baby mee op de fiets

Hallo,

onze kleinste spruit is nu 3 weken oud en omdat wij geen auto hebben zou het straks als ze naar buiten mag wel heel handig zijn als ze mee kan op de mamafiets. onze oudste zit nog voorop dus baby zou in theorie achterop kunnen met zo’n drager voor de maxicosi. alleen…ik vind dat er altijd zo eng uitzien :shifty: ik ga er heus geen wilde tochten mee maken, vooral van en naar het KDV en de supermarkt.

wie heeft er ervaring met het meenemen van een baby op de fiets? wat werkt wel, wat werkt niet?

ik heb ook een draagdoek voor haar maar daar ga ik zeker niet mee fietsen.

Als ik een baby al zo jong mee zou moeten nemen op de fiets, dan zou ik geloof ik een fietskar of bakfiets kopen met een babyschaal. Ik vind die maxicosi dragers voor achterop de fiets er ook vreselijk eng uitzien…zou dat geloof ik nooit durven. :oops: (Ze zullen vast stevig zijn, hoor, maar het ziet er gewoon zo eng uit.) Met een draagdoek fietsen zou ik inderdaad nooit doen…als je valt… :silenced:

nee precies! brrr. ik peins er ook niet over hoor.

probleem met een bakfiets is dat het een vrij grote aanschaf is voor een korte periode en dat we hem niet veilig kunnen stallen hier.

een fietskar vind ik ook nog wat eng, zo laag bij de grond achter je fiets…wat als een automobilist het niet goed inschat?

of ben ik nu gewoon te mieperig? :lol:

Hier geen ervaring met de maxi-cosi drager. Echter ze zijn ervoor gemaakt toch? Ik zou wel opletten hoe stevig je eigen bagagedrager is :wink:

Ik weet niet hoe kort of lang de stukjes zijn die je zou moeten fietsen? Anders zou ik voor lopen met de wandelwagen kiezen. Zeker nu het weer wat beter weer begint te worden.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik heb hier bij Lotte wel de “Baby mee” fietsdrager gebruikt en het ding is echt super! Lotte vond het heerlijk en viel bijna standaard in slaap.

Toen kwam Nikki en in eerste instantie dus Lotte voorop en Nikki achterop. Daar zijn we heeeel snel mee gestopt! Niet omdat het tijdens het fietsen gevaarlijk is, maar het in en uitladen/ stappen vond ik vreselijk!

Toen ik Nikki een keer als eerste deed (achter eerst dus), viel de fiets bijna om, grote schrik dus vanaf dat moment Lotte eerst gedaan… Toen is de fiets met Nikki en al gekanteld!!! Gelukkig had ik het handvat van de maxicosi naar boven staan en dat heeft er volgens de arts voor gezorgd dat Nikki niets had.

Dezelfde dag nog naar fietskar gaan kijken en 2 dagen later fietskar en babyschaal opgehaald, had geen betere keus kunnen maken. Nikki lag heerlijk in haar “mandje” en Lotte zat ernaast. Veilig!

Voor 1 kindje op de fiets is de “Baby mee” super, voor 2 kindjes zou ik het niet aanraden. Ga dan op zoek naar een veilige fietskar, daar heb je ook verder, als ze wat ouder zijn, veel plezier van :slight_smile:

Mijn vorige buurvrouw had er eentje, die maakte er hele fietstochten mee.

Fietskar is ook een idee, maar dat vind ik zelf nog vrij engig…is mischien ook gewenning.

Ik had een maxi cosi drager en om bovenstaande reden van Ellen69 inmiddels verkocht omdat het met 2 kindjes op de fiets geen doen is. Met Lenn vond ik het overigens wel een uitkomst hoor!!

En eerlijk gezegd, iedereen vind een baby in de draagdoek op de fiets gevaarlijk, maar dat zie ik niet zo hoor ( jaaaajajjaa ik weet het ik ben in de minderheid met deze mening!) … Mijn zus heeft altijd zo gefietst met haar dochter tot ze 9mnd ooud was en ging prima… en als je valt met een kind in het zitje is ook geen feest hoor :shifty:

Nee, maar in een mc zit je kind wel redelijk beschermd, daarom moet je op de fiets zoals Ellen ook al zei de beugel omhoog laten.

Ik zou zelf ook wel fietsen met de draagdoek, maar dan wel met het kind op mijn rug. Volgens mij is het dan behoorlijk veilig.

Verder sluit ik me wel aan bij Ellen en Alfie, handig voor je eerste kindje, maar niet voor als je met twee kindjes wilt fietsen.

Ik vind de fietskar ideaal, het fietst niet te zwaar, kindjes zitten lekker (en droog!), ook voor langere fietstochten. Nu mijn kinderen groter zijn gebruik ik hem nog heel regelmatig om grote boodschappen te doen.

