Babyuitzet vraagjes

Hoi meiden,

Wij zitten wat te kijken naar lijstjes van wat je nodig hebt voor de babyuitzet… En dr staat zoooveel op, dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Hebben jullie nog tips van wat je echt nodig hebt, en er dingen zijn die meestal wel op de lijstjes staan, maar eigenlijk niet nodig hebt? Of juist dingen die je wel nodig hebt, of meer van?

Hoeveel kledingsetjes? En dan in maat 50, en hoeveel in maat 56?

veeeeeeel hydrofielluiers!!



en verder is een heleboel niet per se nodig ook al wordt het door de winkelverkopers wel zo gebracht.



Misschien is het handig als je hier een (standaard) lijstje neer zet, dan is het makkelijker te noemen wat wel en wat niet nodig is!

Hier een lijstje van internet (babyuitzet.nu ofzo)

Wat zijn luierpakjes/truitjes? Gewoon rompertjes?

En waar gebruik je flanellen luiers voor? en navelbandjes?

Moet nog een hoop leren hoor :mrgreen: :oops:



Babyuitzet voor de verzorging :

aankleedkussen

2 aankleedkussen hoezen

12 hydrofiele luiers

6 flanellen luiers

1 pak wegwerpluiers

6 monddoekjes

3 navelbandjes

nagelschaartje

haarborstel

babyolie

babybodylotion

babyhaarlotion

babyzeep

babycrème

babywasgel, zeepvrij



Babyuitzet voor in het badje:



babybadje met standaard

badthermometer

luieremmer

2 badcapes

6 hydrofiele washandjes

babyuitzet voor in bedje



Uitzetlijst voor je baby in bed:



2 dekentjes

2 slaapzakken

slaappakje

kruik

2 kruikenzakken

2 (molton) bedzeiltjes

3 molton hoeslakentjes

3 bovenlakentjes

3 hoes - onderlakentjes

bedzeiltje

Babyuitzet voor de kleertjes van je baby:



Uitzetlijst voor babykleertjes:



2 luierpakjes: maat 50-56

4 luierpakjes: maat 62-68

6 luiertruitjes of t-shirts

drukknoopjes

4 sokbroekjes

2 overslaghemdjes

2 mutsjes

2 paar sokjes



babyuitzet voor de voeding van je baby



4 zuigflessen

4 flessenspenen

flessenreiniger

@Flier wrote:

Hier een lijstje van internet (babyuitzet.nu ofzo)

Wat zijn luierpakjes/truitjes? Gewoon rompertjes?

En waar gebruik je flanellen luiers voor? en navelbandjes?

Moet nog een hoop leren hoor :mrgreen: :oops:



Babyuitzet voor de verzorging :

aankleedkussen

2 aankleedkussen hoezen

12 hydrofiele luiers

6 flanellen luiers

1 pak wegwerpluiers

6 monddoekjes

3 navelbandjes

nagelschaartje

haarborstel

babyolie

babybodylotion

babyhaarlotion

babyzeep

babycrème

babywasgel, zeepvrij



Babyuitzet voor in het badje:



babybadje met standaard

badthermometer

luieremmer

2 badcapes

6 hydrofiele washandjes

babyuitzet voor in bedje



Uitzetlijst voor je baby in bed:



2 dekentjes

2 slaapzakken

slaappakje

kruik

2 kruikenzakken

2 (molton) bedzeiltjes

3 molton hoeslakentjes

3 bovenlakentjes

3 hoes - onderlakentjes

bedzeiltje

Babyuitzet voor de kleertjes van je baby:



Uitzetlijst voor babykleertjes:



2 luierpakjes: maat 50-56

4 luierpakjes: maat 62-68

6 luiertruitjes of t-shirts

drukknoopjes

4 sokbroekjes

2 overslaghemdjes

2 mutsjes

2 paar sokjes



babyuitzet voor de voeding van je baby



4 zuigflessen

4 flessenspenen

flessenreiniger




Wil je BV gaan geven ? want dan heb je echt niet zo heel flessen nodig hoor + dat je kindje misshien juist weer baat heeft bij een ander flesje,



Kleertjes zou ik gaan voor

6 rompertjes, 50-56

6 rompers 62-68

plus gewoon wat setjes kleding in die maten,

zou ik wel iets van overslag shirtjes nemen die zijn in begin wel makkelijk :slight_smile:

Verder vind ik die sokbroekjes echt heel irri, want dan zijn ze net ff te groot en dan passen die broekjes weer niet lekker, dus ik zou gewoon dan gewone broekjes nemen met losse sokjes.



