Baby niet willen slapen-> Osteopaat? -> GEWEEST!!!!

Aangezien het slapen hier toch nog steeds drama is, ben ik toch benieuwd of de osteopaat hier verandering in kan brengen en ben dus benieuwd of jullie dingen herkennen, tips hebben etc.



De eerste 2 weken nadat Denzell geboren was, liep alles goed. Daarna kwamen de krampjes, maar ook die zijn zo goed als over. Waar geen vooruitgang in zit, is het slapen. Het slapen in zijn bed is drama, het in slaap komen in zijn kinderwagen gaat iets beter. Toch voert hij constant een hele strijd om in slaap te komen. In de eerste weken gooide ik het op het bij ons willen zijn, geluiden om hem heen willen hebben en vooral lichamelijke aandacht. Maar ook daar neemt hij nu geen genoegen meer mee. Hij vecht zo enorm tegen zijn slaap, dat hij rood doorlopen ogen heeft van de vermoeidheid. Hij is vaak uren achter elkaar wakker. Het enige wat ik doe is uren lopen met hem op mijn arm en ook dat geeft hem vaak geen genoegdoening. Hij is doodmoe, geeuwt om het hardst, maar kan gewoon niet toegeven aan zijn slaap. Na de laatste avondvoeding, krijg ik hem nu redelijk in bed, de nacht slaapt hij ook in bed. Hij komt wel voor 1 of 2 nachtvoedingen, maar dat vind ik geen probleem. Na zijn voeding gaat hij weer redelijk snel slapen. Na de ochtendvoeding is dit weer over en hebben we de hele dag, tot de laatste avondvoeding strijd met het slapen. Elke keer denk ik dat het beter gaat en het vanzelf weer overgaat, totdat we weer een enorme piek hebben (zoals gisteravond). Vanaf week 3 loop ik al met de gedachte om een keer naar te osteopaat te gaan ivm slapen, het onrustig zijn en zo schrikachtig. Maar zodra het dan weer iets beter gaat, denk ik, ik wacht nog wel even, anders kom ik daar dadelijk voor ‘niets’ en krijg ik te horen dat dat hoort bij baby’s. Hij is al stukken gezelliger geworden en kan zichzelf nu zelfs even vermaken in de box. Het echte probleem is het slapen.



Ik heb al bedacht dat hij graag in een kleine ruimte (kinderwagenbak) slaapt, maar ook daar kan ik niet altijd meer vanuit gaan. Speentje werkte voorheen wel, zodra hij dat ding in zijn mond kreeg, vielen zijn ogen direct dicht. Strak inpakken in een hydrofiele doek hebben we ook gedaan, maar ook dat werkt af en toe, maar niet altijd.



Ik weet het eigenlijk niet meer. Ik herken dit ook helemaal niet van mijn oudste, want die leefde op regelmaat. Na het spelen ging hij wakker naar bed en viel vanzelf in slaap. Bij Denzell is dat absoluut niet. Er is welgeteld 1 keer geweest dat hij zelf in slaap viel (van de week) en het is op 1 hand te tellen dat hij in zijn eigen bed slaapt overdag ipv de kinderwagenbak. Het vervelende is dat Nigel en wij ook, op onze tenen lopen om hem niet wakker te maken als hij dan eindelijk (beneden) slaapt. Ik vind dit niet eerlijk naar Nigel toe, want beneden mag hij altijd lekker spelen, nu moet hij rekening houden met een slapend kind, wat ik MIJN ogen niet beneden hoort te slapen, maar boven in zijn kamer, maar daar slaapt hij helemaal niet, dus dan kies is maar voor het feit dat Denzell dat tenminste iets slaapt. Laten huilen is absoluut geen optie, want hij huilt zichzelf zo over de rooie, dat hij er nog net niet in blijft hangen en ik heb gewoon geen goed gevoel bij laten huilen.



