MT groeit zo langzamerhand uit zijn autostoel dus we willen een nieuwe aan gaan schaffen. (3 jaar stoel)…
Maar je kan kiezen uit een stoel of een stoelverhoger.
Wat is het verschil?
Waarom zou ik eerder een stoel moeten kopen en geen stoelverhoger?
Tell me about it…
Alleen een stoelverhoger is voor weer iets oudere kindjes.
Wij hebben een stoelverhoger met leuning, en als ze groter worden kan die rugleuning eraf en hou je alleen een verhoger over.
Onze oudste dochter is bijna uit haar gewone autostoel gegroeid, en gaat nu op de stoelverhoger waar onze zoon (6 jr) op zit. Maar omdat zij toch een stuk kleiner is gaat voor haar de rugleuning er weer op, tot zij oud genoeg is om alleen met verhoger toe te kunnen.
edit beheer; link verwijderd
Er staat dat ik ze dus allemaal kan nemen…
Mijn voorkeur gaat trouwens wel naar een stoel…
Is er ook nog een die geweldig is?
romer blijft toch echt mijn favoriet
@Jennifer77 wrote:
romer blijft toch echt mijn favoriet
En die van Maxi cosi??
Scheelt 50 euro :oops:
Wil natuurlijk het beste he, maar 50 euro is veel geld
lucas heeft er een van chicco… het voordeel eraan vind ik dat (en dat geldt voor alle boostersets) dat de gordel nog geleid wordt. met zo’n verhoger alleen loopt de gordel al gauw te vervelen in de nek om dat je kind eigenlijk nog net te klein is, maar te groot voor de nummer 2 stoel… Bovendien zitten ze nog net ff iets beschermder erin… en als ze in slaap vallen hangen ze niet zo raar… het hoofdje wordt dan nog gesteund…
Lucas blijft er ook in zitten tot daan uit de nummer twee stoel is gegroeid, dan kan lucas over naar een gewone verhoger, en kan daan in de boosterset…
ik heb een maxi cosi en mijn man een romer
En wij vinden de romer toch beter en comfortabeler
Tis dat we in mijn auto alleen korte stukjes rijden. Met mijn man zijn auto rijden we langer en verder, dus daar de duurdere, comfortabelere stoel
wat overigens niet wil zeggen dat de MC niet fijn is hoor… maar romer is fijner
Een stoelverhoger mag alleen op korte ritjes en is bovendien niet zo fijn voor kindjes op langere ritten. Als ze in slaap vallen kunnen ze hun hoofd niet goed kwijt.
Wij hebben deze :
Voor 119 euro gekocht bij de planet. Online stunten ze er ook mee. Deze heeft ook een kiepstandje. Daar moet je niet al te veel van voorstellen maar het is wel lekker dat ze een beetje kunnen liggen.
Ik heb hier ook de maxi cosi… Prima stoel, de kinderen zitten er goed in. Ook op de lange afstanden (2ruim 2 uur) zitten ze goed…
Het scheelt gewoon een slok geld… 8)
ik heb een Maxi Cosi Rodi SPS gekocht… bij babycare… was incl verzendkosten 72 euro!
Hier ook een romer hele stoel voor R.
Heb hem een keer bij hallfords gekocht met zo een speciale zaterdagaanbieding dus dat was goed te doen.
Was de nieuwste stoel toen 130 ofoz door die korting.
Ik zweer bij dat ding!
Als we even snel weg gaan met een andere (luxere) auto trek ik wel eens alleen de verhoger eraf nu maar in mijn autootje staat hij altijd in zijn geheel omdat ik het een prettig idee vind dat hij zo meer bescherming heeft dan met alleen een verhogen als er iets gebeuren zou…
Maar ik ben wel römer fan ook hoor!! :thumbup:
Hier ook wel romer fan, maar als ik echt ging vergelijken vond ik het verschil met de nieuwe maxi cosi rodi XR niet zo heel groot meer.
Heb ik het dus niet over de XP of de SPS… dat zijn de oudere stoelen.
