auto reis naar italie hoe doen jullie dat

wij willen graag naar italie op vakantie maar vinden de auto reis nogal ver

nu hadden we het idee om met de auto te gaan en dan onderweg een paarkeer te slapen maar hoe doe je dat

want een hotel met 2 kleine kinderen lijkt me ook niet handig

en we nemen wel een tent mee maar die is te groot om steeds op te zetten

Er zijn toch vast wel hotels die wel geschikt zijn voor kinderen ?

Wij gaan regelmatig vanuit Groningen naar Kroatie!

Goed te doen met de auto hoor!!

Wij overnachten 1 keer meestal in Oostenrijk (en de terugweg in Duitsland)

Tip koop het boekje Links und Rechts der Autobahn van de ANWB, staan hotels in die vlakbij de autobahn liggen.

En er zijn veel!!!

Als de ene vol zit ga je naar een andere.

Gewoon vanaf 16:30 gaan zoeken.

Als je een 2 pers kamer neemt en je kindje (s) kunnen nog in een kinderbedje zetten ze die gratis bij je op de kamer :wink:

Wij gaan ook met de auto op vakantie.

Als we naar Servië gaan, dan overnachten wij in gewoon in een hotel in Oostenrijk.



Je kunt idd het beste vanaf 16:30 op zoek naar een hotel, anders wordt het té laat.

Dan kun je nog lekker eten, douchen en op tijd naar bed om de volgende dag weer fris en fruitig op pad te gaan.

Wij slapen eigenlijk altijd in hetzelfde hotel.

Die hebben dus familiekamers :thumbup: en ook babybedjes :thumbup:

wij zijn dit jaar ook naar Italië (samen met mijn ouders) geweest. we hadden in duitsland van te voren al een kamer geboekt, was een familie kamer met 4 bedden en we hadden er een kinderbedje bij laten plaatsen. echt ideaal :thumbup:

als je wil kan ik je wel de naam van het hotel geven, het ligt in de buurt van Nürnberg.

Wij doen het ook hoor.



Dit jaar hebben we net voor de grens van Oostenrijk een gasthof in duitsland gezocht, gewoon op de bonnefooi. Prima plek, de oudste tussen ons in en de jongste in een camping bed, helemaal prima.,

De volgende dag vroeg weer weg en heerlijk fris weer op weg.



Voor volgend jaar alweer italie geboekt 8) , dan gaan we gedeeltelijk weer de nacht rijden. afgelopen jaar zijn we om 12.00 uur s’nachts vertrokken zodat de kinderen lekker sliepen. Wij zijn toen om 13.00 uur gestopt, toen waren we dus bijna in oostenrijk. Dus voor de kinderen ook niet lang overdag gereden.

De volgende dag om 7.00 uur weer vertrokken en toen lekker om 13.00 uu rop de camping, dus perfect. Dvd tje aan en kleine cadeautjes en we hebben de kinderen niet meer gehoord.

De oudste hebben we goed voorbereid dat we heel lang in de auto moesten en dat was prima. Terwijl het nooit iemand is die lang stil zitten kan.



ALs je meer vragen of tips weten wilt dan laat je het maar weten.

Wij hebben 5 jaar geleden op weg naar zuid frankrijk een stacaravan gehuurd voor 1 nacht. Prima bevallen!

Wij zijn afgelopen zomer naar Italië gereden.

We hebben maar wel 1 kindje van bijna 1,5 jaar.

Onze 1e eindbestemming was Rome.

We hebben 1 keer overnacht, bij Milaan.

Daar hadden ze een campingbedje voor Damian bij ons op de kamer gezet.

De terugweg begon vanaf Toscane want halvewege de vakantie zijn we daar naartoe gegaan voor de rest van de vakantie.

Toen zouden we op de terug weg in Frankrijk overnachten maar door vele tegenslagen onderweg werd het Zwitserland.

Damian heeft het perfect gedaan eigenlijk :thumbup:

We zijn wel elke 2 a 3 uur gestopt om zijn benen te strekken.

Ik ken iemand die met een baby dus gewoon aan 1 stuk heeft gereden, dat zou ik nooit doen :snooty: Kindje vond het ook niet zo leuk zeg maar.

We hebben de afgelopen 2 jaar met onze mupjes overnacht in Zwitserland. Vlakbij Luzern, Holiday Express Neukirchen oid. Dat ligt meteen naast de snelweg. Via internet reserveren is goedkoper dan ter plaatse een kamer nemen.

Wij hadden een 2 persoonsbed en dan nog een slaapbank. Dar hebben ze dit jaar samen op geslapen maar het jaar ervoo rkregen we er nog een kinderbedje bij op de kamer.

Er zit een supermarkt naast waar ze ook belegde broodjes enzo verkopen, dan kan je picknick houden opde bankjes buiten. Of je gaat naar een soort AC restaurant (marche) wat er ook naast ligt.

Er zijn 2 speeltuintjes dus je kunt de kids mooi moe maken :thumbup:

Toen de kinderen klein waren reden we 's nachts. Om een uur of 17:00 weg en de volgende ochtend vroeg op de camping (we rijden met karretje dus in 15 uur ongeveer). Ze sliepen dan gewoon de hele nacht. Nu ze groter zijn rijden we overdag en overnachten we in Oostenrijk. Zo hebben we 1 vrij lange dag (10 uur) en de volgende dag zijn we er in 5 uurtjes (Gardameer). Ze kunnen zich nu ook beter vermaken in de auto met lezen, spelletjes, dvd kijken, nintendo-en en gewoon een beetje naar buiten kijken en dutten.

Kennis van ons vind het vreselijk om zo lang met de kinderen in de auto te zitten. Vorig jaar hebben ze besloten dat hij met de kampeerspullen met de auto gaat en zij is met de kinderen met een goedkope vlucht naar Pisa gevlogen. Beetje omslachtig vind ik, maar is ook een oplossing.

Misschien…

Maar als hun het prettig vinden waarom niet?

Mijn man heeft geen rijbewijs dus ik doe de rit altijd in mijn eentje maar ik moet er niet aan denken om in mijn eentje dat hele stuk te rijden :wink:

Gelukkig stoppen wij vaak en onze dochter vind het wel gezellig!! :inlove:

@Fleur wrote:

Toen de kinderen klein waren reden we 's nachts. Om een uur of 17:00 weg en de volgende ochtend vroeg op de camping (we rijden met karretje dus in 15 uur ongeveer). Ze sliepen dan gewoon de hele nacht. Nu ze groter zijn rijden we overdag en overnachten we in Oostenrijk. Zo hebben we 1 vrij lange dag (10 uur) en de volgende dag zijn we er in 5 uurtjes (Gardameer). Ze kunnen zich nu ook beter vermaken in de auto met lezen, spelletjes, dvd kijken, nintendo-en en gewoon een beetje naar buiten kijken en dutten.




hier reden we tot nu toe ook altijd 's nachts. Maar omdat wij in limburg wonen, aan de grens, ben je natuurlijk alweer een stuk sneller in het buitenland.

in de meivakantie gaan we naar zuid frankrijk en we zitten er nu aan te denken om toch eens overdag te rijden en dan ergens bij Orange ofzo een motel te pakken. Vooral omdat je dan niet meer zo geradbraakt je tent hoeft op te zetten :angel: viel ons de laatste keer naar zweden (19 uur) best wel tegen zeg maar :angel:

ze hebben bij ons in de auto geen dvd of nintendo maar gewoon luistercd’s en speelgoed tussen zich in. Werkt ook prima :thumbup:

@marisca77 wrote:

wij willen graag naar italie op vakantie maar vinden de auto reis nogal ver

nu hadden we het idee om met de auto te gaan en dan onderweg een paarkeer te slapen maar hoe doe je dat

want een hotel met 2 kleine kinderen lijkt me ook niet handig

en we nemen wel een tent mee maar die is te groot om steeds op te zetten




Lijkt op onze vakantie! Wij gingen ook met de tent naar Italie en die was veel te groot voor 1 nachtje. Wij hebben op de heen en terugreis een hotel genomen. Je schrijft dat een hotel met 2 kleine kinderen niet handig is. Maar dat ervaar ik anders. Ik zie geen enkel bezwaar om met kleintjes in een hotel te zitten. Onze beide kinderen hebben we al regelmatig in allerlei soorten hotels meegenomen (luxe, niet luxe, groot, klein etc.) en dat gaat altijd prima. Ik ben nooit ergens beland waar geen babybedjes beschikbaar waren. Ook flesjes worden altijd warm gemaakt als we dat vragen en bij het ontbijt is er ook altijd iets te vinden dat de kinderen lekker vinden. Mijn advies zou zijn: lekker een hotel nemen.

