baby met uitslag.. en overbezorgde mama

Onze dochter heeft vandaag al 3x dunne poepluiers (wel erbij zeggen ze heeft lactulose voor de ontlasting)

vanmorgen zag ik op beide benen een rood vlekje (lijkt op exceem en er zit geen vocht in of een blaasje) maar voelt niet schraal aan.

vanavond voordat ik ze naar bed deed zal ik ineens dat haar armen/oksels helemaal rood zijn en lijken van die kleine puntjes erin te zitten, net alsof ze is gestoken door iets

Dit heeft ze aan beide kanten…

Weet iemand misschien wat dit is?

wil het morgen even aanzien en anders toch maar naar de ha toe voor de voorzichtigheid,

Ik wordt al beschreven als overbezorgt (heeft een beetje ermee te maken wat we met de oudste en vooral met de jongste al allemaal mee hebben gemaakt)

Probeer me geen zorgen te maken, maar zit wel gespits op haar :shifty:

nog meer foto’s

:think: geen idee… sorry…

En beter 10x teveel naar de huisarts dan 1x te weinig, OVERbezorgd bestaat niet meis!! :hug:

heeft ze koorts of keelpijn? en hoe zien haar wangen eruit?

@veertje wrote:

heeft ze koorts of keelpijn? en hoe zien haar wangen eruit?

wangen zien er al 2 dgn vuurrood uit… als ze moe is… daarna trekt het wel weg.

ze is nog steeds vrolijk.

en koorts… :oops: niet gemeten…

keelpijn… weet ik niet… ze eet alles en drinkt … laten we zeggen… genoeg.

Even huisartsenpost bellen en t voorleggen. vlekjes zijn vaak onschuldig, maar vlekjes zijn ze altijd wel voorzichtig mee.

Rode wangen en deze foto’s dan zeg ik persoonlijk 5e ziekte…

Zijn kenmerken ervan, kan erg jeuken en is licht besmettelijk voor dat de plekken uitbreken zo’n ruim 10 dgn ervoor. Tempverschillen kan plekken erger tot uiting brengen. Prik me er niet op vast anders ff googlen maar dit is wat ik nog kan herrineren van luuk. :-*

En je moet altijd goed opletten of je vlekjes weg kan drukken. als je op bijv een bultje drukt en dan snel je vinger eraf doet, dan wordt het altijd wit en kleurt meteen weer rood. Als t niet wit weg drukt, maar rood blijft, dan is t mogelijk wel gevaarlijk en moet je wel naar een dokter gaan. Wij hebben vroeger veel ‘vlekjeservaringen’ gehad. Meestal was t uitslag van koorts die een paar dagen ervoor was geweest of 5e of 6e ziekte. maar ze zijn voorzichtig omdat vlekjes ook kunnen wijzen op meningitis. Maar denkt t niet hoor, want volgens mij zijn kinderen dan ook heel slap. En dan nog hoeft t niet zo te zijn, Maar bij ongerustheid altijd even bellen. :hug:

hier even foto’s van net voordat is naar huis ging (was bij mijn ouders)

maar vind ze daar geen rode wangen hebben (alleen valt ze om van de slaap)

@natasja wrote:

En je moet altijd goed opletten of je vlekjes weg kan drukken. als je op bijv een bultje drukt en dan snel je vinger eraf doet, dan wordt het altijd wit en kleurt meteen weer rood. Als t niet wit weg drukt, maar rood blijft, dan is t mogelijk wel gevaarlijk en moet je wel naar een dokter gaan. Wij hebben vroeger veel ‘vlekjeservaringen’ gehad. Meestal was t uitslag van koorts die een paar dagen ervoor was geweest of 5e of 6e ziekte. maar ze zijn voorzichtig omdat vlekjes ook kunnen wijzen op meningitis. Maar denkt t niet hoor, want volgens mij zijn kinderen dan ook heel slap. En bij ongerustheid altijd even bellen. :hug:

meningtis is het niet… hier heeft ze al voor in het zkh gelegen… daar ben ik wel alert op.

Denk dat het of een allergische reactie is of de 5e ziekte… daarom wacht ik maar tot morgenvroeg… als ik nu de hap bel zeggen ze toch wat wil je zelf…

Als ik de dingen lees, en vergelijk zou ik ook denken 5e ziekte…

En overbezorgd ben je nooit, hoe vaak je ook komt, en liever bezorgd en 10x te veel komen, dan niet bezorgd en 1x te weinig komen :hug:

@Pitje27 wrote:

@natasja wrote:
En je moet altijd goed opletten of je vlekjes weg kan drukken. als je op bijv een bultje drukt en dan snel je vinger eraf doet, dan wordt het altijd wit en kleurt meteen weer rood. Als t niet wit weg drukt, maar rood blijft, dan is t mogelijk wel gevaarlijk en moet je wel naar een dokter gaan. Wij hebben vroeger veel ‘vlekjeservaringen’ gehad. Meestal was t uitslag van koorts die een paar dagen ervoor was geweest of 5e of 6e ziekte. maar ze zijn voorzichtig omdat vlekjes ook kunnen wijzen op meningitis. Maar denkt t niet hoor, want volgens mij zijn kinderen dan ook heel slap. En bij ongerustheid altijd even bellen. :hug:

meningtis is het niet… hier heeft ze al voor in het zkh gelegen… daar ben ik wel alert op.

Denk dat het of een allergische reactie is of de 5e ziekte… daarom wacht ik maar tot morgenvroeg… als ik nu de hap bel zeggen ze toch wat wil je zelf…

t kan ook gewoon een uiting zijn van een virus… gewoon uitslag.

Wat akelig zeg van de meningitis. Ons zoontje heeft ook in t ziekenhuis gelegen omdat men dacht dat hij t had, maar bleek gelukkig niet zo te zijn. Wat t wel was zijn we nooit achter gekomen.

Veel sterkte! Hopelijk is het snel beter.

@Sweet-Love wrote:

Als ik de dingen lees, en vergelijk zou ik ook denken 5e ziekte…

En overbezorgd ben je nooit, hoe vaak je ook komt, en liever bezorgd en 10x te veel komen, dan niet bezorgd en 1x te weinig komen :hug:

nou hier zijn ze (ha/hap) het er niet zo over eens… maar tja het is wel MIJN kind en niet die van hun… en wij hebben toch in het verleden wel bewezen dat we geluk hebben gehad en dat we alert waren…

dat is ook de oorzaak van mijn overbezorgdheid/onzekerheid.

iemand vroeg laatst: waar ben je dan bang voor???

Altijd bellen als je dat wilt. De HAP hier is wel goed hierin, maar de assistente van de HA…die houdt vaak de boot af en zegt, zie t maar even aan. Als jij denkt dat je moet bellen of langsgaan, dan altijd doen.

@natasja wrote:

@Pitje27 wrote:
@natasja wrote:

Wat akelig zeg van de meningitis. Ons zoontje heeft ook in t ziekenhuis gelegen omdat men dacht dat hij t had, maar bleek gelukkig niet zo te zijn. Wat t wel was zijn we nooit achter gekomen.

ze heeft wel vrijdag de mg prik gehad… misschien dat…

vervelend dat ze niet weten wat het is geweest.

bij ons is een punctie en al gedaan… en helaas had ze het ook. hakt er wel in hoor zoiets. zoals sommige artsen al zeggen dat is jullie balast…

@Pitje27 wrote:

@natasja wrote:
@Pitje27 wrote:
@natasja wrote:

ze heeft wel vrijdag de mg prik gehad… misschien dat…

vervelend dat ze niet weten wat het is geweest.

bij ons is een punctie en al gedaan… en helaas had ze het ook. hakt er wel in hoor zoiets. zoals sommige artsen al zeggen dat is jullie balast…

Dat geloof ik graag. Bij ons zoontje hebben ze ook de punctie gedaan, dat is afschuwelijk.

Maar je moederintuitie laat je nooit in de steek. Jij kent je kind het beste en niet iemand anders aan de andere kant van de telefoonlijn. Misschien kan je toch beter even bellen als je bezorgd bent… :think:

Hoe is het vandaag met je meisje? Als ze nog steeds die rode vlekken heeft zou ik zeker bellen. En laat je dan niet afschepen door de assistente :hug: (ik zelf vind het er niet zo heel zorgwekkend uitzien, maar ik zou er ook niet gerust op zijn als het niet gauw weg is - vijfde ziekte heb ik overigens geen ervaring mee)

vlekken heeft ze nog steeds… wel ietstjes minder dan gisteravond. maar heb voor de voorzichtigheid de ha (ass) gebeld en zei vond toch dat we even langs moesten komen, gewoon voor de zekerheid.

vanmiddag om 15.10 hebben we een afspraak.

Fijn dat je even langs mag komen :thumbup: . Hopelijk kunnen ze je geruststellen dat het niet ernstig is.

Ben heel benieuwd wat het nou was… dacht zelf aan een schimmel/ringworm toen ik het zag maar heb er niet veel ervaring mee.