baby uit snikhete auto gered

ik heb geen vooroordeel maar een mening.

ik zou mijn kind geen 10 min alleen laten in een auto als ik daar geen zicht op heb.

wij gaan vaak boodschappen doen met de auto en als 1 van de kinderen in slaap valt, blijft 1 achter en 1 gaat de boodschappjes halen.

wat hun doen moeten ze echt zelf weten maar ik vind het niet zo gek na alles wat er al eerder is gebeurt dat de politie en omstanders beter opletten wat weten hun nou wat de ouders aan het doen zijn of hoe lang ze weg zijn of dat ze misschien het kindje vergeten zijn en ga zo maar door. ik ben blij dat de omstanders zo oplettend zijn en begaan zijn met de mens om hun heen!

ook zijn de politiemannen in de fout gegaan door ten eersten de ouders niet op te zoeken terwijl ze eventjes aant winkelen waren! die politiemannen hebben GEEN arts, GEEN brandweer laten komen en zijn dus totaal in de fout gegaan! ze hebben de vooruit ingeslaan met alle gevaar vandien! De auto lag volledig onder het glas en dit terwijl er 2kindjes moesten in gaan zitten! ook heeft de politie NIETS van dat glas opgeruimd, dit is pas gevaarlijk voor de kindjes!

volgensmij hadden ze laten omroepen :think:
ze komen niet meteen aan om de ruit in te slaan ik denk dat er ook wel minuuten overheen zijn gegaan en gevraagd aan omstanders enz enz.
nu was het de politie voor het zelfde geld was het babytje beroofd door iemand(mensen zijn tot gekke dingen instaat).

kom je nu alleen maar 1 reactie te plaatsen om het echte verhaal te doen? waarom stel je niet eerst even voor ofzo?

Nou Ronse ik ben het met Monique eens. Het is een mening.

En eerst de ouders opzoeken :shock: :shock: :shock: :shock: Waar kun je die vinden dan? Dat kan uren duren.

Nou sorry hoor dan is het te laat voor die kindje . wat wil je dan toekijken en het laten gebeuren? De politie mensen hebben goed gehandeld.

Sorry hoor ik dnek toch echt dat de politie net zoals Monique al zegt eerst hebben onderzocht. Ze doen niet zomaar wat. Ze hebben echt eerst wel nagedacht hoe ze de ruit in kunnen slaan. Maar wat heb je liever een kind dat stikt of wat schaafwondjes heeft van glas. Nou ik wist het wel.

En het lijkt er wel op als ik je verhaal zo lees dat je ze persoonlijk kent die ouders. je verdedigt hun erg vind ik. Jij zegt we mogen niet oordelen omdat we hun niet kennen. Maar jij doet precies zo. ken je ze?

Jij mag zo denken maar wij denken zo dat mag. Maar hoe jij het zegt. krijg de bibbers ervan.

Ik lees alleen de krantenartikel en van daaruit heb ik een mening en die is niet best als je dit leest. Die artikel dan. Zoiets doe je niet je gaat niet winkelen en je kindje achterlaten dat doe je zoiezo al niet :shock: Dan ben je geschift sorry. En als jij het veranwoord vind en zegt ze zorgen goed voor hun kleintje…

En jij zegt die ouders zorgen heel goed voor hun kindje? Hun zijn verantwoordelijk? Sorry hoor als je dat bent laat je je kind niet alleen in een snikhete auto. Je weet drommels goed dat dat gevaarlijk is. En dan zorgen hun goed voor hun kindje. :hand:

Het is zo duidelijk als wat dat het gevaarlijk is. Hoevaak is het wel niet gebeurt met een fatale afloop. Dist is niet zomaar een kind vergeten Dit is bewust een kind alleen laten in een snikhete auto. Alleen maar om dat ze willen winkelen en lol willen hebben. Omdat zij zo lief lag te slapen. Jaja dan moet ik mijn kinderen dus ook maar laten liggen? Ik zou niet durven. Vooral na al die horrorverhalen wat echt gebeurt is dat een kind doodgaat in een snikhete auto. Je laat zoiezo je kind niet alleen. Er kan van alles gebeuren.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat men nog steeds niet weet dat het gevaarlijk is. Onmogelijk. Iedereen weet dat. En nog steeds gebeurt het. Of ze het niet geweten hebben tuulk wel.

@karin wrote:

En het lijkt er wel op als ik je verhaal zo lees dat je ze persoonlijk kent die ouders. je verdedigt hun erg vind ik. Jij zegt we mogen niet oordelen omdat we hun niet kennen. Maar jij doet precies zo. ken je ze?

@ronse wrote:
ik ken deze mensen persoonlijk en heb eens hun visie gevraagd…

:wink:

Ohh dat had ik dus niet gelezen. Ik was zo beduust ervan toen ik het las dat ik dat stukje niet heb gelezen. Maar mn gevoel was goed dus.

Ach ja ze steunt haar kennissen natuurlijk. Het was al zo verdedigent.

Maar ik blijf erbij het is belachelijk. Ik heb geen begrip hiervoor.

En wat ze ook zegt het was 22 graden in die auto een zwarte auto onmogelijk. Je weet niet hoe snel een auto opwarmt. volgens de politie was die 50 graden. Dat geloof ik eerder. Maar ook al was het 22 graden in een auto voeld dat veel wamer aan. En ene kind droogt veel gauwer uit.

En ook al was ze nog speels in die auto. Wie laat hun kindje alleen. Dat is al absurd. Er kan van alles gebeuren diefstal etc. Wat onverantwoordleijk. De politie zal veel eerder nu ingrijpen en dan zijn ze kwaad op een kapotte ruit sorry. Wat heb je liever beter voorkomen dan genezen. Ik vind ze erg ondankbaar. En egoistisch oohh een kapotte ruit. En als er wat was met je kind dan. Wat is belangrijker. het komt echt over de ruit is belangrijker. Dat hebben ze al bewezen dat ze zo zijn. Ze zouden dankbaar moeten zijn wat zijn dat voor ouders sorry. Ik vind ze heel erg afschuiven van aaah ze was toch nmog speels etc. Ik zou een schuldgevoel hebben als je het niet weet dat het gevaarlijk kan zijn. Maar iedereen weet dat dit niet mag gebeuren en gevaarlijk is.

Goh het is ene half uur dan ipv van een kwartier. Nou wat doet die kwartiertje erom. Is al teveel.

Je mag ook geen honden alleen laten in de auto laat staan je kind.

Karin, ik vind het ook belachelijk.

Binnen een half uur kan de temperatuur flink oplopen in een auto. Ik weet toch wel zeker dat als onze airco een half uur uit is, het dan wel warmer dan 22 graden is in onze auto. Met zulk weer tenminste.

Klopt als een bus als die airco uit is is het heel gauw weer warm. De auto blijft niet koel hoor gaat gelijk weer weg die warmte.

en dan nog laat je je kind niet alleen in de auto

of het nu warm of koud is … of het nu slaapt of wakker is :evil:

@mukkemuk wrote:

en dan nog laat je je kind niet alleen in de auto

of het nu warm of koud is … of het nu slaapt of wakker is :evil:

Precies.

Ik zou de politie (ongeacht of je ze nu ‘‘te snel’’ vond bemoien of niet) hartelijk bedanken voor hun oplettendheid en optreden zo snel…stel je voor dat ze dat kindje wél vergeten waren…wánt dát kan je niet aan de auto of de de neus van het kindje zien hé…net zo min als de tijd die al verstreken is…

Dus die ouders zijn wat mij betreft HOE dan OOk echt wel FOUT bezig!!

Kan mij niet aan me reet roesten hoor of dat een oordeel is…je spoort niet als je je kind alleen laat in de auto…een half uurtje :hand: wat mij betreft al liever geen half minuutje :shifty: en zeker niet uit het zicht!

Ik vind je een grote aso als je het lef hebt om door te zeiken over een raam.

Ik zou even mijn punt maken over het misverstand als je dat zo kan noemen,maar goed deze mensen vinden het dus wel kunnen blijkbaar,en dan het erbij laten…

Er had toch net zo goed 1 van de ouders bij kunnen blijven!!??

Dan had dit niet gebeurd.

Dus nee…een dik :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: dat ze zo oplettend zijn geweest en gelijk hebben gehalndeld…

Wachten op Brandweer :eh: :eh: :eh: neeeeeej hoor…lekker wachten en het dan wél mis hebben en dan hadden ze zeker klachten gehad dat ze niet gelijk hebben gehandeld maar dat hun kind wel geredt had kunnen worden…

Nee dit l*l je niet goed wat mij betreft…

Ik vind het een dikke NO-NO!

@ronse wrote:

ook zijn de politiemannen in de fout gegaan door ten eersten de ouders niet op te zoeken terwijl ze eventjes aant winkelen waren! die politiemannen hebben GEEN arts, GEEN brandweer laten komen en zijn dus totaal in de fout gegaan! ze hebben de vooruit ingeslaan met alle gevaar vandien! De auto lag volledig onder het glas en dit terwijl er 2kindjes moesten in gaan zitten! ook heeft de politie NIETS van dat glas opgeruimd, dit is pas gevaarlijk voor de kindjes!

Dus conclusie deze ouders zorgen hééééél goed voor hun kindjes en iedereen die niets van de situatie afweet zou beter 2keer nadenken voor aleer ze zulke dwaze reacties plaatsen :wink:

met vriendelijke groeten!

?

Een vooruit inslaan is nog altijd veiliger als een glas uit je handen laten vallen, een voorruit is “gelaagd” en splintert dus niet tot nauwelijks. Dat de auto dus volledig onder het glas lag zal dus wel meevallen. Daar komt bij dat je door en geknapte voorruit niets meer ziet, dus als de eigenaar toch zo is gaan rijden, is dat niet zo slim. De politie is er overigens ook niet voor om de door jezelf veroorzaakte ellende op te ruimen.

Deze ouders zorgden MIJNS INZIENS (dus MIJN mening) op dat moment niet goed voor hun kindje! Een half uur of drie kwartier, wel of geen airco, het maakt niet uit. Je kind laat je niet alleen in een auto zitten om te gaan shoppen. Waarom zou er brandweer moeten komen? Een agent kan met een lifehammer of een pons net zo goed een raam laten “springen” Ze waren minimaal een 8 a 10 minuten verder geweest als ze daarop gewacht hadden.

Je kent ze, maar ik heb het idee dat jij ook niet het hele verhaaltje kent…

Groetjes,

Dat er op internet nu naar fora afgestruind word om daar ‘het verhaal’ te vertellen zegt al genoeg.

Als ze zo zeker zijn van hun zaak, prima toch.

Dan hoef je ze ook niet zo te verdedigen.

Dat je zelfs de moeite neemt om je daarvoor aan te melden…

verder wens ik ook nog te zeggen dat het kind er helemaal niet slecht uitzag en helemaal niet aant stikken was in een auto weer et 22graden was gaat dat ook heel moeilijk!

Was je er zelf bij ofzo??? volgens mij ken jij ze niet persoonlijk maar ben je zelf een van de ouders denk ik zo...............

als ik iemand zou kennen die zoiets overkomen is dan zou ik echt niet op fora gaan kijken en zoveel moeite nemen en mij ook niet zo aangesproken voelen.want zo kom je op mij over...als iemand die zichzelf heel erg aangevallen voelt........

mijn mening: slaapt er een,blijft een ouder achter in de auto en niet alleen als je even wilt gaan winkelen

@issie wrote:

mijn mening: slaapt er een,blijft een ouder achter in de auto en niet alleen als je even wilt gaan winkelen

:clap:

Wij waren pas op vakantie en moesten nog even een boodschapje doen. Het was snikheet, maar de airco had de auto behoorlijk gekoelt. Onze meid lag heerlijk te slapen, dus hubbie ging ALLEEN eventjes snel een boodschapje halen. Ik bleef dus in de auto achter met de kleine meid. De motor werd uitgezet en dus ook de airco ging uit.

Binnen 5 MINUTEN was de auto snikheet geworden!!!

Omdat ik gelukkig ook een auto sleutel had, heb ik zelf de auto aan gezet en de airco weer aangegooid, zodat het nog uit te houden was.

Dus ja…binnen een aantal minuten kan de temperatuur flink oplopen in de auto, dat weet iederen idioot :roll: (blijkbaar dus niet…) Zo ook de dierenbescherming waarschuwt er voor met honden in de auto.

Een kiertje open helpt niet, dat geldt ook bij kids. :snooty:

Ik vind het ook totaal niet kunnen dat je je kind achterlaat in de auto :naughty: al is het putje winter.

En een half uur vind ik verdomd lang; stel dat het kind wakker geworden was? Dan was het toch totaal in paniek geweest, zo helemaal alleen opgesloten in die auto :shock: En ik zou er ook geen eed op durven doen dat een 1-jarige die auto NIET uitgeraakt, wie kinderen heeft weet goed genoeg hoe vaak ze je versteld doen staan met dingen die ze opeens kunnen, gewoon door het te zien doen. Het had dus evengoed de straat op kunnen lopen en overreden of meegenomen worden.

Toch, al vind ik dat geen excuus van die ouders, vind ik het ook niet echt verantwoord van de politie om zomaar die autoruit in te slaan zonder even de brandweer te bellen (ze konden dat gemakkelijk doen terwijl ze daar in het shoppingcenter naar de ouders vroegen, die tijd hebben ze immers ook genomen). Een auto vol glas vind ik namelijk ook niet verantwoord, er zijn andere manieren om dat te doen, hoor.

Maar die ouders zouden inderdaad geen ouder moeten zijn en ze moesten zich schamen dat ze niet eens hun fout inzien, ze zouden zich beter schamen!!! :evil:

Samen met de media die hier weer voluit opspringt om er zoveel mogelijk kermisspektakel uit te sleuren, bah!! Vooral het Laatste Nieuws, wordt hier niet zonder reden de bijnaam het Laagste Nieuws toegekend, is echt een rioolkrant eerste klas.

Kennelijk zijn er nog niet genoeg kindertjes gestorven hieraan…

en ik geloof warempel ook nog dat die ouders zich op het moment zelf niet bewust waren van hun fout… of dat ze dachten… “laten we haar alleen laten, misschien gaat ze dood”…

maar als je dan betrapt wordt, of als je dan geconfronteerd wordt met je fout, dan begin je toch niet te zeuren over een raam, maar dan ga je je diep… heeeeeeeeeel diep schamen en God danken dat je kindje nog leeft… (of die politieman).

En dan nog iets… Die ruit… had ook door een of andere debiel ingeslagen kunnen worden… .leuk… zo’n baby om “mee te spelen”… Zijn genoeg “zieken” die hunkeren naar zo’n kindje…

Dus…

Los van gevaar van doodgaan door hitte… Ik vind het stom om je kind alleen in de auto achter te laten… OM TE WINKELEN… notabene…

Maar goed… duidelijk is dat dit dus van die ouders zijn die het gevaar niet zien en dus waarschijnlijk ook nooit iets zal overkomen… Terwijl mensen die wel oplettend en verantwoordelijk zijn…

Ronse: ik hoop dat ook jij door de reacties toch kunt lezen dat de actie van die mensen echt dom was en ze misschien ook kunt uitleggen waarom heel KOK op z’n kop staat…

Of vind jehet echt niet een beetje raar?

Grappig om te lezen dat jij het goed vindt wat die ouders gedaan hebben. :think:

Als mijn vriendin zoiets zou doen, zou ik het echt niet voor haar opnemen, omdat ik echt vind dat zoiets niet kan :naughty:

Dat zegt natuurlijk al genoeg, jij plaatst hier dat het anders gegaan is dan in de media gebracht wordt, maar zoveel anders dan het verhaal in de krant is jouw verhaal niet hoor :wink: Alleen een beetje uitgebreider