baby uit snikhete auto gered
(bron: Telegraaf)
Vichte - De politie in het West-Vlaamse Vichte heeft zondag een baby gered die was achtergelaten in een bloedhete auto.
De agenten waren door een parkeerwachter gealarmeerd. Ze sloegen de ruit van de auto in.
De 1-jarige baby lag in de felle zon in een zwarte auto. De temperatuur was opgelopen tot vijftig graden.
De ouders van het kind hadden het achtergelaten toen zij gingen shoppen. Volgens hen omdat de baby “zo lekker lag te slapen”.
Toen de ouders na drie kwartier terug kwamen bij hun auto waren ze boos over de kapotte autoruit, meldt De Morgen.
dat geloof je toch niet… dat je met dit weer je baby in de auto laat zitten… en dan ook nog boos over een kapotte autoruit…
Tjee ben blij dat het kindje gered is. Ik snap nog steeds niet na al die gruwelijke verhalen dat men het nog doet. :x Of beter gezegt dat men zoiets doet.
En ik denk nu weer van de zomer komt er weer aan. Wie is nu de eerste slachtoffer.
Neem dan geen kinderen als je ze lastig vind om mee te nemen. :x
Echt die ouders moeten ze vast zetten. In mijn ogen zijn dat geen ouders.
Jemig :twisted: :twisted:
die ouders … :wall: :wall: :wall:
wat ben ik blij dat iemand dat kindje heeft weten te redden voor de parkeerwachter !!!
Stelletje @)($)(&(*&%(&P( Die ouders ! :evil: :evil: :evil: :wall: :wall: :wall:
Je zou ze zélf moeten opsluiten!
Dit is poging tot doodslag volgens mij :think:
Je kan het in het ouderschap over een heleboel dingen ontwetend zijn, maar dat je kind achterlaten in een snikhete auto levengevaarlijk is, weet iedereen!
:shock: :shock: :shock:
Effe serieus?
Hoe kan je dit doen! :evil:
@joseetje wrote:
Dit is poging tot doodslag volgens mij :think:
Je kan het in het ouderschap over een heleboel dingen ontwetend zijn, maar dat je kind achterlaten in een snikhete auto levengevaarlijk is, weet iedereen!
ben het helemaal met je eens dit is echt poging tot doodslag hoe dom kun je zijn om je beeb in een snikhete auto nogwel een zwarte auto alleen achter te laten :evil:
vandaag in Het Laatste Nieuws, de ouders aan het woord. En ze blijven echt klagen over het kapotte raam…
«Goed: we weten dat we onze kinderen niet alleen in de auto mogen achterlaten. Maar Kenji (1) sliep vredig, de auto was gekoeld en we waren direct terug.» Dat zeggen Thomas Vanderlinden (29) en Nathalie Geenens (27) uit Ronse. De politie brak zondagmiddag een ruit van hun auto, omdat ze oordeelden dat het achtergelaten jongetje in de warme auto in gevaar was. «Een totaal overdreven reactie», vindt het koppel.
«We zijn zondag even voor de middag binnengewipt in een sportwinkel in Vichte. We hadden niet veel tijd, want we werden voor het middagmaal verwacht bij familie. Kenji lag rustig te slapen. We weten dat je je kind niet alleen mag achterlaten in de auto, maar we zouden niet lang wegblijven. En Kenji is een moeilijke slaper. Als we hem dat dutje niet zouden gunnen, zou hij de hele middag lastig zijn. Dus zijn we alleen met Kimberly (3) naar de winkel gegaan», vertelt Nathalie. «Bovendien was onze wagen onder het rijden door de airconditioning afgekoeld», vult Thomas aan. «Het was er fris, de temperatuur kon op die paar minuten niet hard stijgen.»
«Na hooguit een halfuur was ik terug», zegt Nathalie. «Kimberly wou nog met haar papa naar een springkasteel, maar ik wou Kenji zien. Toen ik op de parking kwam, stond er politie. Ik schrok me een bult. Een agent zei: ‘Mevrouw, we hebben een raampje moeten inkloppen omdat uw zoon aan het stikken was.’ Ik vreesde het ergste, maar Kenji zat braaf bij een agent op schoot.»
Een parkeerwachter had de slapende Kenji opgemerkt en de politie gebeld. Die liet de nummerplaat omroepen in het nabije shoppingcenter Molecule. Toen er geen reactie kwam, grepen de agenten in. «We zaten in een winkel ernaast», windt Thomas zich op. «Waarom hebben ze ons daar niet gezocht? Die ruit stukslaan was compleet overdreven. En waarom is er geen dokter bijgeroepen, als ze écht dachten dat Kenji in levensgevaar was? Hij mankeerde niets, hij was nooit in gevaar. Of toch: de auto lag vol splinters, tot in het kinderstoeltje. Ik heb me erover opgewonden, ja. Ik heb de politie gevraagd of dat wel verantwoord was.»
Voor rechter?
Het parket van Kortrijk onderzoekt nog of het de ouders voor de rechter brengt. «We willen eerst nagaan bij het parket of er eerder problemen waren.» Kind & Gezin laat weten dat ze ouders altijd op het hart drukt hun kinderen nooit alleen te laten, en zelfs bij het slapen in de buurt te blijven.
Precies een jaar geleden stierven zowel in het Vlaams-Brabantse Halle als in Baarle-Nassau, net over de Nederlandse grens, twee peuters nadat hun moeder hen in een verhitte wagen achterliet. «Maar die moeders waren hun kind compleet vergeten en lieten het een hele dag achter. Dat zouden we nooit doen», zegt Nathalie. De autoruit is intussen hersteld. «Want we hebben twee kinderen. Het zou onverantwoord zijn zo rond te rijden», aldus de ouders.
:wall: :wall:
war vreselijk
ik denk dat die ouders dan hadden moeten afspreken dat er 1tje achterbleef in de auto om bij het kleine jongetje te blijven.
verder hadden ze beter moeten nadenken dat ze nu veel beter opletten en arletter zijn na wat er al eerder is gebeurt.
het viel allemaal gelukkig mee maar je kan niet ruiken hoelang een baby in de auto ligt.
Bad case “probeer je er maar uit te kletsen”.
En dan nog boos zijn ook…wees blij dat er andere mensen begaan zijn met je kind.
:evil: :twisted:
Hoe is het mogelijk…
wat een stel mongolen zeg
«Goed: we weten dat we onze kinderen niet alleen in de auto mogen achterlaten. Maar Kenji (1) sliep vredig, de auto was gekoeld en we waren direct terug.» Dat zeggen Thomas Vanderlinden (29) en Nathalie Geenens (27) uit Ronse. De politie brak zondagmiddag een ruit van hun auto, omdat ze oordeelden dat het achtergelaten jongetje in de warme auto in gevaar was. «Een totaal overdreven reactie», vindt het koppel.
quote]
Overdreven reactie :shock: :shock: :shock: En als hun kindje nu dood was dan was het dan nog overdreven? Die lui sporen niet
En als ik het zo lees zijn in mijn ogen is dit poging tot doodslag krijgen ze nu straf.???? Zal wel niet.
En ook al vinden ze het overdreven, iedereen weet dat je zoiets nooit mag doen of het nou heet is of niet. Je doet zoiets niet.
Ik weet niet wat ik nu lees dat verhaal. Ongelooflijk hoe naief die ouders reageren. je weet toch wel dat je je kindje nooit alleen moet laten. Kom nou zeg. Een zwarte auto heet weer. Hoe snel een auto heet kan worden. dat weet iedereen. Je doet zoiets zoiezo al niet.
Wees blij dat er iemand bekommert. Wat een ondankbare lui Dus liever een kind in levensgevaar dat een kapotte ruit.
Goed, in tegenstelling tot de vorige situatie (van die mevrouw die haar kindje vergeten was terwijl zij aan het werk ging) vind ik dat deze ouders inderdaad meer dan een flinke schop onder hun kont verdienen. :evil:
Bewust een kindje in de auto laten kan in mijn ogen al niet, maar dan ook nog eens terwijl het heet weer is… :naughty: :doh:
'De auto was afgekoeld door de airco :wall: )
Nee hoor, hier geen medelijden mee, wel met het kindje, je zult zulke onverantwoorde ouders hebben :roll:
Arm kind… Na zo een reactie van pa en ma had ik nog een ruitje ingetikt, maar wel met hun hoofdjes.
Die zijn echt niet goed wijs.
@Ron wrote:
Arm kind… Na zo een reactie van pa en ma had ik nog een ruitje ingetikt, maar wel met hun hoofdjes.
Die zijn echt niet goed wijs.
doe jij de vader dan doe ik de moeder :evil:
zulke mensen moeten flink boeten
Compleet geschift…
ik vind dit het grappigste forum dat ik al ooit gelezen heb!
GEEN enkel van al deze vooroordelen over de ouders die hun kindje eventjes in de auto achtergelaten hebben klopt
ik ken deze mensen persoonlijk en heb eens hun visie gevraagd…
het echte verhaal is als volgt, ze gingen winkelen met hun 2 kindjes (3jaar en 1jaar)
het kindje van 3jaar was mee in de winkel en het kindje van 1jaar lag rustig te slapen in de met airco gekoelde auto! dus van 50graden en zo van die zever klopt geen woord!
verder wil ik ook nog toevoegen dat de ouders GEEN 45minuten weg geweest zijn maar een klein half uurke is ook al genoeg
en ook de moeder kwam de kleinste van 1jaar halen omdat het kindje van 3jaar nog beetje wou spelen… dat is dus een teken dat de ouders heel veel met hun kindjes begaan zijn! en zo al die zever van dat ze hun kind zouden vergeten en zo klopt helemaal NIET!
verder wens ik ook nog te zeggen dat het kind er helemaal niet slecht uitzag en helemaal niet aant stikken was in een auto weer et 22graden was gaat dat ook heel moeilijk!
ook zijn de politiemannen in de fout gegaan door ten eersten de ouders niet op te zoeken terwijl ze eventjes aant winkelen waren! die politiemannen hebben GEEN arts, GEEN brandweer laten komen en zijn dus totaal in de fout gegaan! ze hebben de vooruit ingeslaan met alle gevaar vandien! De auto lag volledig onder het glas en dit terwijl er 2kindjes moesten in gaan zitten! ook heeft de politie NIETS van dat glas opgeruimd, dit is pas gevaarlijk voor de kindjes!
Dus conclusie deze ouders zorgen hééééél goed voor hun kindjes en iedereen die niets van de situatie afweet zou beter 2keer nadenken voor aleer ze zulke dwaze reacties plaatsen
met vriendelijke groeten!