Niek, vervelend om over na te moeten denken he, moeilijk ook!
Wel heel leuk dat je al jullie frummeltje gezien hebben! :inlove:
Heske, wow, wat een bak van een auto joh! :shock: Dat komt wel goed met de ruimte idd!
8)
Wat zielig voor Sterre dat het zo erg is met haar billetjes joh! Ik hoop dat die zalf gauw helpt!
Met mij gaat het wel ok. Woensdag kwam het pas bij mij wat harder aan. Dat was niet zo’n leuke dag. Zeker niet als je in de supermarkt bijv van die mamma’s met kleine schattige babytjes in de wagen ziet. :? Nou ja, ik moest zelfs janken omdat Sven opeens zo groot leek :doh: . Lekker emo dus.
Gister afleiding op mijn werk gehad en nu gaat het wel weer geloof ik. Rustig aan vandaag thuis.
Het bloeden lijkt al wat af te nemen, dus dat is mooi,
En we hebben toch soort van besloten om er weer voor de te gaan gewoon.
Alleen ik zie dat ik vruchtbaar ben in een weekendje weg met mijn ouders en zus, nie zo handig :doh: .
Hm, da’s idd niet handig Biebs :doh: :lol: Maar je weet het nooit, misschien is je cyclus nu na de mk net iets anders… dat zou dan in dit geval mooi uitkomen.
Ik had het van de week bij de ha ineens weer even te kwaad. We zaten in de wachtkamer, en daar zat ook een moeder met een heel klein babytje. Sterre was daar zooo lief mee. Ging de hele tijd kijken, aaien (eng, want ze is soms zo lomp nog, maar die moeder vond het best :? ), poppetjes brengen, kusjes geven. Ik vond dat zo mooi om te zien en wilde ineens weer zoooo graag zwanger zijn. Op zo’n momenten heb ik toch nog best wel verdriet.
Ik twijfel trouwens of ik nou gisteren m’n ei heb gehad. Ik denk het eigenlijk wel… heb eind van de ochtend wat flinke steken in mijn buik gehad, nadat het daar al een tijdje zeurde, en gisterenavond waren de slijmpies weg. Nu wel weer wat slijmpies, maar dat kan ook van het klussen komen :oops: Als ik idd gisteren m’n ei heb gehad, dan hebben we iig goede kansen. Eergisteren en gisteren geklust, dus daar zou toch wel een knappe zwemmerd tussen moeten zitten :mrgreen: Nouja, voor de zekerheid klussen we maar gewoon gezellig verder, vindt Tjip helemaal niet erg :lol:
xHeske
Niek wat vervelend om er zo over na te denken he, wel erg goed dat jullie er over praten en idd de beslissing kun je alsnog nemen na de screening.
Biebs logisch dat je moet huilen hoor, laat het er maar lekker uitkomen.
Heske dat klinkt hoopvol zeg met dat klussen!! :thumbup:
en wat ontzettend schattig dat Sterre zo bezig was met dat babytje :inlove:
Oh dames ik heb vanochtend een test gedaan :oops: Ja sorry had beloofd het niet te doen maar ik had de hele nacht wakker gelegen :roll: Half 12 naar bed en half 4 klaar wakker en ondertussen doodmoe zijn en niet kunnen slapen, zo gaat het al een paar nachten en ik word er niet goed van. :? Mijn temp was 0,3 lager dan gisteren maar voor mij doen nog steeds hoog, hopelijk blijft hij hetzelfde de komende dagen.
Tja en toen was ik mijn bed uit en toen hoorde ik die test roepen vlak voordat ik naar de wc ging 8 dagen na eisprong, tuuurlijk test je dan niet positief :roll:
Oh Talulah, muts! Je bent gewoon veeeeel te vroeg :naughty: Meis, ik duim dat je over een paar dagen wél een hele mooie positieve test hebt!!!
:oops:
ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik heb ook een inwendige
echo gehad, je voelt natuurlijk wel dat ding, maar absoluut geen pijn !
Talulah ik begrijp het zo goed, ik heb toen ook 2 testen gedaan
die hartstikke negatief uitvielen, je wil het dan zo graag.
Biebs het is logisch dat je ff flink wil janken, het is ook niet niks
wat je meemaakt.
Heske ik hoop zo voor je dat je weer snel zwanger bent.
Niek wat leuk dat je je frummeltje gezien hebt, zo’n mooi moment
is dat, heb je al foto’s geplaatst in ons showforum ?
Nog even over mijn avatar ik zie er normaal wel iets anders uit hoor,
ik heb dan niet zo’n bleek gezicht met zwarte make up dit was even
de eerste foto die ik kon vinden.
Naar de gothic dagen ga ik dus geheel zwart of met wat rood
gekleed in victioriaanse kleding, met hoepelrok enzo.
hoi
even over screening en gehandicapte kinderen.
mijn zoontje is dus gehandicapt,epilepsie en autisme met een verstandelijke beperking.
Dit hadden wij nooit kunnen zien op de echo en we zijn zo blij met onze vent.Bij hem zijn er geen afwijkingen in hersenen en chromosomen.
Wat doen jullie als je kind dan dit heeft,zet je het aan de kant?
Stop je het in een instelling omdat je geen gehandicapt kind wil?
Mijn kereltje verdient net zo’n kans als een gezond kind.
en ondanks alles genieten wij zo van hem.
dus ja wat doe je als er uit screening niets komt en dat toch blijkt dat je kind gehandicapt is…
Hoi meiden,
Mooi moment voor je Niek, die echo! :inlove:
Een screening, jeetje… iets waar je liever niet mee bezig bent inderdaad.
Goed overdenken en bespreken met elkaar maar…
Biebs… zo te horen hou je je goed sterk meid! Huilen mag, tuurlijk! :hug:
Sterkte, en hopelijk is je cyclus goed, met een ei iets later dan het weekend.
Talulah… compleet begrijpelijk dat je al getest hebt.:mrgreen:
Gewoon over 2 dagen weer testen. :thumbup:
Kan het niet anders dat er vast een zwemmer bij zit Heske!
Voor jou zijn de wachtweken dus eigenlijk ook al begonnen?!
Lelle… alles goed met je mannetje en Lotte , hoe is je temp?
Ik heb laatst ook een inwendige echo gehad en ik kan verzekeren dat het geen pijn doet. Mist je goed ontspant. Span je alle bekkenbodemspieren aan dan kan het gevoeliger worden natuurlijk.
Ik moet nog eeeeeeh :think: 10 dagen wachten tot mijn NOD! :roll: :x
Wat lijkt dat lang nog. Ik heb af en toe krampjes in mijn buik en ik slaap een gat in de dag, maar dat zal wel niets te betekenen hebben. :think: :doh: :roll:
X Bren.
@snips wrote:
dus ja wat doe je als er uit screening niets komt en dat toch blijkt dat je kind gehandicapt is…
Hele moeilijke vraag. Ik vind het ook moeilijk hem te beantwoorden hoor…ik ga even nadenken over mijn reactie.
Je moet het niet verkeerd begrijpen Snips. Mijn nichtje is verstandelijk gehandicapt, en ik ben echt ontzettend dol op haar. Bij haar kon er ook niets aangetoond worden met screenings ed. Ze is overigens een pleegkindje van mijn tante. Mijn tante kon zelf geen kinderen krijgen en heeft er toen bewust voor gekozen om 3 kinderen met een beperking in huis te nemen, omdat ze die kinderen ook een goed thuis wilde geven. Ik heb daar enorm veel respect voor.
Zoals ik al schreef (en Niek ook geloof ik), ben ik niet degene die een kindje weg zou laten halen. Voor mannen is dat op de een of andere manier anders, ik denk dat ze meer praktisch nadenken ofzo. Als je een gehandicapt kindje krijgt ben je natuurlijk net zo gek op je kind als iedere andere moeder, en weet je jezelf gewoon door alle moeilijkheden heen te slaan. Die overwin je voor je kind.
Het punt is vooral dat iedere moeder (iedere ouder) hoopt op een gezond kindje. Niet omdat je van een kindje met een beperking of wat dan ook minder zou houden, maar omdat er heel wat extra zorgen bij komen kijken. Als je vroeg in de zwangerschap al vast kan stellen dat je kindje een enstige afwijking heeft, dan vind ik persoonlijk dat je het recht hebt om de zwangerschap af te breken. Dat zal voor niemand een makkelijke keuze zijn, en voor mij persoonlijk zal het dan een grote rol spelen wat de kwaliteit van leven voor het kindje zélf zal zijn. Een kindje met het syndroom van down zou ik nooit weg laten halen, ondanks dat die kindjes vaak ook bijvoorbeeld problemen met hun hartje hebben. Maar een kindje dat een afwijking heeft die zo sterk is dat het kindje bijvoorbeeld maar heel kort zou leven, continu pijn zou hebben of als een kasplantje zou moeten leven… nee, ik denk dat ik er dan misschien toch voor zou kiezen om het weg te laten halen. Zo vroeg in de zwangerschap zou ik dat misschien nog kunnen. Ik denk dat ik zo’n kindje gewoon niet kan bieden waar het recht op zou moeten hebben. Ik heb enorm veel respect voor mensen die wél beslissen om de zwangerschap voort te zetten hoor, maar ik denk dat ik er de kracht niet voor zou hebben. En daar heeft een kind dan ook niets aan.
En tuurlijk stop je een kindje niet zomaar plompverloren in een instelling. Maar je hebt niet altijd een keuze…
Hoewel ik autisme, epilepsie en verstandelijke beperkingen écht niet onderschat, zouden deze aandoeningen (als ze al vast te stellen waren, wat dus niet zo is) voor mij never nooit niet een reden zijn om een zwangerschap te beëindigen. Ik heb altijd heel veel respect en bewondering voor ouders van kindjes met een beperking, gewoon omdat het me zwaar lijkt. Maar ik snap dat je van je kind houdt, dat je trots op hem bent, en dat is ook terecht. Ieder kindje is uniek en jouw zoon is niets minder dan ieder ander kind. Ik denk dat je nog een beetje extra trots (op je zoontje én op jezelf) mag zijn omdat jouw manneke ondanks zijn beperkingen gelukkig is en het zo goed doet.
Meis, het is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest om je te kwetsen, ik hoop dat je dat nu begrijpt…
xHeske
Oja, en als bij de geboorte pas zou blijken dat het kindje een afwijking heeft… dan zou ik geen moment twijfelen en met alle liefde voor mijn kindje zorgen.
@lelle wrote:
Goede morgen alweer!!
En lotte wat was je temp?
Zo, jij valt lekker met de deur in huis :mrgreen:
Mijn temp was vanmorgen 36,8, dus 0,1 hoger dan gisteren.
Ik las bij de wannabe juli-mama’s dat je temp lager is als je minder slaapt, maar bij mij is het dus ietsie hoger.
Vannacht heb ik nog geen 6 uur geslapen, terwijl ik gisternacht 7 uur geslapen hbe.
Ik hoop dat het een goed teken is.

Verder staat het eten me soms tegen, en ook de koffie keek me vanmorgen raar aan.
Had er niet zo’n zin in.
Spannend Lotte!!! Toen ik in verwachting was van Sterre lustte ik ook ineens geen koffie, was 1 van de eerste verschijnselen! :shifty:
Even reactie wat betreft de screening… Wij hebben hem niet laten doen, voornamleijk omdat de combinatietest ook vals negatieve uitslagen geeft. Maw: Je hebt weinig kans op een kindje met down, maar baart er wél een. En daarnaast: Hoeveel meer problemen kan een kind hebben wat je nu niet test, maar het kind wel een verstandelijke beperking aan overhoudt? Voor ons genoeg reden om de test niet te doen. Maar ik kan me heel goed inleven dat ouders hem wel doen. Ik zelf kan het gewoon alleen niet… Ik moet er niet aan denken dat ik mn kindje met 20 weken al laat komen omdat de combinatietest en de vruchtwaterpunctie zeggen dat het niet goed is. (niek dit is geen aanval op jou hè!! Echt niet lieverd, ik schrijf alleen even op hoe mijn gedachten erover zijn)
Ik voel me niet aangevallen hoor,…begrijp dat met dit soort dingen mensen gauw emotioneel reageren.
Ik vind het wel jammer dat mensen gelijk denken dat je het kindje wel zal laten weghalen als het niet goed blijkt te zijn als je deze test doet.
Maar dat is in ons geval zeker niet het geval.
Snips ik werk al 15 jaar met verstandelijk gehandicapte en momenteel binnen een gezin met 2 jongens die autistisch zijn.
De moeder zou ze voor geen goud willen missen maar ze slikt wel anti depressiva omdat ze het zo zwaar vind allemaal.
Ik ken dus beide kanten van de medaille en wil gewoon een keuze hebben.
En als het niet goed mocht zijn en we het wel houden dan kan ik me er in ieder geval al wat op voorbereiden ipv dat het zo koud op ons dak komt gevallen.
Maar voordat het allemaal te negatief word en ik bijna zou vergeten dat ik gisteren dat prachtige hartje heb gehoord hier ff een fototootje van onze frummel
Ook ik werk met autistische kinderen, flinke ADHD-ers, kinderen met een achterstand. Ik maak ze maar 1x in de week mee en dat vind ik al behoorlijk heavy af en toe, respect voor de ouders.
Ik denk dat heske toch wel aardig heeft omschreven wat ik ook denk geloof ik…
hoi
ik slik geen antidepressiva en vind het ook niet zwaar om voor mijn gehandicapte kind te zorgen.
ik reageer ook niet emotioneel.het is gewoon zo
Moet zeggen dat ik 20 weken ook wel laat vind :? maar ik heb me niet genoeg in de screenings verdiept om te weten wanneer je daar de uitslag van zou hebben. Eigenlijk zou voor mij de belangrijkste reden om een screening te laten doen, zijn dat je je enigszins kunt voorbereiden op wat komen gaat. Helemaal voorbereiden kan natuurlijk nooit, maar mocht ik een kindje krijgen met een afwijking, dan zou ik het prettig vinden dat vantevoren te weten, voor zover dat kan, dat ik dingen kan lezen over de afwijking en op zoek kan gaan naar verhalen van ouders met een kindje met dezelfde afwijking.
Zoals ik al zei, bij tjip ligt het anders, en daarom ben ik eerlijk gezegd blij dat we het er overeens zijn dat we voor mijn 30e geen screening laten doen. Niet dat ik denk dat ik met 30 jaar en 1 maand meer risico loop dan met 29 en 11 maanden, maar het is gewoon een grens die we gesteld hebben. En ja, het is net wat niek zegt, ik steek liever mijn kop in het zand…
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh wat leuk!! :inlove:
Nu blijkt maar weer dat het er bij alle zoogdieren in de eerste weken er hetzelfde uit ziet. Ik heb ook zo’n echo van mijn pony liggen