Wij zijn afgelopen jaar naar Italie geweest met 1 kleine meid van toen 14 maanden. We zijn rond 10 uur savonds vetrokken in de hoop dat de kleine meid wel lekker ging slapen. Nou niet dus, we hadden dikke keet achterin de auto :mrgreen: , Gelukkig was ze de hele rit gezellig, maar wijzelf kakten rond 05.00 zelf helemaal in, dus hebben we een parkeerplaatsje opgezocht en even een tukje gedaan.

Dit jaar gaan we iets verder, naar Toscane in Italie en nu gaan we wel overnachten, lijkt ons een iets beter plan dan weer een parkeerplaats :roll: :lol:

Ik zou dus nooit voor een parkeerplaats kiezen, een aantal jaar geleden is er (geloof dat het in frankrijk was) nederlands echtpaar vermoord (vrouw verkracht) die ook op doorreis naar hun vakantiebestemming waren. Ik heb paar jaar lang met ex veel van europa met vrachtwagen gezien, maar je wilt niet weten wat je 's nachts allemaal op parkeerplaatsen ziet (gajes) en wat er allemaal gebeurd (drugsdeals, sexafspraken, handel in vanalles enz). Ik zou daar dus nooit met een gezin overnachten! Vind 's nachts uitstappen op een parkeerplaats al een risico. Als je dat al doet kies dan voor een tankstation waar ook eetgelegenheid bij zit en dat echt 24 uur per dag open is! Parkeer ergens waar het druk is en verlaat niet je auto met al je spullen er nog in… ik heb daar te veel ellende van gezien… het is ook niet voor niets dat vrachtwagens met gewilde ladingen op speciale beschermde parkeerplaatsen gaan staan, een gezinnetje is altijd nog meer waard!



Wij willen volgend jaar ook naar het buitenland, als we langer dan een bepaald aantal uur moeten rijden, gaan we gewoon hotel nemen… nadeel is wel dat je dan al je spullen uit de auto moet halen, maar is niet anders.

bedankt voor alle tips



we zijn allebij niet zo van die rijders dus s’nachts is al helemaal geen optie voor ons

de kids zulle wel slapen want dat doen ze nu ook wel in de auto maar ja wij redden dat gewoon niet.



en dan nog een vraagje dan slapen jullie met z’n allen op 1 hotel kamer maar ga je dan gelijk met je kids om 20.00 uur naar bed

want nog even op zitten in je kamer is dan niet handig als je kids er ook slapen.

@marisca77 wrote:

en dan nog een vraagje dan slapen jullie met z’n allen op 1 hotel kamer maar ga je dan gelijk met je kids om 20.00 uur naar bed

want nog even op zitten in je kamer is dan niet handig als je kids er ook slapen.


wij wel :mrgreen: zijn dan toch kapotmoe en vaak is het wat later dat ze gaan slapen door alle opwinding. En als ze toch vroeg slapen, zijn we de volgende dag lekker fris.

Wij sliepen ook op 1 kamer, dat moesten we zelfs in Rome op de camping, maar toen konden we nog buiten zitten.

Maar Damian viel gewoon in slaap en wij deden eigenlijk ook niet veel meer op zo’n hotelkamer. Beetje lezen en puzzelen. Damian heeft geen last van ons gehad eigenlijk.

@marisca77 wrote:

en dan nog een vraagje dan slapen jullie met z’n allen op 1 hotel kamer maar ga je dan gelijk met je kids om 20.00 uur naar bed

want nog even op zitten in je kamer is dan niet handig als je kids er ook slapen.




Als je om 5 uur 's ochtends vertrekt en 10 uur of langer in een auto gezeten hebt ben je maar wát blij dat je gelijk met de kinders naar bed kunt :wink: Bovendien schakelen we direct over naar Italiaanse kinderbedtijden, dus rond 21:30 naar bed… :mrgreen: en wij dan dus ook voor 1 keer…