autostoeltjes onbekende merken

@Bambi wrote:

@meisje1974 wrote:
@Bambi wrote:
Even over de kiddy, wij hebben hem voor beide kinderen gehad (en voor de jongste nog steeds) en zijn er erg tevreden over! Maar zij wisten niet beter dan dat. Ze zaten er vanaf 13 maanden en wisten niet beter dan dat er zo’n buikding zat. Maar het zal wel per kind verschillen of ze daar aan wennen. Ik ben overstag gegaan na het lezen van rapporten over de veiligheid maar ook omdat hij gewoon makkelijk over te plaatsen is naar een andere auto. Je bevestigt hem nl hetzelfde als de stoel vanaf 15 kilo.



Als 2e stoel in de 2e auto zijn we voor de romer king gegaan, tweede hands. Daar hebben we ook erg veel plezier van gehad en die komen ook goed uit de testen.




Bambi, goed om te horen. Hoe heb jij dat buikding ervaren op het moment dat het warm weer was. Is dat niet erg warm voor de kleine?

Andere nadeel voor mij zou zijn, dat ik niet groot ben en dus elke keer bij het vastzetten van Noortje, helemaal over haar heen zou moeten buiten. Met de MC vind ik dat al een gedoe. Ik moet echt met 1 been in de auto gaan staan om erbij te kunnen. Dat is voor mij wel iets waar ik tegen op zie. Verder spreekt het type stoel me wel aan.




Ja, dat is wel even eroverheen hangen inderdaad. Je raakt er wel aan gewend natuurlijk maar het blijft net iets meer gedoe. Ik ben zelf 1.64m dus en het gaat.Ik moet wel hangen. Wat betreft de warmte, dat hangt natuurlijk van je airco af :wink: Wij zijn er altijd gewoon mee naar warme landen geweest maar hadden ook goeie airco in de auto. Dit jaar gaan we trouwens met de romer, omdat de airco van deze auto het wat minder doet en ze, nu ze groter is, minder ruimte heeft en het dus wel eens warm kan worden.




Dank je wel voor de info! wij gaan het er van het weekend nog even over hebben. We twijfelen nu tussen de Kiddy, MC Tobi en de Romer King.

in ons geval kost een nieuwe romer king duo plus met isofix bevestiging 285 euro nieuw en dan heb je het over een aanbieding.

Dan vind ik 80 tot 100 euro voor een 2e hands natuurlijk heel schappelijk.



maar gewoon een al lang op de markt zijnde romer kind quickfix, die kon je nieuw al wel kopen (zelfs een keer bij kruidvat) voor 125 euro, me nooit niet dat ik daar dan 100 euro voor betaal.

Wij hebben er een x aantal jaar terug 4 gehad, 2 nieuw, 2 ook 2e hands en voor beide stoelen heb ik toen niet meer betaald dan 45 euro.



De maxi cosi priori is al te koop voor 99 euro rond, dus dan zou ik max 40 euro voor een 2e hands exemplaar willen betalen.

Niet aan de orde, vind het een but stoel… :shifty: Maar ik zoek dus nog even verder naar een RK duo plus met isofix, ze zijn er wel, maar redelijk schaars en ik ga er niet voor naar Limburg rijden.

@meisje1974 wrote:

Ik wil er ook meer van weten hoor. Ik ga niet zomaar een non-merk kopen. Het gaat wel om de veiligheid van mijn moppie. We komen nu ook stoelen tegen met een vanglichaam (b.v. de Kiddy Infinity Pro). Deze scoort heel goed, maar het lijkt me voor het kind niet erg prettig zitten.




die kiddy hebben wij inmiddels al een aantal jaren en bevalt ons erg goed, wel zijn we met onze dochter na een winkel geweest die hem had staan en hoe ze het vond…en ze vond het niet erg…zelfs toen die eraf mocht, wilde ze hem ervoor houden :lol: zo gewend was ze eraan…

het enige nadeel ervan vond ik, dat als ze klein zijn ze een beetje kunnen zakken in het stoeltje en dan zit het niet echt lekker…denk ik…

Waarom zou een non-merk niet de veiligheid kunnen bieden die een A-merk biedt? :think:



Als het door de testen komt is het toch goed?

rooike, dat dacht ik ook. Een merk zegt tenslotte ook niet alles. Naar nu blijkt uit de testen dat de non-merken toch minder scoren (als ze al zijn meegenomen in de testen).

Als ze goed door de testen komen prima hoor.

Maar heel veel merken komen of slecht door een test, of worden helemaal niet getest :shifty:

Dat vind ik dan wel akelig.

@Kimmygirl wrote:

@meisje1974 wrote:
Ik wil er ook meer van weten hoor. Ik ga niet zomaar een non-merk kopen. Het gaat wel om de veiligheid van mijn moppie. We komen nu ook stoelen tegen met een vanglichaam (b.v. de Kiddy Infinity Pro). Deze scoort heel goed, maar het lijkt me voor het kind niet erg prettig zitten.




Hier heb ik een tijdje geleden ook naar gekeken en over getwijfeld. Komt echt heel goed uit de testen maar ik had dezelfde twijfels als jij en zijn toen uiteindelijk ook voor een romer gegaan.



Er werd wel aangeraden op internet om even met je kind te passen in de kiddy ininity pro omdat niet alle kinderen het ‘gevangen’ idee van de stoel fijn lijken te vinden.




hee deze heb ik gezien bij een medekokker, riki79. Hun dochter zat er erg lekker in, kon lekker over dat ding heen in slaap vallen.

ja vooral het in slaap vallen vind ik ideaal van de kiddy. Wij hebben hem ook, maar bij een 9 maanden oude ‘baby’ vind ik hem wat minder, ze zakken dan toch snel nog naar onder. Nu hebben we de maxicosi vrij lang gebruikt dus was het niet zo heel erg in ons geval.

vind het ook wel jammer dat je de gordel dus vast moet zetten en we nu 3 stoeltjes op de achterbank krijgen ga ik toch op zoek naar een andere stoel. Kiddy gaat dus de deur uit. De vangbeugel is ook stuk, die heeft tussen de autodeur gezeten dus echt veilig istie nu volgens mij ook niet… (vangbeugel is van hard piepschuim volgens mij, dat stukje wat in de stoel geschoven moet worden is doorgebroken :shifty: )

We hebben hem al wel bijna 4 jaar in gebruik nu, en het is gewoon dom van mij dat ik niet keek en de deur dichtsloeg terwijl dat ding er nog tussen zat…

@Cin. wrote:

Als ze goed door de testen komen prima hoor.

Maar heel veel merken komen of slecht door een test, of worden helemaal niet getest :shifty:

Dat vind ik dan wel akelig.






En komen die dan alsnog in de verkoop denk je?

Ik heb het nog nooit gezien, gehoord of meegemaakt zelf.

ik denk dat ze de testen van de anwb, consumentenbond etc bedoeld. Alle autostoelen die je kunt kopen zijn goedgekeurd, maar qua veiligheid zit er wel degelijk verschil in.

Een stoel van 40 euro nieuw bied over het algemeen niet de veiligheid die een stoel van maxi cosi, romer king etc wel bieden.

Lees de testen van de anwb maar eens, sommige stoelen zijn zo slecht, dat als je een ongeluk krijgt, je kind met stoel en al verbrijzeld is, terwijl dat met een andere stoel een stuk minder is.



maar wil dat dan zeggen dat de goedkope stoelen bij voorbaat al niet veilig zijn? ik denk het niet, maar er zit wel degelijk verschil in het materiaal.

Wij hebben daarom ook voor kiddy gekozen, als beste uit de test en ‘maar’ 170 euro toendertijd.

heeft iemand de romer king plus en kan die voor mij eens het breedste gedeelte van de stoel opmeten? Wij hebben dus een smalle stoel nodig anders past het niet :frowning: en moeten we en grotere auto. Willen we wel, maar nu even nog niet :wink: (helaas te duur)

Ik ga straks een hele mooie 2de hands Maxi Cosi Toby halen. Tenminste, op de foto ziet ie er heel mooi uit. Afgesproken prijs: 60 euro.

das een mooie prijs hoor. Nieuw zijn ze nu 179 euro in de aanbieding. scheelt je toch weer 120 euro :dance:

Precies Emma, die testen bedoel ik :thumbup:

@Emma wrote:

das een mooie prijs hoor. Nieuw zijn ze nu 179 euro in de aanbieding. scheelt je toch weer 120 euro :dance:




precies. 120 euro is een boel geld.

@Emma wrote:

heeft iemand de romer king plus en kan die voor mij eens het breedste gedeelte van de stoel opmeten? Wij hebben dus een smalle stoel nodig anders past het niet :frowning: en moeten we en grotere auto. Willen we wel, maar nu even nog niet :wink: (helaas te duur)




ik wil het wel voor je opmeten… moet alleen even kijken wanneer de auto thuis is waar ze in zitten.



heb je er haast mee?



maar als je een smalle wilt, dan is de romer dit denk ik niet… vind het aardige “koelkasten” weet niet wat voor auto jullie hebben, wij een focus station en hier kan een mc en 2 romers naast elkaar (wel moeilijk maar het kan wel)

Wij hebben die ook inderdaad, en vind hem best breed :shifty:

Helaas heb ik geen meter tot beschikking nu!

@Emma wrote:

heeft iemand de romer king plus en kan die voor mij eens het breedste gedeelte van de stoel opmeten? Wij hebben dus een smalle stoel nodig anders past het niet :frowning: en moeten we en grotere auto. Willen we wel, maar nu even nog niet :wink: (helaas te duur)




Ik heb even gegoogled en tadaaa :wink:


  • Afmetingen 67x49x50cm. HxBxD

ja die afmetingen had ik ook gezien, maar ik vind hem in verhouding met de tobi (die dus op 44 cm staat) toch nog een stuk breder lijken :think: Dus vroeg me af of het breedste stuk misschien toch breder is dan die 49 cm…



Wij hebben ook een focus station en de huidige autostoel past dus ook, die is ook nog geen 50 cm breed. Maar er moet wel tekens iemand bij de gordel kunnen daarnaast, wordt volgens mij al met al toch nog vrij lastig… Gelukkig gaan we niet vaak met zn allen weg en mag Sarah voorin als we niet over de grote weg gaan, scheelt weer 1 frustratie :shifty:

Nou, vanavond heb ik het stoeltje opgehaald. Het was echt een prachtig stoeltje. Als nieuw. Ze vertelde dat haar kinderen niet in de auto mogen eten en drinken, vandaar. Super! Helaas zijn wij trouwens niet zo streng, dus het stoeltje zal er over 3 jaar wel anders uitzien.