Augustusstoppers 2006 / 5 zwanger

Hee, Mila wat leuk, je “zwangerbanner”!

Even kort want ik wil m’n bedje in.

Affie, sterkte meid. Ik snap dat het allemaal heel dubbel is. En het verdriet mag er gewoon toch nog even zijn, of niet dan?

En meiden, sterkte met het stoppen met roken. Goed hoor! Ik maak er zelf een beetje een zootje van met roken en dat moet maar eens heel gauw afgelopen zijn :silenced:

Tot gauw en weltruste.

@mama_moeder wrote:

Elly welkom terug. Heb je geen verkeerde banner, want er staat dat je 17 dagen overtijd bent en als jullie 26 sept beginnen met klussen.

Wat is het hier rustig vandaag. Zal vanavond nog wel een keer kijken of er meer nieuws is hier.

Groetjes Ellen

Ja, heb je gelijk. Maar ik weet niet, hoe moet ik het aanpassen? Wij klussen met condoom, maar weet je nooit? :lol: Misschien ben ik overtijd. Ik heb hele week pijn ik mijn borsten, maar misschien zijn dat allen hormonen. Jammer, he?

Elly hier kun je die banner aanmaken.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/ticker_cyclus.htm

Het blijft hier akelig rustig.

Groetjes Ellen

Bedank voor hulp. Hope, nu deed ik het goed.

Je heb gelijk, het is hier rustig.

wat een stilte hier! Leeft iedereen nog

ik heb eigenlijk geen nieuws, dus ben ook saai…

IK WIL ALLEEN MAAR DUIDELIJKHEID… :frowning:

Het is hier echt rustig. Heb ook weinig te melden. Moest vandaag weer werken, Alyssa was op het kdv heeft weer lekker gespeeld en was zoals gewoonlijk moe van het spelen. Morgen gaat ze naar mijn ouders. Kreeg al een mailtje op mijn werk dat oma weer verdwaald was in de speelgoedwinkel. Benieuwd wat ze nu weer heeft gekocht. Oma’s kunnen het niet laten he om hun kleinkind te verwennen. Zeg er al lang niks meer van heeft toch geen zin.

Nou ik ga douchen en misschien ook wel welterusten.

Groetjes Ellen

hoi meiden!

Goh ellen, 3 maanden negatief testen, daar zou je toch gelk van worden! Wist je pas na 3 maanden dat je zwanger was, of al eerder? En een gave lijst, bedankt!! Wat heeft Alyssa van oma gekregen?

Pien, het Grote Klussen is begonnen! Klussen met zonder druk erachter, haha! Moeilijk he, als je zo graag wil,maar je wil het toch ook leuk houden… Hoe is 't met Susanne?

Baukje is alles in orde met jou? Fijn van die vervroegde echo! Waar ben je??

Affie meer nieuws?? Moeilijk in te schatten na die nuvaring, hoe je cyclus is enzo… En ik kan me goed voorstellen dat dit een dubbele tijd is. Neem er de tijd voor. :hug:

Goed hee Daantje, van at roken. En kom maar zo vaak als je wilt!

Ester fijn dat t weer wat beter gaat. En je jaagt mij niet zo makkelijk weg hoor!

Hier is alles weer wat rustiger: in mijn hoofd tenminste… Het nieuwe kindje, nu zo groot als een rijstkorrel (ongeveer?), hoort al bij de familie eigenlijk. gek is dat, bij mijn eerste zwangerschap was dat helemaal niet zo, het was erg abstract. Nu weet ik hou het is om van een kindje te houden en daarom houd ik nu eigenlijk ook al van dit nieuwe kindje… Snappie? Ik ben wel bang dat met al die gevoelens, ik een miskraam krijg. Vorige keer was ik juist erg bang daarvoor zoals ik al zei, en ging ik pas echt ‘voelen’ na de 1e echo. Maar nu ga ik er al helemaal voor. Daar word ik dan ook weer een beetje bang van. Nouja, het gaat gewoon goed hoor! Dit kindje komt er rond 12 Mei!! (die datum mag ook op 't lijstje Ellen!)

Ik ben erachter gekomen dat Mees niet ziek was, maar dat er een nieuwe fase van scheidingsangst (heet dat zo?) is aangebroken… Lijkt wel alsof ie weet dat er een nieuw kindje aankomt en even snel heeeeeeeeeeel aanhankelijk is. Gaat wel weer over hoop ik…

Ik ga, eten koken!

Fijne dag, doei! Mila

Mila gelukkig dat je weet wat er scheelt met Mees. Ik ken het is soms hartverscheurend, maar ze moeten er door heen. Hoe lastig het ook is.

Mees zal heus wel dingen opvangen nu dat er dingen gaan veranderen ze hebben meer door dan dat wij denken.

Ik wist indd pas met 3 maand dat ik zwanger was. Had wel last van duizeligheid en gevoelig tepels verder niks. Maar ja als je dan een echo krijgt met 7 wk zoals de vk vermoede en je blijkt 15 wk te zijn schrik je wel ff. Ben dus maar bewust 5 mnd zwanger geweest want ze kwam ook nog is 5 wk tevroeg. Hoop dat het bij de volgende een normale zwangerschap wordt waar ik 9 mnd van kan genieten.

Groetjes Ellen

Mila: eten koken? Het blijft raar hoor dat tijdsverschil. Ik heb net met Susanne een boterhammetje gegeten. De dag begint net en het is prachtig weer!!!

Wat een moeilijke periode is het eigenlijk hè? Die eerste paar weken, de onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat een tweede anders is. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn tweede zwangerschap helemaal geen gevoelens bij me los maakte. Ik ‘vergat’ zelf af en toe dat ik zwanger was. En achteraf denk ik dat mijn lichaam al wel wist dat het niet goed zou gaan.

Gisteren toch stiekum een ovulatietest gedaan en natuurlijk hartstikke positief. Mijn vriend was bekaf na een dag hard werken en 's avonds ook nog een vergadering. Maar gelukkig is hij altijd over te halen… :mrgreen: . Nee hoor, ik zet er helemaal geen vaart achter :roll: :wink:

Scheidingsangst… ja dat zijn van die fases waar ze doorheen moeten. Ik moet zeggen dat Susanne niet extreem veel last heeft van verschillende fases. Ze is nooit bijzonder eenkennig geweest bijvoorbeeld. Ik merk wel dat ze nu veel aan mij hangt. Het is af en toe flink brullen als ik haar bij oppas of kdv achterlaat. En ze daagt mij veel meer uit dan anderen. Is een goed teken toch? Ze voelt zich veilig genoeg bij mij om me uit te proberen. Ik vind het niet erg, tis zelfs prachtig om te zien hoe ze zich ontwikkeld. Maar ik moet wel heel consequent blijven. Ze is daar erg gevoelig voor. Eén keer toegeven en het hek is van de dam. Maar ze is een geweldige vrolijke meid en ik geniet zo ontzettend veel van haar!!

Ellen, tis wat hè die oma’s…onze ouders kunnen er ook wat van maar gelukkig niet te overdreven. Wat heeft ze gekocht voor Alyssa?

En het lijkt me inderdaad raar om er zo laat achter te komen dat je zwanger bent. Ik hoop inderdaad voor je dat er nu een normale zwangerschap aan komt. En met niet te veel kwaaltjes, anders wens je straks weer dat je het de eerste drie maanden niet wist :lol: .

Ik ga zo even naar de supermarkt, buggie mee en Susanne erachter lopen. En dan nog even op de fiets weg, van het mooie weer genieten.

Vanavond gaan we denk ik naar een keukenboer om een offerte te laten maken…ben benieuwd hoe duur dat wordt.

:-* Pien

Oma heeft houtenpuzzels gekocht. Ze is nu helemaal gek van puzzels en ze kan het ook goed was echt verbaast binnen een paar min. had ze door wat de bedoeling was. Nu heeft ze die dus ook bij oma was vanmorgen meteen aan het puzzelen toen ze ze zag liggen in haar speelhoekje. Het kleine meisje word al groot wat gaat de tijd snel.

Pien is best lastig om soms concequent te zijn. Maar het is bij Alyssa echt wel nodig, vooral nu ze een eigen mening krijgt en dan driftig word als het niet gaat zoals zij wil. Zet haar dan in de hoek van de kamer neer op een kussen en negeer haar dan een paar min. en dan is ze snel weer rustig want ze wil niet dat je kwaad bent op haar. Krijg dan als ze er van mij af mag een knuffel en een kusje van haar zo lief he. Maar ze moet gewoon leren nee is nee.

Groetjes Ellen

Ja, precies. Nee is nee en Susanne kan ook heel driftig worden. Dan gooit ze weg wat ze in haar handen heeft of ‘slaat’ mij. Maar het strafhoekje werkt hier nog niet zo goed. Is ze nog net even te klein voor denk ik. Als ik haar op een stoeltje in de hoek zet dan ligt ze in een deuk van het lachen. Geweldig vind ze dat! Raar kind :think: . Maar negeren tijdens een driftbuitje is wel het meest effectief.

Puzzels snapt Susanne nog niks van. Maar dat komt vast nog wel. Precies zoals je zegt, het gaat zo hard!

Alyssa is ook een paar maandje ouder he. Ze snapt heel goed dingen. Maar op dezelfde leeftijd al Susanne was het hier hetzelfde hoor. Leek wel of ik de hele dag aan het mopperen was op haar want nee snapte ze nog niet echt.

Pien wel lekker dat je een keuken gaat uitzoeken en het valt altijd duurder uit dan dat je verwacht. Benieuwd of je wat vind.

Groetjes Ellen

Affy Ik kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel hebt nu je weer probeert zwanger te worden stort hier je hart maar uit hoor.

Voor degene die stoppen met roken heel veel succes ermee zet 'm op jullie kunnen het.

Ook hier een enorm driftkikkertje. Pien is af en toe echt een monstertje :mrgreen: .

Ze wandelt nu heel de kamer door.

Nou heb even niets geschreven hier want alles is hier even negatief gewoon wat een rot week zeg alles zit tegen en ik sta ook nog eens stijf van de stress met al dat gedoe.

Het behang is er nog steeds niet dus ik zit nog steeds met kale muren terwijl mijn man speciaal deze week vrij had genomen om te behangen. Morgenochtend komt het pas nou lekker mijn man is vanaf zaterdag weer hele dagen weg. Het bahang staat nu dus al een week kapot in het DHL depot waren ze vergeten door te geven van de leverancier. Kan wel janken ook maar even gedaan dus.

Zijn we maar naar de ikea geweest om alvast kasten te kopen zijn we daar is er 1 kast niet meer konden we de dag erop weer terug.

Pien is erg vervelend ik weet niet wat ze heeft maar ze jengelt al heel de week.

En dan die onzekerheid ik word er helemaal gek van. Ik had van de week weer zo’n het zit helemaal fout bui. Weer rare kleur afscheiding beetje gelig maar toch weer niet echt bloed of bruin dus ik dacht zal wel een voorbode zijn het begint nu vast helemaal schrap gezet nog een traantje weggepinkt en ja hoor weer helemaal niets gewoon alles weer normaal geen bloed oid. Buikpijn valt wel mee niet echt krampen ongeveer net als mijn vorig zwangerschap maar toch anders. Zou het nou gewoon zo zijn dat ik het allemaal vergeten ben hoe het was die eerste weken. Of is elke zwangerschap gewoon echt helemaal anders of zou het nu echt niet goed zitten. GEK WORD IK ERVAN. Voel me het ene moment zwanger het andere moment voel ik helemaal niets. Ik hing nu bij Pien al kotsend boven de WC. Gisteren weer naar naailes geweest wat denk je 1 zwanger van een 2-ling de ander net bevallen dus waar ging het over alleen maar over zwangerschappen. Kon het even net zo goed niet meer hebben. ( hmm stomme zin trouwens ) Maar ja GEDULD BAUKJE GEDULD.

We hebben het wurm RUDI gekroond net als in het kinderboek van roald Dahl IEORG IDUR. Met die schildpad die moet groeien als je het andersom leest staat er groei rudi. Nou dat is dus wat we nu met zijn allen hier hopen. Ik heb het nog steeds aan niemand verteld alleen hier.

Sorry voor het egoistische gespui maar dat mocht van jullie toch :mrgreen: :oops:

Baukje Tuurlijk mag je hier je gal spuien hoor. Wat vervelend dat je je kamer nog niet af kunt maken door een fout van hun. Zou Pien niet vervelend kunnen zijn door de stress enzo van de zwangerschap. Ze pikken meer op dan we denken. Ben benieuwd wanneer je voor de echo mag.

Groetjes Ellen

:cry: Baukje, wat ontzettend naar voor je allemaal. Maar je hebt geen bloedingen en mag je morgen naar de huisarts toch? Let maar op: volgende week na de echo is het vast beter!

Je woont helaas ietsje te ver weg anders was ik je komen helpen met behangen.

En ja echt waar, iedere zwangerschap is echt anders! Ik zie het aan mijn vriendin nu, die was tijdens haar vorige zwangerschap ook ontzettend misselijk en nu heeft ze nauwelijks ergens last van gehad. Ze hield ook veel vocht vast toen en nu ook niet.

In ieder geval een dikke knuffel van ons :hug:

Affie, hoe is het met jou nu?

En Manja, jij hebt over drie dagen je NOD. Spannend!

Ik probeer Susanne wat in het ritme van één slaapje per dag te krijgen. En dat lukt aardig. Ze is wel moe aan het eind van de morgen maar ze houdt zich prima! Ze lag er om 12.45 uur in! Nu maar hopen dat ze minstens 2 - 2,5 uur slaapt.

groetjes

XxP

Pien bedankt.

:thumbup: Graag gedaan!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=26474

Gaat over mijn moeder vind het zo knap van haar vandaar dat ik het hier ook nog ff plaats.

Groetjes Ellen

Wauw Ellen stoere moeder heb je zeg super.

Ik denk dat de stress idd wel met Pien haar gedrag te maken heeft ik stuiter bijna het huis door en sta zo strak als een snaar.

We hebben een meevaller de behangzaak belde op DHL heeft alsnog ineens uit het niets de kapotte doos geleverd en de rollen zijn nog heel dus we zijn hier begonnen met behangen. Pien je bent meer dan welkom hoor :mrgreen: . Pien slaapt trouwens al vanaf dat ze 8 mnd nog maar 1x 2 uurtjes 's middags haar ochtend slaapje was er heel snel af dus. We hebben haar nu een dagje naar oma gebracht zodat we nu lekker door kunnen werken en ik even een beetje af kan koelen. Ze slaapt vanacht ook bij oma dus ik haal haar morgen of zaterdag pas weer op. Dat heb ik eigenlijk ook wel even nodig.

En ik heb maandag pas een afspraak bij de HA. En eigenlijk wil ik pas een echo als er definitief leven te zien zou zijn eventueel. Dat is pas met 6/7 weken. Ik zou vandaag 5 wk en 1 dag zijn. Dus tot die tijd duimen. GROEI RUDI GROEI.

Iedereen heel veel succes verder klus ze en veel geduld gewenst met afwachten en plezier met het klussen