De Xr is net een jaar ofzo in de handel, doorstaat alle testen net zo goed als de romer en hoewel wij hier alle andere stoelen van romer hadden, hebben we nu idd vanwege de prijs voor de MC XR gekozen.
Ik had er dan ook kort na elkaar 2 nodig, Peter is net zo groot als Aniek… dus er zat 4 maand tussen de 2 aankopen.
Ben er heel blij mee, het kiepstandje stelt idd niet heel veel voor, maar wij hebben er bij halffords ook 2 3 hoeks kussen bijgekocht. Ze zijn eigelijk bedoeld voor op de zitting bij bv kleine mensen of om de hoek van zitten minder diep te maken.
Maar bij ons staan ze achter de stoel tegen de achterbankleuning omdat deze nogal recht is.
Nu zitten ze beide iets meer achterover en dan in combi met de kiepstand slapen ze er ook prima in.
Hier dus nu mc fans.
Ja en onze römer hebben we dus ruim 2 jaar geleden al gekocht
Maar goed om te lezen…als we straks voor C. een stoel nodig hebben ga ik ook eens even advies vragen hierzo over de nieuwste stoelen :mrgreen:
Je hebt Romer fans en Maxi Cosi fans (een combi is volgens mij onmogelijk ). Ze zijn allebei even goed, het is maar waar je voorkeur ligt. Gewoon je kid in een stoel zetten in de winkel en kijken welke bediening je het prettigst vind en waar je kind voor je gevoel het best in zit en het prijsverschil in je achterhoofd houden natuurlijk.
kan wel hoor…
Ik ben absoluut geen fan van maxi cosi tobi’s en de andere opvolgstoelen.
De baby variant, de cabrio dus vind ik weer wel heel fijn.
Hier altijd Romer quick fix gehad en nu hebben we een Ts staan voor pruts 3 en voor oppaskindjes die nog wel eens mee gaan.
Maar bij het kiezen van een opvolgstoel voor 3 tot 12 jaar viel ik toch echt voor maxi cosi en niet voor romer.
Dus fan van beide kan, maar dan per type stoel verschillend :mrgreen:
Ok … ze bestaan dus toch :mrgreen:
Ik blijf erbij … gewoon uit proberen en dan je keuze maken. Ik ben ook nog zo’n muts die op kleurtjes gaat letten :roll: … en dan wordt het al gauw een maxi cosi voor mij … uh… voor mijn zoon
@Karin2 wrote:
Een stoelverhoger mag alleen op korte ritjes en is bovendien niet zo fijn voor kindjes op langere ritten. Als ze in slaap vallen kunnen ze hun hoofd niet goed kwijt.
Waar staat dat een stoelverhoger alleen mag voor korte ritjes :think: ? Tim zit al een poosje op een stoelverhoger, en dat gaat prima. Het lijkt me niet dat die dingen verkocht worden voor alleen korte ritjes hoor.
Ik heb dezelfde als Karin2, en ik vind het een topstoel! :thumbup:
@Cell wrote:
Heb ik het dus niet over de XP of de SPS… dat zijn de oudere stoelen.
De Xr is net een jaar ofzo in de handel, doorstaat alle testen net zo goed als de romer en hoewel wij hier alle andere stoelen van romer hadden, hebben we nu idd vanwege de prijs voor de MC XR gekozen.
Ik had er dan ook kort na elkaar 2 nodig, Peter is net zo groot als Aniek… dus er zat 4 maand tussen de 2 aankopen.
Ben er heel blij mee, het kiepstandje stelt idd niet heel veel voor, maar wij hebben er bij halffords ook 2 3 hoeks kussen bijgekocht. Ze zijn eigelijk bedoeld voor op de zitting bij bv kleine mensen of om de hoek van zitten minder diep te maken.
Maar bij ons staan ze achter de stoel tegen de achterbankleuning omdat deze nogal recht is.
Nu zitten ze beide iets meer achterover en dan in combi met de kiepstand slapen ze er ook prima in.
Oh ja, domzeg, wij hebben een XR ipv een XP ! Ik zal even een ander plaatje zoeken :angel: