Hoi meiden,
Heske… wat rot dat Sterre niet zo’n goede dag had en slecht heeft geslapen bij je schoonouders.
Hopelijk gaat het gauw goed, want ik kan me voorstellen dat je nu lekker aan de bak wilt in jullie winkel.
Talulah, huisartsen! :x
Breek me de bek niet open, je hebt vaak geen bal aan ze. Het lijkt soms iets te schelen dat ik in de zorg werk om wat voor elkaar te krijgen, maar dan nog zijn ze vaak niet bereid goed naar je te luisteren, door te vragen en zijn ze vaak veel te afwachtend.
Inderdaad gewoon over 3 mnd weer terug gaan hoor.
Lelle, haha… verliefd! Heb je een foto op internet kunnen vinden?
Wat betreft leeftijd en zwanger worden… ik ben nu 30 en dus bezig voor de 1e. Persoonlijk vind ik een leeftijd van boven de 35 ook al behoorlijk aan de late kant, maar dan meer omdat het naar mijn idee voor een kind prettig is je ouders zo lang mogelijk mee te maken. Hoe ouder de ouders ( geldt ook voor de papa) hoe korter de tijd samen. Nu ga ik natuurlijk uit van de situatie dat ouders gewoon oud worden ( tuurlijk kan een ouder sterven op relatief jonge leeftijd), maar het is nou eenmaal wel zo dat mensen in z’n algemeenheid op latere leeftijd meer kwalen kunnen krijgen/ minder vitaal zijn en meer risico op bepaalde aandoeningen hebben. En dan heb je nog het grotere risico op aangeboren afw. bij kinderen wanneer de moeder laat zwanger wordt.
Ik zal niet oordelen over de redenen waarom vrouwen laat zwanger worden en ik geloof net als Lelle best dat er vrouwen bij zijn die ondoordacht laat aan kids beginnen en dan wel snel hulp eisen, maar het zal lang niet altijd zo zijn. Neem mijn verhaal bv:
Wat jullie niet wisten is dat ik eigenlijk al een hele tijd ( ruim 5 jaar) naar een kind verlang en zelfs een jaar ( in 2005) geprobeerd heb zwanger te worden met mijn ex. Na 10 en half jaar heb ik die relatie uiteindelijk beeindigd.Begin 2006 ben ik bij hem weggegaan.Na het beeindigen van de relatie heb ik direct een hele fijne partner gekregen, waar ik nu ook nog stapeldol op ben. Met hem wil ik dolgraag een kindje. :inlove: Door verschillende omstandigheden kan het dus zijn dat je gewoon later zwanger ‘kunt’ worden.
Renate… beetje kunnen uitrusten/bijtanken?
Minniemouse… klets gerust over je zwangerschap hoor! Leuk juist! :thumbup:
Hier gaat het goed. Zit op school nu en das erg vermoeiend. :o
Ik voel weinig, maar ben wel heeeel moe. Ik voel af en toe wat steekjes in de onderbuik, maar dat is het.
Doeg! :-*
X Bren.
Jeetje, wat kunnen jullie kletsen zeg :mrgreen:
Ik weet niet eens meer wat ik als eerste gelezen heb (zwanger he :lol: )
Ik volg 1 dag in de week een opleiding.
Voorlopig vertel ik nog even niks over mijn zwangerschap.
Zo rond de kerstvakantie lijkt me het meest geschikte moment.
Ook op mijn werk wil ik het nog even voor me houden.
Onze ouders willen we voor het eerste bezoek aan de VK vertellen dat we een kindje verwachten.
Vooral ook omdat we (met name ik) willen weten hoe het zit met eventuele ziekten in de familie.
Biebs, ik zou het heel erg balen vinden als ik niet thuis kan bevallen, maar beter in het ziekenhuis dan dat er iets ernstigs gebeurd…
(als ze me met Matthijs niet toen nog naar het ziekenhuis had gebracht…bijna 9cm en toen groen vruchtwater…weet ik niet of hij het had overleefd…en de vk ontkende dat vandaag niet…)
Talulah, wat irri dat hij dat in het boek moest opzoeken…eigenlijk verwachten we dan toch dat hij die dingen wel weet!!!
