Babyfoon

Dank jullie wel voor jullie tips.



Hier os de tuin 23 meter diep en onze zitplaats is achter in de tuin. Maar als ik de reacties zo lees, moeten de meeste babyfoons dat wel halen…

Wij hebben ook de Alecto DBX-88. Hij gaat nu met Caithlin de tweede ronde mee en doet het nog super. Bereik vind ik prima, heb met Djenno wel eens in de tuin van de buren ermee gezeten en geen storing of wat dan ook. Ook handig is de optie om een slaapliedje aan en uit te zetten vanaf beneden. Hoef je niet steeds naar boven te lopen om aan die muziekdoos te trekken :mrgreen: Ik heb dat ding nu 3,5 jaar en heb 1 keer de oplaadbare batterijen vervangen (we gebruiken hem vrij intensief dus tja…ze worden dan lui…)

Wij hebben ook de Alecto DBX-88. Hij gaat nu met Caithlin de tweede ronde mee en doet het nog super. Bereik vind ik prima, heb met Djenno wel eens in de tuin van de buren ermee gezeten en geen storing of wat dan ook. Ook handig is de optie om een slaapliedje aan en uit te zetten vanaf beneden. Hoef je niet steeds naar boven te lopen om aan die muziekdoos te trekken :mrgreen: Ik heb dat ding nu 3,5 jaar en heb 1 keer de oplaadbare batterijen vervangen (we gebruiken hem vrij intensief dus tja…ze worden dan lui…)

@tijgertje1982 wrote:

Dank jullie wel voor jullie tips.



Hier os de tuin 23 meter diep en onze zitplaats is achter in de tuin. Maar als ik de reacties zo lees, moeten de meeste babyfoons dat wel halen…




Misschien kun je vragen of je nog mag ruilen in het geval dat de babyfoon die je koopt het bereik niet haalt. Bij Pr*natal is dat in elk geval geen probleem (werd tegen ons gezegd)

Marda:

Dank je voor de tip :thumbup:



Als ik de reacties zo lees, denk ik dat ik voor de Alecto DBX serie ga kijken…

Wij hebben een Alecto DBX 99 en zijn echt ontzettend tevreden met het ding!! Echt, helemaal super. Alles erop en eraan. Liedjes die je vanaf afstand kunt aanzetten, die we heel veel gebruiken (in de naar bed gaan routine), terugspreekfunctie (die we overigens nog niet gebruiken), temperatuuraanduiding. De gevoeligheid is echt super… het kleinste zuchtje hoor je. Maar je kunt de gevoeligheid ook aanpassen, dat is ook heel fijn. Erg goed bereik, ook buiten. En mogelijkheden als geluid uitzetten, maar dan wel een volumealarm enzo. Makkelijk in gebruik, duidelijk scherm en lampjes. Ideaal ding.

Alleen gaat de batterij niet héél lang mee, maargoed, nu we daarop letten en hem niet onnodig aan hebben, hebben we daar geen hinder van.



Overigens mis ik de laatste weken wel een camera. Nu hij zelf zo vaak op zijn buik draait enzo… wil ik als ik hem hoor eigenlijk soms wel even zien hoe hij erbij ligt… en nu moet ik daarvoor dus mijn bed uit en naar hem toe, met het risico dat ik hem wakker maak.

Maargoed, babyfoons met camera’s zijn wel veel duurder en vaak hoor ik dat die camera’s het niet eens zo goed doen…



(Ik zou een babyfoon bestellen op internet trouwens, goedkoper!!

En als je nu een abonnement neemt op de Ouders van nu krijg je er een beeldbabyfoon bij.)

Dank je Tierrr voor de tip !

You’re welcome! :slight_smile:

Ben je er al uit?



Het gaat trouwens om die beeldbabyfoon die marda op de vorige pagina noemde.

Wij hebben een Philips Avent. En die bevalt ontzettend goed. Na meer dan 24 uur doet de batterij het niet meer (dat ontdek je als manlief de stekker eruit trekt). Hij stoort niet. Heeft een zeer goed bereik. En ook een walkie-talkie functie.

Wij hebben verschillende uitgeprobeerd en ik vind het heel persoonlijk… voor ons was ontvangst het belangrijkst en 23 meter hebben ze allemaal wel :wink: Terugspreekfunctie leek ons later wel makkelijk, maar omdat wij meer bereik nodig hadden is het een Super Nova geworden 8)

Ik heb de Alecto DBX-88 babyfoon aangeschaft. Dus dan gaan we maar eens kijken hoe ie ons bevalt.?

@Marda wrote:

Ik heb vorige week de alecto dvm-70 gekocht. Onze oude babyfoon kwam niet meer door de dikke betonlagen van onze 4 verdiepingen nieuwe torenwoning heen. Vrienden van ons wonen 300 meter verderop en zelfs daar kunnen wij perfect beeld en geluid ontvangen!

Het beeld is haarscherp en geluid is ook super. Geen gedoe met zenders zoeken enz, hij schakelt bij nacht zo over dat je het beeld nog perfect kunt zien. Deze kost 150 Euro bij Pr*natal, ik vind het een super ding!




Ik heb deze nu dus ook (cadeau bij abo op Ouders van nu) en hij valt mij erg tegen. Het beeld is goed. Maar het geluid?? Ik heb hem op de hoogste gevoeligheid ingesteld en het is vaak zo dat ik mijn ventje boven hoor babbelen (terwijl ik beneden zit!!) en dat de babyfoon nog helemaal geen geluid geeft… terwijl mijn andere alecto babyfoon echt elk zuchtje oppikt.

Is deze babyfoon nou gewoon echt zo ongevoelig of is deze stuk??