baby te vondeling gelegd

UTRECHT - Bij ziekenhuis Diakonessenhuis in Utrecht is zondag een baby te vondeling gelegd. Dat meldt een politiewoordvoerder.

Het meisje werd zondagmiddag gevonden door twee voorbijgangers. Naar omstandigheden gaat het goed met de baby van een paar dagen oud, aldus de politie.

Ze ligt in de couveuse. Wie de moeder is van het meisje is niet bekend.

jee hier krijg ik een brok van in mn keel vreselijk :cry: :cry: :cry:

Aan de andere kant, hoeveel doen veel ergere dingen met hun babyā€™sā€¦

Babyā€™s dumpen in containersā€¦ vermoordenā€¦

Dit kindje is te vondeling gelegdā€¦ is niks romantisch aanā€¦ maar stiekem ben ik blij dat het op deze manier is aangepaktā€¦ en hopelijk krijgt dit kleine babytje een mooi gezinā€¦ met mensen die haar wensenā€¦ en voor haar kunnen zorgenā€¦ :inlove:

@faizaa wrote:

Dit kindje is te vondeling gelegdā€¦ is niks romantisch aanā€¦ maar stiekem ben ik blij dat het op deze manier is aangepaktā€¦ en hopelijk krijgt dit kleine babytje een mooi gezinā€¦ met mensen die haar wensenā€¦ en voor haar kunnen zorgenā€¦ :inlove:

Ik dacht precies hetzelde Fai, gelukkig is dit kindje een ander lot gegeven.

Hoe erg het ook blijft natuurlijk.

Ik zit hier met mā€™n kleine meidje aan de borst en probeer me dan voor te stellen wat zoā€™n vrouw/meisje moet voelen op het moment dat ze wegloopt.

Vreselijk toch he :cry:

@faizaa wrote:

Ik dacht precies hetzelfde!

Tuurlijk is het erg dat je je kind te vondeling legt, kan me niet voorstellen dat je dat doet, maar er is nu niks ernstigs met het kind gebeurt.

Jeetje, je moet zelf wel ver heen zijn, wil je dat doen zeg

Ja en wat zal ze gedacht hebbenā€¦ doorlopen doorlopen doorlopen, niet omkijkenā€¦ en dan weten dat je kind daar ligtā€¦

Dan ben je idd ver heenā€¦ erg heā€¦ OF misschienā€¦ wel heel bewustā€¦ wetenā€¦ dat het niet kan/magā€¦ en dat dit het enige juiste isā€¦

erg hoor, denk dat je dat toch wel echt met pijn in je hart doet, tenminste dat lijkt me wel

Dat moet haast welā€¦ :frowning:

Een gebroken hart waar je je lang zal ze leven nooit meer van afkomt :frowning: .

Als ik me enkel maar indenk wat je op zoā€™n moment moet voelen kan ik gewoon geen adem meer krijgen, kan je nagaan als je er mee moet leven.

En al die aandacht die het nu krijgt, dat ziet leest en hoort de moeder natuurlijk ook allemaal.

In de wetenschap dat het haar kindje is, bah bah soms is het toch een vreselijk oneerlijke wereld.

:kaars: voor het kindje, maar ook zeker voor de mamma

@mamma van sharondenise wrote:

Een gebroken hart waar je je lang zal ze leven nooit meer van afkomt :frowning: .

Als ik me enkel maar indenk wat je op zoā€™n moment moet voelen kan ik gewoon geen adem meer krijgen, kan je nagaan als je er mee moet leven.

En al die aandacht die het nu krijgt, dat ziet leest en hoort de moeder natuurlijk ook allemaal.

In de wetenschap dat het haar kindje is, bah bah soms is het toch een vreselijk oneerlijke wereld.

:kaars: voor het kindje, maar ook zeker voor de mamma

Je kunt je er toch niks bij voorstellen? Gelukkig!!

Maar idd, je hart is je levenlang gebroken :cry:

Hoop dat het kindje een fijn thuis krijgt!

verschrikkelijk voor moeder en kindā€¦ Het meisje krijgt nog wel een kansā€¦ een lief warm gezin waar het op mag groeienā€¦ maar die moederā€¦ pfff wat moet die wanhopig zijn geweest en veel hartepijn hebben. Ze draagt haar verdriet en geheim haar leven meeā€¦

ja ik las het , zat in de trein en las het en dacht:

Ow kon ik dat moppie maar meenemen en zorg geven ,

maar ik moet zeggen beter zo dan het kindje vermorrd word, is ook vreselijk ,

dit kindje kan nog ene mooie goede toekomst tegemoed gaan

ik las het gisterenavond en het eerste wat ik dacht was, gelukkig de moeder had nog gezond verstand en heeft het daar neergelegd ipv in een vuilniszak ergens achter gelaten, want daar kan ik geen goed woord voor over hebben, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je een kindje door wat voor reden niet kan houden of verzorgen, maar neem dan de verantwoordelijkheid dat het op kan groeien met liefde en aandacht. in belgie heb je van die speciale schuifbakken waar je een vondeling in kan leggen, dan valt zoā€™n kindje in een couveuse, zouden ze in nederland eigenlijk ook moeten doen. maar er zijn zoveel plekken waar je een kindje achter kan laten, van mij part bel je bij iemand hard aan in de nacht en ren je snel weg, als het kindje maar snel gevonden wordt.

@proudmama wrote:

ik las het gisterenavond en het eerste wat ik dacht was, gelukkig de moeder had nog gezond verstand en heeft het daar neergelegd ipv in een vuilniszak ergens achter gelaten, want daar kan ik geen goed woord voor over hebben, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je een kindje door wat voor reden niet kan houden of verzorgen, maar neem dan de verantwoordelijkheid dat het op kan groeien met liefde en aandacht. in belgie heb je van die speciale schuifbakken waar je een vondeling in kan leggen, dan valt zoā€™n kindje in een couveuse, zouden ze in nederland eigenlijk ook moeten doen. maar er zijn zoveel plekken waar je een kindje achter kan laten, van mij part bel je bij iemand hard aan in de nacht en ren je snel weg, als het kindje maar snel gevonden wordt.

Helemaal mee eens maar die schuifbakken? Nog nooit van gehoord.

Ik wens het kindje veel sterkte en dat ze in een lief gezin wordt opgenomen. En ook de moeder veel sterkte, ik zou het nooit gekund hebben.

Maar er zijn toch ook andere mogelijkheden dan te vondeling leggenā€¦

Ik hoop dat ze de moeder vinden. Ik hoop dat de moeder met veel begeleiding en goede steun haar kind zelf mag opvoeden. En dat de band hechter wordt. :kaars:

kan hier even niets op zeggen, pffff wat erg

@Nefarious wrote:

Ik hoop dat ze de moeder vinden. Ik hoop dat de moeder met veel begeleiding en goede steun haar kind zelf mag opvoeden. En dat de band hechter wordt. :kaars:

Dat hoop ik ook, in ieder geval dat ze haar vinden :frowning: wat moet er in godsnaam in je hoofd omgaan als je zoiets doetā€¦

En idd gelukkig bij een ziekenhuis en niet ergens waar het kindje sowieso geen overlevingskansen heeft

@proudmama wrote:

Het babyluikje, idd hier dacht ik ook aan en Nederland zou er echt goed aan doen dit aan te schaffen.

In Amerika is het het ā€œsafe havenā€ project, in Japan de ā€œDrop boxā€.

Belgie, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland hebben hun babyluikjes ook al ( in Duitsland zelfs 67).

Nederland moet hier echt eens aan beginnen, dat zou een hoop ellende besparen.

V.w.b. dit specifieke verhaal, ik ben idd ā€œblijā€ dat de moeder genoeg gezond verstand had het kindje bij een ziekenhuis achter te laten, ik denk zelfs dat ze hierdoor iidd veel moeite heeft gehad met het kindje achterlaten :frowning:

Ik hoop dat het kindje een fijn en gelukkig leven tegemoet gaat :pray:

Vreselijk :cry:

Ik hoop dat ze een goede plek voor het meisje zullen vinden en dat ze een goed leven zal krijgenā€¦Vind dit zo ergā€¦

ik ben blij!!!

ken de achtergrond niet, maar ben zoooo blij dat er niet stond dat er weer een babylijkje was gevonden!!!

had ook liever gezien dat beeb bij mama mocht blijven,

vanmorgen hoorde ik op de radio een interview met iemand van het ziekenhuis.

Het meisje heeft een naam gekregen, Lily.

Dat dan wel weer, er lag een briefje bij.

Wat moet zoā€™n moeder eenzaam zijnā€¦ Als je niemand in je omgeving blijkbaar je verhaal kunt vertellen, wat het verhaal dan ook is :frowning: