auto reis naar italie hoe doen jullie dat

@Marda wrote:

Ik zou dus nooit voor een parkeerplaats kiezen, een aantal jaar geleden is er (geloof dat het in frankrijk was) nederlands echtpaar vermoord (vrouw verkracht) die ook op doorreis naar hun vakantiebestemming waren. Ik heb paar jaar lang met ex veel van europa met vrachtwagen gezien, maar je wilt niet weten wat je 's nachts allemaal op parkeerplaatsen ziet (gajes) en wat er allemaal gebeurd (drugsdeals, sexafspraken, handel in vanalles enz). Ik zou daar dus nooit met een gezin overnachten! Vind 's nachts uitstappen op een parkeerplaats al een risico. Als je dat al doet kies dan voor een tankstation waar ook eetgelegenheid bij zit en dat echt 24 uur per dag open is! Parkeer ergens waar het druk is en verlaat niet je auto met al je spullen er nog in… ik heb daar te veel ellende van gezien… het is ook niet voor niets dat vrachtwagens met gewilde ladingen op speciale beschermde parkeerplaatsen gaan staan, een gezinnetje is altijd nog meer waard!



Wij willen volgend jaar ook naar het buitenland, als we langer dan een bepaald aantal uur moeten rijden, gaan we gewoon hotel nemen… nadeel is wel dat je dan al je spullen uit de auto moet halen, maar is niet anders.




nou ten eerste was het een gewone drukke parkeerplaats en het was licht dus ik zie het probleem niet zo, dan kan ik ook niet ergens even een parkeetplaats pakken om wat te eten. ik zou het zelf ook niet midden in de nacht ergens afgelegen doen.

@kaya wrote:

@Marda wrote:
Ik zou dus nooit voor een parkeerplaats kiezen, een aantal jaar geleden is er (geloof dat het in frankrijk was) nederlands echtpaar vermoord (vrouw verkracht) die ook op doorreis naar hun vakantiebestemming waren. Ik heb paar jaar lang met ex veel van europa met vrachtwagen gezien, maar je wilt niet weten wat je 's nachts allemaal op parkeerplaatsen ziet (gajes) en wat er allemaal gebeurd (drugsdeals, sexafspraken, handel in vanalles enz). Ik zou daar dus nooit met een gezin overnachten! Vind 's nachts uitstappen op een parkeerplaats al een risico. Als je dat al doet kies dan voor een tankstation waar ook eetgelegenheid bij zit en dat echt 24 uur per dag open is! Parkeer ergens waar het druk is en verlaat niet je auto met al je spullen er nog in… ik heb daar te veel ellende van gezien… het is ook niet voor niets dat vrachtwagens met gewilde ladingen op speciale beschermde parkeerplaatsen gaan staan, een gezinnetje is altijd nog meer waard!



Wij willen volgend jaar ook naar het buitenland, als we langer dan een bepaald aantal uur moeten rijden, gaan we gewoon hotel nemen… nadeel is wel dat je dan al je spullen uit de auto moet halen, maar is niet anders.




nou ten eerste was het een gewone drukke parkeerplaats en het was licht dus ik zie het probleem niet zo, dan kan ik ook niet ergens even een parkeetplaats pakken om wat te eten. ik zou het zelf ook niet midden in de nacht ergens afgelegen doen.




Dit topic gaat volgens mij over overnachten, niet over rusten in het licht.

Misschien had ik het er bij moeten zeggen, maar met mijn bericht bedoel ik het overnachten op een parkeerplaats en in de auto slapen.

Wij gaan in mei met de auto op de slaaptrein.

Leek mij wel een goede oplossing. :slight_smile:

Afgelopen zomer voor het eerst naar Frankrijk. Wij zijn onder Parijs gestopt bij een chambre d’hotes (bed and breakfast) in een kasteeltje die ik van tevoren had geboekt voor twee gezinnen (ging nog een familie mee). Mooi, pittoresk, kinderbedje klaar op de kamer en we hebben heerlijk geslapen. Ideaal.

@Mamalien wrote:

Wij gaan in mei met de auto op de slaaptrein.

Leek mij wel een goede oplossing. :slight_smile:




Ja daar hebben wij het ook wel eens over gehad!!!

Lijkt ons ook een heel goed idee om de volgende keer te doen :wink:

moest lachen om de eerste zin van je topic: met de auto naar Italië hoe doe je dat?



Het eerste wat ik dacht was instappen en rijden :mrgreen: :lol:



Wij gaan altijd naar Zuid Frankrijk, ook toen Y.uri een baby was.



Gem. vertrekken wij rond 3 a 4 uur in de nacht. Dan kunnen we nog net ff wat slaap pakken van 22 - 3 en ga je fris rijden.

De eerste dag maken we om 4 uur een stop net over de helf, zodat we de tweede dag korter moeten rijden.

De eerste dag lang in de auto gaat wel de tweede dag willen ze niet meer zooo lang :wink:



Wij stoppen altijd in een goedkoop hotel met een bewaakte parkeerplaats, op 1 kamer.Na het eten lekker naar bed. Y.uri sliep gewoon bij ons in het bed, dit jaar zullen we voor T.ygo een camping bed meenemen, of in ons geval een deryan tentje. Anders wordt het wel erg krap in bed :mrgreen: Je hoeft bijna niets uit de auto tehalen, de kleding leg ik vooraf al apart dus kan ik zo bij, net als de toilettas.



Geloof me je bent doodop na zo’n dag rijden, dus vroeg naar bed is geen straf. Mijn ervaring is dat je zelf wilt slapen maar dat de kids klaarwakker zijn, die hebben in de auto al veel geslapen :roll:

@Smurf78 wrote:

moest lachen om de eerste zin van je topic: met de auto naar Italië hoe doe je dat?



Het eerste wat ik dacht was instappen en rijden :mrgreen: :lol:




:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@Mamalien wrote:

Wij gaan in mei met de auto op de slaaptrein.

Leek mij wel een goede oplossing. :slight_smile:




hebben we ook naar gekeken maar kost iets van 2000 euro als ik het goed heb opgezocht



en dan moet je nog daar eten en slapen.