Wij hebben twee wipstoeltjes voor de mannen gehad en die werden heeeeeeeeel veel gebruikt :mrgreen:
Ook de kruiken hebben we veel gebruikt. Bij de 1e niet, maar bij de mannen wel heel veel :thumbup:
Navelbandjes is inderdaad niet nodig.
Kledinghangertjes heb ik allemaal weg gegeven. Alles wordt hier opgevouwen.
Verder hebben wij hier aandelen in:
hydrodoeken
slabbetjes
spuugdoekjes :mrgreen:
En een magnetronsterilisator is hier iets wat we veel gebruikt hebben :thumbup:
Wat grappig die verschillende ervaringen. De sterilisator vond ik weggegooid geld, flesjes kunnen in de vaatwasser of gewoon zelf afwassen, steriliseren is achterhaald dacht ik…
Geen idee of het achterhaald is. In het ziekenhuis deden ze het ook nog :think:
Hier heeft de kraamzorg ook gezegd dat het moest…maar in een bord water in de magnetron of uitkoken in een pan water kan natuurlijk ook.
Het ligding voor in bad leek me heel handig, maar die staat bij ons nog ongebruikt in de kast…en vermoedelijk volgt het badje zelf snel…ze ‘stoot’ nu al haar hoofd, denk dus dat we snel overgaan op ‘in het grote bad’.
Trouwens echt grappig hoe persoonlijk het is…wat de één heel handig vindt, vindt de ander helemaal niets. :mrgreen:
Als je borstvoeding geeft dan zou ik van die flessen kopen die een speen hebben die op een tepel lijkt want je weet maar nooit of je een keer geen voeding kunt geven en in mijn geval wilde ze het echt niet uit een normale fles en met zo’n fles ging het veel beter.
Ik zou ook echt een wikkeldeken kopen. Ik heb haar er echt supervaak in gewikkeld, ook 's nachts en weetje wat echt ideaal is: Een bedje dat aan één kant op en is en die maak je vast aan je eigen bed. Echt handig, je baby slaapt bij je op de kamer en ligt zo dicht bij je maar toch veilig.
oja en 2 slaapzakjes.
ja en de lodger had ik wel gekocht maar ze wilde er niet in heb hem van de week op marktplaats verkocht voor 40 euro.
Oja, bedacht me nog, voor de eerste is zo’n ligding voor in bad idd niet nodig, maar nu ik er 2 heb kunnen ze mooi samen in het grote bad. Baby in het ligding, grote broer er naast. Of alleen baby in het ligding, en mocht grote broer dan stoute dingen uithalen dan kan ik hem even ergens wegtrekken of iets afpakken. Dus nu vind ik het wel handig.
Groetjes,
Femke
De hydrofielwashandjes heb ik wel veel gebruikt en gebruik nu nog veel bij mijn zoontje van nu 1 jaar. Hij eet nu zelf zijn boterham en dan zit alles onder en dan is het met een hydrofielwashandje net wat makkelijker om tussen die kleine vingertjes en in zijn nekje te komen.
must have:
Goede flessen (ik heb difrax, voor als je geen borstvoeding meer geeft)
Goede kinderwagen (ik heb een tweedehands stokke nog nooit zo’n fijne wagen gehad)
veel slabbers/spuugdoekjes/hydrofielluiers
lucht afsluitbare luieremmer met gewone zakken die je kunt gebruiken diaper champ (tweedehands voor €25 gekocht toen mijn zoontje al 1 was eerst met een andere luieremmer geprobeerd (een normale) maar rook niet fris iedere keer dat je zijn kamer op liep)
ligkussen en naderhand zitkussen voor in bad
inbakerdoeken (dankzij die doeken is mijn zoontje binnen 2 maanden door gaan slapen s’nachts (ik had ze van het merk pacco dat werd me geadviseerd van alle kanten en die zijn geweldig! ze lijken ook het meest op de inbakermethode van vroeger)
een goed merk luiers voor de eerste maanden daarna maakt het niet meer uit maar de eerste maanden plaste die van mij zoveel dat hij steeds doorlekte bij kruidvatluiers of andere goedkopere merken
een grote luiertas die je aan de kinderwagen kan hangen en een boodschappenmand/net/tas
wikkeldoek
Wel fijn niet perse nodig:
schommelstoel tevens als wipstoel en later als losse stoel te gebruiken (als ik mijn zoontje erin legde was hij binnen 5 minuten naar dromenland)
een moederfiets! (heb eerst met mijn gewone fiets met een stoeltje gefietst en kwam steeds met mijn knieen tegen het fietsstoeltje (en dan ben ik maar klein 1,56m.) en kon niet fatsoenlijk op en af stappen dankzij mijn tweedehands gekochte moederfiets fiets ik nu met veel plezier en heb nergens meer last van (een sparta amazone heb ik tweedehands op internet gekocht voor €250 met 2 fietstoeltjes (een achter en een voor) met windscherm en een fietstasje)
