baby sieraad,..word dat nog steeds gedaan?

Hoi meiden ff een vraagje.



Ik ben pas geleden door mijn broer en zijn vriendin gevraagd om Mit te worden van hun 3de dochter bij de doop.

Ik ben daar natuurlijk helemaal happy mee en wil daarom na de geboorte over enkele weken iets bijzonders geven.

Nu weet ik dat ik als baby zelf een armbandje had met mijn naam maar weet niet of dat dit tegenwoordig nog veel gedaan word.

Heb zelf 2 jongens dus zit zowiezo niet in dat meiden spul.:wink: of is dit niet sexen gebonden :think:

En aangezien het hun 3de meid is hebben ze verder alles wel in huis.



Weet iemand verder nog iets leuks???

Zat aan een spaarrekening te denken of zo maar je wilt toch ook iets tastbaars geven. Best lastig hoor …

wij hebben voor Jayden ook een armbandje hoor, met zijn naam erop :slight_smile:

Als je het wilt geven moet je dat gewoon doen. Ik zou het heel leuk vinden als iemand dat aan mijn dochter had gegeven. Ik heb van mijn vader voor beide kinderen een zilveren doop?beker gekregen met hun naam en hun geboortedatum erop. Ik heb er zelf met mijn geboorte ook een gekregen.

Noortje heeft er één van mijn oma gekregen met haar doop. Ik vond het echt een enorm mooi en persoonlijk cadeau.



Nu heb ik hem onlangs langer laten maken bij de juwelier. Mijn oma is helaas inmiddels overleden, dus ik wilde persé dit plaatje blijven gebruiken.

Isabel heeft een ouderwets bedelarmbandje gekregen van mijn zusje, ze koopt er nog elke verjaardag een bedel bij!

Hier had Stein ook een armbandje met zijn naam erop.

Allebei de kinderen hebben hier een armbandje met naam gekregen na de geboorte van mijn zus. Nu ze die niet meer passen hebben ze allebei een nieuw armbandje gekregen afgelopen jaar, Esmee een bedelarmbandje waar meteen 3 lieveheersbeestjes aan zaten en Ralf weer een armbandje met naamplaatje. Ze hebben het beiden dagelijks om.



Van mijn moeder hebben beide kinderen een bestekje met naam erin gegraveerd gekregen.

Armbandjes met zijn/haar naam vind ik zooo lief staan!

Marith heeft 'm nog steeds om. (een grotere dan die ze direct na de geboorte kreeg. Ze kreeg meerdddere in verschillende groottes.

ik vind bij mj zoon absoluut niet leuk om een armbandje te krijgen. Zelf zou ik liever een boek krijgen voor hem, dat we kunnen lezen en begrijpen wat nou dopen is, of gewoon een boek wat past bij de Bijbel.



Juul heeft van ons voor haar eerste verjaardag een bedelarmbandje gekregen en we hebben toen van iedereen een bedeltje gevraagd, omdat we niet wisten wat we moesten vragen, plus geld. Overignes kwam er geen 20 man… dus konden we dat gerust vragen :mrgreen:

Katie had ook armbandje vanaf toen ze 6 maanden… Dus je kan het idd geven! En de naam van hun meisje laten graveren…

Yara heeft ook een armbandje…zo lief :smiley:

Onze oudste heeft van mijn schoonouders bij de geboorte een armbandje met bloedkoraal gekregen en de jongste van beide ouders een gouden armbandje met naamplaatje (achterop de geb.datum) en aan beide kanten 1 bloedkoraal.

onze jongens hebben ook allemaal een armbandje met hun naam erop.

De jongste draagt hem nu nog, als die te klein is bergen we hem op.

Mijn oudste heeft er ook 1, draagt ze al 3 jaar.

Mijn jongste krijgt er 1 met haar verjaardag volgende week.

Mijn ouders geven hun kleinkinderen bij de geboorte zo’n armbandje met naam, als je dat wil.

Ik hoop nog steeds dat er een keer kraambezoek komt die een armbandje meeneemt met haar naam, die vind ik zo leuk. Of dat papa opeens bedenkt dat het leuk is om dat aan zijn dochter te geven :wink: Ik vind het minder leuk om het zomaar zelf te kopen, lijkt me juist leuk om van een bijzonder iemand te krijgen. Dus als het aan mij ligt: doen! :smiley:

Mijn zoontje heeft ook een armbandje met zijn naam om hoor, daarvoor hoef je echt geen meisje te zijn. Gekregen van zijn opa&oma.

Ik zelf zou er nooit voor kiezen om mijn jongens met een armbandje om te laten lopen.vind het voor jonge kinderen gewoon niet leuk.

Als jongens ouder worden en bij volwassen mannen vind ik een stoere armband juist wel leuk.



Maar voor een meisje een naamarmbandje…ik zeg doen!

@aapie wrote:

Ik zelf zou er nooit voor kiezen om mijn jongens met een armbandje om te laten lopen.vind het voor jonge kinderen gewoon niet leuk.

Als jongens ouder worden en bij volwassen mannen vind ik een stoere armband juist wel leuk.




En ik moet er dus niet aan denken dat 1 van mijn oudste 2 jongens met een armband om zou gaan lopen. Vind het er dus juist bij oudere jongens niet leuk uit zien.



Zo zie je maar weer dat ook daarin ‘smaken’ weer verschillen :slight_smile: .



Maar bij een meisje kan het altijd (al is het misschien wel een idee om de naam er nog niet in te zetten… stel dat opa/oma hetzelfde idee nou hebben… 2 is ook wat overdreven).

een verzilverde spaarpot met de naam erin gegraveerd is ook leuk.

of een verzilverde fotoluik waar je de naam, geboortedatum,gewicht en lengte in kunt laten graveren.