autostoeltjes onbekende merken

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een autostoeltje voor Noortje. Op marktplaats komt ik advertenties tegen van verschillende onbekende merken. Dit zijn dan nieuwe stoeltjes variërend van 50 tot 100 euro. Er wordt aangegeven dat ze voldoen aan de Europese normering ECE R44/04. Het lijkt me best aantrekkelijk, want met een 2de hands stoeltje weet je nooit wat er mee gebeurd is. We denken aan een stoeltje van het merk Weelmo.



Wie heeft er ervaring met een stoeltje van een onbekende merk?

ik dacht dat ‘men’ adviseerde liever een 2dehands van een goed merk te kopen dan een nieuwe van een non-merk. (met uitzondering van de stoeltjes voor de eerste maanden, daar wordt een 2de hands wel afgeraden, omdat daar ook veel mee gesleept wordt waardoor er meer ans is dat zo’n stoeltje ook zonder ongeluk beschadigd raakt).

Non merken komen vaak echt heel erg belabberd uit de testen…

hhmm… reden om er nog even over na te denken.



Heb je een idee op welke zaken ze met name slechts scoren in de testen?

http://www.kinderstoeltje.nl/media/kinderstoeltje/pdf/consumentenbond-testresultaten.pdf



hier kun je de testresultaten van de consumentenbond zien.

Ik zou ook niet zomaar even voor een non-merk gaan.

Waarom? Ik weet het niet, maar ik google er altijd op, op autostoeltjes (als ik ze nodig heb dan).

En kom dan toch altijd weer bij die betrouwbare merken uit.

Ik wil er ook meer van weten hoor. Ik ga niet zomaar een non-merk kopen. Het gaat wel om de veiligheid van mijn moppie. We komen nu ook stoelen tegen met een vanglichaam (b.v. de Kiddy Infinity Pro). Deze scoort heel goed, maar het lijkt me voor het kind niet erg prettig zitten.

hmm die ken ik inderdaad ook niet. Zien er apart uit :wink: maar wel erg degelijk!

Wij hebben voor onze dreumes de romer king.

@meisje1974 wrote:

Ik wil er ook meer van weten hoor. Ik ga niet zomaar een non-merk kopen. Het gaat wel om de veiligheid van mijn moppie. We komen nu ook stoelen tegen met een vanglichaam (b.v. de Kiddy Infinity Pro). Deze scoort heel goed, maar het lijkt me voor het kind niet erg prettig zitten.




Hier heb ik een tijdje geleden ook naar gekeken en over getwijfeld. Komt echt heel goed uit de testen maar ik had dezelfde twijfels als jij en zijn toen uiteindelijk ook voor een romer gegaan.



Er werd wel aangeraden op internet om even met je kind te passen in de kiddy ininity pro omdat niet alle kinderen het ‘gevangen’ idee van de stoel fijn lijken te vinden.

De meeste non-merk stoelen scoren met name slecht op zijdelingse impact. Dat is dan meteen wel het belangrijkste want naast kop staartjes die meestal enkel blikschade veroorzaken, zijn de ergste ongelukken waarbij je kind dus echt de bescherming van een autostoel nodig heeft, meestal zijdelings.



Kiddy infinity pro scoort idd wel goed, maar ons Mies ging echt schreeuwen dat hij “uit” wilde… en dus hebben we toch maar weer een romer king duo plus met isofix gekocht en daar zit Suuske nu ook in.



Ik wil er nog 1 bij, maar die kopen wij dus gewoon 2e hands.

Dat durf ik echt wel aan. Ik let op hoe de stoel in zijn algemeen er uit ziet. Een hele smerige stoel zegt namelijk wel iets over hoe zorgzaam mensen met een stoel zijn omgesprongen (ik schrik me rot als je ziet hoe sommigen een stoel aanbieden) en ik check al het composiet of kunsstof op witte plekken, daar is druk op komen te staan.

Overigens zijn britax romer stoelen van composiet en niet van kunststof en deze zijn vele malen sterker dan kunststof stoelen.

wij hebben voor onze tweede auto, waar ik alleen maar boodschappen mee doe en geen grote afstanden rij wel een non-merk stoel van 60 euro, de tweedehands autostoelen, ze moesten zich schamen hoeveel ze daar voor willn hebben, kijk maar eens op marktplaats, plus dat ik door omstandigheden weinig vertrwouen meer heb over de eerlijkheid!

Nou, de eerlijkheid op marktplaats is natuurlijk nooit 100%. Dat is het lastige met 2de hands kopen. Maar ik sta er wel een beetje hetzelfde in als Cell, als het er heel netjes uitziet, gaan mensen netjes met hun spullen om.

Dat van die witte plekken wist ik niet. Goede tip zeg.



Ik denk dat we dus toch voor een 2de hands gaan, of gewoon wat meer uitgeven aan een merkstoel. Voorlopig pas Noortje nog gewoon in de MC, maar ze wil wel graag rechtop zitten en haar benen steken altijd omhoog, dus erg lekker zit ze er schijnbaar niet meer in.

mijn heel eerlijke mening,voor een autozitje kijk ik naar het best scorende op de markt.

en als die dan 300 euro kost,so be it maar veiligheid mag voor mij wat meer centjes ksoten :oops:

Petatje, ben ik mee eens hoor!



Maar goed, non-merk of goedkoop hoeft normaal natuurlijk niet altijd slecht te betekenen, dus we wilden het wel even overwegen. Maar goed, ik zie al dat het op autostoeltjes gebied dus niet een verstandige keuze is.

Ik heb het dus wel gedaan, ik had een tweede autostoel nodig en ben voor een non-merk gegaan. Inmiddels weet ik de naam al niet meer, maar hij was compleet veilig uit alle testen gekomen, dat had ik wel uitgezocht toen.



Vind het verder niet echt een fijn stoeltje, hij is lang niet zo prettig in gebruik als de Priori maar voor een stoeltje voor erbij is er niets mis mee, en is hij helemaal veilig. :slight_smile:

Even over de kiddy, wij hebben hem voor beide kinderen gehad (en voor de jongste nog steeds) en zijn er erg tevreden over! Maar zij wisten niet beter dan dat. Ze zaten er vanaf 13 maanden en wisten niet beter dan dat er zo’n buikding zat. Maar het zal wel per kind verschillen of ze daar aan wennen. Ik ben overstag gegaan na het lezen van rapporten over de veiligheid maar ook omdat hij gewoon makkelijk over te plaatsen is naar een andere auto. Je bevestigt hem nl hetzelfde als de stoel vanaf 15 kilo.



Als 2e stoel in de 2e auto zijn we voor de romer king gegaan, tweede hands. Daar hebben we ook erg veel plezier van gehad en die komen ook goed uit de testen.

wij hebben ook gekeken voor een tweedehands stoeltje destijds voor bij mijn ouders in de auto. maar ik vond ze ook nog best duur voor een tweedehands :oops: mijn ouders hebben op een gegeven zelf een non-merk stoeltje gekocht (narnia geloof ik). en tja, zo vaak rijden ze er niet mee maar wat als ze wel een ongeluk krijgen?



Elize zit nu een stoeltje groep 3, wij wilden graag een mc rodi, maar die hadden ze toevallig niet meer op voorraad en toen heeft manlief maar de mc ferofix gekocht. die was dus wel ruim 100 euro duurder :shock: was ik niet zo blij mee maar goed.

@Bambi wrote:

Even over de kiddy, wij hebben hem voor beide kinderen gehad (en voor de jongste nog steeds) en zijn er erg tevreden over! Maar zij wisten niet beter dan dat. Ze zaten er vanaf 13 maanden en wisten niet beter dan dat er zo’n buikding zat. Maar het zal wel per kind verschillen of ze daar aan wennen. Ik ben overstag gegaan na het lezen van rapporten over de veiligheid maar ook omdat hij gewoon makkelijk over te plaatsen is naar een andere auto. Je bevestigt hem nl hetzelfde als de stoel vanaf 15 kilo.



Als 2e stoel in de 2e auto zijn we voor de romer king gegaan, tweede hands. Daar hebben we ook erg veel plezier van gehad en die komen ook goed uit de testen.




Bambi, goed om te horen. Hoe heb jij dat buikding ervaren op het moment dat het warm weer was. Is dat niet erg warm voor de kleine?

Andere nadeel voor mij zou zijn, dat ik niet groot ben en dus elke keer bij het vastzetten van Noortje, helemaal over haar heen zou moeten buiten. Met de MC vind ik dat al een gedoe. Ik moet echt met 1 been in de auto gaan staan om erbij te kunnen. Dat is voor mij wel iets waar ik tegen op zie. Verder spreekt het type stoel me wel aan.

@konijn wrote:

wij hebben voor onze tweede auto, waar ik alleen maar boodschappen mee doe en geen grote afstanden rij wel een non-merk stoel van 60 euro, de tweedehands autostoelen, ze moesten zich schamen hoeveel ze daar voor willn hebben, kijk maar eens op marktplaats, plus dat ik door omstandigheden weinig vertrwouen meer heb over de eerlijkheid!




als een autostoel €250 kost, snap je wel dat iemand deze niet verkoopt voor €20,-

@Pitje27 wrote:

@konijn wrote:
wij hebben voor onze tweede auto, waar ik alleen maar boodschappen mee doe en geen grote afstanden rij wel een non-merk stoel van 60 euro, de tweedehands autostoelen, ze moesten zich schamen hoeveel ze daar voor willn hebben, kijk maar eens op marktplaats, plus dat ik door omstandigheden weinig vertrwouen meer heb over de eerlijkheid!




als een autostoel €250 kost, snap je wel dat iemand deze niet verkoopt voor €20,-




daar heb je gelijk aan maar sommigen vragen nog echt 100 euro voor zo’n stoeltje. tja en dan spaar ik liever even verder en koop voor 50/100 euro meer een nieuwe.

@meisje1974 wrote:

@Bambi wrote:
Even over de kiddy, wij hebben hem voor beide kinderen gehad (en voor de jongste nog steeds) en zijn er erg tevreden over! Maar zij wisten niet beter dan dat. Ze zaten er vanaf 13 maanden en wisten niet beter dan dat er zo’n buikding zat. Maar het zal wel per kind verschillen of ze daar aan wennen. Ik ben overstag gegaan na het lezen van rapporten over de veiligheid maar ook omdat hij gewoon makkelijk over te plaatsen is naar een andere auto. Je bevestigt hem nl hetzelfde als de stoel vanaf 15 kilo.



Als 2e stoel in de 2e auto zijn we voor de romer king gegaan, tweede hands. Daar hebben we ook erg veel plezier van gehad en die komen ook goed uit de testen.




Bambi, goed om te horen. Hoe heb jij dat buikding ervaren op het moment dat het warm weer was. Is dat niet erg warm voor de kleine?

Andere nadeel voor mij zou zijn, dat ik niet groot ben en dus elke keer bij het vastzetten van Noortje, helemaal over haar heen zou moeten buiten. Met de MC vind ik dat al een gedoe. Ik moet echt met 1 been in de auto gaan staan om erbij te kunnen. Dat is voor mij wel iets waar ik tegen op zie. Verder spreekt het type stoel me wel aan.




Ja, dat is wel even eroverheen hangen inderdaad. Je raakt er wel aan gewend natuurlijk maar het blijft net iets meer gedoe. Ik ben zelf 1.64m dus en het gaat.Ik moet wel hangen. Wat betreft de warmte, dat hangt natuurlijk van je airco af :wink: Wij zijn er altijd gewoon mee naar warme landen geweest maar hadden ook goeie airco in de auto. Dit jaar gaan we trouwens met de romer, omdat de airco van deze auto het wat minder doet en ze, nu ze groter is, minder ruimte heeft en het dus wel eens warm kan worden.