Babywalker

Omdat Jasly zo erg snel kan staan en omdat ze morgen 6maanden word,

Wil ik voor haar een loopstoeltje kopen, Zij vind het erg leuk om te staan want als ze staat maakt ze allerlei geluidjes en schatert ze het uit van het lachen en is zo erg vrolijk,En in een loopstoeltje kan ze ook zitten,lopen met ondersteuning en spelen toch?

In dr box klimmen gaat wel goed,is alleen wat lastiger geworden want heb de box lager gezet dus ze kukelt vaak om,maar valt zacht op kussens,

Maar ik ben alle winkels hier gaan doorzoeken en kan er geen een vinden,

Tijdens het zoeken op internet belande ik op dit onderwerp:

Prénatal, de grootste baby-speciaalzaak van Nederland, haalt per direct alle loopstoelen voor baby's uit de handel. Dit naar aanleiding van een verbod op de verkoop en import van de loopstoelen in Canada.

Volgens de Candese regering zijn de zogeheten Babywalkers gevaarlijk. In Nederland belanden per jaar twintig kinderen met ernstige verwondingen in het ziekenhuis na een ongeluk met de loopstoel.

Verder heb ik er al 1 gezien bij Babypark.nl maar wil eerst jullie ervaringen weten met loopstoeltjes,of het bij jullie kindjes wel veilig was,

Trouwens die dingen zijn best prijzig
Hebben jullie nog tips voor goedkopere?

Iig Bedankt! Groetjes Jeanette

ik heb geen persoonlijke ervaring met loopstoeltjes, want mischa mocht hem niet van mij. :wink:

Dit omdat het niet goed schijnt te zijn voor de heupjes, kinderen er vaak :wink: door op hun tenen gaan lopen. En ik het idee had dat hij mijn hele huis er mee zou slopen :mrgreen:

Jasly staat al op dr voetjes,

Wat heb jij dan wel voor Mischa gekocht waarmee hij door je huis kon leren lopen zonder te vallen?

Hier ook geen loopstoel, dezelfde reden als Marijke hier opgeeft.

(heupjes en op tenen lopen en dat racen door de kamer…)

@Baby2008Diablow wrote:

Wat heb jij dan wel voor Mischa gekocht waarmee hij door je huis kon leren lopen zonder te vallen?

Jeetje je kind kan net staan en is pas 6 maanden, waarom moet ze

al lopen door het huis. Laat ze lekker genieten van het optrekken en

het ontdekken van de wereld. Lopen kan ze nog lang genoeg.

Je kunt als ze rond een jaar is zo’n blokkenkar kopen of van die

andere loopdingetjes om te duwen. Maar daar is ze toch nu toch veel te

jong voor…

@Baby2008Diablow wrote:

Meis ze leren het met vallen en opstaan, dat hoort er gewoon bij.

Ik sluit me verder helemaal bij Marijke79 aan, het is erg slecht voor de heupjes en kindjes gaan inderdaad op hun teentjes lopen in zo’n ding.

Als Jasly er aan toe is dan gaat ze met behulp van je meubels en muren zelf leren lopen, als ik jou was zou ik hem dus lekker niet kopen :slight_smile:

Ik heb er ook geen en wil er ook absoluut geen.

Kinderen leren vanzelf lopen en die loopstoeltjes zijn zoals mijn voorgangsters zeggen slecht voor de heupjes en ze leren en verkeerde manier van lopen aan (op de tenen) ook leren ze zo niet om te lopen terwijl ze hun evenwicht houden (wat dus erg belangrijk is bij het leren lopen).

En ze leren het ook met vallen en opstaan.

Vind het echt geldverspilling, ook is het een paar jaar geleden in het nieuws geweest dat ze super gevaarlijk zijn omdat het snel kan gaan en er zijn meerdere ongelukken mee gebeurt (kindjes zijn met loopstoeltje en al van de trap gevallen).

Hier geen loopstoeltje!!

Slecht voor de heupjes.

Toen Thijmen net kon staan, heb ik hem gewoon verder laten onderzoeken.

Het worden vanzelf vaker in de box staan, de box door lopen langs de spijlenm, optrekken aan tafel.

Voor vallen kun je ze niet beschermen, dat doen ze toch.

Dan huilen ze even, krijgen ze een buil en een kus van mama op de zere plek.

Van die stoeltjes kunnen ze meer last krijgen dan van een keertje vallen…

Ik heb er 1 en die heb ik gekregen van iemand, maar ik ben er zelf niet heel erg over te spreken.

Fieke heeft er geloof ik 2 x in gezeten en ze loopt daar niet in maar zet af en glijdt dan verder

dus leren lopen doet ze er niet in de dat heeft ze gewoon zelf geleerd in de box en aan tafel.

Ik denk ook dat dat de manier wel is hoor :wink:

Succes met t maken van n keuze :thumbup:

Liefs Viola

Geen loopstoeltje hier, slecht voor de heupen en je krijgt er tenenlopertjes van!

Hier ook bewust géén loopstoeltje omdat het inderdaad slecht is voor de heupjes. Daarnaast denk ik dat de wereld voor zo’n kleintje op die manier te snel te groot wordt. Ze moeten er niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk aan toe zijn om een grotere wereld te kunnen verkennen. Alles op z’n tijd, laat je kindje gerust haar eigen tempo aangeven :slight_smile:

Hier dus WEL een loopstoeltje!

Isabel is inmiddels 16 maanden en heeft er (voor alsnog) niet aan over gehouden, ze kreeg hem rond haar 7e maand toen ze interesse kreeg in staan en verplaatsen.

Isabel liep met 10 maanden en NIET OP HAAR TENEN, dus dat tenenlopertje is dikke onzin!

Ons eventuele volgende kindje mag er vanzelf sprekend ook in, ikzelf heb er ook ingezeten en liep met 9 maanden…

Dus gewoon doen wat jij wil en wat jouw goed lijkt voor je kindje! :wink:

Edit: als het zo slecht voor de heupen was verkochten ze ze niet! Enne je moet je kind er natuurlijk ook geen uren in laten zitten, maar dat spreekt toch voor zich?

@Isabel Sofie wrote:

:

Edit: als het zo slecht voor de heupen was verkochten ze ze niet! ?
Dat moet je niet zeggen, babyzaken willen nu eenmaal verkopen. Ze verkopen ook nog steeds dekbedjes voor baby’s, stootrandjes voor in bedjes en zo kan ik nog wel even doorgaan :wink:

@Mama_jeanet wrote:

@Isabel Sofie wrote:
:

Edit: als het zo slecht voor de heupen was verkochten ze ze niet! ?
Dat moet je niet zeggen, babyzaken willen nu eenmaal verkopen. Ze verkopen ook nog steeds dekbedjes voor baby’s, stootrandjes voor in bedjes en zo kan ik nog wel even doorgaan :wink:

Tja das misschien wel waar, maar ze weten toch ook niet zeker of dat de daadwerkelijke oorzaak ik voor wiegendood enzo… Ander was het toch wel verboden denk ik dan!?

Ik denk er gewoon het mijne van… Ik heb er ook niets van opgelopen en ik heb er door de peesontsteking van mijn moeder (in de polsen BEIDE) heel wat uurtje in doorgebracht… Of ik ben gewoon een hele slechte mama (en de mijne daarmee dan ook!) :lol:

Ik heb er ook bij beide kids 1 gebruikt en ik moet zeggen… mits je idd je kind er geen uren achtereen inlaat lopen, zie ik er geen kwaad in.

Ik heb het gedaan omdat ons Aniekje een babietje was wat driftbuien kreeg als ze iets wilde wat ze nog niet goed kon. Voor haar was in de loopstoel een complete bezigheid waarbij ze even haar frustraties en energie kwijt kon en die 3x per dag een minuutje of 15 vond ze helemaal geweldig. Ik kreeg er een tevredener kindje van, inplaats van 1 die alleen maar huilde omdat ze dan wilde lopen maar steeds viel, of wilde kruipen maar het niet voor elkaar kreeg.

Ik zag het niet als “oefenmateriaal” maar als spelmateriaal. Ze is er ook niet sneller van gaan lopen hoor, ze liep pas met 18 maanden en 2 weken.

Maar het spelen was gewoon heerlijk. Met dat ding de hele kamer door crossen en gieren en lachen en na een kwartiertje was het goed.

Dus ik zou het wel doen als je denkt dat Jasly er veel speelplezier van zou hebben, maar je moet het niet zien als iets om te leren lopen want daarvoor mogen ze er niet lang genoeg in. max 15 minuten per keer en zeker niet vaker dan 2 a 3x per dag.

Ik heb namelijk WEL kindjes gezien die er vaker in zaten en die dus problemen hadden met hun gewrichtstanden… Dus het is wel iets om te doen met gezond verstand en niet handelen uit gemakszucht en denkend… t is zo leuk…

Nou ik heb er wel eentje gehad en je moet je niet bang laten maken door spook verhalen. Ik kan hier een beetje boos om worden! Bij mij zette zelfs iemand annoniem een bericht in mijn gastenboek dat het zo slecht is. Ja als je je kind er uren in laat ja! Maar dat snap je zelf toch ook wel dat je dit niet moet doen :hand:

Mijn dochter vond het geweldig! Het was mooi weer dus kon ze zo lekker door de tuin heen crossen.

En het is nooit een tenenloper geworden hoor. Ze kon gelijk goed lopen.

Ze mocht er van ons niet meer dan 10 minuten in.

Twijfelde even of ik zou reageren omdat iedereen zo negatief was, maar Elise heeft er dus ook eentje ( net als bijv. een bumbo die ook zo afgeraden wordt!) Elise zit er momenteel niet meer in, omdat ze nu kontschuift door de woning en ze komt nu dus zelf overal waar ze wil, maar tot een maand geleden zat ze er toch wel regelmatig ( en dan bedoel ik 3-4x in de week en dan 1-2x per dag niet langer dan 15 minuten ) in. We hebben hem voor het eerst gebruikt toen ze een maand of 7 was, ze wilde overal heen maar kwam nergens, het lukte simpelweg niet. Janken, krijsen… En in het loopstoeltje was het helemaal perfect! na 10 minuten in het stoeltje gerent te hebben was ze weer moe en kon ze weer lekker even in d’r boxje verder.

Ik zou adviseren: Als je denkt dat ze het fantastisch vind, doe het met mate! Ze zeggen dat zoveel dingen slecht zijn, maar als het echt vastgesteld zou zijn dat het slecht is, dan word het ook niet meer verkocht hoor! Dus de dingen die erover verteld worden, zijn alleen gedachten. het kan best zo zijn, maar is dus nooit aangetoond. maar 10 minuutjes in zo’n ding valt echt wel mee hoor, als je dat 1-2x per dag doet… Nee, je moet haar geen uren erin rond laten rennen… Maar wat ook al eerder genoemd is, ik heb er vroeger ook ingezeten en geen afwijkingen aan over gehouden hoor!!! Volg je eigen gevoel!

groetjes,

Louise

Ik heb nee gestemd…omdat mijn dochter er niet aan toe is en het niet nodig heeft. Die vindt het nog best in de box of op een kleedje (kruipt ook niet, trekt niet op enz.) Dan vind ik het dus onzin…

Als een zwaar gefrustreerde dochter zou hebben die alles wil maar niks kan, zou ik het een keer proberen geloof ik.

Ieder kindje is verschillend dus of het ‘verstandig’ is om zo’n ding aan te schaffen hangt van je beeb af denk ik :think:

ALS je het koopt, laat haar er dan inderdaad maar af en toe eventjes inzitten…

Succes met kiezen

(we maken het je niet makkelijk :mrgreen: )

Kon jasly nou al tijgeren?

Als dat zo is zou ik zo’n loopstoeltje niet kopen hoor. Ze trekt zichzelf al op, en dan gaat dan stappen vanzelf. En omdat ze al kan tijgeren komt ze dus wel waar ze komen wil!

Daarbij is het gewoon zo dat het niet goed voor haar onderlijfje is. En jouw kindje zal maar die ene zijn die er wel op haar tenen van gaat lopen…

Als je het toch wil zou ik gewoon op marktplaats kijken . Misschien hebben ze er wel 1 bij jou in de buurt te koop.

Voor Tejo geen gekocht, hij vermaakte zich zo ook prima en zeker toen hij ging tijgeren kon hij overal komen.

Als ik hem wel had aangeschaft, dan had ik wat die andere ook al zeiden zeker hem er zeker niet erg lang ingehouden. En ik had de boel een beetje moeten verbouwen (meubels verplaatsen) zodat hij wat meer ruimte had.

Dat laatste was eigenlijk al de grootste reden dat ik het niet zag zitten. en tja, idd de prijs.

op marktplaats staan ze vast ook en misschien ook wel bij je in de buurt.

:-* Liefs, Evelien :vlinder: