terug halen…

Ik heb dat met 37 weken gedaan.

Hier een foto :inlove:

Wauw, Renzosmam, wat een super mooi plaatje.

Ik kan me voorstellen dat je daar met liefde aan terug denkt!



(Niet hetzelfde hoor maar als je dit fijn vond, moet je ook eens gaan floaten, kan BV in Amsterdam bij koanfloat… zaaaalig ! :mrgreen: )

Lijkt me ook zalig… zo’n wateryoga!



En Cheyenne79; ja, gelukkig heb je er zelf ook vrede mee. Ik bracht het hier ook wat nuchter, maar ze vertelde het ook beetje “gruwelijk”. :eh:

Ach ja het was ook geen doemscenario, maar ze vertelde meer van ja tijdens persen plas en poep je wel eens, en er komt veel bloed bij vrij, dus niet echt hygiëne’s (hoe je dat ook mag schrijven…) allemaal. En dan moet de VK met de hele armen in het water om de baby te halen. En worden ze zelf kletsnat van het water dat bloed/plas/poep etc bevat. Dus ik snap dat allemaal wel. Wel mag ik zoals salt al schreef, in bad omdaar de weeën op te vangen…

@Cheyenne79 wrote:

Ach ja het was ook geen doemscenario, maar ze vertelde meer van ja tijdens persen plas en poep je wel eens, en er komt veel bloed bij vrij, dus niet echt hygiëne’s (hoe je dat ook mag schrijven…) allemaal. En dan moet de VK met de hele armen in het water om de baby te halen. En worden ze zelf kletsnat van het water dat bloed/plas/poep etc bevat. Dus ik snap dat allemaal wel. Wel mag ik zoals salt al schreef, in bad omdaar de weeën op te vangen…


Vind ik eerlijk gezegt ook stomme argumenten :shifty:

Ik heb bij mijn eerste niets gehad aan poep of plas en bloed kwam pas bij de placentauitdrijving dus toen was mijn zoon er al 15 minuten uit…

Bij CEliza had ik 1 poep :oops: en die had waarschijnlijk in het water zó netjes rondgedreven dat je hem eruit had kunnen halen :lol: Nu had ik hem met mijn dikke billen gesplet :lol:

En ook bij haar geen druppel bloed hé…geen druppel tot de placenta kwam ruim 20 minuten later…

Ik kon helaas niet zitten met de weeen bij mijn zoon (en mijn dochter is een heel apart verhaal…die was er véél te snel zonder VK erbij :shifty: )

Ik had in ons bad mogen bevallen…wij hebben een hoekbad en de vk was bereid om de ergonomische redenen naast zich neer te leggen :thumbup:

Maar helaas dus niet gelukt,bij REnzo kon ik alleen maar op mijn knieen met mijn hoofd naar beneden en mijn kont omhoog liggen en dát is vrij lastig onder water :wink:

En bij mijn dochter ging het dus te snel,mede door de douche en nu is mij zelfs ontraden om bij een volgend kind te douchen of in bad te gaan…mijn lijf reageert iets té relaxed op warm water :shifty:



Maar ik vind dat een vk dan nog beter eerlijk kan zeggen ik vind het niet fijn/prettig om zo een bevalling te doen dan met zulke ‘‘domme’’ redenen te komen :roll:

Dat zei ze ook hoor. Ze zei; ja ik en de anderen van ons vinden het niet prettig, mede door deze dingen, om een badbevalling te doen. Ook vond ze het niet prettig dat ze het dan allemaal wat minder makkelijk kon zien hoe het ging met de baby tijdens persen… Ik snap dat sommigen het hier niet mee eens zijn.

Ja dat snap ik wel!

Ze kunnen niet met de doptone goed luisteren als je in het water zit…en idd ze kunnen niet goed bij je ‘‘muts’’ kijken.

Bij Renzo had het ook niet gegaan denk ik want ik moest een knip…al denk ik aan de andere kant wieweet had het water wel voor betere oprek gezorgt :think:

Maar goed als je VK het zo zegt snap ik het wel!! :thumbup:

Allereerst prima dat je je erbij neer hebt gelegd, en dit berichtje is niet om iemand om te praten!



Plas en poep tijdens de bevalling kan gebeuren en dan zal het voornamelijk poep zijn. Hiervoor kan je een schepnetje gebruiken waarmee je het zo uit het water vist. Het gebeurd echter lang niet altijd en het zorgt er echt niet voor dat het water vies wordt. Voor de verloskundige heb je extra lange handschoenen die zorgen dat ze niet in contact komt met het water.



Het zicht valt reuze mee, kijk maar eens op mijn site, of hier http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=44086 voor foto’s. Dan zie je gelijk dat het water nog helder is terwijl mijn dochter al geboren is. Ik ben nu drie keer in water bevallen en het was alle drie de keren nog zo helder.



Ik vind het persoonlijk heel vervelend als verloskundigen alleen aan zichzelf denken en niet aan de vrouw die moet bevallen. Je kan heel veel profijt hebben van het warme water tijdens je bevalling en mocht het lukken om in het water te bevallen is het ook voor je kindje een hele rustige manier om te wereld te komen. Er zijn dus veel meer voordelen dan nadelen.



Groetjes,



Linda