je zult het niet geloven…
het is geen virus, infectie, kinderziekte etc…
het is hoogstwaarschijnlijk…
een allergische reactie :roll:
degene die mij kennen staan hier denk ik niet van te kijken maar dan toch… gelukkig heb ik foto’s zodat de ka het ook kan zien.
oudste heeft gisteren wat laten “slingeren” en misschien dat ze daar iets van op heeft, en ze heeft voor het eerst een toastje met iets van soya erin…
dat had ik ook niet aan gedacht een allergische reactie. En ik lees dat je waarschijnlijk zelf een idee hebt waarvoor ze allergisch is. Hoe dan ook, het is wel vervelend he.
@natasja wrote:
dat had ik ook niet aan gedacht een allergische reactie. En ik lees dat je waarschijnlijk zelf een idee hebt waarvoor ze allergisch is. Hoe dan ook, het is wel vervelend he.
Ze heeft een vermoedelijke koemelkallergie.
en oudste heeft haar yogi laten slingeren, maar daar heeft ze vlgs mij niks van binnengekregen en zag gisteren wel dat ze het papiertje van een cake aan het aflekken was… dit zou het kunnen zijn.
Maar ook voor het eerst soya geintroduceerd.
Dus weet niet precies wat het is geweest.
de ka zegt dat hij niet overtuigd is van een echte kma… hij heeft geen hader bewijzen en heeft nog nooit een reactie gezien… dus misschien kunnen deze foto’s het overtuigen :mrgreen:
en ben blij dat de ha dit heeft gezegd en niet ikzelf.
indien je kleintje allergische is voor melk ei of soja kan een kleine hoeveelheid al een reactie veroorzaken. Dus het aflikken van bijv een cake papiertje kan al voldoende zijn.
Y.uri reageerde ook heftig. Zelf zou ik afraden soja te introduceren Kinderen met een kma hebben een verhoogde kans om ook een allergie voor soja te ontwikkelen.
Zou alleen opvolgmelk geven en langzaam met bijvoeden beginnen volgens het introductieschema voor allergische kinderen.
Daar zit bijv geen soja ei tarwe etc in nog het eerste jaar.
Succes!!
Oja en onze allergoloog vertelde dat kinderen allergisch kunnen zijn voor iets wat ze volgens de ouders nog nooit gegeten hebben. Het kan nl via onze handen, lepels, bestek, vies bord etc ook ongemerkt bij ze binnen komen dmv kruisbesmetting.
smurf… :-* dat ken ik dus ook … alleen vanaf 9 mnd mag je soja introduceren…
oh echt…moet me er zelf nog helemaal in verdiepen voor T.ygo straks over 2 maandjes…
Zou de soja ff weglaten en over een week weer geven en dan zien wat er gebeurd…
Ik vind het een beetje op warmte uitslag lijken. Steven heeft ook allergien, en heeft als hij te warm gekleed wordt zulke plekken,. met name op de bovenarmpjes.
Maar het zou ook goed van de soya kunnen zijn ja. Hoop maar dat ze er geen last van heeft zelf.
gelukkig heeft ze er zelf geen last van. het kan aan de soja liggen (alhoewel ik dit niet denk omdat ze dat 1 dg eerder heeft gehad en geen reactie) maar dankzij grote zus heeft ze wel wat km binnen gekregen dus misschien is dat het wel. we moeten 26-1 naar de ka en laten dan de foto’s zien en zien we wat de ka zegt…