Autostoeltje

Hoewel ik nog heel pril zwanger ben vind ik het leuk om alvast na te denken welke spullen we straks gaan aanschaffen.



Zo was ik me vandaag aan het verdiepen in autostoeltjes ( voor in het begin) Die iedereen Maxi Cosi noemt, terwijl dat een merk is.



Ik werk op kinderdag verblijven, daar zie ik voornamelijk Maxi Cosi. Maar er zijn nog veel meer merken, zowel duurder als stukken goedkoper als de MC.



Wat vinden jullie moet het autostoeltje van het merk MC zijn of kies je voor een ander merk? En waarom?



Groetjes!

Is dit een discussievraag??? :think:



Wij hadden het een maxi cosi (het merk :angel: ) omdat we die gratis kregen bij een babykamer…



Onze andere autostoeltjes zijn altijd van Romer King…

Ik heb een maxi cosi, omdat ik die op de kinderwagen kon ‘klikken’.



Bij mijn zoontje had ik een easy bob, omdat die op mijn buggy paste. Beiden lijken me even handig (of onhandig, want het zijn logge dingen)

Wij hebben er een van Mutsy, gratis gekregen bij de kinderwagen… Vind het maar een zwaar lomp ding… Maar ja, je gebruikt het eigenlijk ook maar eventjes.

Voor Juul hebben we nu een Recaro autostoel…

wij hebben er 1 van ‘babyrelax’ gratis bij het kamertje gekregen.

Hij is heel basic, maar kwam prima uit de testen!

Ik was wel altijd jaloers op hoe comfortabel de echte maxi cosi’s eruit zien.

Als ik een aanbieding tegen kom, schaffen we voor dit beebje misschien toch een echte aan.

Wij hebben een MaxiCosi omdat die op de Quinny past.

Wij hebben er overigens wél lang mee gedaan, Isa is pas met 14 maanden uit de MC gegaan 8)



Nu zit Isa in een Romer DuoPlus, omdat die heel veilig uit de autostoelentest naar voren kwam.

Wij hadden een Mutsy Traveller. Spijt van als haren op mijn hoofd. Zwaar, en lastig in de auto te zetten. Enige echte grote voordeel is dat hij een verstelbare rug heeft. Je kan je kindje er dus lang in laten liggen omdat 'ie helemaal plat kan. Dat mocht alleen buiten de auto, dus wij hebben heerlijk kunnen wandelen en winkelen met Hieke in de Traveller. Ook was het handig in de trein. Met kinderwagen de trein in, rug plat en gaan maar. Zo zijn we verschillende keren naar Maastricht geweest. En dan kon ze daar zo weer een auto ingezet worden. Mocht ik weer een groep 0 stoel moeten kopen dan zal ik beter kijken naar de testen van de ANWB en dan ook op basis van gewicht en gebruiksgemak gaan voor een Maxi Cosi - het merk.



Wij hebben hem tweedehands, van mensen die van alles wegdeden. Hij past ook op het onderstel van de ene kinderwagen (heb er 2, 1 voor thuis maar die past niet in de auto, dus ook een tweedehands voor in de auto). Een Mutsy onderstel. Ideaal!

Dus niet perse voor gekozen, maar die mensen hadden toevallig deze, en die namen we gewoon over.

wij kregen bij de kinderwagen een mc van Safety 1st…volgens mij is dit een prima en degelijk ding…ziet er niet bijzonder uit ofzo, maar hij past op onze kinderwagen en ach je gebruikt het toch alleen maar voor in de auto…



(moet wel zeggen dat ik de echte merk wel mooier vind, maar om nu een duurder mc te kopen vanwege de uiterlijk, gaat me iets tever :wink: )

de mc zat gratis bij de koop van de kinderwagen in :mrgreen:

en anders had ik hem toch ook genomen… lekker makkelijk en practisch…

:cry: ik krijg soms kippenvel als ik sommige reacties lees… :silenced:





Het beste is om NIET te bezuinigen op autostoeltjes…

Als jij gewoon lekker met je kindje door de stad of het bos loopt is er niets aan de hand en maakt het geen donder uit in wat voor wagen je kindje ligt… maar denk eens aan een auto en er zal maar iets gebeuren!!!



Niet denken: “ach het is maar voor in de auto!!!” Juist in de auto heeft je kindje de meeste bescherming nodig… dus kijk aub naar veiligheidstesten e.d…

noortje daar heb jij gelijk in, maar volgens mij is dit een heel goed product wat ik heb…ik bedoel met ach het is toch maar voor in de auto dat het dus niet een mooie kleur hoeft te zijn zeg maar…

Tuurlijk is veiligheid het belangrijkste…het ging mij meer om de kleur en de merk zeg maar… :slight_smile:

Kleur maakt niets uit… maar veiligheid en bescherming wel :thumbup:





:-*

yup klopt, heb je ook helemaal gelijk in hoor!