loopstoel (had ik ook even rust (hij was erg vervelend omdat hij graag wilde kruipen en lopen maar dat met ruim 10 maanden nog steeds niet kon) tweedehands gekocht voor €25)
kinderstoel waarin ze kunnen liggen (hoef je niet meer zo te bukken bij de eerste hapjes scheelt rugpijn)
Miskoop:
magnetron sterilisator (ze worden niet goed schoon in de vaatwasser of in een pannetje met water werkt veel beter)
te veel verzorgingsproducten (in mijn geval cadeau gekregen)
te veel kleding (eerste kleindkind en achterkleinkind bij beidde kanten van de familie dus te strond verwend)
te veel speelgoed (zelfde verhaaltje als bij de kleding)
tummytub (heb ik gekregen gelukkig van iemand die hem niet meer gebruikte, maar ik heb hem maar 3/4 keer gebruikt ze zijn er zo snel uit en haartjes wassen erin is ook niet echt handig, maar als je hem krijgt zoals ik wel leuk om een keer mee te maken)
babyfoon (nog nooit gebruikt, helaas wel uit de verpakking al gehaald waardoor het op intenet niks meer opleverd dus hou hem toch maar misschien handig als hij ooit gaat logeren)
draagzak (2/3 gebruikt maar een kinderwagen was handiger, de draagdoek die ik later gekocht heb vond ik wel heel fijn die gebruik ik nu nog weleens)
Nou dat was het zo’n beetje wel wat ik nu kan verzinnen, een hele lijst maar tweedehands kun je goed kopen vaak ziet het er nog nieuw uit en is het net zoals mijn babyfoon wel uit de verpakking maar nog nooit gebruikt.
Handig:
heel veel hydrofielluiers
2 aankleedkussens (1 voor boven, 1 voor beneden)
goede kinderwagen
babygym voor in de box
babybjorn, mijn dochter wilde er niets van weten en heeft er maar 1 keer ingezeten maar mijn zoon vindt het fijn en we hebben hem tijdens onze onze vakantie heel vaak gebruikt
heel veel rompertjes en shirtjes
wipstoel
slabbetjes
speelkleed
slofjes en sokjes
box
slaapzakken, het is erg fijn als ze een keer ziek wordt en over haar slaapzak spuugt dat je wat reserve slaapzakjes hebt (die ze vervolgens ook weer onderkotste, gelukkig hadden we nog genoeg reserve)
goede babyfoon met een oplaadbare parent unit zodat je er mee kan lopen
Miskoop:
borstkolf, mijn vriend had in de kraamweek een pocket swing gekocht, maar die heb ik maar een paar keer gebruikt
mutsjes
veiligheidsspelden, stond op de kraamlijst en heb ze braaf gekocht maar nooit gebruikt
Handig topic dit!!
Ik hou em ff in de gaten!!
@Drella wrote:
Die flanellen dingen heb ik dus gewoon nooit gebruikt. Waskussenhoezen ook niet. In het begin werd bij bijna elke verschoning alles ondergeplast, dus ik vond het onzin om steeds zo’n ding op het waskussen te leggen :eh: Als ik het nodig vind dat er iets op het waskussen ligt (bij uit bad komen of als het erg koud is) dan leg ik er gewoon een hydrofiel luier overheen :thumbup:
Ik heb wel hoezen voor de waskussens en voor het plassen gebruik ik de verder nutteloze flanellen luiers. Als er geplast is kan ik makkelijk met een hand een flanellen luier uit de la vissen en de kleine daar op leggen. En in het begin lag er standaard een dubbelgevouwen luier op het waskussenhoes zodat ik het vaker kon verschonen.
handig topic :thumbup:
veiligheidsspelden :think: waar zou je die voor gebruiken dan? :think:
wat er nog bij gekocht gaat worden hier straks:
- méér slabbetjes en spuugdoekjes :mrgreen:
(wel wat grotere, niet die dunne mini-dingen van de prenatal)
- rompertjes in de kleinste maatjes
de oudste heeft een koemelkallergie, duurde even voordat dat was vastgesteld dus we zijn heel veel ondergespuugd (arm ventje)
niet nuttig:
- veiligheidsspelden :mrgreen:
- een hoop badspul en cremes
- wipstoeltje hebben we nauwelijks gebruikt maar die van ons was ook niet zo stevig
- schoenen inderdaad
- stapels mutsjes, 2 is voldoende
Must-have
- inderdaad hydrofielluiers en washandjes.
- een inbakerdoek / slaapzak vond onze kleine het lekkers om in te slapen
Miskoop
- wasbakje
- wattenstaafjes doosje
- Aerosleep. Wij hebben hem amper gebruikt.
- Moltons. Zou niet weten waar je die voor zou moeten gebruiken.
En wat de kruiken betreft, die hebben wij hier wel gebruikt. Denk zo een 1,5 tot 2 maanden.