Brendaatje, idd een leeftijd bij een 1e zwangerschap kan zoveel redenen hebben. Je moet toevallig wel dan de juiste partner hebben.
Mensen die perse eerst zich willen uitleven in hun werk (gun het ze van harte hoor) en dan met 38 + of ouder nog even snel een kind wensen…tja…dan moet je wel weten en accepteren dat het moeilijker kan worden.
Ik zelf was 26 toen ik zwanger werd van Matthijs. Mijn vriend en ik waren toen al ruim 8 jaar samen en het zat (zit) goed…dus dan durf je die gok wel te wagen.
Lelle welnee joh dat maakt toch niets uit. Ik zie ook wel eens een man in de voorbijgang waarbij ik :drool: gaat vanzelf weer over, geniet er maar van! :mrgreen:
Huisartsen: Ik werk voor een huisarts, moet zeggen dat deze man echt top is voor zijn patiënten. Neemt ruim de tijd voor ze, luistert ook echt. Maar mn vorige werkgevers (waren er 3 in 1 praktijk…) daar ging het erom wie er het eerste klaar was, nja, niet helemaal waar. 1 nam wel de tijd, derest maakte er in mijn ogen het zich gemakkelijk vanaf. Jammer vind ik dit. Mijn eigen ha is ook niet echt geweldig hoor. Als ik binnen kom zit hij al met en zelfingenomen grijns… “wat denk je zelf dat eraan scheelt?” “wat wil je dat ik eraan doe”. Als hij dan zou luisteren naar mn antwoorden dan kwamen we nog eens ergens… maar nee :naughty: hij denkt al te weten wat er is voordat ik de drempel over ben. En als het mn zoontje betreft is ie nog een stapje erger :evil:
Reageer straks op de rest, mn kind wil niet slapen haha
Ik heb gelukkig wel een fijne ha nu. Hiervoor, toen ik nog in Brabant woonde, had ik echt een top-ha. Een vrouwelijke arts was dat, dus met alle vrouwenkwaaltjes was ik echt aan het goede adres. Daarvoor heb ik nog een andere ha gehad, en dat was er dus ook zo eentje die altijd al wist wat ik had voordat ik binnen was. Ik was altijd nogal druk met hobby’s enzo, en daar lag het altijd aan volgens hem. Was altijd oververmoeid zie hij, al kwam ik voor een verstuikte enkel :doh: Ik heb ongeveer van m’n 15e tot mijn 18e eetproblemen gehad, waarvan een jaar lang behoorlijk serieuze anorexio, en dat heeft hij nooit serieus gevonden. Toen hij met vakantie ging, kwam ik bij die vrouwelijke arts terecht en ik heb me toen meteen over laten schrijven. Wat een verademing om serieus genomen te worden. Van die anorexia is niets meer over trouwens hoor… heb voordat ik de eerste keer zwanger was wel even in angst gezeten dat ik misschien geen kinderen zou kunnen krijgen, maar aangezien mijn cyclus zich ook weer hersteld had, had ik er al snel vertrouwen in, en dat bleek ook terecht :inlove: . Ik heb wel tijdens m’n zwangerschap heel veel moeite gehad met het zwaarder worden. En ik ben nu eigenlijk nog steeds iets aan de zware kant, waar ik het vaak best moeilijk mee heb. Ik zie er ook nu weer tegenop om weer dikker te worden, maar ja… de wens om een tweede kindje op de wereld te zetten is sterker, en ik heb het er voor over. Al hoop ik wel dat ik nu niet zoveel aan ga komen als toen met Sterre :?
Lautje, hoe is het met jou eigenlijk? Heb je al kwaaltjes die op een zwangerschap kunnen wijzen? Wordt nu wel weer spannend bij jou he :mrgreen: !!!
xHeske
Oja, Biebs… ik ga in principe 2 dagen werken. Als het nodig is een dag extra, als het een keer niet nodig is een dag minder… we zien het wel. Da’s het voordeel van een eigen zaak, lekker zelf je tijd indelen. :dance:
Ik heb weer het gevoel dat het niet raak is deze keer…
Gisteren 1 druppel bloed, meer niet… Gisteren was dag 26, dus ik kan me niet voorstellen dat het van een innesteling zou zijn… Heb verder ook helemaal nergens last van. Alleen mijn borsten zijn zo ontzettend pijnlijk!
Ik weet het :
GEEN ROOD IS GEEN NOOD
Ik ga er wel weer vanuit dat het begint met roze afscheiding, aangezien dat elke cyclus tot nu toe is geweest. En daar heb ik nog geen last van!
Dus we wachten met spanning af!!!
x
oh lautje…ik had zo’n goeie hoop voor je :?
Nou geen paniek…je weet maar nooit!!
Ik blijf gewoon door :thumbup:
voor je lautje!!! :-*
Nou, een druppel bloed is wel een beetje overdreven eigenlijk…
Het was doorzichtige afscheiding met een heel klein ieniminie speldenknopje rood… :oops:
x
wordt heel spannend hoor lautje we blijven draaien!
hier gaat alles goed, volgende week weer naar de vk toe. yeline gaat dan mee, kan ze ookl uisteren :inlove: we hebben een boekje waarin bobbie grote broer wordt, nou ze kent em al uit het hoofd en zegt ook uit t niets dat ik een baby in de buik heb. wat een scheetje ook hihihi
minnie fijn dat je nu zo goed in de gaten wordt gehouden.
bij mij doen ze geen extra echo’s, maar goed ik had dan ook een bevalling uit het boekje zonder complicaties.
maar als je in het zkh moet bevallen, zit een keizersnee er dan ook als optie bij?of blijft het in eerste instantie een gewone bevalling?
talulah, wat een rare ha… nouja ik hoop voor je dat je ook snel mag aansluiten bij de zwangeren! :hug:
voor de rest weet ik het ff niet meer dames…
oh ja volgens hubbie heb ik een voetbal ingeslikt hihihi, als dit ook maar weer zo’n mooi rond buikie wordt…
ik wil toch even inhaken op wat een van jullie zei over oudere ouders
ook oudere papa’s.
In mijn situatie is het zo dat ik al 10 jaar bij dezelfde partner ben
die dus 16 jaar ouder is dan ik.
Ik leerde hem kennen op mijn 18de, we gingen vrij snel samenwonen,
paar maanden geleden zijn we getrouwd, toen waren we 10 jaar samen :inlove:
Na een paar jaar heb ik een vrij ernstig auto ongeval gehad en jaren thuis
gezeten, revalidatie in 2 verschillende revalidatiecentra’s, in de wao
terechtgekomen.
Dat was voor ons ook geen fijne tijd om te zeggen kom we gaan trouwen
en proberen een kindje te krijgen.
Soms lopen dingen gewoon zo, ik hoop zeker voor mijn kindje en
eventuele toekomstige kinderen dat hij nog heel lang bij ons blijft.
Hij is nu 44.
Ik krijg nu al wel vaak commentaar van mensen dat we wel laat zijn
met het beginnen aan kinderen.
Als ik zie hoe hij nu is schatten ze hem vaak een stuk jonger.
Soms is het wel kwetsend en hard hoe mensen die je amper kent,
bijv. op een verjaardag, hun opmerkingen even op je los laten over het
feit dat wij nog geen kindjes hebben.
Vaak hoor ik dat het nu toch wel tijd wordt voor ons, zeker nu we
getrouwd zijn.
Nu gaat het overigens een stuk beter met mij hoor :mrgreen:
Ik werk weer 32 uur per week en alles gaat bijna weer zoals het was.
goedemorgen ladies
Even snel en kort. Kian zijn verjaardag vieren we vandaag.
Laura ik blijf voor je duimen hoor. Komop positief blijven.
Een discussie op gang laten komen is nooit verkeerd. Ieder zijn eigen mening en deze vooral respecteren.
