autostoeltje 2/3

misschien is hier wel een topic over… maar die kan ik helaas niet vinden…

wat is een goed autostoeltje, onze oudste is 14 kg en onder de meter lang…

ze heeft nu een romer king plus, wij zijn nu op zoek naar een opvolger, maar nu zag ik 2 varianten…

de romer evolia en dan de romer kid

maar andere ervaringen zijn ook welkom hoor…

dus wie helpt ons… :mrgreen: :-*

Wij hebben de romer kid fix (isofix) ben er zeer tevreden mee!

hier ook de romer kid wij zijn er helemaal tevreden over. ik vind ze beter zitten dan de mc rodi xr

Het wordt ééntonig, maar wij hebben ook de romer kid plus. Kwam ook als beste uit diverse testen.

ook ik wil een neiuwe autostoel. ben zelf maxi cosi fan maar nu aan twijfelen over romer…

Ik ben zelf geen maxicosi-fan, dus vandaar Romer.

Van het vorige stoeltje hadden wij zowel een maxicosi als een Romer. Wat een gedoe bij de maxi-cosi om deze vast te zetten (bij Romer klapt heel de stoel naar voren) en om de bekleding te wassen (je moet alles losmaken, dat hoeft bij Romer niet).

En bij deze type stoelen heeft Maxicosi alleen zijbescherming voor het hoofd niet voor het lijf. En de stoel van Romer kun je in de breedte verstellen zodat je kind er goed tussenpast.

Sorry voor dit pro-Romer verhaal :slight_smile:

Hier wel Maxi-Cosi de XR in het roze :wink:

Bevalt goed hoor, geen echt slaapstand dat is jammer maar volgens mij hebben ze dat geen van allen…

Bij Kinderstoeltje hebben ze wel eens leuke aanbiedingen!

Wij gaan tegen die tijd weer voor maxi cosi.

Maar hou er rekening mee dat ze echt 15 kilo moet zijn, de gordels zijn maar tot 15 kilo getest. Dus het kan zijn dat de gordels onder de 15 kilo gewoon niet werken.

dat van de gordels weet ik! Tl is 14.6 kilo dus die zit zo op de 15

voordeel trouwens van de romer is dat je de stoel veel makkelijker verwisseld. bij de mc rodi xr moet ik zo pielen om hem los te krijgen. terwijl bij de romer het binnen 2 tellen los is.

ik zie door de autostoelen de autostoelen niet meer … wie wil meekijken??

Ik wilde hem kopen tijdens de prenatal mama mazzeldagen. Prenatal heeft op de site de volgende autostoelen staan.

Romer kid plus

De Romer Kid Plus is een autostoeltje in de klasse groep 2/3 (15-36 kg) voor de leeftijd vanaf ca. 3 jaar tot 1.35 cm. lengte. Goedkeuring volgens ECE R 44/04, en goedgekeurd volgens de ANWB kinderzitjestest. Extra t.o.v. de Kid zijn de breedteverstelling van de zitting in 3 standen en de extra ocmfortabele schoudersteunen

149.00

Romer Kidfix Sict autostoel

De Romer Kidfix is de testwinnaar voor autostoeltjes in de klasse groep 2/3 (15-36 kg) volgens de ANWB kinderzitjestest 2007/2008. Ook door de consumentenbond is de Kidfix in 2007 uitgeroepen tot beste keus. Deze autostoel is geschikt voor kinderen in de leeftijd vanaf ca. 3 jaar tot 1.35 cm. lengte. Goedkeuring volgens ECE R 44/04. De Kidfix wordt in de auto bevestigd d.m.v. het isofix systeem.

229.00

maxi-cosi rodi air protect

Met de nieuwe Maxi-Cosi Rodi AirProtect? wordt je kind optimaal beschermd. De revolutionaire, gepatenteerde AirProtect?-technologie zorgt ervoor dat je je geen zorgen meer hoeft te maken als je op pad bent. AirProtect? biedt optimale zijdelingse bescherming. Wanneer je kind moe is, zet je het autozitje eenvoudig in de ruststand. Naarmate je kind nog groter wordt groeit het autozitje eenvoudig met je kind in de lengte en breedte mee.

adviesprijs 179.00 prenatal prijs 159.00

Maxi-Cosi Rodi XP 2011

-Side Protection System -Hoogteverstelling (8 posities) voor optimale veiligheid en comfort -Breedteverstelling (de stoel groeit dus mee) -Gordelgeleiders -Licht van gewicht dus eenvoudig verplaatsbaar -Bekleding afneembaar en wasbaar

adviesprijs 139.00 prenatalprijs 119.00

maxi-cosi rodi sps

De Maxi-Cosi Rodi SPS kan gebruikt worden zonder ruggensteun. Het wordt aangeraden de ruggensteun zeker te gebruiken bij kinderen met een gewicht van 15-25 kg. De Maxi-Cosi Rodi SPS moet geinstalleerd worden met behulp van een 3-puntsgordel.

79.00

Babydump
Römer Kid Plus SICT

Side Impact Cushion Technology (SICT) bestaat uit met lucht gevulde, energiebeheerkussens die de energie die vrijkomt bij een aanrijding van opzij met meer dan 25%* verminderen voor het kind in het zitje. Het is belangrijk op te merken dat de kussens niet opengaan als een airbag en geen onderhoud nodig hebben. De driepuntsgordel wordt correct over de schouder en het bekken van het kind geplaatst, zonder de buik en nek te raken. Met een verstelbare hoofdsteun die steun en ... lees verder ...comfort biedt, groeit het stoeltje met uw kind mee.

Eigenschappen:
• Goedkeuring volgens de laatste ECE R 44/04
• Gewichtsklasse 2 en 3 (15-36 kg.lichaamsgewicht)
• Bekleding afneembaar en wasbaar in de wasmachine
• Wordt gebruikt met de drie-punts gordel van de auto
• Rugleuning in hoogte verstelbaar
• Rugleuning is eenvoudig in ligstand te plaatsen
• Plus-uitvoering: 3-standen zitting breedte verstelling
• Plus-uitvoering: comfortabele schoudersteunen
• gewicht: 5,8 kg.
• garantie: 2 jaar
169.00

maxi-cosi rodi air protect
159.00 (standaard prijs)

Romer kid plus 2011
159.00 (standaard prijs)

romer kidfix 2011
De Römer Kidfix is een autostoel uit de groep 2/3 en dus geschikt voor kinderen vanaf 3,5 tot 12 jaar of van 15 tot 36 kilo.
De Römer Kidfix kan bevestigt worden door middel van het ISOFIX-systeem.
De Side Impact Protection van de Römer Kidfix zorgt voor optimale bescherming. De autostoel is zeer eenvoudig te installeren. De hoofdsteun is eenvoudig in 11 standen te verstellen. Tevens past de rugleuning zich traploos aan, aan de hoek van de rugleuning van de auto. Het klepje voor de ruststand is eenvoudig met één hand uit te klappen.
De bekleding is afneembaar en wasbaar.
179.00

maxi-cosi fero
De belangrijkste eigenschapen van de Fero:
Groep 2/3 (15-36 kg)
Unieke eigenschappen
1. Innovatieve gordelhaken (in de hoofdsteunen)
2. Echte slaapstand (zoals bij de Rodi AirProtect)
3. Voorzien van AirProtect (side protection)
4. Geen armsteunen en meer ruimte zodat het kind zelf de autogordel kan vergrendelen
5. Moderne en strakke vormgeving
6. Hoogte en breedte verstelling in één beweging
gewicht 6,35 kg
179.00

De Römer Kidfix Sict
199.00

Maxi-cosi ferofix
De belangrijkste eigenschapen van de Fero(Fix):
Groep 2/3 (15-36 kg)
IsoFix
FeroFix is de versie met IsoFix verankerpunten
Unieke eigenschappen
1. Innovatieve gordelhaken (in de hoofdsteunen)
2. Echte slaapstand (zoals bij de Rodi AirProtect)
3. Voorzien van AirProtect (side protection)
4. Geen armsteunen en meer ruimte zodat het kind zelf de autogordel kan vergrendelen
5. Moderne en strakke vormgeving
6. Hoogte en breedte verstelling in één beweging
gewicht 6,84 kg
199.00

Mij viel op dat de prijzen bij babydump lager zijn, prenatal krijgt mama mazzeldagen dus 20%korting, moeten we dan ff rekenen of het voordeliger is.

maar welke stoel zouden jullie kiezen als jullie hieruit moeten kiezen?? Ik weet het niet meer.
We hebben geen isofix dus die vallen al af, alleen willen we wel een nieuwe auto kopen maar weet dus nog niet of daar isofix in zit....

HELUP!!!

Google ook eens op anwb autostoeltjestest. Dan vind je de volledige lijst met stoeltjes die ze getest hebben en de scores per onderdeel. En je kunt doorklikken naar specifieke info over het stoeltje. De ene biedt bijv meer bescherming bij zijdelings botsing dan een ander stoeltje en de een kan een kind beter in naar buiten kijken…dat soort dingen staan er ook in.

hier wordt het een romer kid plus… ik heb gewoon gebeld… en kidfix is met isofix… dit hebben wij niet, dus hoeven dat ook niet te kopen… betreft prijs… wij gaan nog even “shoppen” waar het het goedkooptste is…

hier de maxicosi fero fix gekocht, 200 euro armer, maar echt een ideale stoel.

de zitting aan de onderkant is iets smaller waardoor de kinderen beter bij de gordel kunnen. verder zit er dus isofix op. stoel staat echt muurvast in de auto.

Wessel noemt het zelfs zijn slaapstoel :mrgreen:

@jorien wrote:

hier de maxicosi fero fix gekocht, 200 euro armer, maar echt een ideale stoel.

de zitting aan de onderkant is iets smaller waardoor de kinderen beter bij de gordel kunnen. verder zit er dus isofix op. stoel staat echt muurvast in de auto.

Wessel noemt het zelfs zijn slaapstoel :mrgreen:

maken ze dan niet sneller tijdens rijden de gordel los?

Romer kidfix doen!

tl heeft vanmorgen in de romer kid gezeten, andere hadden ze niet bij babyplanet. ze zat er goed in!!

@Cariska wrote:

tl heeft vanmorgen in de romer kid gezeten, andere hadden ze niet bij babyplanet. ze zat er goed in!!

Persoonlijk zou ik nog niet naar een vervolgstoel gaan. Het minimale gewicht is dan wel 15 kilo, maar je moet ook naar de leeftijd kijken en daar staat vaak minimaal 3 a 3,5 jaar bij.

Ik zou ook graag advies willen :slight_smile:

Wij hebben voor Pete nu nog een Maxi-Cosi Tobi en daar bij staat van 9 tot 18 kilo en ca 9 maanden tot 3,5 jaar. Hij is nu 3 jaar en 5 maanden en weegt ongeveer 15,5 a 16,5 kilo.

In juni gaan we naar Spanje en is Pete dus 3 jaar en 7 maanden en zal dan misschien 16 a 18 kilo zijn? Is het dan nog verantwoord om hem in een Tobi te hebben of zou een vervolgstoel 2/3 dan beter zijn?

1. We hebben nu 3 Tobi’s op de achterbank en dat past net, je kan alleen erg moeilijk bij de gordelopeningen, omdat je niet tussen de Tobi’s kan. Op zich nu geen problemen mee, omdat de Tobi’s een eigen gordel hebben, maar een vervolgstoel 2/3 heeft dus geen eigen gordel? Ik hoop dan dat we dan wel bij de gordelopening kunnen, anders hebben we een probleem…
  2. De Tobi is volgens hun site 440 mm breed aan de buitenkant, dat past net en moet dus niet breder worden. Op de site kan ik niet van alle 2/3 stoelen een breedtemaat vinden, dus ik ben bang dat ik echt naar een showroom moet gaan.
  3. We rijden regelmatig lange afstanden, want mijn ouders wonen op anderhalf uur rijden afstand, dus ik wil wel graag een vervolgstoel die in slaapstand kan. Bij Maxi-Cosi zie ik dan de Rodi Airprotect en Fero als optie?

Iemand adviezen?

Of ervaring met 1x een 2/3 stoel en daarnaast ook nog 2 andere autostoelen? Kun je dan makkelijk bij de gordelopeningen?

Groetjes Saskia

@sassie1980 wrote:

@Cariska wrote:

Persoonlijk zou ik nog niet naar een vervolgstoel gaan. Het minimale gewicht is dan wel 15 kilo, maar je moet ook naar de leeftijd kijken en daar staat vaak minimaal 3 a 3,5 jaar bij.

Het gaat om lengte/ gewicht en niet specifiek om de leeftijd

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=14310&groep_id=4646&merk=4655