Baby flessen en spenen in vaatwasser?

Hallo allemaal,

Wij hebben zelf geen vaatwasser, maar mijn ouders in Friesland wel.

Nou hebben we bij Rest Post (worden goederen verkocht van andere winkels die brand/waterschade hadden) in Friesland babyflesjes en bekers gekocht voor de helft van de prijs.

Nu dacht ik: “Laat ik het mijn moeder eerste keer even in de vaatwasser wassen omdat ik het goed schoon wil hebben.”

Maar nu vroeg mijn moeder… Kan dat wel allemaal in de vaatwasser?

Ook de spenen???

ALvast bedankt voor jullie antwoord.

Volgens mij wel. Maar ik weet het niet helemaal zeker.

In Dokkum geweest trouwens?

Ik gooi altijd alles in de vaatwasser wat aan en op de fles zit en Yara en Thije zijn er beiden groot door geworden :lol: :lol: :lol:

Ook hier gaat alles in de vaatwasser :angel: . Geen problemen mee gehad dat het niet meer goed was.

@Fryskefaam wrote:

Volgens mij wel. Maar ik weet het niet helemaal zeker.

In Dokkum geweest trouwens?

Ja idd, in Dokkum geshopt woon jij daar ergens?

Ik woon in Ternaard, 8 km van Dokkum.

Grappig zeg, ja dan is winkelen in Dokkum vast wel een vaak voorkomende activiteit bij jou.

Ik vind het zo’n leuk stadje !!!

Mooie naam heb je trouwens voor je kindje: Senne.

Ik wil graag een friese naam, maar mijn hollandse man is het daar nog niet mee eens…helaas.

ja hoor, kan gewoon in de vaatwasser :thumbup:

Je kunt het ook allemaal uitkoken en de vaatwasser wordt zelfs minder heet dus jep!! Lekker laten draaien en dan voor je alles tzt voor beeb gaat gebruiken in de kraamtijd even uitkoken. :thumbup: Of met de sterilisator in de magnetron zelfde principe maar sneller en makkelijker al zal de kraamverzorgster dat ws wel voor je doen tegen die tijd :wink:

Hebben jullie dan nooit dat die flesjes omkiepen en vol met vaatwaswater komt te staan? :sick:

Ik zet de flesjes dan op zijn kop over een pin heen zeg maar. Dan kunnen ze niet omvallen.

@Carenza wrote:

Hebben jullie dan nooit dat die flesjes omkiepen en vol met vaatwaswater komt te staan? :sick:

Jawel, zelfs als ik ze ondersteboven vast zet kiepen ze om. Ik doe ze dus niet meer in de vaatwasser. Van die flesjes waar goor afwaswater in zit nadat de vaatwasser heeft gedraaid word ik niet blij :roll: Ik maak een schoon sopje en gooi alles daarin.

Persoonlijk zou ik nooit flessen kopen die uit brandschade vandaan komen. Je weet nooit wat er voor stoffen zijn vrijgekomen. Heb zelf een keer een sterillisator die smeulde in de magnetron en alle flessen stonken. Heb alles meteen weg gegooid. Veiligheid voor alles !!

@mutsy wrote:

Persoonlijk zou ik nooit flessen kopen die uit brandschade vandaan komen. Je weet nooit wat er voor stoffen zijn vrijgekomen. !!
Ja hier zat ik ook al aan te denken…

Maar ik zou de flesjes ook gewoon met de hand afwassen en dan even voor de zekerheid alvast een keertje uitkoken, maar je kraamverzorgende doet dat ook nog in je kraamweek als je flesvoeding gaat geven. dus in principe hoef je niets met de flesjes te doen.

@Miepel wrote:

Ik zet de flesjes dan op zijn kop over een pin heen zeg maar. Dan kunnen ze niet omvallen.

Hier net zo :thumbup:

Koken jullie de flesjes en spenen dan ook nog regelmatig uit, of gaan ze na de eerste keer uitgekookt te zijn gewoon altijd in de vaatwasser.

Het lijkt me echt een gedoe om ze elke keer uit te koken :shifty: , maar mijn vriendinnejtes doen dit (na 9 maanden) nog braaf elke week ofzo en bewaren de flesjes ook nog in de koelkast. Leek mij een beetje overdreven, maar goed, ik ben ook nog geen moeder :wink: .

pas wel op met in de vaatwasser doen als er iets van rode saus (tomaten, tandori, etc.) in zit, je flesjes, spenen e.d. kunnen oranje kleuren.

Tot wanneer moet je eigenlijk blijven steriliseren? :think:

Pffff, dat doe ik al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer!! Deed het nog wel toen ik kolfde, dus tot een maand of 9, daarna flesvoeding en eigenlijk niet meer gesteriliseerd.

Okay, dus ik moet ook nog even :wink: (geef nog steeds BV en als ik werk kolf ik).

Nu gaan we strakjes 11 dagen op vakantie (kreta)…zou ik kunnen volstaan met gesteriliseerde flessen meenemen en daar omspoelen met flessenwater? (dus absoluut niet onder de kraan)

dominique, lijkt mij wel hoor dat het kan. en anders kan je ze altijd om de 2a3 dagen even uitkoken in een pan met water

Ik gooi ook alles in de vaatwasser, werkt prima!!