@elisaatje wrote:

nee precies! brrr. ik peins er ook niet over hoor.

probleem met een bakfiets is dat het een vrij grote aanschaf is voor een korte periode en dat we hem niet veilig kunnen stallen hier.

een fietskar vind ik ook nog wat eng, zo laag bij de grond achter je fiets…wat als een automobilist het niet goed inschat?

of ben ik nu gewoon te mieperig? :lol:

Ik vind zo’n fietskar ook niets, maar wel net iets beter dan zo’n maxicosi drager.

Een bakfiets is inderdaad een grote aanschaf, maar ik denk dat hij ook handig is als de kinderen wat ouder zijn. Maar veilig kunnen stallen zou ik ook wel een vereiste vinden.

Ik zou nooit fietsen met een kind in de draagdoek…als je valt is de kans groot dat je zelf bovenop je kind terecht komt groot en als je je kind op je buik draagt en je valt is de kans dat het stuur tegen het kind komt ook groot. Een maxicosi beschermd dan toch een stuk beter. En bij een kind in een zitje is de kans ook veel kleiner dat je er zelf bovenop valt en het kind ‘plat’ drukt (en als het gebeurd zit er een zitje tussen). Lijkt mij toch een stuk veiliger.

Ik heb bij beide de baby-mee gebruikt, tot grote tevredenheid.

Bij de oudste was het sowieso makkelijk en toen de jongste kwam gingen ze beide op de fiets mee. Nooit problemen gehad. Ik heb wel een moederfiets en dat staat prima met de cosi achterop en nog een uk aan het stuur.

Een cosi achterop ziet er idd eng uit maar het is hartstikke stevig en imo veilig.

Ik vind zo’n ‘laag bij de grondse’ fietskar akeliger uitzien. :oops:

een fietskar, een GOEDE fietskar dan hé :wink: is wel erg veilig. Ze zijn vaak fel van kleur, een vlaggetje erbij en dat laag bij de weg is echt niet zo eng. Ik zou dus niet met een maxicosi op de fiets willen stappen, niet dat het gevaarlijk zou zijn of met vallen, maar met de reden dat het onwijs moeilijk is om 2 kinderen veilig op de fiets te zetten op die manier. Ik heb al moeite met 2 kinderen op een zitje te krijgen zonder dat de fiets kantelt en ik heb een goede moederfiets…

fietskarren heb je in verschillende vormen, maten, merken, prijsverschillen. Maar daar zijn al zoveel topic over dus mocht je keus daarop vallen kun je daar nog ff snuffelen :wink:

succes met je keus.

Ik kon overigens alles eigenlijk wel lopend af maar met de fiets ben je nét even sneller… :slight_smile:

ik zet m in de fietskar en dan in zijn maxi cosi en d achter op

ik liep eerst ook altijd maar de stukken zijn te lang

@Affie wrote:

En eerlijk gezegd, iedereen vind een baby in de draagdoek op de fiets gevaarlijk, maar dat zie ik niet zo hoor ( jaaaajajjaa ik weet het ik ben in de minderheid met deze mening!) … Mijn zus heeft altijd zo gefietst met haar dochter tot ze 9mnd ooud was en ging prima… en als je valt met een kind in het zitje is ook geen feest hoor :shifty:

Ik deel je mening :wink:

Ik droeg S ook in een draagzak op de fiets.

Maar is het ook niet zo dat je pas vanaf 6 weken ofzo in mc op de fiets mag :think:

Maar idd mischien is een fietskar veel makkelijker.

en een traveljack?

dat fiets volgens mij prettiger dan achterop :slight_smile: maar zal ook wel erg duur zijn…

Is te huur zie ik nu staan (http://www.traveljack.nl)

25 euro per maand. Maar ja, tis natuurlijk hoe lang je het wilt gebruiken, en op zich ook makkelijk als je nog een kind achterop heb.

Mij lijkt het prettiger

Get dat vind ik er doodeng uitzien. Als je om zou vallen is het kindje helemaal niet beschermd, hoofdje steekt uit, beentjes steken uit… Nee, dat zou echt niet mijn keus zijn. In een mc zit je kind veel veiliger denk ik zo.

@Lune wrote:

Get dat vind ik er doodeng uitzien. Als je om zou vallen is het kindje helemaal niet beschermd, hoofdje steekt uit, beentjes steken uit… Nee, dat zou echt niet mijn keus zijn. In een mc zit je kind veel veiliger denk ik zo.

Helemaal mijn idee.

zeg 8 maanden nodig is 200 euro

en een goede fietskar kost je ongeveer 100 / 150 of hoe duur je het zelf wil maken

vind het veiliger idee met iets er om heen zit droog en uit de wind en kan je veel langer mee en kunnen ook nog boodschappen bij in