babyuitzet: wat zijn miskopen/must ???

babyuitzet: wat zijn miskopen/must ???

graag zou ik jullie ideeen en ervaringen hier over horen

ik heb wel veel geleerd met duco maar ook dat is al weer 5 jaar geleden en er zijn al weer een hoop dingen veranderd !!!

must:

voldoende hydrofiele luiers

Omslagdoek met klittenband zogenaamde wrap voor in de box

Miskoop: ik vond de kruiken een beetje :silenced:

Heb ze maar een paar keer gebruikt

Miskopen:

Navelbandjes

Kruikhoesen

Flanellen doeken

Van die plastic matras beschermers

Must:

Een goede kinderwagen

Hydrofiele luiers

Musthave,

als je bv gaat geven, een goede bv-bh (bezuinig daar niet op, vooral als je grote borsten hebt)

Een bv kussen, in de eerste periode zit je lang en veel te voeden het is dus belangrijk dat je lekker zit. en ook hier neem liever een wat duurdere dan zo’n slap geval want daar heb je nog niets aan.

miskopen heb ik eigenlijk niet geloof ik :think: , ik zou het echt niet 1,2,3 weten.

Dat is weer die zs dementie he :wink:

Als ik ergens op kom dan laat ik het horen.

Oja er is wel wat, maar dat had ik gekregen en dus niet zelf gekocht.

De hele zwitsallijn, nergens voor nodig, potje sudocreme een wasgel en een bodylotion is meer dan genoeg.

hier staan alle flessen nog steeds ongeopend in het mandje.

@pooh wrote:

Miskoop: ik vond de kruiken een beetje :silenced:

Maar toch heb je ze echt nodig, stel je voor dat je kindje zich nog niet zelf warm genoeg kan houden en je hebt ze niet dan zit je.

eigenlijk is het ongebruikt in de kast liggen van je kruiken enkel maar een goed teken.
Miskoop: ik vond de kruiken een beetje :silenced: !

kruiken kan ik je echt wel aan raden, als ik het goed zie wordt je kindje in het najaar geboren en dan kan het best als koud zijn. wij hebben ze zeker wel 2-3 maanden gebruikt bij Elize. echter de kruikhoezen hebben we niet gebruikt. we deden er een hydrofiel luier omheen

een tip:

koop voldoende (een stuk of 20) hydrofiele luiers en washandjes

jullie hebben me overtuigd dat kruiken geen overbodige luxe zijn :mrgreen:

Hydrofielluiers zijn inderdaad een ‘must have’, ik vind ze ook als spuugdoek fijner dan een gewoon spuugdoekje, maar dan gaan ze er helemaal zo snel doorheen (en moet je nog vaker wassen - tenzij je er gewoon VEEL hebt ;)).

Verder heb ik tot nog toe geen dingen waarvan ik echt zo iets heb van ‘ja, dat MOET je hebben’. Een andere ‘must have’ van een heel andere orde is wat mij betreft een goed fototoestel. :wink: :slight_smile:

Echte miskopen heb ik, tot nog toe, geloof ik niet gedaan…de kruiken zijn niet veel gebruikt, maar dat is best logisch in deze tijd van het jaar en een kindje dat zich prima op temperatuur kan houden. Had natuurlijk ook anders kunnen zijn, dus echt een miskoop wil ik het niet noemen. Wij hebben de kruikzakken trouwens wel gebruikt. :wink:

Hydrofiele luiers en handdoeken met capuchon, is een must have hier!

Ook de klamboe boven zijn bedje, een 1 persoons klamboe (in kinder uitvoering met autotjes, bij baby - walz online besteld) zo kan het raam open zonder dat hij last heeft van muggen.

Kruiken, tja hier niet gebruikt wel in huis, omdat wij een ander ding hadden die opwarmt met stroom, leg je gewoon in bed, deken er over heen en hij is na 10 min warm het bedje, en dat ding kan er uit!

Of het een miskoop is weet ik nog niet, ik weet niet How to handle,

de lodger shelter.

Badcape van Lodger, gebruik ik dagelijks als wrapper, als ze zo klein zijn ideaal en warmt lekker op.

Heb ook een babynomade om te wikkelen, ben ik ook heel blij mee (word wat ingewikkeld hier :wink: ).

Spuugdoekjes en hydrofielluiers

Kruiken zijn hier wel gebruikt, we hebben een koukleumpje en vind het ideaal om bedje voor te verwarmen (vindt J ook fijn zo te merken :zzz: ).

En een lekkere babyolie voor in bad of erna, met dat vervellen vind ik het wel fijn dat droge velletje lekker in te smeren.

Nutteloze dingen heb ik geloof ik niet :oops:.

Eén van de meest gebruikte en meest praktische artikelen hier is het voedingskussen. Zou niet wat ik zonder dat ding zou moeten :shifty:

En inderdaad de hydrofielluiers, ideaal voor hele veel dingen.

Die flanellen dingen heb ik dus gewoon nooit gebruikt. Waskussenhoezen ook niet. In het begin werd bij bijna elke verschoning alles ondergeplast, dus ik vond het onzin om steeds zo’n ding op het waskussen te leggen :eh: Als ik het nodig vind dat er iets op het waskussen ligt (bij uit bad komen of als het erg koud is) dan leg ik er gewoon een hydrofiel luier overheen :thumbup:

Verder zou ik zeggen: niet teveel vantevoren kopen, als je dingen mist heb je ze echt zó bijgehaald. Je hebt dan veel beter zicht op wat je nodig hebt bij de dagelijkse dingen.

Ik heb zo’n twee-vaks wasbakje en dat heb ik dus nog nooit gebruikt.(heb twee kinderen) Net als een zeepdoosje en wattenbollendoosje.

Omslagdoeken vind ik wel een must-have.

Dat wabakje heb ik ook, zat bij het badje… maar die hebben we idd 2x gebruikt, 1x de kraamhulp en 1x bij een huge poepbroek :shock:

Badcapes zijn wel handig idd, hydrofyle luiers, kruiken + zak

navelbandjes zijn onzin en tja… we hadden ook hydrofyle washandjes maar die hebben we geloof ook alleen de 1e 2 weken gebruikt.

die wasbakje hebben wij ook. 3x gebruikt en nu gebruikt onze hond het :slight_smile: ideaal! en het kan zo in de vaatwasser dus niet echt een miskoop want onze hond is er blij mee nu :slight_smile:

Hydrofiele luiers altijd handig om er veel van te hebben en na baby periode gebruiken wij die nu als theedoeken.

Must have:

goede kinderwagen (ik heb de bugaboo :thumbup: )

genoeg hydrofiel spul en romperts als je niet elke dag de was wil doen :mrgreen:

wrapper (logder), gebruikt ik overal voor

En het belangrijkste: mijn geurdichte luieremmer :thumbup:

Geweldige uitvinding, weet even niet hoe die heet maar het is er een waar je gewone vuilniszakken in kan doen en niet van die dure cassettes. 8)

Miskopen zijn bij mij: de kruiken (waarvan slechts eentje 3 dagen gebruikt in december :roll: ), molton doeken, en zo’n duur aerosleep matras (achteraf vind ik het onzin en bovendien leg ik er nu toch gewone goedkopere hoeslakens overheen waardoor het ding niet eens ‘werkt’ :eh:

handig:

• aerosleep molton en minstens 2 aerosleep hoeslakens
  • hydrofiele washandjes en luiers en spuugdoekjes (ook bij de oudste zijn de washandjes en luiers als handdoek nog in gebruik)
  • 2-laags lodger shelter (eerst in de maxi cosi, daarna in de wandelwagen en kan ook in de buggy)
  • zachte hm wikkeldoeken (ook voor de oudste als ‘dekentje’ als we 's avonds nog moeten autorijden)
  • ringsling
  • wipstoeltje
  • speelkleed met speelboog

nagenoeg niet gebruikt:
  • baby bjorn draagzak

ehhh, hoe gebruik je zo’n tweevaks wasbakje eigenlijk? :oops: :mrgreen:

en wat ik ditmaal ook ideaal vind: een onderstel waarop je de maxicosi kunt klikken voor korte wandelingetjes (van auto naar kdv bijv. of even een snelle boodschap)

Must have inderdaad de hydrofielluiers.