Mutsjes ook niet zo veel van nodig 2 is echt zat, ik had er 2 en ik heb er een stuk of 5/6 gekregen , heel leuk maar ik heb het bijna niet gebruikt.



molton bedzeiltjes zijn niet ademend, dus dan zou ik gaan voor molton onderleggers (hema)
  • slaapzakje heb ik bijna niet gebruikt in het begin nu nog steeds niet trouwens.



    Je bent 20 weken zie ik ? zou je dan echt kruiken nodig hebben ?? (dat weet ik dan weer niet ;))



    Navelbandjes heb ik wel gebruikt maar ik vond het naveltje zo eng dus daarvoor gebruikte ik die maar eigenlijk was het niet nodig :wink:



    Badcapes zijn ook makkelijk voor op het CB, plus in het begin in wikkelen als het bv bij kraamvisite is of om mee door huis te lopen met de baby :slight_smile:



    Luier emmer, heb ik niet, ik heb gewoon vuilnisbakje werkt ook goed. Poep stinkt toch wel en door die luieremmers ruik je het gewoon er door heen (weet ik uit ervaring :wink: werk op een kdv dus heb al heel veel verschillende gezien) + een klein vuilnisbakje is super makkelijk, want je hebt geen speciale vullingen nodig voor er in :slight_smile:



    Ik heb rond de 25 hydrofiel luiers, echt wel aan teraden hoor! gaan er stuk of 5 per dag door heen hier. En dan hoef je niet steeds te wassen :slight_smile:



    Spuugdoekjes heb ik ook heel veel van, maar die liggen ook door het hele huis heen :wink:

MegaMindy, bedankt!! :thumbup:



Rompertjes, bedoel je dan bijv 3 in maat 50, 3 in maat 56? Heb nl een pakje met een paar rompertjes van de Hema in maat 50-56 en vind die vrij groot uitvallen. Valt me sowieso op, dat per merk iets groot/klein valt, best verwarrend.



Goed dat je het zegt van die sokbroekjes, ik zag ze nl vandaag bij de Hema en vond het model nogal wijd bij de voetjes, maar had juist gelezen dat sokbroekjes ideaal zijn omdat baby’s losse sokjes uitschoppen, klopt dat?



Kruiken, het kindje wordt in oktober verwacht… dus richting winter, dus denk het wel? :wink: :smiley:



25 hydrofielluiers? Wow… Hmm ja met 5 per dag mag dat ook wel :slight_smile:

sowieso niet: navelbandjes

Doe je helemaal niks mee.



Flanellen luiers zijn lekker zacht, maar ik heb ze niet en mis ze ook niet. Heb wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hydrofiel luiers, die zijn echt overal goed voor :lol:



Wij hebben maar 1 dekentje voor in de wieg en straks het ledikant. Die dingen zijn tot nog toe altijd zo droog geweest (hebben geen droger).



2 aankleedkussenhoezen… ik heb er 4… en dat vind ik wel lekker hoor, maar 2 is op zich ook wel genoeg (je hoeft ze niet eens persé te hebben hoor, tis meer voor de mooi, je kan er ook een dubbel gevouwen hydrofiel luier opleggen natuurlijk).



Qua verzorgingsprodukten… als de kleine er net is heb je genoeg aan wasgel… haartjes, zelfs als het er heel veel zijn hoef je echt nog niet uitgebreid te wassen.

Ik heb bij de oudste wel toen van alles gehaald en alles kon weg/ naar een ander want hij kon dus niet tegen Zwitsal. Zou dus eerst niet teveel kopen en kijken of je kleine tegen het gekozen produkt kan.



Badcape… tja ik heb ze nu wel, maar bij de oudste 2 had ik ze niet. Een handdoek en dan even om het koppie vouwen werkt net zo goed hoor :slight_smile: is eventueel nog wel een leuk (kraam)cadeautje om te vragen :thumbup: (want nu ik ze heb gebruik ik ze ook gewoon).



Slaappakje… eh de eerste weken cq maanden slapen de meeste kindjes toch best veel in hun eigen kleertjes. Die van mij tenminste wel :wink: . Kleertjes zijn allemaal zo lekker zacht en ze worden vaak zat omgekleed.



