autostoeltje 2/3

@San 27 wrote:

@sassie1980 wrote:
@Cariska wrote:
tl heeft vanmorgen in de romer kid gezeten, andere hadden ze niet bij babyplanet. ze zat er goed in!!

Persoonlijk zou ik nog niet naar een vervolgstoel gaan. Het minimale gewicht is dan wel 15 kilo, maar je moet ook naar de leeftijd kijken en daar staat vaak minimaal 3 a 3,5 jaar bij.

Het gaat om lengte/ gewicht en niet specifiek om de leeftijd

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=14310&groep_id=4646&merk=4655

Persoonlijk zou ik een kind van 2,5 jaar nog niet in vervolgstoel zetten waarbij 3,5 tot 12 jaar wordt vermeld, ook al zou ze qua gewicht wel net 15 kilo redden.

Ik heb altijd begrepen dat je ook naar de leeftijdsgrens moet kijken. De groep 1 stoelen hebben toch iets meer bescherming.

saskia… wij hebben de opvolgstoel wel al gekocht, maar laat femke er nog niet in zitten… vind deze veiliger…

@Cariska wrote:

@jorien wrote:
hier de maxicosi fero fix gekocht, 200 euro armer, maar echt een ideale stoel.

de zitting aan de onderkant is iets smaller waardoor de kinderen beter bij de gordel kunnen. verder zit er dus isofix op. stoel staat echt muurvast in de auto.

Wessel noemt het zelfs zijn slaapstoel :mrgreen:

maken ze dan niet sneller tijdens rijden de gordel los?

is een keer gebeurt bij de oudste, maar dan gaat er een zeer vervelende pieptoon klinken bij onze auto, en dan zie ik op de boardcomputer wie de gordel los heeft gemaakt, dus dat durven ze niet meer :wink:

dat was trouwens bij het oude type stoel waar minder ruimte is. losmaken blijft altijd makkelijker dan vastmaken.