baby mee op de fiets

Ik zou niet een fietskar van 100 euro kopen…

Een goede fietskar fietst echt heel, heel anders als een goedkope.

Kidcar (gazelle) of Dolphin zijn echt fijne.

Wij hebben een fietscar gekocxht toen Marit nog een baby was…De croozer 2 zitter…Die kostte ons nieuw 350 euro, maar dan heb jewel een goede betrouwbare kar…Babys zitten in een babyschaal…Deze fietskar heeft bv ook een kooiconstructie. Het schijnt zo te zijn dat je dus beter beschermd dan wanneer je op de fiets word aangereden met kind…Beide dames vidnen het heerlijk zitten in de fietskar…Nienke kan er heerlijk in slapen en MArit zit er gezellig naast :inlove:

Dan ziet het er zo uit :inlove:

bedankt voor alle reacties :thumbup: ik ga er dit weekend met hub nog eens over denken

Ik vind voorop juist enorm onprettig (mbt die traveljack)…veel lastiger sturen. En de MC lijkt me inderdaad veiliger.

Zelf ben ik echt weg van een bakfiets.

Maar dacht dat nooit paste omdat wij een kleine schuur hadden.

De gazelle cabby was voor ons een uitkomst met inklapbare bak.

aanschaf is inderdaad niet goedkoop, maar houdt wel redelijk zijn waarde bij door verkoop.

dave heb ik met mc achterop gehad… heerlijk kon lekker fuetsen en hij genoot er ook van. hij viel er vaak ook van in slaap :inlove:

Dave heeft eigenlijk alleen maar achterop gezeten…

Jade die zit sinds zij 7 mnd is voorop… zij kon al snel zelf zitten :dance:

daarvoor alleen met auto weggeweest…

Een bakfiets oke, maar al die andere ‘‘toeters en bellen’’ ik vind het doodeng…wordt er al zenuwachtig van als ik ze voorbij zie komen…brr

hier altijd de babymee gebruikt! ik vond het echt ideaal! zit ook goed stevig vast!

ik had ook nog een voorop en dat ging altijd prima!

voor diegeen die de babymee gebruikt hebben, zet je maxi-cosi er makkelijk in of moet je hem goed in het frame duwen, dus echt kracht zetten?

Begin te denken dat mijn maxi-cosi te groot is???

@Suusiesuus wrote:

voor diegeen die de babymee gebruikt hebben, zet je maxi-cosi er makkelijk in of moet je hem goed in het frame duwen, dus echt kracht zetten?

Begin te denken dat mijn maxi-cosi te groot is???

Je zet hem gewoon heel soepel in de beugel. Niks duwen of forceren, hij past gewoon precies. Ik had een mc citi.

Hm, dan moet ik denk ik aan een andere maxi-cosi want ik moet echt duwen wil ik hem er een beetje goed in krijgen en de bandjes vast wil krijgen, ik gebruik de maxi-cosi die ik nog had van mijn oudste en die is dus al ouder dan 4 jaar, weet eigenlijk niet eens welk type het is, er staat alleen maxi-cosi op…

Dacht ik eindelijk de oplossing te hebben door de babymee aan te schaffen ben ik er dus nog niet hahaha wat een gedoe zeg maar goed ik heb gelukkig nog even tijd om te zoeken

bedankt voor je snelle reactie!

Mijn MC was ook al wat ouder (in 2006 2e hands gekocht). Maar het in de beugel zetten gaat heel soepel, het valt er als het ware in. De elastieken moest ik ook altijd met flink wat ‘geweld’ aantrekken. Maar dan zat ie ook als een huis !

Succes.

ik heb geloof ik de mc cabrio maar dat weet ik niet zeker, ik moet echt duwen en dan inderdaad wurmen om die bandjes vast te krijgen, zit het wel goed vast dan, geen beweging in te krijgen maar niet echt handig als ik straks de mc er weer uit moet halen bij het kdv en mijn kleine zit er in…

Anders laat je de MC op je fiets zitten en haal je alleen de kleine eruit. Misschien is het ook en kwestie van wennen. Met de elastieken heb ik ook heel wat gevechten geleverd maar je krijgt er op een gegeven moment handigheid in. Succes !

Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik moet daarna met de fiets naar de bus om naar mijn werk te gaan en denk dan als ik terug kom dat de mc er niet meer is :frowning: maar ik ga nog wel even verder vogelen, ik verzin wel iets, ik ga in het begin lopend alles maar doen want het duurt toch nog even voor ik met mijn kleine op de fiets mag maar dat houd in dat ik eerst een half uur naar het kdv onderweg ben en daarna mijn oudste naar school en dan naar de bus, ben ik een uur verder:( en dat ga ik geen maanden volhouden hahaha :zzz:

Maar goed heb nog even de tijd om iets te verzinnen en kijk anders nog wel even rond of ik niet ergens goedkoop een mc city op de kop kan tikken. Heb helaas niet zoveel financiele middelen, heb de babymee voor eur 30 op marktplaats gevonden dus was al helemaal blij:)

@Suusiesuus wrote:

ik heb geloof ik de mc cabrio maar dat weet ik niet zeker, ik moet echt duwen en dan inderdaad wurmen om die bandjes vast te krijgen, zit het wel goed vast dan, geen beweging in te krijgen maar niet echt handig als ik straks de mc er weer uit moet halen bij het kdv en mijn kleine zit er in…
ik heb een maxicosi cabrio en die past er echt heel makkelijk in!

wij hadden ook een city en was wel een beetje duwen hoor… en de elastieken was ook vooral wat gedoe maar het zat inderdaad als een huis!

Suus aangezien je hem 2dehands hebt kan hij verbogen zijn he waardoor je moet klooien om je MC erin te krijgen. Heb ik eerder gehoord van een kennis die hetzelfde probleem had!

Ik had een baby-mee icm de MC Cabriofix en die zat er in 1x in!

Dat zou natuurlijk kunnen ja, het is inderdaad net alsof hij aan de bovenkant te smal is voor mij mc, het is alleen niet echt materiaal wat je even breder buigt, ik moet hem nog op mijn fiets maken dan kan ik even kijken hoe het dan gaat.

Heb jij hem echt pas gebruikt toen je kindje 4 maanden was? Kan niet wachten tot ik weer met de fiets op pad kan, moet volgende week weer werken en zal dan eerst een half uur naar KDV moeten lopen en daarna half uur naar de school van Kaya en dan weer naar het busstation om naar mijn werk te gaan, pfff zie er nu al tegenop :frowning: een uur onderweg voor ik in de bus zit richting mijn werk en ik hoop maar dat Kaya het een beetje red om mee te fietsen de hele wandeling, ach ja voordeel ervan is dat ik straks een conditie heb die ik nog niet eerder heb gehad hahaha, jammer dat tot nu toe de kilo’s nog blijven zitten :shock:

Als je geld teveel hebt is dit misschien een mooi alternatief…

Geen maxi cosi achterop.

Geen fietskar achter aan je fiets.

Geen gedoe aan je stuur.

Geen draagdoek waarbij je op je kindje kunt vallen…

De advertentie zag ik toevallig in de WIJ jonge ouders…

het is een soort 4-in-één fiets. (er zit ook nog een Jog-stand op, staat niet op de foto)