Overslaghemdjes… dan die van de hema met knoopjes. Hebben ze hele leuke met grijs/wit streepje met een rood randje en met een oranje randje en ook nog een echte meidenvariant.

Maar op zich voegen die voor mij weinig toe op gewone truitjes. Zit over het algemeen zoveel ruimte in voor het koppie, het is hooguit makkelijker voor nieuwe papa’s en mama’s die nog moeite hebben met aankleden.



Luiertruitjes zijn neem ik aan idd rompers.



2 pakjes 50/56 lijkt me in principe om te beginnen genoeg. Is snel genoeg bijgekocht als het toch een klein kindje is. Nu bij de 4e had ik er wel meer, omdat er toch ook wel wat nieuws bij kwam en het ‘oude’ nog lang niet af was. Bij de oudste hadden we 2 of 3 setjes in maat 56 en 3 in 62 in huis. 50 was direct te klein geweest (tuurlijk kan je direct meer in huis halen, ik ben meer van het bijkopen indien nodig… zo jammer als het er maar blijft liggen omdat je een groot kind hebt… en wederom: leuk als kraamcadeautje te vragen of als je niet weet wat je krijgt na de geboorte wat op kleur te vragen).



Flessen en spenen ed heb ik niet in huis gehaald bij de oudste.

Borstvoeding wilde ik geven en ook daarvoor geldt: het is zo bijgekocht als het niet loopt/wil of weet ik het.

kruikjes hangen ook gewoon heel erg af van het kind… alleen onze oudste is een zomerbaby en de andere 3 in de winter geboren.

Wel iets langer de kruiken gebruikt, maar ook niet extreem veel.



Heb iets langer het bedje voorverwarmd en rolde de kleertje er omheen voor na het badje. Lekker warme kleertjes om die frisse billen :inlove: .



Maar een kindje dat zich niet goed warm houdt kan ook in de zomer geboren worden natuurlijk en dan heb je die kruiken ook nodig.



Die sokbroekjes… heb er 2 van en 1 toevallig 2 week terug gekocht.

Ze zijn namelijk wel ideaal in de draagdoek vind ik :lol: kan de broek namelijk niet omhoog kruipen.



Op zich zijn ze wel lekker… maar dan wel sokjes er over, anders zit het voor geen meter. Die voetjes zijn namelijk in 1 maat: past nooit :wink: .

deze bedoel ik.

Is er ook nog in een echte meisjes meisje variant en nog een neutrale, maar die heeft wel weer een strikje.

Deze gaat met knoopjes dicht en vind ik zelf fijner :thumbup:

luierpakjes zijn gewoon van die jumpsuits volgens mij, van die pakjes uit 1 stuk. Maar je moet gewoon qua kleding lekker halen wat je zelf leuk vindt :wink: de een zweert bij overslag-truitjes (die hoef je niet over het hoofdje te doen) de ander niet (ik), de een zweert bij sokbroekjes, de ander niet (ik). Ik zou iig lekker zachte stoffen kopen. En een setje of 5 zou ik toch wel minimaal aanschaffen in 50-56 en 62.



Als je borstvoeding gaat geven, dan mist op deze lijst nog een voedingskussen. Heel erg handig vooral voor de eerste dagen, dus zorg dat je die in huis hebt!

En zoogcompressen, vitamine d en k.



ik vind een wikkeldoek echt heel erg fijn om te hebben, ik heb er zoeen:



ideaal om de eerste dagen mee in de box te leggen of gewoon om in vast te hebben, of in maxi cosi en zo. Een jas is bij die kleine maatjes echt een ramp vind ik, dan is zo’n lekkere wikkeldeken een stuk fijner(ook wel prima kraamcadeau)



en sowieso zijn dekentjes erg handig vind ik, niet per se als bed dekentje, maar voor in de box, als kleedje om op te liggen enz enz. Ik ben echt pro dekentjes!



verzorgingsproducten vond ik op de meeste lijstjes ook behoorlijk overdreven. Mijn kraam vond dat ik per se een kam en borstel moest hebben :roll: heeft mijn moeder uiteindelijk nog gekocht, maar waarvoor??? Heb het idee dat dat meer niveau poppen-tutten is :wink:

ik zou je beperken tot olie, wasgel en douchecreme.



luieremmer is niet nodig, kan ook gewoon een prullenbak gebruiken…

beddengoed wordt ook zelden vies omdat er hier eigenlijk altijd hydrfielluiers opliggen.



2 paar sokjes vind ik dan weer erg weinig…



apart slaappakje hoeft ook echt nog niet in die eerste weken/maanden. Meeste kleding in die maatjes is sowieso confortabel, en overdag slapen ze ook bijna de hele dag, dus wat is het vershcil? :wink:



en op veel lijstjes staat een luiertas, ook dat is echt niet nodig. Een grote tas voldoet ook prima. Ik heb zelf voor ik geloof 10 euro een opvouwbaar verschoonmatje gekocht bij de prenatal, ideaal voor onderweg, en heel wat goedkoper dan d gemiddele luiertas!

@fiep klophout wrote:

en sowieso zijn dekentjes erg handig vind ik, niet per se als bed dekentje, maar voor in de box, als kleedje om op te liggen enz enz. Ik ben echt pro dekentjes!


Oh ja dat vergeet ik... niet iedereen heeft allemaal door oma dan wel zelfgemaakte dekentjes/omslagdoeken overal liggen :lol: .
Wij hebben dus maar 1 dekentje en dat ligt in de wieg.

Maar beneden liggen alleen al 2 dekentjes/doeken en boven ligt er ook 1. Als we op pad gaan mik er eentje in de auto/onderop de wagen of weet ik het. Op liggen, bij fris inwikkelen...

Zo'n omslagdoek als Fiep laat zien had ik geleend nu bij de jongste en is idd erg praktisch :thumbup: (maar geen noodzaak natuurlijk).

Aankleedkussenhoezen gebruik ik niet.

Kruiken zou ik gewoon voor twee gaan, hebben we hier nu ook allebei gebruikt.

Hier worden er veel meer shirtjes vies gemaakt dan broekjes, ik zou nu voor een volgende als ik nieuwe setjes koop, setjes maken van één broekje en twee shirtjes denk ik.

Flessen zitten op dit moment in één of andere babydoos (die van de prenatal geloof ik, had ik een aventfles in).

Badthermometer heb ik niet en ook nooit gemist…

Ik zou geen 50 kopen maar 56.

We hadden een startersset met flessen van Avent. (Ideaal)

Bad+ badstandaard, badthermometer (ik zou ook niet meteen 100 flessen badmeuk halen, kan altijd nog en straks is je baietsie daar allergisch voor)

Kruiken ( al moet ik zeggen dat wij ze echt maar 2 keer hebben gebruikt, Roan was zo snel zo goe dop temp. en het was hartje zomer.)

hydrofiel luiers, washandjes.

2 paar lakens en 2 hoeslakens /moltons

Enn over dat aankleedkussenhoes, wij gebruiken altijd een hydrofiele luier op het aankleedkussen, werkt prima :wink: en kan je vervangen door een nieuwe.

Rompers dan natuurlijk, paar setjes kleding, shirtje verwissel je idd vaker als broekje in het begin





En die mutsjes aan 1 heb je zelfs wel genoeg. Roan heeft amper zijn mutsjes op gehad, zonde hoor.

@Sennapen wrote:

Ik zou geen 50 kopen maar 56.


mijn kinderen verzopen alletwee in 56, zelfs een beetje in 50, dus ik zou toch ook gewoon 1 of 2 setjes in 50 in huis halen. (tenzij je het niet erg vindt om kleding te moeten omrollen en zo, als we het over enkel echt noodzakelijk hebben…)






En die mutsjes aan 1 heb je zelfs wel genoeg. Roan heeft amper zijn mutsjes op gehad, zonde hoor.

van wanneer is Roan? Z heeft de eerste 2 maanden toch echt elke dag een mutsje op gehad buiten en de eerste weken binnen ook. Wil niet zeggen dat je er 10 nodig hebt, maar meer dan 1 is toch wel handig. En z had zo'n klein hoofdje dat de eerste dagen geen enkel mutsje paste van me...moest ze ondanks mijn voorraad nog met eentje van het kraambureau op.... :wall:


Zo zie je maar weer: ervaringen verschillen nogal. Daarom bestaat dé ultieme lijst vast ook niet...

Ik zou het vooral houden op niet teveel :wink:

Je kan idd echt zo vanalles bij (laten) kopen en als de baby geboren is zal je ook wel gewoon veel krijgen.



Voor het badderen zou ik zelf helemaal niets kopen, veel beter voor het huidje Al die zeepproducten drogen alleen maar uit. Ik had alleen een fles babyolie van weleda staan voor na het badderen.



Qua kleertjes, iemand zei ik zou setjes kopen van 1 broekje en 2 truitjes, terwijl ik het juist met mijn spuitluiersproducerende kindje andersom had, terwijl een van de anderen veel spuugde en wel 5 truitjes per dag (en heeeel veel hydrofieldoeken, een spuugdoekje voldeed echt niet) versleet. Mutsjes hebben ze veel gedragen hier, lang ook. Ik heb er nu al heel veel klaarliggen :lol: Wol, wol/zijde, zijde, katoen, voor elk weer wat :wink:

Hier verzopen ze ook in 56 trouwens.

Laat ik beginnen te zeggen dat sowieso heel veel van je kindje straks af hangt.



Keira is in april geboren, ze was heel mini, nu is ze lang en dun. Maat 56 zit qua lengte goed maar is veel te wijd. 50 heeft ze ook echt gedragen. Ik kan je vertellen dat de standaard rompers van de V&D niet te groot vallen. Bij Keira zaten ze te lang, maar niet extreem, nu begint ze er een beetje uit te groeien. Hema valt overigens erg groot!



Ik neem aan dat je flesvoeding gaat geven? Gezien je daar de uitzet van hebt staan in je lijst. Keira is nu toe aan haar 6e merk fles, de 5e is ideaal voor haar. Ook wilde ik BV geven, echter maakte ik niet genoeg melk. Ben blij dat ik geen voedingsbh’s heb gekocht!



De pakjes met voetjes gebruiken wij hier voor de nacht, kan ze haar sokken niet uitschoppen. En broekjes gebruik je inderdaad minder dan truitjes.



Ik heb niet veel onnodige dingen gekocht in mijn mening en ook mijn man is tevreden (en die ziet snel dingen als overbodig). Wij hebben 2 badcapes die niet van badstof zijn, gebruiken we lekker als ze het koud heeft, en in het begin lag ze hier lekker in. Ook hebben we 3 van badstof, ideaal als ze lekker mee onder de douche gaat.



Kruiken gebruiken wij nog steeds. Keira is een koukleum, ze heeft graag (ik trouwens ook!) een warm bed. Gewoon 1 kruik met kraanwater… Maar ook daarbij is ieder kind weer anders.



Qua kleding is het natuurlijk ook smaak. De 1 is gek van de boxpakjes, de ander weer van een shirt met een broekje en sokjes.



Met de rompers ook een beetje op het jaargetijde letten. Wij hebben een stel zonder mouwen, een stel met lange mouwen en een heleboel met korte mouwen. Omdat Keira in april geboren is kan het alle kanten op qua weer.



En ik moet ook bekennen, ik had niet genoeg aan 4 rompers… 62/68 is echt groot voor een pasgeboren baby. Er zijn er natuurlijk bij die de 50/56 overslaan, maar de meesten niet. Ik had ze ook niet in huis en Keira heeft ze ook nog echt niet nodig.



En het is heel lastig, wij hebben ook lopen puzzelen qua spullen… Succes!



(Oh en vergeet niet dat ieder zijn budget ook anders is)

Super, bedankt voor de reacties en tips :thumbup:



Wel van plan borstvoeding te gaan geven, het lijstje had ik klakkeloos van internet gekopieerd :oops:

Ik heb niet veel kleine pakjes gekocht, 1x maatje 50 en 2-3 pakjes maatje 56.

A we wisten niet of we een jongen of meisje zouden krijgen en alles in creme / neutraal is ook zo saai :wink:

B we hadden hier twee opa’s en twee oma’s die het geweldig vonden om op dag 2 te gaan shoppen voor kleine roze pakjes voor hun eerste kleindochter :inlove:

@Flier wrote:

Hier een lijstje van internet (babyuitzet.nu ofzo)

Wat zijn luierpakjes/truitjes? Gewoon rompertjes?

En waar gebruik je flanellen luiers voor? en navelbandjes?

Moet nog een hoop leren hoor :mrgreen: :oops:



Babyuitzet voor de verzorging :

aankleedkussen zou ik 2 van doen, 1 boven, 1 beneden

2 aankleedkussen hoezen

12 hydrofiele luiers

6 flanellen luiers nooit gekocht, nooit gemist

1 pak wegwerpluiers

6 monddoekjes nooit gebruikt

3 navelbandjesnooit gekocht, nooit gemist

nagelschaartje

haarborstel

babyolie vaak gebruikt, heb kinderen met een droge huid

babybodylotion zat in kraampakket maar nooit gebruikt

babyhaarlotion zat in kraampakket maar nooit gebruikt

babyzeepzat in kraampakket maar nooit gebruikt

babycrème

babywasgel, zeepvrijzat in kraampakket maar nooit gebruikt



Babyuitzet voor in het badje:



babybadje met standaard

badthermometer alleen bij de eerste gebruikt, bij de 2e niet meer

luieremmer we hebben er 1 op de babykamer maar die gebruiken we nauwelijks meer, luiers gooien we altijd meteen in de clico

2 badcapes

6 hydrofiele washandjes

babyuitzet voor in bedje



Uitzetlijst voor je baby in bed:



2 dekentjes

2 slaapzakken

slaappakje onze kinderen sliepen altijd in hun gewone kleertjes

kruik

2 kruikenzakken

2 (molton) bedzeiltjes

3 molton hoeslakentjes

3 bovenlakentjes 3 is wel handig zeker als ze spugen: 1 op bed, 1 in de was, 1 in de kast

3 hoes - onderlakentjes 3 is wel handig zeker als ze spugen: 1 op bed, 1 in de was, 1 in de kast

bedzeiltje

Babyuitzet voor de kleertjes van je baby:



Uitzetlijst voor babykleertjes:



2 luierpakjes: maat 50-56

4 luierpakjes: maat 62-68

6 luiertruitjes of t-shirts

drukknoopjes

4 sokbroekjes

2 overslaghemdjes

2 mutsjes

2 paar sokjes



babyuitzet voor de voeding van je baby



4 zuigflessen 2 van allebei is genoeg

4 flessenspenen

flessenreiniger kan je ook een afwasborstel voor gebruiken


Wat kleertjes betreft,
minstens 3 shirtjes, rompertjes en broekjes van 50 en 56 (1 aan, 1 in de was, 1 in de kast). In het begin vond ik overslaghemdjes handig maar ik deed ook vaak een shirtje een maatje te groot aan, maar ze had ook een erg lang bovenlijf.
2 paar sokjes vind ik veel te weinig.
Mutsjes, mijn dochter werkte op haar eerste dag al haar mutsje van haar hoofd en heeft daarna ook nooit meer eentje gedragen. Maar ze had al vanaf het begin een flinke bos met haar
t

sopje, wat gebruikte je dan voor het wassen van de baby?



En meteen nog een paar vraagjes… :oops:



Hoeveel badcapes heb je nodig?



Is een fleece wikkeldeken handig/noodzakelijk?



Als je een Tummy tub hebt, heb je daarnaast ook nog echt een badje nodig?

Badcapes… als je ze graag wilt gebruiken zou ik zeggen… 2

1 in de was, 1 in de kast zeg maar. Dat is echt zo’n ding waarvan ik denk: als jij ze daarna heel veel blijkt te gebruiken en het te weinig vindt kom je daar vooral achter in het gebruik en shop je er later zo eentje bij.



Fleece wikkeldeken is wel handig, maar niet noodzakelijk.

Wij hebben nu alleen bij de jongste gebruikt, ik kon hem lenen van de buuf. Heb hem vooral gebruikt in de duowagen. Daar ligt hij namelijk in een nestje en niet in een bak. Is toch wat lager/ wind gevoeliger en dan vond ik met die kou in de eerste weken toch echt die wikkeldeken heerlijk en makkelijk. Kon hem op de bank lekker inpakken en legde hem dan zo in de wagen.

Maar zonder kom je de babytijd ook wel door hoor :slight_smile:



Als jij een tummy tub hebt en gebruikt is een badje echt niet persé noodzakelijk.

Vrienden van ons wonen nogal klein en hebben ook alleen een tub en dat bevalt ze prima.



Ervaring is overigens wel dat ze al heel snel de kleine mee onder de douche namen. Alleen als die echt heel erg nodig gebadderd moest worden en alleen papa of mama thuis was ging die nog in de tub, maar als ze allebei thuis waren ging die lekker mee onder de douche.