Babyuitzet vraagjes

Oké, dankje!! Inderdaad makkelijk bijgeshopt. Maar waar gebruik je een badcape eigenlijk voor? Alleen voor transfer commode/ badje bijv?

Badcape gebruik ik hier ook voor het cb.



Op zich kun je daar ook gewoon een andere doek voor gebruiken, zie soms wel eens ukkies gewoon in de luier alleen maar het kan nog wel eens fris zijn op het cb en dan is dat wel lekker.



Badcape gebruikte ik ook al snel om af te drogen trouwens. Badcape aan, dan ligt ze meteen op het aankleedkussen met een handdoek onder haar en dan met de punten afdrogen. Vond hyfrofieldoeken maar ondingen eigenlijk.

@fiep klophout wrote:

@Sennapen wrote:
Ik zou geen 50 kopen maar 56.


mijn kinderen verzopen alletwee in 56, zelfs een beetje in 50, dus ik zou toch ook gewoon 1 of 2 setjes in 50 in huis halen. (tenzij je het niet erg vindt om kleding te moeten omrollen en zo, als we het over enkel echt noodzakelijk hebben…)






En die mutsjes aan 1 heb je zelfs wel genoeg. Roan heeft amper zijn mutsjes op gehad, zonde hoor.

van wanneer is Roan? Z heeft de eerste 2 maanden toch echt elke dag een mutsje op gehad buiten en de eerste weken binnen ook. Wil niet zeggen dat je er 10 nodig hebt, maar meer dan 1 is toch wel handig. En z had zo'n klein hoofdje dat de eerste dagen geen enkel mutsje paste van me...moest ze ondanks mijn voorraad nog met eentje van het kraambureau op.... :wall:


Zo zie je maar weer: ervaringen verschillen nogal. Daarom bestaat dé ultieme lijst vast ook niet...


das waar.. Roan is van juli :wink: :wink: en Roan die verzoop ook wel wat in 56, maar die groeide zo hard joh.. Dus was echt blij dat ik geen 50 had gehaald, overigens wel 2 setjes gekregen in 50/56 maar daar was ie zo uit..

En wat ik nog wou zeggen, het is zo bijgekocht hoor… :thumbup: :slight_smile:

@Flier wrote:

Oké, dankje!! Inderdaad makkelijk bijgeshopt. Maar waar gebruik je een badcape eigenlijk voor? Alleen voor transfer commode/ badje bijv?




hier laat ik de kleine man er ook wel in liggen op de commode en dan droog ik hem verder af met een hydrofiel luier (die ik dan weer heerlijk vind, kom je zo makkelijk tussen al die plooien en rollen :mrgreen: ).

Lekker het koppie in de punt dus blijft warm.



Nu heb ik bij de oudsten nooit badcapes gehad en deed ik hetzelfde eigenlijk met een grote handdoek (en dan nog steeds afdrogen met hydrofiel luier).



Maar vind de badcape nu ook wel handig als 1 van ons met hem douched… aangeven in de cape en dan lekker warm naar de kamer toe.

IK heb voor beide kinderen badcapes. Gebruik ze nu alleen nog maar voor het cb. Als kleine baby wikkelde ik ze wel in de badcape, maar meer omdat het dan lekker warm is.



Je kunt ook grote badlakens gebruiken.



Misschien leuk om dan een badcape te vragen waarop de naam is geborduurd. Lars en Elin hebben allebei een pakketje gekregen: badcape, slab en ochtendjasje met de naam erop.

sopje, wat gebruikte je dan voor het wassen van de baby?


ik heet dan wel geen sopje, maar hier was ik z gewoon nog met puur water. alleen de haren heel af en toe met shampoo en heeeeel soms gebruik ik wasgel, maar ik geloof dat ik dat in totaal drie keer heb gebruikt tot nu toe...


en Roan die verzoop ook wel wat in 56, maar die groeide zo hard joh

hihi z had gisteren nog het truitje aan dat ze ook op de dag van de geboorte aan had :angel: maatje 56.

badcapes heb je aan 2 wel genoeg, als je ze al wil gebruiken. Ik vind iets om te wikkelen wel fijn, idd ook bijvoorbeeld voor cb, maar in het begin ook voor in de box (ik herinner me nu dat n de eerste weken ook in een badcape gewikkeld in bed lag :think: ). En dan kan je een badcape gebruiken of zoiets als wat ik op de eerste pagina liet zien, maar íéts is wel handig (maar niet noodzakelijk, want noodzakelijk is echt maar heeeel weinig)

Bij mijn dochter deed ik geloof ik in het begin een drupje babyolie in haar badje. Mijn zoon waste ik met alleen maar water. Wij hebben 2 badcapes en gebruikten ze voor vervoer van bad naar babykamer en ze lagen er op tijdens het afdrogen. We namen ze ook mee naar het cb.

@fiep klophout wrote:

en Roan die verzoop ook wel wat in 56, maar die groeide zo hard joh


hihi z had gisteren nog het truitje aan dat ze ook op de dag van de geboorte aan had :angel: maatje 56.


:shock:
Was die zoooooooooooooooooooo groot dan?

Zo groot is mijn baby toch niet naast jouw peuter? :wink:

@mamaMarije wrote:

@fiep klophout wrote:
en Roan die verzoop ook wel wat in 56, maar die groeide zo hard joh


hihi z had gisteren nog het truitje aan dat ze ook op de dag van de geboorte aan had :angel: maatje 56.


:shock:
Was die zoooooooooooooooooooo groot dan?

Zo groot is mijn baby toch niet naast jouw peuter? :wink:


Wie Roan?? :P Die is nu al 77.5 cm met 10 mnd

nee Z. van Fiep.

Die is 6 dagen ouder als mijn jongste en daarvan zijn we overeengekomen dat mijn kereltje altijd een baby zal zijn en blijven naast Z. :mrgreen:



Alleen nu lees ik net dat haar peuter het shirtje van haar geboortedag nog aan kan. Dat gaat hier een nogal enorm rollade effect opleveren ben ik bang :lol:



En je vergeet snel… want ik kan dus echt niet plaatsen of 77,5 met 10 maand lang is of niet :oops: (erg he).

Badcapes gebruik ik hier eigenlijk alleen omdat ik ze heb…



Voor het CB een klein badjasje van de zeeman met drukknoopjes en een capuchon, gekregen als kraam cadeau, wat een topding. Met de badcape lag er toch wel altijd wat bloot door het bewegen.

Ik had één setje in maat 50/56, een stuk of 5 setjes in maat 56 en een paar dingen in 62. Setje in 50/56 is niet gebruikt, Jinthe was ietsje groter dan gemiddeld…



Hydrofielluiers zou ik er véél van halen, stuk of 24 zeker wel, maar liefst meer.



Navelbandjes heb je niet nodig. Flanellen luiers kom je met drie ook wel toe…ik gebruikte ze alleen als soort van molton in het wiegje, verder nooit iets mee gedaan.



Flessen ed is afhankelijk van of je bv of kv wilt geven natuurlijk. Zou wel iets in huis halen als je bv wilt geven, maar dan hoef je echt geen vier flessen te hebben, dan is één ook wel voldoende. En ik zou ook iets van kv in huis halen (bij de Etos verkopen ze doosjes met kleine zakjes). 's Nachts met een baby zitten die alleen maar kan krijsen van de honger en geen bv hebben, is niet prettig, geloof mij… Gebruik je het niet, dan gebruik je het niet, maar als je het wel nodig hebt, dan heb je het tenminste in huis.



Sokpakjes/-broekjes vond/vind ik echt ondingen…maar zoals iemand al schreef, er zijn genoeg mensen die er bij zweren. Misschien één of twee kopen om het uit te proberen? Als je het fijn vindt, zijn ze zo bijgehaald.



Wat is ‘babyuitzet voor in bedje’ (bedje = badje?)?

@Nienke123 wrote:



Flessen ed is afhankelijk van of je bv of kv wilt geven natuurlijk. Zou wel iets in huis halen als je bv wilt geven, maar dan hoef je echt geen vier flessen te hebben, dan is één ook wel voldoende. En ik zou ook iets van kv in huis halen (bij de Etos verkopen ze doosjes met kleine zakjes). 's Nachts met een baby zitten die alleen maar kan krijsen van de honger en geen bv hebben, is niet prettig, geloof mij… Gebruik je het niet, dan gebruik je het niet, maar als je het wel nodig hebt, dan heb je het tenminste in huis.




vk's hebben ook altijd kv op zak, dus als het zo ver komt dat je als de winkels dicht zijn opeens tot het besluit komt bij te gaan voeden, kan je altijd via je vk iets krijgen. (en die is in je kraamweek gewoon dag en nacht beschikbaar voor je).

nee Z. van Fiep.
Die is 6 dagen ouder als mijn jongste en daarvan zijn we overeengekomen dat mijn kereltje altijd een baby zal zijn en blijven naast Z.

Alleen nu lees ik net dat haar peuter het shirtje van haar geboortedag nog aan kan. Dat gaat hier een nogal enorm rollade effect opleveren ben ik bang

maar z is eigenlijk heel klein he. Ik was alweer vergeten dat wij twee haar een peuter noemden, maar collega van mij heeft bv 3 dgen na mij een zoontje gekregen, die is gewoon ruim een kilo zwaarder dan z, en ook echt een heel stuk groter.
ze heeft overigens vanochtend ook een vestje 50/56 aangehad, maar dat was sowieso een heel groot ding, waar ik toen ik het kreeg nog van dacht: oooh dat is voor over maaaaanden, en toen zag ik opeens dat het 50/56 was...(ducky beau of hoe heet dat merk).
naja, en dan heeft ze nog een pakje van goodmoodkid 50/56 dat ze afgelopen week nog aan heeft gehad, maar ze heeft vandaag een goodmoodkid van 62/68 aan, en dat zit dan toch net wat fijner. Dus na volgende week zou het, op dat te grote vestje na, toch wel echt alleen 62/68 zijn. Ik kan iig zeggen dat ik niet voor niks zo ruim heb ingeslagen in 50-56 :mrgreen:

Er wordt juist aangeraden om geen flesjes in huis te halen als je bv wilt geven, omdat de kans dat het dan ook slaagt, dat je doorzet op een moeilijk moment veel groter is als wanneer het in de kast ligt.



Ik heb overigens ook weleens bij de nachtapotheek voeding en een flesje gehaald voor een vriendin die het echt wilde :slight_smile: Baby was toen een mnd of 5 en weigerde de borst al eventjes af en aan, maar was toen echt ontroostbaar.

Er staan altijd een hoop onnodige dingen op de lijstjes zeg

Ik werk zelf als kraamverzorgende.

Zie zo vaak dingen die je eigenlijk weinig tot nooit gebruikt en sommige dingen die je tekort komt

Je kan nooit genoeg hydrofiele luiers hebben die gebruik je altijd erg veel, voor in het bedje, voor bij het badje en evt nog als extra laagje over de aankleedkussenhoes ( gooi je weer wat makkelijker erbij in de was :wink: )



Navelbandjes worden bij ons niet meer gebruikt.



Waskussenhoezen worden nogal eens onder geplast dus een stuk of 3 daarvan is erg handig



Meestal heb je aan 1 kruik genoeg dus ik adviseer altijd om er 1 te kopen en evt een 2e van iemand te lenen voor evt achter de hand te hebben ( soms na een thuisbevalling nog wel eens nodig om een kindje weer op temp te krijgen)



Moltonzeiltje voor in bed ivm het gebruik van de kruik



Mutsjes eerste dagen vaak sowieso nodig om op temp te blijven en in okt ook buiten wel nodig



Omslagdoek is ideaal om een kindje warm te houden als ze uit bed komen en vooral na het badje



Tummy tub is prima hoor badje is dan niet perse nodig, net wat jezelf prettig vind



Altijd makkelijk om een pak voeding in de kast te hebben voor het geval een kindje bijgevoed moet worden de eerste dagen ( liever niet met een flesje )



2 thermometers, 1 voor jezelf en een aparte voor de baby



En ach als je iets mist is het zo bijgehaald :wink:

Lees ook dat het wel verschild per regio of kraam :wink:



Onze kraam zei juist vorig jaar (maar dat was een niet al te beste in mijn ogen) dat wij abslouut geen zeiltjes - molton meer mochtend gebruiken want dit was bewezen dat het niet goed was. :think:

Waren doodnormale moltons dus wat er fout aan was weet ik ook niet…



Verder: als je twijfeld over dingen, ze zijn echt snel bij gekocht hoor :mrgreen:

Ja dat klopt ieder kraamcentrum heeft natuurlijk zijn eigen beleid met veel dingen

Wij leggen het moltonzeiltje alleen onder de billen zeg maar dus niet onder het hoofdje omdat er natuurlijk toch een plastic laagje inzit en dat niet goed doorademt

Maar als je het zeiltje onder de billen legt dan kan als je kruik evt zou gaan lekker het water van je kindje aflopen en ligt het kindje niet in een plas kokend water

@anoniempje wrote:

Ja dat klopt ieder kraamcentrum heeft natuurlijk zijn eigen beleid met veel dingen

Wij leggen het moltonzeiltje alleen onder de billen zeg maar dus niet onder het hoofdje omdat er natuurlijk toch een plastic laagje inzit en dat niet goed doorademt

Maar als je het zeiltje onder de billen legt dan kan als je kruik evt zou gaan lekker het water van je kindje aflopen en ligt het kindje niet in een plas kokend water


Ja en daar moesten wij een hydrofiele doek voor gebruiken.

Echter hebben wij wel gewoon de molton gebruikt hoor! Deze bepaalde kraamvrouw was binnen 2 dagen weg bij ons, omdat er nogal wat fouten waren gemaakt door haar.

Maar dat terzijde :wink:

@Cin. wrote:

Lees ook dat het wel verschild per regio of kraam :wink:



Onze kraam zei juist vorig jaar (maar dat was een niet al te beste in mijn ogen) dat wij abslouut geen zeiltjes - molton meer mochtend gebruiken want dit was bewezen dat het niet goed was. :think:

Waren doodnormale moltons dus wat er fout aan was weet ik ook niet…



Verder: als je twijfeld over dingen, ze zijn echt snel bij gekocht hoor :mrgreen:




Van welke organisatie heb jij kraamzorg gehad?

Ben benieuwd of dat tegen mij ook gezegd wordt!

Hier natuurlijk al 3x een kraamtijd gehad en elke keer waren er weer nieuwe regels betreft kruiken, ligging, flessen uitkoken enz. enz.

lekker duidelijk is dat altijd… :?