avond/nacht of dag bevalling?

Men zegt dat statistisch de meeste babies s’avonds of snachts geboren worden en nou ben ik al een paar dagen nieuwsgierig hoe dat bij de meiden hier zit.

Dus vertel… ben je overdag bevallen of idd s’avonds/snachts/heeel vroeg in de nachtelijke ochtenduren…

Tussen 6 uur s’ochtends en 8 uur s’avonds vind ik nog overdag… vanaf zeg maar 8 uur s’avonds tot 6 uur de volgende morgen vind ik dan s’avonds/snachts… :mrgreen:

Ingeleide bevallingen tellen eigelijk niet mee he, die worden aangestuurd door medisch ingrijpen…

Maar meer wanneer je indien spontaan begonnen, begon en wanneer je dan beviel.

ik kan niet stemmen :lol:

bevalling 1: medisch ingrijpen

bevalling 2: begin van de avond begonnen en in de nacht bevallen

bevalling 3: in de middag begonnen en in de middag bevallen

Dus kies maar :mrgreen:

Dan val ik onder nacht/nacht :mrgreen:

Na inleiden met gel heb ik wel weeën gehad maar niet in die mate dat de bevalling begon, tegen de avond hield alles ook weer op.

's Nachts om 1 uur braken mijn vliezen en kwamen ook gelijk de “echte” weeën, Nathalie is om 5.55 uur geboren dus nog net 's nachts.

Ik heb gestemd op: begon 'snachts en ben overdag bevallen. En dat keer 2. Bij de eerste begon het om kwart over 3 's nachts en ben ik half 4 's middags bevallen, bij de 2e begon het kwart over 3 's nachts en ben ik kwart over 6 's ochtends bevallen.

eerste 's nachts begonnen…'s avonds geboren.

tweede: 's avonds begonnen, 's ochtends geboren.

Begon snachts om half 4, beviel om 12.33 uur.

Vliezen braken om 5:30, weeën begonnen in de loop van de ochtend, en spoedks om 16:21… dus ik heb medisch ingrijpen gestemd.

3x overdag begonnen en overdag bevallen…

Bij Lucas om 8:30 begonnen en om 16:14 gehaald met de keizersnede (was een inleiding)

Bij Pepijn om 7 uur begonnen en om 17:51 geboren

Bij Merlijn om 9:00 begonnen en hij is om 12:23 geboren

Maar bij nr 1 en nr 3 ben ik ingeleid :mrgreen:

Mijn bevallingen zijn 4x exact op dezelfde tijd begonnen, 5 uur 's ochtends en 4x ben ik dus ook overdag bevallen. De laatste keer begon het tot mijn verbazing 's avonds om tien uur en 4 minuten na 12 's nachts was ons kleine meisje er al… :inlove:

Ik heb voor 1 gestemd nav mijn laatste bevalling.

Bij Mik braken mijn vliezen op 06-11-2005 om 11.16 's avonds, 2 uur daarna weeën en hij is pas geboren op 08-11-2005 om 16.04.

Bij Tes lichte weeën op de ochtend van 11-11-2008, vanaf 16.00 serieuze weeën en zij is geboren op 12-11-2008 om 00.44

bij de eerste begon ik s avonds en beviel overdag.

bij de tweede begon ik s nachts en beviel vroeg in de ochtend.

De eerste begon om 23:45 en ze werd om 7:38 geboren.

De tweede begon tegen 7 uur toen ik wakker werd en ze werd om 15:35 geboren. De laatste begon om 20:00 's avonds en ze werd om 8:45 geboren. Ik tel dan wel echt vanaf het allereerste, bijna niet noemenswaardige weetje… Maar goed 2 nachtbevallingen dus.

De planning was vrijdagochten 6u inleiden, de weeen zijn donderdagmiddag begonnen. Ben wel ingeleid om het door te laten zetten. Lianne was er 11uur later.

De eerste kreeg ik 's avonds weeen en vroeg in de nacht geboren, tweede kreeg ik 's morgens weeen, 's middags geboren en de derde begonnen de weeen 's avonds laat (tegen 12u) en zij was er de volgende ochtend vroeg.

bij de 1ste begonnen de weeen s’nachts om half 1 maar de ontsluiting bleef steken uiteindelijk zou ik ingeleid worden paar uur voor de inleiding zette de weeen door met 7 cm als nog erbij ingeleid ze is s’morgens om 10:10 geboren.

bij de 2de braken mijn vliezen s’middags rond half 5

alleen s’nachts had ik weeen 2 nachten achter elkaar sóchtends ingeleid 12:22 in de middag is ze geboren

bij de laatste rond half 4 in de middag weeen en om 21:35 was ze geboren zonder medisch ingrijpen

dus 2 ochtend bevallingen en 1 avond

De weeen begonnen rond 4 uur 's nachts, onze meid is om 06.44 u geboren.

Om 23;30 vliezen gebroken en direct weeën en om 10;21 geboren in de ochtend.

Het begon 's nachts…en ben bevallen de volgende nacht :wink:

Maar het is (bio)logisch dat veel bevallingen in ieder geval s’nachts beginnen…

Dat komt door het instinctieve ‘veilig in het donker’ idee. Om dezelfde reden begint de bevalling bijna nooit spontaan ergens anders dan thuis (behalve dan misschien in je ouderlijk huis) omdat je je daar veilig voelt.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dit is de instinctieve ‘regel’

@Lily2006 wrote:

Het begon 's nachts…en ben bevallen de volgende nacht :wink:

Maar het is (bio)logisch dat veel bevallingen in ieder geval s’nachts beginnen…

Dat komt door het instinctieve ‘veilig in het donker’ idee. Om dezelfde reden begint de bevalling bijna nooit spontaan ergens anders dan thuis (behalve dan misschien in je ouderlijk huis) omdat je je daar veilig voelt.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dit is de instinctieve ‘regel’

juist daarom vond ik het zo raar dat de bevalling van de jongste in de middag begon met de kids om me heen en alles… zo stom, maar daar had ik echt geen rekening mee gehouden.

Vond het ook heel vervelend dat ze nog rondliepen :oops:

Het was heel snel van niks naar heftige en regelmatige weeen, dus mijn moeder was er snel en kon haar alleen maar toesissen dat ze de jongens mee moest nemen, ze moesten weg weg weg!

De oudste vond het ook niks ‘mama wat is er?’ ‘nou de baby komt en dat doet een beetje pijn’ :roll: ja beetje liegen mag toch in zo’n geval :wink:

Zodra zij weg waren ging het helemaal los en was de VK er zo en uiteindelijk de kleine man ook.

Maar vond het zo’n rare ervaring om richting zhuis te gaan en overal mensen met kleine zwarte pietjes achterop de fiets te zien rijden en toen we weer naar huis reden… kwamen er nog mensen uit de stad. Was echt heel apart… zij waren wezen shoppen wij hadden een kind gekregen! (en het was dat ik geen honger had, maar had anders zo aan tafel gekund qua tijd).

1e keer; om 18u begonnen - 1.06u jesse geboren = optie 1

2e keer; 15.30u begonnen - 19.12u thomas geboren = optie 2