Autostoel

Eva lijkt al uit haar autostoel te groeien. Nog heel even en dan heeft ze zijwaarts geen lekkere steun meer voor haar hoofd. Niet dat de stoel nu onveilig is hoor maar de stoel oogt langzaam te klein en ze valt nog wel eens in slaap in de auto en dan vind ik het wel een fijn idee dat haar hoofd goede steun krijgt.



We hebben nu een Maxicosi SPS Bjorn en we willen wel overstappen naar de nieuwe MC Rodi XR, de opvolger van de XP. Maar dit is pas vanaf 15 kilo / 3,5 jaar.

Momenteel een leuke actie voor 119 euro !



Iemand ervaringen ? Of andere suggesties ?



De huidige MC sps :





De potentiële stoel :

Ik lees mee, want ik wil hem ook voor Jaden gaan kopen…

Sebastiaan zit er sinds kort al in en het gaat prima!

Hij is net 15kg en ik heb ergens op een site (bij MC geloof ik) gelezen dat je beter van het gewicht dan de leeftijd uit kunt gaan.

De andere stoel kreeg ik hem ook niet echt makkelijk meer in, zeker niet nu met die dikke buik :wink: .

En ja, hij was in de aanbieding, ook altijd leuk. Je kunt hem in ieder geval kopen en als je vindt dat ze er niet goed in zit even weer weg zetten.



Gewoon doen dus! :smiley:

Groetjes,

Heleen

wij ook merijn hier sinds2 weken over gedaan.

wij gingen voor de aanbieding van MC, maar zijn toch gegaan voode duurdere romer.

waarom? omdat deze stoel als merijn erin zit net iets meer zijn hoofd omvat… hoe moet ik het zeggen, hij heeft iets meer zijsteun, de zijkant is breder. kan het niet goed verwoorden

hij is net 15 kilo, maar hij zit veel beter in dze stoel dan in de priori die we hadden.

Wij hebben hem vandaag gekocht Karin… Ik vind het een mooie stoel, en Jaden ging helemaal uit zijn dak in zijn nieuwe stoel :inlove: ! Hij vindt hem geweldig, en hij zit er super goed in!

hoe lang moet je smurf zijn om over te kunnen?

ik bedoel, dat de riem niet in zijn nek snijdt :think:

Sebastiaan is iets van 94cm denk ik en de hoofdsteun, dus ook het stukje voor de gordel, moet al een stuk omhoog.

Tom is ook vrij groot toch? Volgens mij moet dat al wel lukken.

Anders in een winkel even uittesten.



Groetjes,

Heleen

tom is 93 cm en ruim 15 kilo :oops:

ik zal maar weer eens gaan passen dan, maar hij past nog in de tobi :thumbup: (alhoewel met winterjas :roll: :lol: ) en de tobi is tot 18 kilo meen ik…ik vind het tuigje zo fijn :shifty: vind die riem maar niks in die grotere stoelen,…heb bij de kruidvat al riemverkleiners gekocht :shifty:

Yara is 98,5 en 14 kilo,maar ik wilde deze ook kopen. Vind hem wel cool.

Maar mag ik even vragen waar die in de aanbieding is?? En maandga ook nog toevallig???



Yara krijg ik ook haast niet meer in die andere autostoel en nu met dikke winterjas erbij aan is het wurmen.

karin2, jinthe weegt 14 kilo maar ze is echt te groot geworden voor de autostoel, ze steekt er met haar hoofd een stuk bovenuit en wij hebben dan al een vrij hoge (römer king). In de nieuwe zit ze echt wel goed hoor. En ze is net een meter lang nu.

Dus ik denk dat je ook naar de lengte moet kijken.

De regel is vanaf dat gewicht en die leeftijd behalve als het hoofdje er bovenuit steekt (geldt ook voor de maxicosi).

Ik heb hem bij Prenatal gekocht, voor 109 Euro. Maar ze liepen erg hard, dus als je een aanbieding wilt zou ik echt morgen even gaan kijken. Anders zijn ze 149 Euro.

Jaden is ongeveer 103??? en weegt zo om en nabij de 16,5 kilo…

Hij zit er dus perfect in, de riem snijdt niet in zijn nekkie.

Wel is het even wennen, ze kunnen nu natuurlijk wel bewegen in de stoel. Jaden vond dat dus helemaal geweldig, en is voor het eerst niet in de auto in slaap gevallen hahaha! :inlove:

@Guusje wrote:

tom is 93 cm en ruim 15 kilo :oops:

ik zal maar weer eens gaan passen dan, maar hij past nog in de tobi :thumbup: (alhoewel met winterjas :roll: :lol: ) en de tobi is tot 18 kilo meen ik…ik vind het tuigje zo fijn :shifty: vind die riem maar niks in die grotere stoelen,…heb bij de kruidvat al riemverkleiners gekocht :shifty:




Ja, ik dacht al dat hij lekker groot was :wink:

Dan past 'ie makkelijk in zo’n stoel, maar de gewone riem is inderdaad wel even wennen. Ik vond hem in het begin ook los erin zitten, arm eruit doen e.d. Maar nu gaat het goed en hij vindt het geweldig.



Groetjes,

Heleen

Haii



we hebben voor Jill laatst ook een nieuwe autostoel gekocht van het merk



maxicosie…



deze kan ik helemaal in haar rug en nek omhoog doen…



En jill heeft dan een gewone gordel … ze vindt het helemaal geweldig… het zelfde als ons hahahaha

kan je die ook in de breedte verstellen??

Nijn, dat is dezelfde stoel die wij ook willen hebben.



Wat betreft de Maxicosi Rodi moet je er op letten dat je de XR koopt, dit is de opvolger van de XP en heeft wat kinderziekten eruit gehaald. Ze hebben echt een aantal belangrijke punten en ergenissen verbeterd.

Niet dat de XP een slechte stoel is, zeker niet, maar voor hetzelfde geld kun je nu een XR kopen :thumbup:

Saba zit sinds afgelopen weekend ook in de Rodi XR, ze vindt het fantastisch (met de “grote mensen gordel”) en zit er heerlijk in. Ze weegt meer dan 15 kg en zit nu niet meer zo opgepropt als dat ze in de Priori zat. Ik heb er 2 online gekocht via een speciale autostoeltjes site, prijzen gelijk of soms wat lager aan winkelprijzen, afhankelijk van het kleurtje, type en collectie. Afgelopen donderdag besteld, zaterdag al in huis via TNT, en was echt prima in orde :thumbup: .

Heb je misschien een linkje Jassie ?



MAXI COSI AUTOSTOELTJE RODI XR voor 99 euro bij de halfords

Mooie aanbieding ! Helaas alleen in het rood en blauw, wij willen graag een zwarte.

Heb er vandaag 1 gekocht met de kleuren van vorig jaar voor 89 euro.

Was er ook nog 1 van.

Os zwart met oranje en blauw. Vond hem nog wel redelijk cool.

Terwijl ik eigelijk voor een zwarte ging.

maar die koste dan 159.