mijn konijntjes die ik volgende week ga halen
tips voor namen zijn welkom!!
oh bianca wat een snoepjes :inlove: :inlove: :inlove:
lelle enenenenenen ik wil t nog ff weten voordat ik hier afsluit :mrgreen:
even heel snel. Ik zit bij mijn ouders en die weten van niets
Maandag sowieso terug, de beeb lig erg in mijn bekken en kunnen dus niet goed het hoofdje zien. Maandag nog een poging wagen. En anders moest ik op mijn kop gaan staan, zei hij.
maar het is een
MEID :inlove: :inlove:
ik moest alleen terug met de metro, zat ik daar met een smile van oor tot oor
oh wat leuk lelle een meid :inlove: dadelijk ook een koningsgezin :mrgreen:
lachuh die mensen in de metro :mrgreen:
Lelle, wat ontzettend gaaf zeg!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Bianca, meis van harte gefeliciteerd met je verjaardag :-*
en wat een lieve bunnies zeg!!!
Claudie, binnenkort wel fotootjes showen van dakkappelletje he???
Biebs, gaat alles nog goed met je meis!!???
Brenda, jij ???
Talulah???
Hier gaat het zijn gangetje…Freggel heeft me net wel weer even opgebeurd met haar preekje hahaha (en ze heeft helemaal gelijk alleen moet ik het soms eventjes horen, dus thanks meis)
Ik maak het mezelf gewoon veel te moeilijk!!! (doe ik altijd trouwens, zwanger of niet) dus als ik nu probeeeeeeeeeeeeeeeeeer om dat minder of niet te doen, dan kom ik die laatste weken veel beter door en kan ik misschien nog even genieten van deze hoogstwaarschijnlijk laatste zwangerschap die ik ga meemaken…
Heb nog even mijn joekelbuik geshowd. Dat ding begint me toch te zakken…zwaartekracht he?? (en beeb was nog niet ingedaald)
Minnie :hug: maak je t zelf niet te moeilijk meis, ik doe dat nu ook sinds een week, en ben veeeeeeeeeel relaxter heb me voorgenomen om me ‘nergens’ meer druk om te maken etc. en moet zeggen: ik voel me toch goed :mrgreen: ik hoop gewoon dat dat jou ook gaat lukken en dat je lekker nog een paar weken gaat genieten :-*
ga ff je buik bekijken :mrgreen:
nou meissies ben weg naar bels :mrgreen: tot vrijdag allemaal :-*
lelle :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Bianca gefeliciteerd met je verjaardag!
Lelle jij met je meisje!!
Iuno gefeliciteerd meis! Wat een super goed nieuws! :dance: Lekker genieten nu!
Bianca, op de valreep; gefeliciteerd met je verjaardag! (en die konijntjes :inlove: :inlove:)
Lelle, een meisje :inlove: op naar het roze :mrgreen:
Ben er niet zo veel, heb het moeilijk, ben erg verdrietig en kan niet de zin vinden mee te praten.
:-*
cathelijne dikke :hug:
bianca wat een kjoeties zeg! en tja weet zo een twee drie ff geen naam…
minnie is helemaal goed hoor! zorg nou maar dat je genieten gaat nog! gekkie
hier ff lekker geport wel rustiger aan gedaan kreeg ook harde buiken, maar die krijg ik nu toch vaker ook zal zit ik stil…dus dr is eentje wel bezig de uitgang te gaan opzoeken…
Lieve Cathelijne, we kennen elkaar nog niet zo goed maar ik wil je wel een knuffel geven :hug: . Dat is voor mijn gevoel het minste en enige dat ik voor je kan doen. Sterkte meisje.
Freggel, wat voor sport doe je nu nog? Knap hoor, ik was al blij dat ik vooruit kwam met 39 weken :mrgreen: .
Iuno, supergefeliciteerd!!!
Oh, lelle, van harte meid! Een meisje :inlove:
Gefeli ook met de nieuwe aankoop van je auto :thumbup:
Bianca, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat lief dat je nu zelfgefreubelde slingers hebt :inlove:
Wat een snoepies zin de knijntjes zeg!! Ik heb ook een konijn en hij heet … sjors :roll: Dus wellicht sjors en sjimmie of jip en janneke :mrgreen: Overigens had ik de mijne gekocht als lief klein ding, in de hoop dat ie ook klein zou blijven maar helaas zit ie nu strak tegen onderkant en dak aan :silenced: . Tis een geweldig beest verder hoor, luistert ook heel goed :liar: en speelt gezelli met de hond Lisa, of nouja, Lisa met hem.
Minnie; sterkte met het rustig aan doen en niet druk maken :hug: . Probeer idd lekker te genieten van je (laatste) zwangerschap. :-*
Hoe gaat het nu met je ribben?
Claudie, veel plezier in Bels :mrgreen:
Je hebt het trouwens steeds over Groenrijk, zitten die in heel Brabant of alleen in D.Bosch?
Renate, fijn dat je nu aangepast werk mag doen!
Lekker rustig aan doen hoor
Verder heb ik niet teruggelezen :oops: Het is hier enorrum druk/chaotisch geweest van de week. Manlief moest voor een ontsteking naar de kaakchirurg maar kwam terug met de mededeling dat het een (goedaardige) cyste was. In januari terug voor een controle of het weg is gebleven. Dinnetje bevallen afgelopen zaterdag, een of andere ontsteking/jichtachtige pijnen aan m’n ribben en linkerarm (waardoor ik zondag ineens niets meer kon behalve naar de HAP gaan :roll: ). Heb wat testen kunnen laten doen om “erge” dingen uit te sluiten dus dat weet ik volgende week. En net zo voor mijn ongi en met alle spanningen zit ik alleen want m’n moesje is op vakantie naar Thailand…dus ik voel me zielig :silenced: :oops:
Maar, ook positief nieuws! Heb een gesprek gehad met mijn baas en zij wil nu dat ik een vaste ondersteuning krijg (die het “simpele” werk van me overneemt) en dat ik mijn baan anders in mag gaan vullen waardoor ik meer kans maak op een functieprofiel en passende waardering! Eerste stappen zullen zijn samen met haar naar klanten en daarna ga ik zelf e.e.a. oppakken. (als alles goed gaat). :dance:
…en gaat mijn zusje hopelijk nog op zichzelf voordat mijn moeder in het bejaardenhuis komt :dance: (mijn moeder is pas 55 hoor ). Het heeft heel wat gevergt van de relatie tussen mijn moeder en mij maar ze is nu echt bezig met het stimuleren dat mijn zusje haar eigen weg gaat zoeken.
(in een notedop: mijn zusje is in bepaalde mate autistisch en leeft sinds de dood van mijn vader als “vriendin” met m’n moeder samen. Er zit niets zelfstandigs in, terwijl ze dat wel zou kunnen. Daarnaast had mijn moeder al bepaald dat als er ooit iets met mijn moeder zou gebeuren ik wel verder voor m’n zusje zou zorgen :shock: . Dus ik ben op z’n zachtst gezegd blij :mrgreen: )
Fijne nacht iedereen!
Lelle, waaauw wat leuk voor jullie!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Bianca, wat een snoepies!! Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Catelijne, het blijft natuurlijk moeilijk voor je. En hoe is het met je lijf nu?
Kan me voorstellen dat het allemaal niet meehelpt om blij te worden. :hug: :hug:
Minnie, lekker eigenwijsje, rustig aan he! En idd nog even genieten!!
Toch een raar idee dat ik even ver als jou geweest was, als ik nu nog zwanger zou zijn…
Ik ben weer in de spannende week beland. Maar ik geloof dat het niet zo bijster spannend wordt. Want ik heb al wat bruin gehad. Dus dat wordt dan of vandaag of morgen gezellig ongi…
Hopelijk morgen, want ik wil wel ongestoord feesten straks. :snooty:
ik moet alles nog even bijlezen maar dat komt morgen dan moet ik de hele dag stil doen want hubbie slaapt.
nu zo naar me ouders even weg want 2 dagen stil doen heb ik f geen zin in.
en me ma gaat alle babyspullen voor me wassen en strijken :inlove:
de schat!!!
namen voor konijntjes worden waarschijnlijk
Puck & Pluis.
bedankt allemaal voor de felicitatie’s!!
sooki :hug: heel begrijpelijk meid jij zou tenslotte nu ook uitgerekend zijn :hug: dan is het extra moeilijk maar als je maar weet dat we er ook voor jou zijn!!! :-*
biebs spannend ik ga duimen!!
moggel
BIB
tis hier nu nog droog zonnetje zit nu wel achter de wolken…hmmmm
bianca leuke dag gehad gister?
lelle nog gefeli met je meisje!!!
biebs lekker feesten! die ongi laat wel op zich wachten
nannietje kan me voorstellen dat je je remie voelt hoor. ik zou hetzelfde hebben. wat fijn dat je zusje nou toch op haarzelf gaat!
enne de sport die ik nu nog doe…zwangerfit beetje cardio en toestellen en oefeningen voor bekken enzo. speciaal uurtje voor zwangeren.
@bianca&? wrote:
namen voor konijntjes worden waarschijnlijk
Puck & Pluis.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Nee hè, dat doe je die arme beestejs toch niet echt aan hè? Zo on-creatief… :?
Wij hebben 12 konijnen gehad. 8) :lol: Helaas 2 ziektes in de omheining gekregen die daar heel moeilijk te behandelen zijn en zèker met zoveel dieren (allemaal bij elkaar :D). Hadden er nog 5 over toen we gingen verhuizen en inmiddels helaas nog maar 3 (Marcie, Indy en Sverre)…

Maar scheelt wel weer, zo op het balkonnetje. 8)
Maarre… Bianca… hoe oud zijn die beessies eigenlijk? Ze worden vaak wel al met 6 weken bij de moeder weggehaald, maar hebben tot minstens 8 weken eigenlijk nog wel mama-melk en mama (voor het leren van sociaal en normaal konijnengedrag) nodig! Als je lang plezier wilt hebben van je 2 konijntjes, zou ik ook het geslacht nog ff bij een goede dierenarts laten checken (die kunnen in ieder geval vanaf ca 8 weken het geslacht herkennen): personeel in dierenwinkels, maar ook ‘hobbyfokkers’ menen vaak wel het geslacht te weten, maar dit blijkt achteraf toch heel vaak niet te kloppen!!!
Overigens kun je- als het 2 mannetjes zijn - ze het beste gelijk laten kastreren (vanaf ca 12 weken ‘vroeg-castratie’ mogelijk) anders loop je nl het risiko op hele heftige ‘ruzies’ (tot bloedens of zelfs de dood toe) als ze in de puberteit gaan komen…
En nu de ‘wijze geit’ toch spreekt :lol: : 2 dwergkonijntjes zijn wel klein, maar willen zich toch graag kunnen bewegen en wel wanneer zìj daar zin in hebben. De ‘normale’ stallen, die je in winkels kunt kopen zijn alleen geschikt als ‘terugtrek’ mogelijkheid! Wil je dat je beestjes nog enigszins hun pootjes kunnen bewegen, heb je voor 2 konijnen algauw mìnimaal 2-3m² nodig!
Zaagsel is slecht (te stoffig), houtpellets (of biologische kattenbakvulling) is beter. Al dat gemengde droogvoer is slecht: alleen biks (bruine staafjes) zijn goed voor konijnen (vooral ‘s winters, als extra’krachtvoer’).
Yoghurtdrops en andere ‘snoeponzin’ zijn uit den boze voor konijnen (alleen geld-uit-de-zak-klopperij van de winkels).
Het beste is hooi hooi hooi en nog eens hooi, regelmatig fruit/groente en evt. 's zomers gras, maar verder 24 uur/dag: hooi!
Oh ja… als je gezonde beessies hebt, ze genoeg kunnen bewegen en het juiste voedsel krijgen, kunnen konijnen tot wel 8 (soms zelfs 10) jaar oud worden!!!
@ lelle
Wat leuk!!!
Dacht altijd dat ik een echte ‘jongensmama’ zou zijn (gevoel had ik toen ik zwanger was van Mika ook heel sterk), maar iets zegt me dat het deze keer ook best weleens een meid zou kunnen zijn en gek genoeg, lijt het me nu ineens wel (ook) heel leuk…
@ Sooki
Kan helaas maar één ding voor je doen: :hug: :hug: :hug: !
iuno bedankt voor de tips maar heb me al heel goed voor bereid koop niet zomaar een dier heb zelf vroeger ook heel veel konijnen gehad en weet dus hoe het geslacht te zien is
(dit zijn 2 vrouwtjes) en heb een MEGA hok gekocht!!
met boven en onder.
alleen zaagsel dat wist ik niet :think: wat moest ik dan kopen??
en ze zijn 8 weken!!
de vader is dwergkonijn en moeder gewoon.
Ze komen wel uit een verschillend nest maar hebben dezelfde vader en komen dagelijks met elkaar in contact.
2 zusjes hebben gewoon voor 1 x een nestje dus is ook niet van zo’n hobby fokker.
Verder vind ik de namen voor een konijn en die namen van jou konijnen meer voor kinderen (SORRY)
ieder zijn mening.
Maar in ieder geval bedankt.
de rest moet ik nog lezen!!!
lelle GEFELICITEERD!!! ook een meid LEUK!!!
moggel
BIB
nou ze kunnen mij afschieten vandaag…niet te genieten… klote geslapen, veel te warm en dan ook nog op zo’n matrasbeschermer liggen, dan kan je warmte helemaal geen kant op. buik die in de weg zit aaarrgghhh
zo moest t ff kwijt hoor…
bianca wij hadden er thuis altijd kranten in en dan stro. kan je het hok ook gemakkelijk schoonhouden.
nou ik zal ens douchen…en hopen dat hubbie nog ff weg wil, want weer een dag thuis niksen…ik word gek.