@mariamaria wrote:
Help! Mijn man heeft weer twijfels… dit keer over onze financien. Of we het wel redden allemaal.
Hoe overtuig ik hem ervan dat het allemaal wel goed komt?
Even een dikke :hug:
Een kind is een hele verandwoordelijkheid, en veel mensen zijn bang voor die verantwoordelijkheid. Heel vaak hoor je dan dat ze gaan schuilen achter de kosten. Of dat het ‘probleem’ is bij je man weet ik natuulijk niet maar praat er eens over met hem.
De kosten bij een eerste zijn groter als bij een 2de. bij de 2de heb je al de grote spullen zoals kinderwagens ect al ;). Dus dat kan ik wel snappen als hij daar over zou beginnen. MAAR je hoeft het niet duur te maken. Bij ikea hebben ze heel leuke bedjes voor 90 euro. hele kamers voor 350 euro. Wij zijn er vorige week nog geweest
Wat je natuurlijk tegen je man kan zeggen dat die kosten er ALTIJD gaan zijn, of je nu begint of later. het enige wat je meer hebt als je wacht is mss wat spaargeld. Maar waat veel belangrijker is dat je kind in een stabile thuis komt en met veel lievde word ontvangen. Dat is duizend keer meer waard dan veel speelgoed en kleertjes.
Okay voordelen qua kosten met het starten van zwanger worden vanaf augustus. De baby’s komen als je ‘snel’ zwnager bent tegen de zomer. Geloof mij maar ik heb een zoontje van juni 07 en hij heeft in het begin bijna aleen maar rompertjes aan gehad :mrgreen:. dus die kosten bespaar je ook al weer
Je huis is lekker warm, dus niet zoveel stoken als in de winter met een pasgeboren baby. Ook weer kosten besparend
Fijten,
leuke van zomerkindjes is dat je als ze geboren zijn, dat je ze heel veel mee naar buiten kunt nemen. lekker veel wandelen ! In de winter ga je minder snel naar buiten!
Als ze later groter zijn en ze hebben vriendjes over voor hun verjaardag dan kunnen ze lekker buiten spelen in de tuin en hoef je het niet binnen te doen
Rond de uitgerekende datum als je zwanger word tussen augustus en november is april - juni! dat wil zeggen vakantie geld komt waneer de baby geboren word!!! Voordeel dus
Zomervakantie is om de deur dus papa zijn vakantie van werk is ook lekker dicht bij en kan hij meer genieten van de baby
En ik kan zo nog wel een tijdje door gaan hoor :mrgreen:
ik hoop dat je er wat aan hebt, maar bedenk je, dat veel mannen van deze soort paniek aanvallen krijgen Gelukkig heeft die van mij er geen last van maar ik zie het heel veel in de mannen van mijn vriendinen.
veel suc6!