Trouwens safety 1st is het oude merk nog…tegenwoordig heet alles maxi cosi, maar het is in dezelfde fabriek gemaakt dus het is prima spul… :thumbup:

wij hebben voor de mc gekozen omdat we de kinderwagen van mc mooi vonden (we hebben de mura) en omdat de mc goed uit de veiligheidstesten komen.

nu heeft ze ook weer een autostoeltje van mc. we twijfelden of we een römer autostoel of mc zouden kopen. römer kwam iets beter uit de test maar de mc konden we goedkoper krijgen omdat de kleur uit de collectie ging. dat scheelde ons 150 :shock: euro.



wij zijn erg tevreden met onze mc stoeltjes

wij hebben de maxi-cosi, veilig en mooi!

Hier een die-hard Romer fan!!!



Exact even veilig als MC…uit verschillende testen komt en kwamen beide merken als geheel gelijkwadig uit de verf…een paar jaar terug toen wij de Romer babysafe kochten wat op dat moment kwam de babysafe zelfs beter uit de test (maar verkijk je er niet op…alle aspecten nemen ze mee natuurlijk…).



Ik heb geen idee of de Romer duurder is…scheelt niet veel dacht ik…

Ook voor Jo voor de volgende 2 stoelen hebben we bewust voor Romer gekozen…

Mooi,eenvoudig, zonder enige twijfel zeer veilig, en mooie prijs-kwaliteit…



Ik heb persoonlijk de MC nooit mooi gevonden,maar uiteindelijk gaat het daar niet om…wat ik wel vind en gezien heb,is dat ze in de Romer langer kunnen blijven zitten…

Ik had 2 beren van beebs…stevige,mollige dingen…ik zag dat bij vrienden hun beebs al veel eerder uit de MC waren dan hier…ondanks mn michellinmannen…de MC gaat tot ongeveer 9 maanden,maar de Romer geeft aan (en kan aan) tot c.a. 13 kilo ofwel 1,5 jaar…hangt van de lengte van je beeb af…

Beide heren hebben dus lekker tot ruim 1 jaar prima gelegen in de Romers…zeker omdat ze tot die leeftijd nog veel sliepen in de auto…dat kan in de vervolgstoel ook wel,maar is toch iets anders…



Romer is wel zwaarder…dat is een nadeel…dus wij lieten hem zo veel mogelijk IN de auto achter…(beebs mee in aparte wandelwagens)…volgens mij kan er ook geen onderstel onder,dus dat is ook weer een nadeel als je hem als wandelstoel wil gebruiken…maar het is dan ook een autostoel natuurlijk…



Qua vorm is hij iets anders dan de MC…iets dieper lijkt het wel…

De 2e stoel vonden wij ook super…daar zit Eli nog steeds in nu…

Jo is pas ver gegaan op de 3e stoel…eveneens een prima ding! Doet echt niet onder aan MC…

Je kan bij beide merken wel besparen door eenvoudige kleuren te nemen. Die zijn goedkoper…raar maar waar…

Wij hebben tot 3 keer toe voor simpel rood gekozen…



Zag mooie zwarte en donkere kleuren,maar ff heel reeel…als je die een dag onder de brandende zon laat staan dan ligt dat toch minder lekker hoor voor zo’n beeb…die broeierige bekleding…zeker in een auto zonder airco…



Ach het blijft smaak…alleen ligt het er ook aan wat je wilt…Romer is echt enkel een autostoel…geen wandelwagen dus…maar dat hij ook nog eens iets zwaarder aanvoelt gaf mij juist een beter gevoel…gewoon een stabiele stoel!

Wij hebben gekozen voor de MC (met adapter kan ie in het Mutsy onderstel) Vooral ook omdat de MC een van de lichtste autostoeltjes is en goed uit de testen komt.



Ik moet zeggen dat ik er niet aan moet denken dat ze er met 13 kilo/ 1 1/2 jaar nog in zit :shock: Ik vind hem nu al zwaar worden!

Zowel de ‘maxi cosi’ als het autostoeltje van nu van het merk Maxi Cosi. Mooi, veilig, handelbaar. Ik ben er erg tevreden over!

Wij wilden in eerste instantie voor de BabyRelax gaan. Maar toen we die gingen vergelijken met een Maxi-Cosi, waren we er al snel uit. Voelde en zag er allemaal net wat degelijker uit. En aangezien wij veel met de auto doen (wonen nogal afgelegen), vond ik het erg belangrijk om niet te bezuinigen op een autostoel.

En nog steeds zijn we er blij mee.