Kortom, het is wat warrig, aangezien ik even niet weet waar ik moet beginnen. Mijn vraag is in ieder geval, zou het helpen als ik naar de osteopaat ga? Mijn insteek is eigenlijk baat het niet, dan schaadt het niet, maar is dit iets wat bij de osteopaat te verhelpen is, of is het iets wat gewoon bij hem hoort en meer baby’s hebben?

ik heb geen ervaring met de osteo… maar baat het niet schaadt het niet…



je hebt al veel geprobeert… ik weet zo een twee drie ook even niet iets wat je nog zou kunnen proberen… :think:





succes

Over de Osteo hoor ik allen maar hele goeie verhalen, dus idd de moeite waard…lijkt mij als je het zelf niet meer weet?



Heeft Denzell een voorkeurshouding. Dus dat hij met zijn hoofdje heel vaak naar links of naar rechts ligt?



Heb je inbakeren al eens geprobeerd???

gewoon eens naar een osteopaat gaan! ik had acht maanden een huilbaby… na drie keer osteopaath heb ik een heeeel ander lief rustig meisje, niks meer avn het verdriet wat er altijd was.



nog een voorbeeld, kindje van me vriendin ook altijd huilen huilen hiulen, van kinderarts tot ortopedagoog, fysio, alles heeft ze gehad. zes keer behandeld door de osteopaat en hij is heel erg veranderd, gaat lekker spelen nu etc etc! terwij lhij vroeger altijd alleen maar huilde!



ik heb al gezegd, als ik weer een kindje krijg, maak in na een maand gewoon een afspraak om et na te laten kjiken!



dus gewoon gaan, de verzekering vergoed vaak, ligt aan hoeveel sterren verzekering je overigens hebt!

Ik zou ook gewoon naar de osteo gaan!



Onze dochter is voor het eerst geweest toen ze vijf weken oud was.

Ook zij was erg onrustig met slapen en dan vooral met de bekende ‘maaiende armen’. En wakker schrikken van de schrikreflex.

Wij wikkelden haar de eerste weken in een omslagdoek tijdens het slapen, dat hielp wel maar op een gegeven moment werd ze te sterk en friemelde zich steeds los.



Na een paar bezoekjes aan de osteo (2 of 3) was ze een stuk rustiger en heb ik niet één schrikreflex meer gezien. Ook sliep ze daarna gewoon met losse armpjes en viel rustig in slaap.



Hier dus goede ervaringen!

Lieve Diddle,

Leesvoer, thnxxx :wink:

Meid wat een verhaal,kan me voorstellen dat je het ff niet meer weet :? maar net wat de andere meiden al zeggen, gaan, gewoon doen!

Kijk maar naar wat ie voor Rixt en Yvan heeft kunnen doen (en voor Rommy zelf), en idd, baat het niet dan schaadt het niet.

Weet je, je moet nooit spijt hebben van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet hebt gedaan, en als ik het zo lees zul je spijt krijgen als je nu alsnog niet gaat, nog lang doorloopt met denzell die niet wil slapen en later blijkt dat de osteo hem kan helpen.

Ga ervoor zou ik zeggen! Heel veel succes :thumbup: en een dikke :-* voor die lieve Nigel! Lieve grote broer :slight_smile:

Thanks voor de antwoorden meiden. Vanochtend heb ik dan toch maar gebeld en een afspraak gemaakt, aangezien het vandaag weer bal was. Helaas was er bij een bepaalde man pa 4 september plaats :shock: , daar had ik niet op gerekend. Een beetje overrompeld heb ik die afspraak gemaakt, maar later toch nog teruggebeld of er niet iemand anders een plekje had. De eerstvolgende was 13 augustus. Ook dat vind ik veel te lang, dus ben een ander gaan bellen. Wel een heel stuk duurder, maar die had volgende week dinsdag een plekje. Dan heb ik helaas geen oppas voor de oudste, dus de afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Dat gaf me toch een beter gevoel. Manlief vond dat ik de afspraak op dinsdag had moeten zetten, want hij neemt gewoon vrij. De kleine gaat voor vond hij :inlove: Dus ik ga morgen bellen of dat plekje voor dinsdag nog vrij is.



Hoop zo dat het werkt. Vandaag heeft hij 3 keer een halfuurtje geslapen over de hele dag. Van 12.00 tot 12.30, daarna van 15.00 tot 15.30 en daarna in de auto van 19.30-20.00. De rest is hij wakker geweest en dat kan niet goed zijn voor een kleintje van 2 maanden. Hij is zo moe, dat is zo erg om te zien. Om 23.00 is hij na de voeding wel gaan slapen. Hopen dat hij even bijslaapt.



Ik zit nu even heerlijk achter de computer. Alles slaapt in huis, maar ben echt even toe aan een rustmomentje.



Las trouwens het één en ander over verborgen reflux en veel kenmerken komen heel erg overeen. Heb er eigenlijk nooit eerder aan gedacht, aangezien ik dacht dat een kindje dan altijd veel moet spugen. Inbakeren heb ik ook aan gedacht, maar aangezien er zoveel andere bijzonderheden zijn, weet ik dat nog niet zo goed. Heb wel van een vriendin al een Pacco aangeboden gekregen, dus wie weet. Wacht de afspraak van de osteo even af en anders ga ik naar het CB of de arts.



In ieder geval bedankt voor de tips en adviezen alvast!!



Judith :-*

Wij zijn met Jenna ook bij de osteopaat geweest en we zijn echt blij dat we gegaan zijn :thumbup:

Kan het je echt aanraden…na de eerste sessie(ze was toen een maand oud) zagen we al verbetering…ze werd ook helemaal rustig toen die man met haar bezig was (oa met nekje en buikje)…

Je krijgt het ook vergoed van de verzekering :wink:

Hier ook goede ervaringen met de osteopaat. En hij zal het nog wel zeggen, maar het kan de eerste dagen ook een beetje verergeren (hoeft niet), maar daarna heb je echt plezier van de behandeling. :thumbup:

Je weet hoeveel we met Sem hebben lopen sjouwen om hem een beetje rustig te krijgen, en het is zo verschrikkelijk zwaar! Als jij dent dat een osteo je zou kunnen helpen moet je het zeker doen!



Wat bij Sem wel een beetje hielp (maar die had natuurlijk hele andere klachten) was inbakeren en echt rust en regelmaat. Ik hield me niet aan de Ria Blom methode zoals ze in het zkh toepasten, omdat dat voor Sem niet helemaal opging omdat hij pijn had, maar ik zag wel dat het hem een stukje hielp en dat hij ook wel wat beter is gaan slapen. Dus als de osteo niks voor Denzell kan doen, zou ik dat toch proberen. Even een paar weekjes in een heel strak ritme (slapen, eten, spelen, slapen, eten, spelen etc.) heel saai en je bent er meteen ook meer mee aan huis gebonden, maar het is even investeren en dan kan je hem daarna weer wat meer aan andere dingen laten wennen. Zoals gezegd ik ben niet helemaal voor het strenge Ria Blom gebeuren, maar het geeft wel rust met slapen (alleen doe ik niet aan laten huilen…)



Dikke kus meis, het is zwaar, goed dat je actie onderneemt!

Ik hoop dat je alsnog dinsdag terecht kan. Dit is voor jullie allemaal niet te doen :hug:



Verborgen reflux kan ook, waar je dan op kan letten is het vele slikken. Telkens zijn voeding weer doorslikken.

Overstrekken en alleen maar rechtop willen.

Slaapt hij wel goed in de maxi cosi? Dat was echt een uitkomst hier :wink:

Verder zijn bedje aan het hoofdeinde omhoog zetten…



Ga er zeker niet te lang mee doorlopen! Mocht het nu niet helpen bij de osteo, vraag dan gewoon voor een doorverwijzing naar de ka.



:hug:

Diddle,



Ben je nog geweest gisteren?

En wat zei hij?



Hoe gaat het er nu mee, met Denzell zijn slapen?



Groetjes

Lief dat je er naar vraagt. We hebben de afspraak op donderdag (morgen) laten staan, aangezien hij vanaf zondag opeens in zijn bedje ging slapen en het veel beter ging. Na een aantal dagen echt heel erg slecht slapen en enorm veel spugen, ging het vanaf zondag opeens veel beter. Heel vreemd. Ik legde hem zoals altijd in zijn bedje en hij bleef stil en viel in slaap :shock: , bij het tweede slaapje nog een keer geprobeerd en hij ging in ieder geval niet huilen. Hij heeft hij het inslapen nog wel zijn speen, strak laken om hem heen en mij nodig, maar daarna valt hij wel in slaap. We waren totaal in shock. Ik ben dan ook een aantal keer gaan kijken, aangezien we dit totaal niet gewend waren. Zondag was de eerste dag dat hij meerdere keren in zijn eigen bedje heeft geslapen en vanaf toen slaapt hij nu altijd in zijn bed en gaat het veel beter. Hij slaapt nu soms uren achter elkaar, we weten niet wat we meemaken. Doordat hij zo lekker uitgerust is, drinkt hij ook veel beter. Normaal viel hij na een minuut of 2 in slaap door de vermoeidheid, dronk daardoor erg weinig en kwam heel snel weer. Spugen is ook helemaal over.



We hebben even getwijfeld of we de afspraak niet af zouden zeggen, maar aangezien het maar een halve afspraak is (half uur), omdat er niet meer tijd was, hebben we besloten dat we het laten staan. Dan kunnen we achteraf niet zeggen hadden we maar. En als het weer minder gaat, dan moeten we misschien weer een aantal weken wachten. Vrijdag komt een vriendin en die neemt een inbakerdoek mee, dus ben benieuwd.



Bedankt voor jullie adviezen, tips en ervaringen!! Wat kan een mens gelukkig zijn met een kindje dat goed slaapt!!!

Pfff meid ik weet wat je bedoeld, hoop dat het zo blijft!

We zijn weer terug en ik ben helemaal blij!!!



Na de intake is de osteopaat hem gaan bekijken en er werd al snel duidelijk dat hij een enorme blokkade in zijn nek had. Hij had daardoor een enorme voorkeur, wat mij dus nooit opgevallen was, want hij keek gewoon links en recht en heeft geen afgeplat hoofdje. De blokkade zit links, dus naar rechts kijken levert problemen op. Hij kan wel naar rechts kijken, maar draait dan zijn hele lichaam mee. Dit lijkt op het begin van het willen rollen, dus dat was onze verklaring dus ook. Maar door zijn hele lichaam (lees; zijn rug van de grond te trekken) mee te draaien, compenseerde hij dit. Al zijn klachten kwamen daardoor. Hij vroeg ook of hij zich veel verslikte en toen zei ik dat dat zo was. Ik dacht dat dat kwam omdat mijn toeschietreflex misschien te heftig en te veel was, waardoor hij het niet aan kon, maar dat bleek dus ook hierdoor te komen.



Het slechte slapen, de onrust, schrikken etc etc komen allemaal van die blokkade in zijn nek af. Ik ben zooooo blij dat we toch gegaan zijn. Hij zei dat het toeval was dat het vanaf zondag zo goed ging, want in de toekomst had hem dit zeker problemen opgeleverd. Hetzij een enorme voorkeur, waardoor afplatting van zijn hoofdje, hetzij motoriekproblemen. De blokkade was nooit zomaar weggegaan. Hij heeft hem behandeld en ik kon zien dat hij gevoelig/pijnlijk was bij hem. Over 2 weken hebben we nog een vervolgafspraak. Mocht het tussentijds goed gaan, dan mochten we afbellen, maar ik laat hem lekker staan!! Verborgen reflux zou kunnen, maar daar gaat hij vooralsnog niet vanuit!!



Dolgelukkig dat er zoiets als moedergevoel bestaat!!!

zo lijkt wel alsof ik mn eigen verhaal lees hierzo…



de tips van tante Soesa hebben wij afgelopen weekend ingevoerd en het gaat nu stukken beter!



@diddle; wat fijn dat de osteo zo goed heeft geholpen!! :thumbup: :thumbup:

ik ben gisteren met Thijs naar de osteopaat geweest, omdat hij steeds heel hard krijste en duidelijk veel pijn had, zich overstrekte,

huilde tijdens en/of na de voeding, heel erg last van darmkrampen, en misschien ook nog verborgen reflux heeft.



nou ik ben ook enorm BLIJ, want sinds gisterenmiddag heb ik een ander kind :thumbup: :dance: :smiley:

Hij heeft niet meer gekrijst sinds de behandeling en is veel rustiger,

wat een verschil zeg :shock:

Nu maar hopen dat het gekrijs ook echt over is…



bij Thijs is het probleem ontstaan tijdens mijn “turbo” bevalling (het persen is misschien iets te heftig en snel gegaan).



Dus hier tot nu toe ook hele goede ervaringen met de osteopaat :thumbup:

Ik ga ook maar eens op zoek naar een Ostepaat in de buurt.

Jesse kreunt/stint soms de hele nacht (krampjes denken we), maar als ik hier zo lees kan het ook heel goed wat anders zijn. Hij rekt zich namelijk wel heel veel/vaak uit tijdens het kreunen en stinnen. Hoofdje naar achteren, dus…

Heb al ff gegoogled, maar er zit niet echt iets in de buurt. Vind het niet erg om ervoor te moeten rijden hoor (mijn man dan, heb zelf geen rijbewijs). Heb ook nog ff een kennis gevraagd, die zijn ook met hun kleintje bij een osteopaat geweest. Ben benieuwd waar en hoe dat is bevallen.

Wordt vervolgd!



Fijn dat jullie er (nu al) zoveel baat bij hebben gehad! :thumbup:

Ik ben met mijn huilende en niet slapende zoontje ook 2 keer bij een Osteopaat geweest. Het is maar goed dat ik bij de behandeling aanwezig was anders had ik gedacht dat ze mijn kind omgeruild hadden :smiley:

Het gaat sindsdien super met hem.

Morgen alleen nog even een nacontrole.

Ik heb toch het idee dat het weer wat achteruit gaat. Ik zie dat hij weer duidelijk moeite krijgt om die bepaalde kant op te draaien, ondanks de oefeningen elke dag. Ook overstrekt hij zich ontzettend op zijn zij. Dus de afspraak van volgende week laten we zeker staan!! Wel zijn we nu aan het inbakeren en dat gaat stukken beter, behalve gisteren. Toen zijn we even naar de ikea geweest en toen we thuis waren kregen we hem niet ingebakerd in slaap. Ik ben een uur bezig geweest, toen heb ik hem uit het doek gehaald en onder zijn lakentje gelegd, waarna hij met speen in slaap viel.



Ik had het gevoel al dat hij erg van de rust en regelmaat was, maar nu dus helemaal. Hij slaapt trouwens alleen ingebakerd overdag. 's Nachts niet, maar aangezien hij 2 keer op een nacht wakker wordt, ga ik het toch ook eens 's nachts proberen. Het ingebakerd slapen helpt hier overigens niet om in slaap te vallen, daar heeft hij toch echt een speen voor nodig. Maar het zorgt gelukkig wel dat hij langer als een half uurtje slaapt!



Hoop dat de afspraak van volgende week het laatste restje weghaalt!