Augustus stoppers 2009

Ik ga nog niet met ovutesten aan de gang, ik ga er vanuit dat het sowieso wel even kan duren, en we gaan gewoon om de dag klussen vanaf week 1 tot en met 3 ofzo :mrgreen:



Janinepien, wel handig als je je eisprong voelt. Ik merk vaak wel rond die tijd wat afscheiding, en erna opgeblazen en soms ook gevoelige buik. Nu weer een paar dagen moeilijk naar de w.c. gekunnen, dat is meestal pas weer helemaal weg als ik ongi ben geworden.



:think: Ik zat me net te bedenken, wat jullie toch allemaal laat jullie NOD hebben… Maar ben er al achter, ben eigenlijk officieel een juli stopper :think: :oops: Maar ja, eerste benutte eisprong valt in augustus, dus mag wel hier blijven toch? :angel:



Vlinder, jij ook welkom hier.



Maria, leuk hoor het lijstje zo, ziet er prima uit toch? :thumbup:



En verder weet ik allemaal niet meer wat ik vanochtend had geschreven… :wink:

Groetjes Amaya.

Ik ga even een andere banner maken, vind deze wel mooi, maar zo onduidelijk. Even kijken voor 1 met van die groene en rode blokjes er in.

(En ik was al zo blij dat deze eindelijk was gelukt) :oops: :shifty:

Lachen, veel dezelfde banners :wink: .



Ik voel altijd wel de eisprong. Wat last van mijn borsten, opgezwollen buik en soms wat buikpijn. Lijkt op wat ik heb als ik ongesteld word, maar dan ga ik kort daarna bloeden en dat is nu niet het geval. Bovendien had ik een kleine 2 weken geleden een bloeding en is mijn cyclus altijd korter geweest dan 4 weken, dus een en ander klopt wel :slight_smile: . Nu duimen!



Amaya: wij klussen ook om de dag rond de vruchtbare tijd. Gister hebben we een extraatje gehad omdat ik het zo duidelijk voelde aankomen die eisprong. Laten we hopen dat het al raak is ;-)!

ei en ongi geven bij mij om de maand andere klachten, maar wel bij beiden dezelfde. ene keer is het knallende hoofdpijn, bijna tegen migraine aan. andere keer is het juist buikkrampen.



tja, lijstje… ik had het gewoon nog nooit geprobeerd, maar het was makkelijker dan ik dacht :slight_smile: stiekem wel een beetje trots op zo.



ik heb laat m’n nod omdat ik vanavond mijn laatste pil slik, waars maandag ongi wordt, maar dat dus eigenlijk nog geen ‘eigen’ cyclus is… tel ik pas vanaf echte nod na 1e ronde.

Alleen 1 “probleempje” hier :oops:



Heeft er nog iemand een bed over? Die van ons kraakt tegenwoordig vaak zo :mrgreen: :lol: :twisted:



Nou hier verwacht ik deze ronde nog niet raak hoor, vakantie gehad, en met kind op 1 kamer is niet zo stimulerend voor de zin zeg maar :wink:

En ook nog paar nachten gelogeerd ivm een bruiloft.

Maaar ja, soms is een enkele keer genoeg, het zou in theoretische zin raak kunnen zijn, dus we zullen zien over een week ongeveer.



Janinepien, ik dacht ik neem die banner met bloemetjes want je hebt maar 2 banners met dat rood en groen… En ik dacht deze zie je niet zo vaak :oops: Wel dus :lol:



Maria, kan best zijn dat dat als snel is hoor, volgens mij was het bij mij toen een kleine 3 weken na de pilbloeding. Ik zal duimen dat bij jou de boel ook weer snel goed op gang komt.



Nou, slaap lekker vast allemaal.

Groetjes Amaya.

Zo, Banner toch nog even aangepast, er waren er nog meer met rood en groene balkjes zag ik :wink: :angel:

Goedemorgen!



Maria, hoe heb je dat lijstje uiteindelijk gemaakt? Ik heb dat ook nog nooit gedaan, maar als het zo makkelijk is lijkt het me wel leuk om wat te knoeien met mijn eigen foto’s.



Wij klussen nu ook om de dag, maar ik zou het toch ook wel fijn vinden om te weten wanneer ik mijn eisprong heb. Dus over een maand (of 2) ga ik denk ik ook wel ovutesten kopen.



Jij hebt al best snel je NOD Amaya, spannend, ook al verwacht je niet dat het meteen raak is.

Penelope, ja is idd al best snel, begint ook steeds meer te kriebelen nu :inlove: Vorige cyclus kreeg ik op maandag de eerste tekenen van een menstruatie, dus dat zou bij 29 dagen a.s. dinsdag al zijn. (Duurt bij mij vaak een paar dagen voor het doorzet.)

Echter waren we op vakantie en ik weet niet 100% zeker meer wanneer het nou echt doorzette, dus kan zijn dat ik al eerder ongesteld word dan over 8 dagen… Zou wel leuk zijn van niet natuurlijk :inlove:



Penelope, ik ga misschien ook nog wel eens ovu testen gebruiken hoor, maar van de eerste was ik vrij snel zwanger, dus ga eerst maar eens zo proberen.

Ik kan me heeeel goed voorstellen dat het al begint te kriebelen. Vind je het moeilijk om te wachten met testen tot de NOD en ga je 2 dagen voor je NOD al testen of wacht je rustig af. Dat wachten ben ik zelf niet zo goed in.



Ik was ook al vrij snel zwanger van mijn 1e en 2e, en ook van de 3e die er niet is gekomen. Maar ik durf gewoon niet te hopen dat het weer snel raak zal zijn. Ik ben sowieso nogal een stresskip wat dat betreft :lol:

Ik vind het helemaal niet moelijk om te wachten…



:liar: :angel:







Probeer toch wel tot NOD te wachten, maar lastige is dat ik de laatste tijd dus nooit precies weet wanneer die is :? Ik ga denk proberen tot volgend weekend te wachten, en als er dan nog geen tekenen van oud bloed zijn dan ga ik dan evt testen.



Slikken jullie ook allemaal foliumzuur/zwangerschapsvitamines?

Misschien, als je opeens misselijk wordt, dat je je dan toch niet kunt beheersen en sneller test 8)



Ik slik fem natal van Davitamon (= foliumzuur).

Ik was vanmorgen al wat misselijk :shifty:



Maarrrr… ik heb ook niet zo goed geslapen, en dan heb ik dat ook wel eens.

Beetje laat naar bed, begin van de nacht viel zoontje uit bed, en eer dat je zelf daarna weer slaapt… en uur 2 later werd hij huilend wakker want hij had pijn zei hij.

Schouder/nek, kon niks raars ontdekken, na een beker warme melk viel hij toch weer in slaap, maar was om 7:00 ook weer wakker :zzz:



Overigens klaagde hij toen weer over pijn, denk een spier in zijn nekje verrekt, even in de gaten houden maar. (hij speelt nu wel gewoon en lijkt er niet extreem last van te hebbe gelukkig.)

Nu al misselijk :mrgreen: Zou ook best van een zwangerschap kunnen zijn, of niet? Dat gaat dan toch door je hoofd. Je maakt het wel spannend.

Maar ik moet zeggen, ik was gisteren ook opeens een paar keer aan het kokhalzen, maar ik heb geen idee waardoor. Ik dacht nog heel even dat de curettage misschien niet goed is gegaan waardoor ik nog last heb van zwangerschapshormonen maar vanmorgen met ochtendurine getest en die is echt negatief. Dus daar kan het niet van zijn :think:



Ah wat sneu, dat je zoon zo’n pijn had. Gelukkig speelt hij nu lekker.

Ik slik foliumzuur van de Etos. Zodra ik zwanger ben stap ik over op zo’n mix: Gravitamon.



Ik houd wat buikpijntjes enzo. Vaag allemaal… Ik wacht het gewoon rustig af. Denk dat ik niet gelijk zou testen als het over 2 weken niet komt op de dag dat ik het verwacht, want mijn cyclus zou ook nog onregelmatig kunnen zijn en daar ga ik voorlopig maar even van uit. Kan het ook niet tegenvallen als ik ineens ongesteld wordt :wink: .



Hoe oud is jouw peuter Amaya?

@Amaya wrote:

Alleen 1 “probleempje” hier :oops:



Heeft er nog iemand een bed over? Die van ons kraakt tegenwoordig vaak zo :mrgreen: :lol: :twisted:




hahaha nee helaas, ons bed kraakt ook. Maar geeft niet… we doen al een tijdje aan stereo-kraken met onze buren. De bedden staan als het ware met de hoofdeinden tegen elkaar en je hoort het nogal goed. Ach, boeien… zolang het geluid van twee kanten komt. En we hebben nog geen scheve blikken gehad van de buren, dus dat valt wel mee. Volgens mij letten ze er niet eens op.



@Amaya wrote:
Maria, kan best zijn dat dat als snel is hoor, volgens mij was het bij mij toen een kleine 3 weken na de pilbloeding. Ik zal duimen dat bij jou de boel ook weer snel goed op gang komt.




Ik hoop het Amaya, dat zou fijn zijn… we gaan het zien!



@Penelope wrote:
Maria, hoe heb je dat lijstje uiteindelijk gemaakt? Ik heb dat ook nog nooit gedaan, maar als het zo makkelijk is lijkt het me wel leuk om wat te knoeien met mijn eigen foto’s.




Ik heb het lijstje in Word gemaakt en dat geknipt en geplakt in photoshop. Met een beetje hulp van manlief heb ik het mooi gemaakt met plaatjes van internet. Op internet zelf kun je ook wel veel handleidingen (tutorials) vinden voor photoshop. Gewoon proberen, komt vanzelf iets moois uit :slight_smile:



@Amaya wrote:
Slikken jullie ook allemaal foliumzuur/zwangerschapsvitamines?




Ja, ik slik ‘zwanger worden’ multivitaminen met foliumzuur van de Etos. Die hebben een hele handige lijn, want als je zwanger bent kun je ‘zwanger zijn’ gaan slikken en na de bevalling heb je geloof ik nog zoiets als ‘jonge moeder’ of ‘mama en baby’ ofzo.



@Amaya wrote:
Maarrrr… ik heb ook niet zo goed geslapen, en dan heb ik dat ook wel eens.

Beetje laat naar bed, begin van de nacht viel zoontje uit bed, en eer dat je zelf daarna weer slaapt… en uur 2 later werd hij huilend wakker want hij had pijn zei hij.

Schouder/nek, kon niks raars ontdekken, na een beker warme melk viel hij toch weer in slaap, maar was om 7:00 ook weer wakker :zzz:



Overigens klaagde hij toen weer over pijn, denk een spier in zijn nekje verrekt, even in de gaten houden maar. (hij speelt nu wel gewoon en lijkt er niet extreem last van te hebbe gelukkig.)




Oh wat vervelend Amaya, ik hoop dat je zoontje snel minder pijn krijgt en dat het niets ergs is.



Verder wacht ik hier rustig op mijn ongi…

Haha, Janinepien ook al een kwaaltje :thumbup:



Maria, ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

Hihi ja dat zat ik ook te denken, het zou ook een kwaaltje kunnen zijn maar ja dat is na wel erg snel na de eisprong lijkt me :shock: …



Hahaha al die krakende bedden, wij hebben dat gelukkig niet en de buren ook niet (wij liggen ook met de hoofden naar elkaar toe ;-))!



Ik ga ff de kleine meid van de creche halen…

Gemiddeld doet een bevrucht eitje er 6 dagen over om de weg naar de baarmoeder te vinden voor de innesteling? Vanaf dan wordt het hcg hormoon al aangemaakt. Niet genoeg om meteen positief te testen, maar toch. Best hoopvol :mrgreen: En misschien heb je je eisprong wel eerder gehad dan halverwege je cyclus?

Amaya, leuke banner hoor, wel handig met die groene dagen he :thumbup: . Och je zoontje uit bed gevallen, arm ding. Heeft hij nu nog last ervan?



Penelope, of ze goed zijn weet ik niet, ik had vorige keer matcare gebruikt.



Janinepien, o dat is lekker handig dat je je eisprong voelt, en je man nog mee het bed in kunnen krijgen dus :mrgreen: :thumbup:



Hier nog geen teken van een ei denk ik. Ik had voorheen een korte cyclus van 25/26 dagen, dus dan zou ik hem nu ongeveer moeten hebben. Maar denk dat deze rond iets langer duurt, was ook zo de 1e keert dat ik stopte met de pil. Toen was de eerste 34 dagen. Maar goed we zullen zien ( of hopenlijk niet natuurlijk ).

Ik heb vandaag al de hele dag een zeurderig gevoel in mijn buik en af en toe wat steken, dus ik hoop dat het duidt op een (naderende) eisprong.