Bij mijn zoontje was de tricot slen en baby bjorn draagzak

Wat ik nooit meer zou kopen is Shelter van Lodger groeien er snel uit en dragen is super onhandig.

Must have:

Hydrofielluiers

Babybjorn Active draagzak

Duo-wagen (kindjes dicht op elkaar)

Overslag rompertjes / shirtjes (hij lag in het ziekenhuis met een infuusje in zijn hoofd)

Overbodig:

Veel rompertjes met lange mouwen

Minimonkey

Schoentjes in babymaten (wat moet zo’n ukkie met schoentjes???)

Kruiken: Mijn jongste kon zich echt lang niet goed op temperatuur houden, dus kruiken moesten wel. Bij de eerste heb ik ze niet gebruikt (30 graden buiten in Barcelona).

Groetjes,

Femke

Wel:

hydrofielluiers

veel kleine kleerhangertjes

goede maxicosi

goed wippertje

pen en papier om je dementie tegen te gaan

Babybjorn draagzak

Niet:

kruikjes enkel eerste paar weken gebruikt

voedingskussen (geworstel met dat ding, gewoon vasthouden veel handiger)

veel speelgoed (paar dingen is genoeg)

Lodgerdraagzak (was leuk in het stoeltje toen het vroor buiten, maar verder onhandig draagding, wat hierboven ook gezegd is)

Uhmmmm verder slaat de dementie ook toe :think:

Oja dat tweevaksbadbakje wordt hier gebruikt om de badspeeltjes in op te bergen en om haren mee uit te spoelen, dus hier handig :D.

onmisbaar, hydrofiel doeken, helemaal mee eens, echt multifunctioneel, drogen lekker makkelik af, je kan ze in de buggy en auto als zonneschermpje gebruiken, als spuugdoek en als onderlegger bij het verschonen onderweg.

Hier heb ik het wipstoeltje niet gebruikt, heb hem nu weg gedaan, stond alleen maar in de weg. Misschien is het handig als je echt een huilbaby hebt, of voor de eerste hapjes, maar we hebben een kinderstoel met 3 standen waarbij ze een beetje achterover kunnen liggen, dus die kan al snel gebruikt worden. je kan hem ook in hoogte verstellen.

Verder zou ik nooooit veel geld uitgeven aan een hemel, het ziet er leuk uit, maar je gebruikt hem maar heeeel kort, omdat het niet veilig is als ze erbij kunnen. Dan kunnen ze erin verstrikt raken. Verder kan je ook wachten met het kopen van leuke dekbedhoesjes, de meeste moeders gebruiken een slaapzakje na de eerste maanden. Zodra ze niet meer stil liggen gaat het mooi gedekte lakentje met dekentje al los, dat blijft echt niet ingestopt zitten, dus wat heb je er dan aan. Koop een goede slaapzak, zoals combisleeper o.i.d. dat brengt zijn geld op. Ik had er al een gekocht op vakantie van sterntaler, waar je de mouwen eraf kan halen, echt een superaankoop omdat hij wat wijder is bij de benen dan normaal.

En koop alvast 2 of 3 dezelfde lievelingsknuffels die makkelijk wasbaar en droogbaar zijn, leg alleen die in het bedje, zeker weten dat die de lievelingsknuffel worden :wink:

Nog een handig ding,weet de naam even niet, zo’n ligding voor in het babybad, daar kan je baby in liggen, dan heb je even je handen vrij, erg handig.

We hebben in de badkamer een extra commode staan, bij ikea 25 euro, daar ben ik ook blij mee. In de babykamer badderen vind ik zelf niet handig. Zie je jezelf al lopen met het volle badje of emmers ?

Laatste algemene tip, kijk eens voor tweedehands spullen, je wil niet weten wat er voor moois te koop is, nauwelijks gebruikt door ouders die alles nieuw kopen :wink: