Ik wil dus BV gaan geven, en zolang hij/zij nog in de nacht bv krijgt wil ik hem/haar op onze kamer laten slapen.
Maar hubbie werkt in 2 ploegen en om de week gaat dus om 5:00 de wekker, Lampje aan en aankleden. Vraag me af of andere mensen ook in deze situatie zitten of hebben gezeten, en hoe dit dan is gegaan. Mij lijkt dat de baby lekker vrolijk in zijn wieg ligt te kijken en niet meer wil slapen. En daar heb ik ook eigenlijk weinig trek in :oops:
Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen
Kan je niet een gedimd lampje aanschaffen voor de slaapkamer, zodat je niet de grote lamp aan hoeft te doen als je hub zich gaat aankleden? Mijn beebje sliep 's nachts ook vaak bij mij op de kamer, nou hoeft mijn hub pas om 8.30 uur op te staan, maar beebje sliep rustig door. Hangt ook btje af van wanneer je bv geeft. Als je hem net een half uurtje daarvoor bv hebt gegeven, dan slaapt hij als een roos en is niet wakker te krijgen :mrgreen:
mark moest er ook altijd zo vroeg uit,die kon zich heel goed aankleden in het donker gelukkig :mrgreen:
alles goed klaar leggen zodat je zo je kleren in kan schieten
kyano werd er nooit wakker van,ook niet van de wekker
manlief werkt niet in wisselende diensten, maar de wekker gaat standaard om half 6… niet een tijd dat ik standaard al op wil staan
Hij legt zijn kleren de avond tevoren al in de badkamer klaar en alles wat hij nodig heeft voor mee naar het werk ligt ook allemaal beneden klaar.
Wekker duurt afentoe wel iets te lang voor dat kreng uit is, maar dan geef ik hem een mep en hij daarna de wekker :oops: daar zijn onze kids echter nooit wakker van geworden in de tijd dat ze bij ons op de kamer lagen… nu worden de oudste 2 er soms wel wakker van (omdat het ding dus niet snel genoeg uit gezet wordt).
Dan gaat hij in het donker op de tast de kamer uit en dan is het op een lopende kraan bij het tandenpoetsen etc na klaar.
Douchen doet hij in de avond al, dus dat scheelt :thumbup:
Verder gaat de deur achter hem dicht met de sleutel in het slot, zodat die ook niet met lawaai dicht gaat… als er niet 1 ziek is ofzo weten we meestal mijn wekker van 7 uur te halen (sinds kort, voorheen was er altijd wel 1 van de oudsten al vroeg aan het klieren).
Hier ook een man die 2 ploegen draait (05:30 uur uit bed) in de week als hij ochtenddienst heeft dan deed hij zn kleding in de douche aan ipv slaapkamer zo kon Indy lekker doorslapen en werd ze meestal niet wakker.
bij ons een man die altijd vroeg zn bed uit moet 4 uur. (soms 3 uur)
Kleding kan in de badkamer aan.
Verder niet snoozen natuurlijk maar meteen eruit. ze werd er meestal niet wakker van terwijl ze in het begin moeilijk sliep.
Hier staat hub in het donker op, zijn kleding ligt in de badkamer. Als hij zijn lampje aan zou doen, dan word ik ook wakker en slaap ik niet meer. Dat zul je op een gegeven moment ook met een kindje krijgen, natuurlijk. Dus gewoon ergens anders aankleden en zachtjes doen!
Mijn mannetje geen wisselende diensten maar de wekker gaat wel heel vroeg. Hij doucht savonds en legt zijn kleren klaar op een andere kamer. Als de wekker gaat (gewoon zacht muziekje naast zijn bed) dan gaat hij eruit en doet hij de deur van de slaapkamer dicht (staat bij ons altijd open) omdat we alles gelijkvloers hebben en wij niet wakker worden van gerommel in de keuken enz.
Werkt goed hoor!
Het aankleden moet niet zo’n probleem zijn want dat kan makkelijk op een andere kamer. Maar zit met die wekker.
Maja we gaan het gewoon proberen en we zien wel hoe onze kleine uk daar mee omgaat strakjes…
Zo aan jullie reacties te lezen moet het wel mee gaan vallen.
Maar kun je dan de baby beter niet op een eigenkamertje leggen in ieder geval voor de rust, ik gaf ook borstvoeding maar ze ging gewoon weer in haar eigen bedje, no problem
wat is dan de meerwaarde om bij jullie op de kamer te slapen :think:
niet verkeerd bedoeld hoor :-*
@melanie wrote:
Maar kun je dan de baby beter niet op een eigenkamertje leggen in ieder geval voor de rust, ik gaf ook borstvoeding maar ze ging gewoon weer in haar eigen bedje, no problem
Persoonlijk vond ik het een grote meerwaarde… ik hoefde namelijk niet uit bed te komen om te kunnen voeden :mrgreen: Bovendien hoorde ik hem snel dus niet het hele huis wakker omdat de baby wakker was…
Na een paar maand gingen ze hier wel naar hun eigen kamertjes, omdat toen het voordeel van niet uit bed hoeven niet meer opwoog tegen het nadeel van elkaar met elk zuchtje wakker maken :lol:
Ik zie ook alleen maar positieve dingen daaraan.
Melanie ‘rust’ wie ik of de baby ?
Ff een paar punten waarom ik het makkelijk vind:
-Hoef er 's nachts niet uit.
-Hoeft niet lang te huilen zodat iedereen wakker word in huis.
-Heerlijk om zo dicht bij mijn babytje te zijn :inlove:
Overdag gaat hij/zij wel op de eigen kamer slapen.
@mamaMarije wrote:
@melanie wrote:Maar kun je dan de baby beter niet op een eigenkamertje leggen in ieder geval voor de rust, ik gaf ook borstvoeding maar ze ging gewoon weer in haar eigen bedje, no problem
Persoonlijk vond ik het een grote meerwaarde… ik hoefde namelijk niet uit bed te komen om te kunnen voeden :mrgreen: Bovendien hoorde ik hem snel dus niet het hele huis wakker omdat de baby wakker was…
Na een paar maand gingen ze hier wel naar hun eigen kamertjes, omdat toen het voordeel van niet uit bed hoeven niet meer opwoog tegen het nadeel van elkaar met elk zuchtje wakker maken :lol:
wij hadden de babyfoon aan en de deur open,ze hoefde maar een kik te geven en ik stond er .
Ik vind het echt niet erg en heb het nooit erg gevonden ook eigenlijk.
Dus in dat opzicht heeft het geen meerwaarde voor mij
@romata wrote:
Ik zie ook alleen maar positieve dingen daaraan.
Melanie ‘rust’ wie ik of de baby ?
Ff een paar punten waarom ik het makkelijk vind:
-Hoef er 's nachts niet uit.
-Hoeft niet lang te huilen zodat iedereen wakker word in huis.
-Heerlijk om zo dicht bij mijn babytje te zijn :inlove:
Overdag gaat hij/zij wel op de eigen kamer slapen.
Ik bedoelde rust voor het baby,tje :inlove:
mijn dochter heeft echt niet lang gehuilt hoor, zit gelijk recht op in bed en dat is nog zo 8)
Ja ik verschil denk ik in mening daarin
Hier ging af en toe om 6 uur de wekker , hij deed zijn kleren op de overloop en daar aankleden. Als Ivan als wakker was voor een voeding hadden wij een nachtlampje aan. Werkte hier prima
hier ook altijd wisselende diensten, maar wekker… hebben ze nooit last van gehad, ikzelf wordt er ook niet wakker van…
wennen ze aan… ook vriendlief doet veel in het donker.
maar hoe heb je dit met de oudste gedaan?
Mijn man werkt ook in ploegen, en moet er dus ook wel eens vroeg uit.
Nu ligt onze zoon allang op zijn eigen kamertje, maar de eerste maanden heeft hij ook bij ons op de kamer geslapen.
Ging eigenlijk altijd goed.
De wekker staat wel op radio-stand met een beschaafd volume zeg maar, en niet zo’n vreselijke harde TUUUUUT-TUUUUUT-TUUUUUT :naughty:
Groetjes, Marieke
@Pitje27 wrote:
hier ook altijd wisselende diensten, maar wekker… hebben ze nooit last van gehad, ikzelf wordt er ook niet wakker van…
Ik heb mijn dochtertje geen BV gegeven, en heeft de 1ste 3 weken alleen op onze kamer gelegen. Maar toen was hubbie vrij ( dus geen vervelende wekkers ).
@romata wrote:
@Pitje27 wrote:hier ook altijd wisselende diensten, maar wekker… hebben ze nooit last van gehad, ikzelf wordt er ook niet wakker van…
Ik heb mijn dochtertje geen BV gegeven, en heeft de 1ste 3 weken alleen op onze kamer gelegen. Maar toen was hubbie vrij ( dus geen vervelende wekkers ).
ahh. vandaar…
baby’s slapen door de wekkers heen hoor, Nina werd nooit wakker als Loek opstond.
Aankleden deed hij overigens in de badkamer