Ik ga binnenkort op pad voor een autostoel van 15-36 kilo, maar zijn die dingen handig of is dat per merk weer anders?? Ik bedoel dan gebruiksgemak en ook heel belangrijk of de bekleding er makkelijk af kan om het te wassen dat is nu met mijn Römer King Plus echt een ramp :roll:
Hopelijk kunnen jullie me helpen !! :mrgreen:
Niemand zo’n stoel??
ik was toevallig net ook op zoek!
We hebben ook een stokoude romer king toestand, maar die is tot 4
jaar of 15 kilo geloof ik. Nu is ze net 15 kilo en bijna 4. Tijd voor een nieuwe.
Maar welke???
Ja ik zit met het probleem dat Finnley nu bijna niet meer in de Maxi cosi kan, maar Jayden eigenlijk nog geen 15 kilo is 13,4 wassie vorige week, dus hier ook op zoek naar advies want de andere stoelen gaan pas vanaf 15 kilo :?
ff gegoogled:
testen op de anwb http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/resultaten_kz_2007-2008.pdf
en dan kijken op kinderstoeltje
Wij hadden eerst de maxi cosi, toen maxi cosi tobi en nu de römer.
Gekozen vanwege de veiligheid. De zijbescherming vind ik van dit stoeltje beter dan bij die van maxi cosi. Ook de zitting is wat zachter en daardoor comfortabeler.
Tja en hoe vaak was je nu daadwerkelijk de bekleding. Wij vrijwel nooit…heb daar dus eigenlijk niet op gelet…
het is belangrijker dat je kindje goed in de stoel past. dus ik zou eens langs zo’n zaak gaan en je kindje in meerdere stoelen laten zitten.
zo zijn wij uiteindelijk op de maxicosi rodi xr uitgekomen. terwijl ons de romer kid veel comfortabeler leek, maar daar zat hij voor geen meter in. kon ook meteen niets meer zien.
hier ook de rodi XR.
Hier zat hij idd goed in en dat is toch heel belangrijk.
Soms is lengte trouwens van grotere doorslag dan het gewicht… dus zou eens gaan ‘passen’. En voor de hoes… een zomer/badstofhoes erbij kopen? Die er over en die kan je wel makkelijk wassen :thumbup:
ik heb 1 maxi cosi Rodi in de garage staan… een topline versie met de bekleding rocket robots (kun je op googlen)
Hij mag weg, dus bij interesse… :mrgreen:
Vond het fijne stoelen, maar zoals met alle losse stoelverhogende modellen, bij ernstig de bocht om gaan, kan de stoel gewoon mee alle richtingen op en dat vonden onze kinderen niet zo heel erg leuk.
We hebben dus in onze nieuwe auto romer kidfix stoelen, met isofix, zodat ze niet meer omkukelen.
Een poos terug al 1 van de 2 stoelen verkocht, maar heb er dus nog 1 over :thumbup:
Hier eerste de maxi cosi city fix daarna de maxi cosi Tobi.
En nu na veel wikken en wegen naar de Romer Kid plus gegaan.
Zat heel erg te twijvelen voor de romer kidfix maar deze is erg breed voor onze smalle jongen.
De romer bied meer zij bescherming, vandaar de romer kid plus.
Succes met de beslissing
Het is dus de Romer Kid geworden, Jayden is breed genoeg ervoor heb hem eerst gepast in de winkel
Deze is het en ik ben er blij mee :lol:
Juul, Xander is net zo zwaar als Jayden en ik vind het een crime om hem steeds in zijn stoel te krijgen. Dus ik zou hem ook graag over doen naar een stoel als die jij laat zien. Maar ik heb horen zeggen dat gordels pas echt blokkeren vanaf 15kg… 'hebben ze daar in de winkel niets over gezegd tegen jou?
@jet wrote:
Maar ik heb horen zeggen dat gordels pas echt blokkeren vanaf 15kg… 'hebben ze daar in de winkel niets over gezegd tegen jou?
Dat is precies wat mij ook verteld is maandag bij de P.renatal.
Nee niks over gehoord :think: er werd verteld als je kindje er gewoon goed in past dat het goed is :shifty:
Kan dit ervan terugvinden in de gebruiksaanwijzing:
3. Beveiliging van uw kind in de auto
Ter bescherming van uw kind
• In principe geldt: Hoe beter de
gordel op het lichaam van uw kind
aansluit, des te groter de veiligheid.
Gaat nog ff verder speuren :mrgreen:
Het gaat er volgens de medewerkster van de P.renatal om dat bij plotseling hard remmen het kind onder 15 kilo onvoldoende gewicht heeft om de gordel vast te laten slaan. Daardoor komt het kind te ver naar voren, en daarna weer te hard naar achteren bij plotseling remmen. Met alle (whiplash…) gevolgen van dien… Heeft dus niks met het goed aansluiten te maken, maar met het gewicht van het kind.
Kan er hier niks over vinden :think:
http://www.familyaffair.be/transport/downloads/Gebruiksaanwijzing-KID_plus.pdf
Heb dit gevonden op de site van Römer-Britax:
Vanaf wanneer mag een kind in een vervolgstoeltje worden gezet?In babyzitjes van de groep 0+ mag het hoofdje van uw kind niet boven de bovenste rand van de schaal uitsteken. In zitjes van de groep 1 kan het kind zolang blijven, tot de bovenste schaalrand zich op ooghoogte van uw kind bevindt. Neem vooral de gegevens met betrekking tot het gewicht in acht voor uw kinderzitje. Een te vroege wisseling naar het iets grotere kinderzitje is in het belang van de veiligheid van uw kind niet aan te bevelen. Vooral niet bij de wisseling naar groep 2+3. Uit veiligheidsoverwegingen mag in geen geval worden overgestapt voordat het kind 15 kg weegt, en zo mogelijk pas bij 18 kg. De reden: de breedte van kinderzitjes voor groep 2+3 is afgestemd op grotere kinderen. Een klein, slapend kind kan gemakkelijk uit de gordel vallen. De schouders zijn nog te klein en te smal om de autogordel veilig te kunnen dragen.
Lekker dan? Waarom zeggen ze dan in de winkel dat het wel kan? Vind dat een beetje raar eigenlijk :think:
@juulisjuul wrote:
Lekker dan? Waarom zeggen ze dan in de winkel dat het wel kan? Vind dat een beetje raar eigenlijk :think:![]()
Slechte winkel dus. Die gaan niet voor veiligheid blijkbaar maar voor verkoopcijfers… :naughty:
Dat is ook de reden dat mijn zoon van bijna 5 nog steeds in de tweede stoel zit. Hij weegt nog geen 15 kilo en dus gaat hij écht nog niet over naar de volgende stoel. Slecht dat ze er niks van gezegd hebben zeg!