Auto's....................

Pfff baal echt al een stekker!

3 weken geleden moest de auto van mijn man een grote beurt en apk en kregen we een rekening van 650 euro.

Een week na de beurt gaat onze airco kapot. Rekening 530 euro!

Vandaag moest mijn auto voor de grote beurt en apk en jawel hoor een rekening van dik 800 euro!

En ik werk dus ook nog bij een garage he! Dus er is al personeelskorting en korting op de onderdelen vanaf.

We hebben het geld wel liggen, maar oh zulke bedragen doen best zeer :?

Was vandaag gewoon echt even van slag. Stom he!

Worden jullie ook zo gek van dat soort rekeningen?

Lieve Gismolo,

Eigenlijk is het schandalig hé dat het zoooooooo veel geld moet kosten!

Gelukkig heb ik nog nooit zulke hoge rekeningen gehad! 800 euri’s is een hele hoop! Hoe oud is je wagen eigenlijk?

Misschien de moeite waard om je wagen in te ruilen?

Ik weet dat je gehecht bent aan je wagen, maar soms worden de reparatiekosten gewoon te hoog! En hoelang blijft het dan nog rijden?

Dat zijn altijd mijn afwegingen, ik ben gewoon niet van plan om ieder jaar zoveel geld aan reparaties neer te leggen :evil: Terwijl er misschien tussendoor nog eens kleine dingetjes tussen kunnen komen qua reparaties.

Je krijgt niet veel personeelskorting zeg…kunnen ze je niet matsen??

Of eens keer naar een andere garage??? Klinkt stom, maar klopt het bedrag wel?

Sterkte, ik kan mij heel goed voorstellen dat je echt van slag bent. Je kan het geld wel voor leukere dingen besteden toch?

Liefs,

Moon

Op zich zijn de kortingen best netjes vind ik zelf. Onderdelen krijgen we voor inkoopsprijs + 5 % en arbeidsloon is 40 euro i.p.v. 70 euro per uur.

Ja weet je het is een afweging die je moet maken inderdaad.

Mijn auto is van eind 1995 een peugeot 306 en ik heb hem al 3 jaar en hij heeft me nog nooit laten staan en dit is de eerste keer dat er echt flinke kosten aanzitten.

Inruilen is een optie, maar voor 800 euro heb ik geen andere en ja wie weet wat daar binnen een jaar weer aan gaat mankeren he!

Oh moeilijk moeilijk vind ik het.

Moon het bedrag is een schatting he! Kan dus wat lager uitvallen.

Remblokken en remschijfen moeten allemaal vervangen worden.

Beide remcilinders zijn lek dus moeten vervangen worden.

Handrem was kapot

Aandrijfashoezen waren gescheurd aan beide kanten dus moeten er nieuw op.

Daar komt nog de grote onderhoudsbeurt bij + de apk!

Maar wat ik dan altijd weer zo raar vind he! Ik heb het eigenlijk nooit gemerkt dat het remmen minder werd. Gaat waarschijnlijk ook geleidelijk aan he!

Maar ik ga mijn direkteur nog wel even heel lief aankijken. Wie weet matst hij mij nog wel een beetje (of heel veel) haha!

En weet je waar ik ook een beetje mee zit. Als ik hem niet laat repareren en er dus geen nieuwe apk op komt is hij helemaal niks meer waard. Als hij straks weer door de keuring is enzo is hij toch weer rond de 1750 euro waard.

Ik rij in een volkswagen kever uit 1983 :mrgreen: Deze is helemaal gerestaureerd. Hiervoor had ik er één uit 1973 waar ik wel wat onderhoud aan had. maar de bedragen daarvoor zijn zulke lachetjes dat ik zeker nog geen lang kever blijf rijden :mrgreen:

auto,s… pfffff

wij rijden heel veel…en de auto hebben we deze maand een grote beurt gegeven en en hij moest een nieuwe schakebak. Ook waren de aandrijfas hoezen stuk en de airco moest worden bijgevuld. Een nieuwe draagarm en een temperatuursensor. Kosten: 1150 euro. (en dat is nog heeeeeel goekoop die jongen heeft de schakelbak voor 600 euro gedaan.)

Jaaa is au, maar we gaan met de auto op vakantie en hij rijdt weer als nieuw. Maargoed op zoveel hadden we niet gerekend maar de auto is onze eerste levensbehoefte.

Waar ik wel ff van stond te kijken is dat dit allemaal moest gebeuren terwijl hij nog maar net 6 jaar is. ( wel al 220.000 op de teller…zoals ik al zij we rijden veel hihihi0

Nou, zo te lezen ben ik blij dat ik geen auto heb… :mrgreen:

Ja Rooike, als ik hem niet nodig had gehad was hij al lang weg geweest. Ik gebruik hem alleen om naar mijn werk te komen, daarom is het dubbel zuur. Als we hem nou dagelijks overal voor gebruikten dan kon ik het mischien iets beter accepteren haha!

pffffff hier ook altijd wat met de auto :wall: :wall: :wall:

Had altijd een oude golf uit 1980 en die deed het perfect en altijd weinig kosten aan gehad,

Maar op een dag begaf ie het wel! Dus ik dacht ik koop nu eens een “echté” auto. Een uit 2002 en sinds ik die heb zijn de apk`s zeker meestal wel 600 euro of meer en tussen door sta ik ook geregeld bij de garage te kijken dat er weer wat is :wall: :wall:

Dus al met al ook grote trammelant!!! Nooit grappig zou ik zo zeggen!

En we zijn nu ook aan het kijken naar een andere,maar de meesten zeggen dan de meeste kosten heb je wel gehad nu! Dus zonde om andere te kopen,maar ja na 3 jaar geloof ik er niet meer zo in!

Schoen jeetje nou een auto uit 2002 daar verwacht je het zeker niet van he!

Ik heb deze auto nu 3 jaar en de eerste 2 jaar heb ik er nooit wat mee gehad.

Nou moet ik zoweiso zeggen dat hij mij nog nooit heeft laten staan, of moeilijk deed met starten o.i.d.

Hij deed het gewoon altijd super.

Bij de vorige APK had ik de cathalysator (hoe schijf je dat) kapot en een half jaar terug is mijn uitlaatdemper gescheurd en nu dus al die andere mikmak.

Nu kan ik hem inruilen en een nieuwere auto kopen, maar dan kan het dus ook zo wezen dat je ieder jaar een hoop ellende hebt.

Zo zie je maar weer met een auto moet je gewoon geluk hebben.

@gismolo wrote:

en dat is helemaal waar!
gismolo schreef:

en dat is helemaal waar!

En het hangt ook van het merk auto af. Qua prijs onderdelen en kwaliteit. Wij hebben bijvoorbeeld een alfa romeo, en die zijn gemaakt om mooi te zijn niet om hard te werken :mrgreen: :roll: . ( in vergelijking met een mercedes of andere duitse auto,s)

Ik heb een Altootje uit’95 en ben zoooooooooooo blij dat dat ding niet veel kost in de maand maar ook niet met repareren…zou echt doodziek zijn van zulke bedragen hoor!

Ik hou van de luxe van een auto…zou niet zonder willen,maar zou er nooit zoveel geld voor over hebben!

Maar goed dat is ieder voor zich.

Ik heb mijn auto het ene jaar zo door de keuring voor 35,- en het andere wat reparaties maar nooit boven de 150,-/200,- gelukkig!

gismolo: misschien kun je de remschijven ergens af laten draaien,dan halen ze een oud laagje eraf, en scheelt je toch weer een dikke 100 euri en ze gaan weer een flinke tijd mee!!!

Franse auto’s staan er trouwens ook om bekend dat als je eenmaal naar de garage moet,je daar blijft komen, mijn moeder heeft er ook 1 ook 5 jaar niks aan gehad en nu blijft ze ook kl*ten met dat ding!!!

Geef mij maar een japanner, goedkoop en supersterk!!

onze auto moet 19 mei voor de keuring en dan gelijk ook een grote beurt… laat jullie dan wel ff weten wat ik kwijt ben…

Ja auto’s zijn duur… maar ik snap dat je baalt van al die rekeningen op rij. Zou ik ook doen.

Ik heb een peugeot 206 sportuitvoeirng met brede en lage banden. Ik heb hem 3 jaar geleden nieuw gekocht en kwam er dit jaar achter dat nieuwe banden 225 euro per stuk zijn!!! Dus ik had ook een vette rekening deze keer. Balen inderdaad…

Danielle, wow dat zijn nog is bedragen he! Maar ik ben jaloers hoor op die gave bolide!!! Het is te erg, ik werk bij Ford en ben helemaal gek van Peugeot :oops:

Missygirl, spannend meid! Ben heel benieuwd. Ik hoop echt dat het mee zal vallen.

juulisjuul, ja dat kan ik laten doen, maar ik heb het er liever gewoon weer nieuw op, dan ben ik voorlopig zeker klaar.

Maar jou moeder heeft dus ook erg veel problemen met haar 306?

Renzosmam, maar als je zo’n rekening zou krijgen he! Zou je de auto dan weg doen? Kijk want voor die 800 euro heb je n.l. geen andere auto.

Mijn man en ik zijn toch aan het nadenken geslagen en we kwamen tot de conclusie dat als we weer een 2e hands auto aan moeten schaffen dat er dan ook gerust zulke kosten aan kunnen komen. Je weet nu wat je hebt zeg maar!

Mischien moet hij me eerst een paar keer laten staan voordat ik afscheid van hem kan nemen.

Samara, ja die verhalen hoor ik ook vaak over Alfa, maar eerlijk is eerlijk ze zien er gewoon supermooi en sportief uit. Ik vind het altijd wel gave bakken hoor!

@gismolo wrote:

Op zich zijn de kortingen best netjes vind ik zelf. Onderdelen krijgen we voor inkoopsprijs + 5 % en arbeidsloon is 40 euro i.p.v. 70 euro per uur.

Ja weet je het is een afweging die je moet maken inderdaad.

Mijn auto is van eind 1995 een peugeot 306 en ik heb hem al 3 jaar en hij heeft me nog nooit laten staan en dit is de eerste keer dat er echt flinke kosten aanzitten.

Inruilen is een optie, maar voor 800 euro heb ik geen andere en ja wie weet wat daar binnen een jaar weer aan gaat mankeren he!

Oh moeilijk moeilijk vind ik het.

Ik vind dat helemaal niet zo’n geweldige korting. Ik heb drie maanden stage gelopen bij een vw dealer en daar kreeg ik de onderdelen tegen inkoopprijs en arbeidsloon hoefde ik niet te betalen…

En dan liep ik alleen maar drie maanden stage.

Maar, inderdaad, zulke rekeningen zijn balen…helemaal als ze dan ineens met 3 tegelijk komen :shock: :shock:

Van dat geld had je leuke andere dingen kunnen doen!!

Joepie daar hadden we zeker veel leuke dingen mee kunnen doen, maar gelukkig zwem ik werkelijk in de vrije dagen dus waarschijnlijk kan ik daar de rekening wel mee betalen. Daar zijn ze weer heel makkelijk in n.l.

Arbeidsloon voor niks is natuurlijk helemaal schappelijk. Maar werd dat dan ook gewoon onder werktijd gedaan??

Wij hebben n.l. meer dan 100 werknemers en als die allemaal gemiddeld 2 keer per jaar een auto voor onderhoud brengen dan zijn dat wel heel veel onbetaalde uren :think: