augustusstoppers 2009 kletsen nu alvast

@mariamaria wrote:

Help! Mijn man heeft weer twijfels… dit keer over onze financien. Of we het wel redden allemaal.



Hoe overtuig ik hem ervan dat het allemaal wel goed komt?




Even een dikke :hug:



Een kind is een hele verandwoordelijkheid, en veel mensen zijn bang voor die verantwoordelijkheid. Heel vaak hoor je dan dat ze gaan schuilen achter de kosten. Of dat het ‘probleem’ is bij je man weet ik natuulijk niet maar praat er eens over met hem.



De kosten bij een eerste zijn groter als bij een 2de. bij de 2de heb je al de grote spullen zoals kinderwagens ect al ;). Dus dat kan ik wel snappen als hij daar over zou beginnen. MAAR je hoeft het niet duur te maken. Bij ikea hebben ze heel leuke bedjes voor 90 euro. hele kamers voor 350 euro. Wij zijn er vorige week nog geweest :wink:



Wat je natuurlijk tegen je man kan zeggen dat die kosten er ALTIJD gaan zijn, of je nu begint of later. het enige wat je meer hebt als je wacht is mss wat spaargeld. Maar waat veel belangrijker is dat je kind in een stabile thuis komt en met veel lievde word ontvangen. Dat is duizend keer meer waard dan veel speelgoed en kleertjes.



Okay voordelen qua kosten met het starten van zwanger worden vanaf augustus. De baby’s komen als je ‘snel’ zwnager bent tegen de zomer. Geloof mij maar ik heb een zoontje van juni 07 en hij heeft in het begin bijna aleen maar rompertjes aan gehad :mrgreen:. dus die kosten bespaar je ook al weer :wink:



Je huis is lekker warm, dus niet zoveel stoken als in de winter met een pasgeboren baby. Ook weer kosten besparend :wink:



Fijten,



leuke van zomerkindjes is dat je als ze geboren zijn, dat je ze heel veel mee naar buiten kunt nemen. lekker veel wandelen ! In de winter ga je minder snel naar buiten!



Als ze later groter zijn en ze hebben vriendjes over voor hun verjaardag dan kunnen ze lekker buiten spelen in de tuin en hoef je het niet binnen te doen :wink:



Rond de uitgerekende datum als je zwanger word tussen augustus en november is april - juni! dat wil zeggen vakantie geld komt waneer de baby geboren word!!! Voordeel dus :wink:



Zomervakantie is om de deur dus papa zijn vakantie van werk is ook lekker dicht bij en kan hij meer genieten van de baby :wink:



En ik kan zo nog wel een tijdje door gaan hoor :wink: :mrgreen:



ik hoop dat je er wat aan hebt, maar bedenk je, dat veel mannen van deze soort paniek aanvallen krijgen :wink: Gelukkig heeft die van mij er geen last van maar ik zie het heel veel in de mannen van mijn vriendinen.



veel suc6!

Ik kom even kieken hier!

Ik ben uit de maart/april hoek gewandeld en ben nu bij de juli stoppers, omdat we gewoon nog even ruim op vakantie willen :mrgreen:

Maar wat veel augustus stoppers? Meer dan in juli. We zijn nog met z’n 2en.

Ik twijvel nog wel een beetje,… juli of aug? Ik wil niet met een te dikke buik naar de tropen,… phoe… zie mn spataderen nu al groeien, zeg maar. :hand:

Hoi Leida :slight_smile:



Ik zou ook niet graag met een al te dikke buik op reis willen, wij gaan in december naar noorwegen voor de kerst (elk jaar) dus ik zou een 4 maand zijn dan en dat vind ik genoeg :wink: kan ik nog lekker rond enzo:D



suc6 met de keuze te maken :wink:



Nog 2,5 maand meiden!!! :inlove:

@Meggie wrote:

@mariamaria wrote:
Help! Mijn man heeft weer twijfels… dit keer over onze financien. Of we het wel redden allemaal.



Hoe overtuig ik hem ervan dat het allemaal wel goed komt?




Hem het zwart op wit laten zetten wat de uitgaven zijn…



Ik heb in een exceldocument alle vaste lasten gezet, berekent wat er in komt, uit gaat etc. En zo hebben wij heel duidelijk een overzicht wat we hebben.

Komende maand gaan wij er op inkomen op achteruit maar gelukkig heeft dat voor ons geen zware consequenties, alleen minder te sparen.



En wij kunnen vooral bezuinigen op het eten.



Bianca bedankt voor de info wat het jullie kost. Daar kan ik zeker wat mee :slight_smile:





Nog 2 1/2 maand voor ons. Het gaat eigenlijk best wel snel vind ikzelf. Ben nu na een cyclus van 33 dagen ongesteld. Gelukkig redelijk normaal.



Als mijn cyclus zo doorzet dan ben ik halverwege augustus vruchtbaar (en dan ook op vakantie). Hopelijk kan ik dan weer aan mijn slijm zien wanneer ik vruchtbaar ben. Deze maand namelijk wel en ben daar zo blij om.



Misschien een stomme vraag hoor… maar als je ongesteld bent verlies je natuurlijk een niet ingenestelde eicel. Maar is dit dan per definitie ook een goede eicel. Dus die voldoende gerijpt is voor bevruchting?



Nou ik ga douchen!

Ik ga echt proberen hier meer te schrijven. Maar ja we schrijven ook allemaal bij de ei-rammelaars hè hahaha!




ja als je geen pil ofzo slikt is dat een eitje die goed was maar niet bevrucht omdat je CD ofzo gebruikt.

Zonde eigenlijk :wink:

leida kom gezellig hier kletsen en je zit met lotte die ken ik van julimama’s en heb al gezegt dan maken we juli/augustus van!!



alles wat barbara zei sluit ik me bij aan!!

wij hebben het kamertje (900 euro) van vakantiegeld gekocht.

Zo zie je je kan het zelf zo gek maken als je wil :oops:

de Bugaboo denim hebben wij ook 1000 euro :oops:

600 van me ouders gehad en de rest zelf bijgelegd!!

kleertjes meteen gekocht toen ik zwanger was steeds wat!!

en zet alles op papier samen met je vriend(man) en laat het hem zien!!

ik krijg ook eindejaarsuitkering als je dat krijgt kan je daar ook dingen voor kopen!!



als je in aug stop en zoals ik in nov zwanger bent heb je zwangerschapsverlof in de grote vakantie en kan je je vakantie er achteraan plakken!!

hub had 4 weken vrij en na 2 weken werd nikki geboren dus had hij nog 2 weken andere werkgevers zeggen als het geboren is mag je dan 4 weken opnemen.



veel voordeel dus van in aug stoppen…





mijn hub begint ookal terug te krabbelen :roll:

maar dan heeft ie pech :hand:

hij moet nu op dit moment toets doen en als ie die niet haalt is ie zijn baan kwijt en moet ie wat anders gaan zoeken dus dan moeten wij ook wachten :cry:

duimen jullie mee??

Bianca ik duim voor je hub hoor!!! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:



Ik hoop dat jullie allemaal samen met mij kunnen starten in augustus!!



mijn eerste regels in augustus starten op de 8ste . leuk net waneer ik trouw grr. maar goed, ik ovuleer dus de 22 ste :smiley: dus wij gaan 8 augustus de eerste ronde in!

Bedankt voor jullie steun & praktische reacties. Ik weet dat je eenmalige kosten hebt en structurele kosten. Die kosten blijven, wanneer je er ook aan begint. Maar weet ook dat je het zo duur of goedkoop kunt maken als je wilt. En manlief weet dat stiekem ook wel! Al wil hij dat zelf niet altijd laten blijken.



Heb er nog eens goed met hem over gepraat en nu inderdaad afgesproken dat ik wel 13 aug met de pil stop, maar dat we dan niet als konijnen gaan klussen, maar het gewoon rustig aan de natuur z’n beloop laten.



En ik neem jullie tips ter harte dat ik hem niet vertel wanneer mijn vruchtbare dagen dan zijn, maar hem gewoon verleid tot een potje… :oops:

RICK HEEFT HET GEHAALD :dance:



en hij mocht van zijn chef meteen naar huis om het met mij te vieren :dance:



en ik kreeg net telefoon dat ik EVV mag worden en dus per 1 juli!!

en dan ook per 1 juli 28 uur ga werken!!





:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

@mariamaria wrote:

Bedankt voor jullie steun & praktische reacties. Ik weet dat je eenmalige kosten hebt en structurele kosten. Die kosten blijven, wanneer je er ook aan begint. Maar weet ook dat je het zo duur of goedkoop kunt maken als je wilt. En manlief weet dat stiekem ook wel! Al wil hij dat zelf niet altijd laten blijken.



Heb er nog eens goed met hem over gepraat en nu inderdaad afgesproken dat ik wel 13 aug met de pil stop, maar dat we dan niet als konijnen gaan klussen, maar het gewoon rustig aan de natuur z’n beloop laten.



En ik neem jullie tips ter harte dat ik hem niet vertel wanneer mijn vruchtbare dagen dan zijn, maar hem gewoon verleid tot een potje… :oops:




dat is een hele goeie tip :wink:



ik zei van de week tegen hub (wij doen het niet zovaak meer sinds nikki er is :oops: )

ik kan gewoon stoppen met de pil alvast en als het dan raak is dan is het zo en zo niet dan niet.

zegt ie NEE :naughty: jij gaat mij dat om de dag klussen niet ontnemen :oops: :doh:

Bianca JAAAAAAA!! geweldig nieuws!!! :dance: :dance: :dance:





Zo hey! mag ook niet he! dat om de dag klussen wegnemen :wink: Wuahaha



Hier nog zo eentje! wij zijn nu al aan het oefenen :lol: om de dag tot 3 dagen voor ovu, dan elke dat tot 2 dag na de ovu …



als er dan niet zaad genoeg is weet ik het niet meer :lol:



ben ik de enige sdie stiekem hoopt dat het ronde 1 raak is? LOL uitgerekende datum zou dan 15 mei zijn voor ons, dat komt echt super goed uit!!

hahaha natuurlijk hoop ik ook wel dat ronde 1 raak is. Hoewel aan de andere kant dat klussen ook niet vervelend is en manlief misschien ook wat meer rust in zijn hoofd krijgt als het ronde 5 ofzo wordt. Ach… we zien het allemaal wel.



Ben allang blij dat ik doel 1 nu wel weer bereikt heb: 13 aug gaat definitief die pil niet meer mijn mondje in!!

@ Leida: als je toch in augustus wilt stoppen dan zien we je hier wel verschijnen :wink:



@ bianca: ik had toch beter moeten opletten bij biologie :wink: maar de reden dat ik het vraag is vanwege mijn onregelmatige cyclus.

Ik ga er dus maar van uit die keren dat ik wel ongesteld word een goede eicel heb gehad :smiley:

Wat super dat je man het heeft gehaald en jij ook goed nieuws! Mooi joh!



@ barbara: nou wij starten ook nog steeds in augustus hoor. Eigenlijk krijg ik daar steeds meer vrede mee.



@ Mariamaria: pfieuw gelukkig dat hij er nu dan toch vrede mee heeft. Jouw aanpak klinkt prima hoor :slight_smile:



Als ik mijn menstruatiekalender moet geloven zal mijn ei op 19 augustus zijn en mijn NOD zou dan 2 september zijn. Maar goed dat is een cyclus van 37 dagen (dat is het gemiddelde) en deze maand was ie 33 dagen. Dus dat kan nog wijzigingen. Ik hou gewoon mijn slijm in de gaten :wink:



En nee jullie zijn niet de enige die hopen dat het direct raak is… ik hoop het stiekem ook hoor :smiley: Maar wie niet toch!



Wij gaan er echter ook niet als konijnen op los klussen. Dat doen we nu ook niet en ik zie dat dus dan ook niet gebeuren. Wel rond mijn eisprong en vruchtbare dagen maar verder zien we het wel. Manlief werkt hard en heeft niet altijd puf.



Wel leuk om te lezen dat de meiden die al een kindje hebben ons van zoveel positief advies voorzien wat betreft kosten etc. Ik had helemaal niet zo gedacht. Nu hebben wij het geld gelukkig wel maar als het wat minder is zijn er ook opties.



Heej en we kletsen al steeds meer hier, goed hè :slight_smile:

we gaan lekker kletsen hier ik vergeet steeds in eirammelaars te kijken :oops:

en hier hoop ik ook dat het ronde 1 raak is mei zou goed uit komen!!

en heb al ideeen voor babykamer :oops:

dat is wel heel erg he!!

als nikki zo wakker is gaan we f de eendjes eten geven vind ze geweldig!!

morgen foto’s maken :dance:

We rammelen ook allemaal al best wel een tijdje met elkaar :slight_smile:

En augustus komt natuurlijk ook steeeeds dichterbij…



Leuk Bianca, eendjes voeren!

Heb je al een bepaalde kleur in je hoofd?



Ik heb totaal geen idee nog wat ik voor kinderkamer wil. De muur is nu al blauw en ziet er nog goed uit dus denk dat ik dat zo zou laten. Mijn man had het over een babykamer op marktplaats zoeken. Maar goed dat is dan zijn pakkie aan :roll:



Ik moet wel zeggen als ik dan hier op het forum lees dat mensen zwanger zijn, mooie buikfoto’s zie… tsja dan vind ik het moeilijk hoor. Ik wil zo graag haha.



Zouden jullie van te voren willen weten wat het geslacht is? Ik zeg altijd ja maar zou het dan voor mezelf houden. Maar vanuit praktisch oogpunt. Maar goed als ik zwanger ben verandert dat misschien nog. Mijn man is er echt van overtuigd dat het een meisje zal zijn. Gelukkig heb ik geen voorkeur want ik vind beide leuk :slight_smile:



Ik weet niet of borstvoeding gaat lukken, ik heb zolang ik borsten heb al ingetrokken tepels. Nou weet ik dat dat lastig kan zijn met borstvoeding. Daarnaast ben ik bang dat het mentaal een hele erg belasting gaat worden. Maar goed dat bespreek ik tegen die tijd dan wel. Maar ja ik ben daar wel mee bezig.



Ja spannend allemaal :slight_smile: Waar een mens zich al druk over kan maken haha!



En Bianca over het niet schrijven in de rammelaars. Hier schrijf je toch wat meer over het proces vooraf denk ik. Voor ons is het nu eigenlijk aftellen, voor sommige is het nog echt wachten. Maar goed ik klets overal wel haha.

meggie:



babykamer hebben wij nieuw gekocht zal zo f foto plaatsen!!

en ook foto van nikki haar kamer.



ik weet als de 2e een meisje wordt wil ik roze met wit blokjes behang beetje romantisch.

als jongentje wordt blauw met zwart/grijs heb ik ergens gezien en heb het al helemaal in me hoofd.



wij wisten dat nikki een meisje was en hebben het gewoon verteld anders krijg je allemaal saaie duffe pakjes en nu kregen we al echte meisjes dingen :inlove: ik was tot de 20 weken echo er heilig van overtuigd dat het een jongen was maar dat was dus niet zo.

je kan bijna niets leuks kopen als je van te voren niet weet wat het is.

hier kun je ideeen opdoen voor kamertjes



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=27531&postdays=0&postorder=asc&start=780

ik met 38 weken :mrgreen:

Mooi kamertje! En wat een mooie buik!!! :inlove:



Ik ga het topic eens doorspitten :dance:

ik zal nog wel eens meer foto’s zoeken van nikki enzo.



ik zal morgen wel even kijken om foto van 1 tm 10 maanden te maken!!

Ik klets ook op allebei gewoon maar raak.



Babykamertje zal bij ons gewoon cremekleur muur blijven (zoals nu ook al is), maar we zijn nog niet helemaal over uit of we het kleinste kamertje nemen of dat we ons huidige werkkamer gebruiken en dan de kleine kamer als werkkamer inrichten. Is voor de toekomst wel beter mocht er ook een tweede gaan komen. We hebben namelijk maar 2 kamertjes over, dus zoveel ruimte is er niet.



Verder weet ik het allemaal nog niet. Ga ik me mooi over buigen als het zover is :slight_smile:



Ik roep altijd heftig dat ik niet wil weten wat het wordt als ik zwanger ben… maar hoe meer ik er nu over nadenk; ben ik dan denk ik ook wel mega-nieuwsgierig, dat ik het misschien al wel wil weten.