Ben nu tevreden over me huisarts. Kijken of ik dat dadelijk ook nog ben. Ik heb een flinke blaasontsteking. net me me urine ingeleverd. En ze belt toevallig nu net terug…Er kwam niet duidelijk een blassontsteking uit maar krijg wel een ab kuur en daarna weer inleveren kijken of het helemaal schoon is. Dus das toch weer erg netjes.
uhm gister is me nog wel iest opgevallen. Ik eet gewoon normaal, maar ik blijf maar afvallen. Ik weeg nu 61.5 s avonds!! en ik ben 1.83. Ik doe verder niets extra’s. In 1 week tijd weer een halve kilo afgevallen. De laatste paar maanden vliegen ze eraf. Iemand ervaring mee? En is er iets aan te doen?
Ladies fijne dag allemaal!!! Ik reageer snel even uitgebreid.
heske ben nog wel benieuwd hoe het met sterre is gegaan.
dikke knuf
sterretje zie nu pas jou berichtje.
Heel heftig allemaal!! Maar wel fijn om te lezen dat nu wel alles goed gaat.
Ik heb verder nooit commentaar op iemand, en zal ook nooit vragen wanneer beginnen jullie of waar blijft de tweede. Omdat ik weet hoe moeilijk die opmerkingen soms kunnen zijn. Heb gewoon moeite met het feit dat ze gelijk werd geholpen, terwijl ze net 40 dagen gestopt is met de pil. Dat is wat ik er heel raar aan vind.
dat was het volgens mij
wat een discussie’s
mijn collega is 35 en bevallen van een zoon bij haar ligt het ook anders
ze was 11 jaar getrouwd maar wou geen kinderen met hem en als hij thuis kwam d8 ze rij alsjeblieft nog een blokje om uiteindelijk is ze gescheiden en kwam ze een leuke jongen tegen maar die was nog niet toe aan kinderen en is fout gelopen hij ging terug naar zijn ex.
uiteindelijk is ze de man van haar dromen tegen gekomen en toen ze 3 maanden hadden heeft ze meteen het spiraaltje eruit laten halen omdat ze allebei al wat ouder waren en ze niet wisten hoelang het zou duren.
bij hem voelde het gewoon goed al meteen de 1e afspraak d8 ze van hem wil ik een kind en hij d8 dat ook.
na een jaar zijn ze de medische molen ingegaan en dat gaf rust na het eerste onderzoek ging ze verhuizen ze ging bij hem wonen toen werd ze niet meer ong en d8 dat is de stres van het verhuizen een week overtijd en ze deed een test en zwanger!!! uit zich zelf!! kindje is nu geboren!!!
ieder zijn mening!!! alleen heeft het dus bij iedereen een eigen reden!!
en als je in de 30 ben en een kind wil prima!!
maar als je idd eerst carierre wil maken tja dan weet je dat je geduld zal moeten hebben!!
sterretje wat goed zeg dat je er weer helemaal boven op bent gekomen!!
top!!!
ik vind dat mensen dat niet zomaar kunnen zeggen wanneer beginnen jullie aan kinderen mss is iemand al heel lang bezig en lukt het niet.
vlinder!!??!! jij zei dat je al na je eisprong wat voelde wat voelde je toen??
ik heb steeds hele kleine krampjes mss is me baarmoeder zich aan het klaar maken ofzo?? een vriendin van me had dat ook zei ze!!
renate ik begin om 14.45 tot 23.15
heb vandaag en morgen nog en ben dan 3 dagen vrij en ga weer verder met de zolder ja hij is nog steeds niet af!!
lautje spannend zeg!! een speldenknop bloed is niks he!! dus vergeet maar dat je dat hebt gezien!! hoe was jou cyclus eigenlijk de afgelopen 3 x?? jij hebt dat er niet bij staan.
weet niet of ik iemand ben vergeten maar daar kom ik dan straks nog wel achter weet al geen eens meer allemaal wat ik gelezen had!!
@lelle wrote:
sterretje zie nu pas jou berichtje.
Heel heftig allemaal!! Maar wel fijn om te lezen dat nu wel alles goed gaat.
Ik heb verder nooit commentaar op iemand, en zal ook nooit vragen wanneer beginnen jullie of waar blijft de tweede. Omdat ik weet hoe moeilijk die opmerkingen soms kunnen zijn. Heb gewoon moeite met het feit dat ze gelijk werd geholpen, terwijl ze net 40 dagen gestopt is met de pil. Dat is wat ik er heel raar aan vind.
dat was het volgens mij
dat begrijp ik goed hoor, dat is soms ook zo oneerlijk de ene
arts doet dit en de ander dat.
Ben ook echt niet boos ofzo hoor :mrgreen:
Mijn cyclussen zijn geweest:
27 dagen
28 dagen
30 dagen ( Bij de laatste keer was ik echt ontzettend hevig ongesteld, veel meer dan de twee keer daarvoor! :shock: )
x
Update 12.55 uur…
Stop maar met duimen, het eerste echte roze heb ik net gespot…
Weer niet raak…
hè jammer lautje :hug:
tis weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar t gaat hier nog steeds :thumbdown: kan niet eens blij zijn ik word er inmiddels simpel van om bijna dagelijks boven de pot te hangen sorry voor mijn geklaag :oops: kzou gewoon willen genieten
lotte meid gefeliciteerd!! :dance:
ben wel weer werken maar das puur omdat ik t zat ben om thuis te blijven
tot snel weer! :-*
Hoi lieve meiden,
lautje…
Wanneer had je voor je gevoel je eisprong?Is het echt zo dat het helemaal gaat doorbreken?
Meid… sterkte! :hug:
Bianca… als je dit leest, Werk-ze!
Claudie… wat ongelofelijk rot! Niet nog een x naar de HA gaan?
Lelle… :: van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Kian! ::
Hoe oud is hij geworden?
Sterretje, je hebt een hoop voor je kiezen gehad zeg. Fijn dat je gewoon weer kunt werken en alles weer goed is. :thumbup:
Mensen hebben altijd wat op anderen af te geven, moeten zich altijd met het leven van anderen bemoeien. Vermoeiend inderdaad… soms ook gewoon erg naar.
Heske… prettig dat je je werkrooster zelf kan indelen… heerlijk! :dance:
Hier gaat het eigenlijk heel goed, ik voel me zelfs een beetje euforisch!
Hahaha… dat gevoel heb ik eigenlijk nooit. :mrgreen:
Voel me altijd gelukkig hoor, maar het is net of ik meer rust en kalmte voel dan anders. Kan zijn omdat die rottige troep ( pil) uit mijn lijf is?!
Ik moet zeggen dat ik het weer heel spannend vind allemaal. :mrgreen: Het heeft ook wel wat die spanning: “Ben ik zwanger?” ," Wat voel ik nu toch weer?", "Ojee… testen! " ,“wat zal ik kopen, zeggen, doen zodra ik zwanger ben?!”, etc.
Gisteravond was ik in ene niet lekker trouwens. Zo vermoeid dat ik misselijk en licht in mijn hoofd werd?! :think: :shock: Ben nog steeds vermoeider dan anders, lijkt wel.
En… nog steeds kleine steekjes en krampjes in de onderbuik en liezen.
Ik probeer maar niet teveel te hopen. :liar:
X Bren. :-*
Zag trouwens net op weg naar huis Fatima Demoreino ( of hoe je het ook schrijft) lopen in mijn straat. ( Rotterdam. )
Hahaha… die is echt zo klein! :shock: :mrgreen:
Ze is zekers in R’dam vanwege haar nieuwe vriend Raymond Sluyter?
Ach, boeit ook verder niet, vond het wel grappig even te melden.
Is er btw niemand lichtelijk geschrokken van de spermatest in het programma ‘Babyboom’?
Maarliefst de helft-50% van de mannen had een slechte kwaliteit zaadcellen! :shock: :shock:
Ik zat gister het programma via uitzending gemist te kijken.
Best zorgwekkend, of niet?