baby mee op de fiets

Ja het hem ook gezien in het tijdschrift, swijmel de swijmel maar helaas geen centjes te veel :cry:

Hier ook hetzelfde nadenkstuk… in oktober krijgen we kindje 2, Olivia is dan ruim 4 jaar.

Aan de ene kant hoop ik dat ze dan zelfstandig kan fietsen, maar grote stukken zullen

dan toch nog pittig zijn?

3 opties

-gazelle cabby (wat ik stiekem graag wil :inlove: maar is een prijzig iets)

-karretje achter fiets

-baby-mee

Ik vroeg mij af hoe de maxicosi in de baby-mee wordt vastgemaakt? Alleen in de

beugels zetten en dan…?

Ik vind hem er nog al eng uitzien eigenlijk…

(maar goed, wel goedkope oplossing natuurlijk)

En je kunt toch niet een onderstel voor de mc meenemen op de fiets? Ik vind

een maxicosi tillen al snel erg zwaar worden (zeker met mijn bekken).

Kroes de MC zit vast met 2 elastieken. Zit echt muurvast hoor!

zijn die elastieken ook een beetje makkelijk vast te maken en weer los?

Het is best even trekken en priegelen maar dan zit 't ook als een huis. Je krijgt er vanzelf handigheid in hoor.

@Sweet-Love wrote:

en een traveljack?

hier zou ik echt noooi maar dan ook noooit mee op pad gaan toen mijn ouderste klein was had je van die baby mee voor de maxi cosie ook zo’n idee dat zou ik eerder doen.

@Kroes wrote:

zijn die elastieken ook een beetje makkelijk vast te maken en weer los?

Ik heb nooit echt problemen gehad met het bevestigen van de mc in de baby-mee.

Heb ook heeeeel erg getwijfeld over het ding maar ben uiteindelijk superblij dat ik hem heb gebruikt. Het waren altijd korte stukjes, maar wel ideaal.

en, al een keuze gemaakt?

Wij hebben een Kidcar, zeer naar tevredenheid. Het enige waar ik spijt van heb is dat we hem gekocht hebben toen ruben al 8 maanden was. Ik heb daarvoor hele einden gelopen/bus etc. Minke en Jelmer lagen al met 5 weken in het babyschaaltje. Ideaal! En met die vlag achterop ben je prima zichtbaar voor automobilisten, beter dan wanneer je iets (bv zo;n enge maxicosidrager) achterop hebt. En idd hebben de betere fietskarren een prima constructie en een degelijke “bak” waar niet de eerste de beste tak waar je overheen fietst erdoor steekt.

Het ding is zijn geld dubbel en dwars waard geweest. Wij hebben ook geen auto dus we vonden het wel belangrijk een goed en veilig vervoermiddel voor de kinderen te hebben. Ze zitten beschermd en droog en er passen heel veel boodschappen bij :mrgreen:

@elisaatje wrote:

nee precies! brrr. ik peins er ook niet over hoor.

probleem met een bakfiets is dat het een vrij grote aanschaf is voor een korte periode en dat we hem niet veilig kunnen stallen hier.

een fietskar vind ik ook nog wat eng, zo laag bij de grond achter je fiets…wat als een automobilist het niet goed inschat?

of ben ik nu gewoon te mieperig? :lol:

Ik vond ht idee van baby mee op de fiets enger dan baby mee in de fietskar.

Wij hebben voor het laatste gekozen.

Niet al te dure fietskarren vind je op: koop goed koop dot nl (en dan aan elkaar. Als deze link verwijderd wordt pb me dan even.

Wij hadden een fietskar voor 100 euro.

Wij vinden de fietkar ook ideaal!

Lekker droog, en rustig voor de kleine vent!

Hij vind het heerlijk, en je bent met vlag super zichtbaar op de fiets.

Wij hebben de maxi-cosi erin gezet, niet de babyschelp, die vond ik zo hard, en onze zoon lag er zo raar in, de maxi-cosi is zachter en zit lekkerder (denk ik)

Ik zeg: Een goede koop!

Ik had in het begin vaak een klein fleecedekentje onder hem liggen (en over hem heen) had ie het heerlijk warm. Bij ons was de MC in de kar geen optie meer omdat er nog een kind bij moest :mrgreen: