Baby flessen en spenen in vaatwasser?

@Anita-1982 wrote:

Grappig zeg, ja dan is winkelen in Dokkum vast wel een vaak voorkomende activiteit bij jou.

Ik vind het zo’n leuk stadje !!!

Mooie naam heb je trouwens voor je kindje: Senne.

Ik wil graag een friese naam, maar mijn hollandse man is het daar nog niet mee eens…helaas.

alles kan gewoon in de vaatwasser,maare wat mijn vraagje eigelijk aan jou is:

je hollandse man was het er niet mee eens met een friese naam…houd dat dan in dat jij geen hollander bent? :think: volgens mij nml wel…kan het ook mis hebben hoor.oh ja toch friesland schijnt ook in ned te liggen :mrgreen:

Je kan alles gewoon in de afwasmachine gooien. Ik kookte de flessen tot ruim 6 maanden iedere dag uit. Daarna nog heel lang (geloof dat ik toen ze een jaar was ben gestopt) 1 keer per week. We bewaarden alles altijd op een droge theedoek op het aanrecht. Steriliseren heeft volgens mij geen zin meer als ze op een leeftijd komen dat ze alles in hun mond stoppen. Ik ben zo lang doorgegaan omdat het een gewoonte was geworden. Iedere ochtend en later iedere donderdag (mammadag) zette ik een pan met water op te zetten en de flesjes en speentjes erin te doen. Daarna gingen we douchen en aankleden en als we weer naar beneden kwamen zetten we het vuur uit. Nu doe ik alles in de afwasmachine. Voordelen van uitkoken boven een vaatwasser is dat het sneller gaat en je niet hoeft te wachten totdat de vaatwasser volzit.

@schoen wrote:

@Miepel wrote:
Ik zet de flesjes dan op zijn kop over een pin heen zeg maar. Dan kunnen ze niet omvallen.

Hier net zo :thumbup:

Ook hier net zo, evenals de spenen, die gaan ook op een pin.

Ik gooi alles in de vaatwasser, in het begin kookte ik wel elke dag de spenen uit. Nathalie had spruw dus dat was geen overbodige luxe :wink: