Babyfoon

Ik ben op zoek naar een babyfoon.



Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring ermee ?



Het gaat er voornamelijk om dat ik hem mee de tuin in kan nemen met mooi weer. Dat wij buiten zitten en de kleine meid ligt boven te slapen.

Wij hadden heel lang een philips maar het draadje van de adapter van de parentunit is kapot en we hebben nu sinds een maand een alecto db85.

De philips deed het erg goed alleen waren de batterijen na 15 minuten leeg. Ik weet niet hoe lang die batterijen van de alecto mee gaan maar hij is een stuk goedkoper dan die philips en de batterijen van de alecto laden op als je hem in oplader zet. De alecto heb ik een keer in de aanbieding bij de blokker gekocht en was toen 35 euro. De philips was iets van 100 euro.

wij zijn begonnen met prenatal eigen merk. Al snel deed deze het niet als we bij de overburen waren (vlakbij). Nieuwe gekregen, deze ging ook binnen een paar maand stuk.

TOen een philips avent gekregen, functioneerde een half jaar en toen laadde hij niet meer op.

Weer nieuwe gekregen luxere philips avent, en deze doet het al heel lang!

Wij hebben Luvion beeldcamera. Ik zou absoluut niet zonder beeldcamera kunnen.



100% Storingsvrij, en gaat een aardige tijd mee zonder oplader.

wij ook Alecto volgens mij de DBX-88, maar weet t even niet uit mijn hoofd. Maar geweldig dingetje, hij zegt heel veel bereik te hebben, valt in praktijk wel mee maar je tuintje of de buren moet je wel redden :wink:

wij hebben ook een Philips Avent, redelijk luxe denk ik :shifty: en deze kan ik rustig een volle dag aan laten staan. Vergeet hem soms wel eens uit te doen, maar batterij gaat denk ik toch wel een uur of twaalf mee.

Maximaal bereik heb ik nooit uitgetest, maar wij zitten er ook mee achter in de tuin (zeven meter van achterkant huis, 15 meter hemelsbreed van haar kamer).

Prima toestel :thumbup: maar niet goedkoop

Wij hebben ook de alecto en een top ding :thumbup: ruist nooit en goed bereik!

@mlk1982 wrote:

wij ook Alecto volgens mij de DBX-88, maar weet t even niet uit mijn hoofd. Maar geweldig dingetje, hij zegt heel veel bereik te hebben, valt in praktijk wel mee maar je tuintje of de buren moet je wel redden :wink:




Deze hebben wij ook. Geweldige babyfoon. Ik kan er zeker 50m mee lopen (we hebben een diepe tuin) en hebben dan nog bereik. Volgens de handleiding heeft hij zelfs 300m bereik dacht ik.

50 meter lukt inderdaad wel, dat hebben wij ook gered, maar 300 niet hoor… We hadden hem mee op vakantie en buiten het hotel stopte hij er toch echt mee ( dat was wel meer dan 50 meter, maar zeker minder dan 300!) Maar goed; je moet ook niet alles willen natuurlijk he :wink:

@mlk1982 wrote:

wij ook Alecto volgens mij de DBX-88, maar weet t even niet uit mijn hoofd. Maar geweldig dingetje, hij zegt heel veel bereik te hebben, valt in praktijk wel mee maar je tuintje of de buren moet je wel redden :wink:




Deze heb ik ook gehad, prima ding, was erg tevreden erover. Totdat ik ietsje verder weg wilde kunnen. Dus nu hebben we zo’n radiogolfbabyfoon van topcom:thumbup:

@miro wrote:

@mlk1982 wrote:
wij ook Alecto volgens mij de DBX-88, maar weet t even niet uit mijn hoofd. Maar geweldig dingetje, hij zegt heel veel bereik te hebben, valt in praktijk wel mee maar je tuintje of de buren moet je wel redden :wink:




Deze hebben wij ook. Geweldige babyfoon. Ik kan er zeker 50m mee lopen (we hebben een diepe tuin) en hebben dan nog bereik. Volgens de handleiding heeft hij zelfs 300m bereik dacht ik.




Wij haalden er wel 300 meter mee :thumbup:

Denk dat het ook ligt aan de omgeving, veel elektronica, veel flats, beperkt beetje de afstand natuurlijk he? maar alsnog: erg tevreden verder hoor en we hoeven niet standaard zo ver he :wink: en 50 meter ofzo red hij wel, ik kan wel tot einde van de straat ermee… Maar moet niet een wijk verder willen ofzo :wink:

hier ook een alecto, eentje met 2 'baby’units en 1 ouderunit.

Wij hebben er eentje op zolder staan en eentje op de babykamer.



Ook met beide baby units aan bevalt hij prima (je ziet op het display van welke kamer het geluid komt) en in en om het huis werkt hij prima.

Verder dan de buren hebben we niet getest, want dat doe ik gewoon niet.

Ik heb vorige week de alecto dvm-70 gekocht. Onze oude babyfoon kwam niet meer door de dikke betonlagen van onze 4 verdiepingen nieuwe torenwoning heen. Vrienden van ons wonen 300 meter verderop en zelfs daar kunnen wij perfect beeld en geluid ontvangen!

Het beeld is haarscherp en geluid is ook super. Geen gedoe met zenders zoeken enz, hij schakelt bij nacht zo over dat je het beeld nog perfect kunt zien. Deze kost 150 Euro bij Pr*natal, ik vind het een super ding!

marda, da’s een beeld-babyfoon begrijp ik? We zoeken nog een 2e voor de babykamer, maar twijfelen of we niet gewoon het bij 1 houden, maar een beeld-babyfoon lijkt me wel onwijs gaaf en zoals ik je hoor ben je er ook erg tevreden over…

@mlk1982 wrote:

marda, da’s een beeld-babyfoon begrijp ik? We zoeken nog een 2e voor de babykamer, maar twijfelen of we niet gewoon het bij 1 houden, maar een beeld-babyfoon lijkt me wel onwijs gaaf en zoals ik je hoor ben je er ook erg tevreden over…




Ja klopt beeld en geluid, kleurenbeeld dat je ook kunt in en uitzoomen en het beeld kunt verschuiven naar links en rechts. Er zit ook een terugspraakfunctie op (als dochterlief uit bed gaat, kan ik zeggen “terug in bed jij!” :wink: )

Ook kun je hem draadloos op batterijen gebruiken zodat je niet aan stroom verbonden hoeft te zijn, en de kabels zijn super lang. nogmaals SUPER DING :thumbup:

Wij hebben de Philips SCD535/00.

Hij bevalt supergoed, geen enkel negatief puntje en ik zou hem zo weer aanschaffen.

Heb hem gekocht bij Babypark en daar gaven ze aan dat het de babyfoon was waar het minst vaak mensen mee terug komen met klachten/problemen (terwijl hij veel verkocht wordt). Dat was voor ons een van de redenen om hem aan te schaffen en erg tevreden dus.



Nachtlampje en slaapliedjes worden hier veel gebruikt.





Zo’n babyfoon met camera lijkt me overigens ook wel echt geweldig hoor!

Wij hebben een Alecto DBX-85, super ding wat mij betreft, batterijen gaan lang mee (heb er wel oplaadbare batterijen van Duracel in gedaan), hij is storingsvrij en het bereik is goed.

Hier ook alecto dbx-85 nu voor de 2e keer aangeschaft. Onze eerste is 5 jaar meegegaan en heeft diverse valpartijen overleefd. Je moet wel de oplaadbare batterijen vervangen, want degene die erbij zitten zijn heel snel leeg.

Babyfoon zonder poespas, ruisvrij en goed bereik. Hij doet het perfect in de tuin en bij de buren (maar echt geen 300m, volgens mij staat er ook in de handleiding dat 300m bereik binnen is en 50m buiten)

Andersom, 50m binnen en 300 buiten.

Maar in beide gevallen moet je waarschijnlijk uitgaan van de ideale omstandigheden. Oftewel binnen niet teveel muren ertussen en buiten op bijvoorbeeld een kale vlakte. Zodra er teveel obstakels (muten, ruiten, bomen, weetikhet) tussenzitten zal het ideale bereik dus al niet meer gehaald worden gezien het contact afgezwakt wordt.



Ik heb overigens gister de Alecto 85 gekocht. Geen ervaring met babyfoons verder nog, maar het klonk als een prima ding :slight_smile: