Ik wacht in spanning af Maria
Kim, misschien is die digitale test niet zo accuraat?
@Penelope wrote:
Ik wacht in spanning af Maria
Kim, misschien is die digitale test niet zo accuraat?![]()
ik weet het nietā¦heb wel al een paar weken pijn in mn borsten en buikā¦en op de bijsluiter staat dat het 99 % betrouwbaar is en 92% nauwkeurig in het vaststellen van de bevruchtingā¦dus daar ga ik dan vanuitā¦
heel slim
Ooh die test is wel heeeel duidelijk hoor Kim! :inlove: Nogmaals: gefeliciteerd!!
Ik laat jullie morgenochtend weten hoe of wat hier in huize Maria.
@mariamaria wrote:
Ooh die test is wel heeeel duidelijk hoor Kim! :inlove: Nogmaals: gefeliciteerd!!
Ik laat jullie morgenochtend weten hoe of wat hier in huize Maria.
ik ben benieuwd

ooooooooooooooooooooh maria wat spannend. ik moet nog een week wachten. pffffffffff duurt me veel te lang af hahahha.
inderdaad kim, dat klopt, volgens je banner zou je inderdaad 4 weken en 3 dagen zijnā¦
weet je wat ik niet snapā¦het tellen begint dus bij de eerste dag van de laatste menstruatieā¦bij een ongi word je āoudeā eitje toch juist "eruit gespoeld"zeg maarā¦mee met de rotzooi, ik dacht altijd dat een ongi je lichaam opruimen wasā¦als het ei dan weg gingā¦hoe kan het tellen dan beginnen op de eerste dag van de ongi?
Dan zou je toch denken 14 dagen daarna bij de eisprong?
Hoop dat jullie me het kunnen uitleggen
groetjes Kim
Kim ik zat te denken he, ben je niet verder?? :think:
Ik had bijvoorbeeld na het stoppen met de pil een paar jaar terug al na ik dacht 21 dagen mijn eerste menstruatie. (de echte dus, geen pilbloeding) En bij sommigen is het alweer na een week of 2!
Dit omdat je als je met de pil stop bijv. op 1 augustus je daarna bijv. op 6 augustus een bloeding krijgt doordat je lichaam het hormoon niet krijgt. Een ontrekkingsbloeding dus wat niets met een eisprong te maken heeft.
Omdat je niet meer met een nieuwe strip begint na een week krijg je dus een eisprong⦠Dat kan al vlak na die stopweek zijn!
Dus even een berekeningetje voor de grap⦠Jij bent 7 augustus gestopt met de pil, stellll je hebt na 1,5 week al een eisprong gehad op 18-8 dan zou je nu dus al 3 weken en 3 dagen na je eisprong zitten en zou je bijvoorbeeld al ruim 5 weken zwanger kunnen zijn
Aangezien je een heeeele positieve test had en de CB ook 3+ aangeeft, wat zou betekenen meer dan 5 weken zwangerā¦
De eerste dag van je menstruatie wordt gezien als de eerste dag van de cyclus en daarom kiest men dat als beginpunt van een zwangerschap.
Daar zat ik ook al aan te denken Amaya, dat ze 5 weken zou zijn, gezien de cb die zegt 3+. Dan zou ik de termijnecho niet pas plannen op je 12e week, Kim
Amaya, nog kwaaltjes verder vandaag?
@Penelope wrote:
De eerste dag van je menstruatie wordt gezien als de eerste dag van de cyclus en daarom kiest men dat als beginpunt van een zwangerschap.
De eerste twee weken die geteld worden krijg je dus cadeau. Je bent dus vanaf de bevruchting pas āechtā zwanger en dus eigenlijk maar 2 weken ver op je nod, maar omdat het berekenen vanaf je ongi dag makkelijker is tellen ze er 2 weken bij op. Dus jij zou dan nu 4 weken en 3 dagen zijn. Maar zoals Amaya zegt zou ook kunnen, omdat je cb test 3+ aangeeft, dus meer dan 3 weken na de bevruchting, dus eigenlijk nu al ruim 5 weken ver.
@Amaya wrote:
Kim ik zat te denken he, ben je niet verder?? :think:
Ik had bijvoorbeeld na het stoppen met de pil een paar jaar terug al na ik dacht 21 dagen mijn eerste menstruatie. (de echte dus, geen pilbloeding) En bij sommigen is het alweer na een week of 2!
Dit omdat je als je met de pil stop bijv. op 1 augustus je daarna bijv. op 6 augustus een bloeding krijgt doordat je lichaam het hormoon niet krijgt. Een ontrekkingsbloeding dus wat niets met een eisprong te maken heeft.
Omdat je niet meer met een nieuwe strip begint na een week krijg je dus een eisprong⦠Dat kan al vlak na die stopweek zijn!
Dus even een berekeningetje voor de grap⦠Jij bent 7 augustus gestopt met de pil, stellll je hebt na 1,5 week al een eisprong gehad op 18-8 dan zou je nu dus al 3 weken en 3 dagen na je eisprong zitten en zou je bijvoorbeeld al ruim 5 weken zwanger kunnen zijn
Aangezien je een heeeele positieve test had en de CB ook 3+ aangeeft, wat zou betekenen meer dan 5 weken zwangerā¦
of ik ben domā¦of ik snap het gewoon helemaal niet⦠:eh: :think: :oops: (ik hoop dat je gelijk hebt hoor !! :P)
Maar als het een pil bloeding is word dus niet het eitje verwijderd? de echte ongi heb ik niet gehad⦠Maar als ik de 18de dan bijvoorbeeld mn eisprong gehad zou hebben dan kan het toch pas op die dag of een dag ervoor bevrucht zijn? ik snap niet dat het tellen dan begint bij de 11deā¦ipv de 18deā¦want de 11 de zat er toch nog helemaal niks? geen eiā¦want die kwam pas de 18deā¦
sorry hoor maar snap er echt helemaal niks vanā¦jammer dat jue niet om de hoek woont anders kwma ik ff een bakkie doen, kon je het me uitleggen

ah oke, ik lees het nuā¦2 weken cadeauā¦stom eigenlijkā¦terwijl je dan dus eigenlijk helemaal niet zwanger bent die 2 weken⦠:S
en de 11de als dat de eerste dag isā¦is nog maar 4 weken en 3 dagen geledenā¦hoe zou ik dan meer dan 5 weken zwanger kunnen zijn?? daarvoor was ik nog aan de pilā¦of ben ik nu helemaal de weg kwijt :wall: :doh: :think: :lol:
Als je de 18e je ei had begint het tellen dus bij 4.
De bloeding die jij had was geen menstruatie, maar een ontrekkingsbloeding/pilbloeding. Dit ontstaat doordat je in de stopweek zit en daarmee wek je een bloeding op doordat je het hormoon uit de pil ineens niet inneemt.
Normaal begin je dan weer met een nieuwe strip en die pil voorkomt dat er een eisprong plaatsvind!
Jij bent uiteraard niet meer begonnen met een nieuwe strip, dus krijg je een eisprong⦠Hoe snel dat is na het stoppen, dat verschilt per persoon, maar lijkt er op dat het bij jou dus al vrij snel was.
Zeker weet je dat natuurlijk pas als je een termijn-echo hebt gehad.
Nog wat uitleg;
Na je ongi gaat je baarmoeder een nieuw slijmvlies maken waar een bevrucht eitje zich in kan nestelen na de eisprong. Gaat dat goed, dan word er een hormoon aangemaakt waardoor je dus ook niet meer menstrueert!
Word het eitje niet bevrucht, of gaat er ergens iets mis met innesteling, dan word je dus gewoon ongesteld. Het baarmoederslijmvlies wat dikker was geworden word weer afgebroken met je menstruatie en daarna begint alles weer opnieuw.
Dus iemand die een cylus van 28 dagen heeft en op dag 14 een eisprong heeft en dan zwanger raakt is op haar NOD dus meteen 4 weken zwanger⦠Dus je krijgt echt 2 weken cadeau zeg maar. Logisch is het idd niet, maar zo rekenen ze wel
Snap je het nu een beetje? :mrgreen:
@kim86 wrote:
sorry hoor maar snap er echt helemaal niks vanā¦jammer dat jue niet om de hoek woont anders kwma ik ff een bakkie doen, kon je het me uitleggen![]()
O enne wie zegt dat ik niet om de hoek woon?

Vind de uitleg wel duidelijk, maar denk dat je ook niet aan het einde van je ongi kan tellen, die is bij iedereen anders, terwijl de cyclus dan gewoon 28 dagen is, maar je ongi de ene keer 3 dagen, de volgende 5 dagenā¦
Maria, ik ben heeeeeeeel benieuwd!
Ik leef dus echt op jullie zwangerschappen omdat het klussen bij ons niet aan de orde is.
Kreeg van de dokter trouwens met moeite inslapers mee, omdat ik gestopt ben met de pil. Maar ja, toen ze hoorde dat mijn man toch in Afghanistan zat, was het geen probleem
@Penelope wrote:
Amaya, nog kwaaltjes verder vandaag?
Nog steeds hetzelfde eigenlijk :think: :shifty: Bij de eerste was het duidelijkste signaal toen erge menstruatiekrampen alsof je heel erg ongesteld bent, maar dan 1 dag voor NOD en geen bloeding⦠Daarom heb ik toen getestā¦
Dus ik wil eerst maar afwachten of ik ongesteld word, tenzij ik dat dus weer krijg, dan red ik het denk niet om braaf te wachten :lol:
Vanmiddag wezen winkelen, heb nu wel wat last van benen/bekken net als ik vaak heb als ik mentrueer. Zoān zwaar en zeurderig gevoel.
Maar niet misselijk, geen menstruatiekrampen, koffie smaakt nog prima enz⦠:twisted: Kan ik niet even een paar dagen overslaan dat het vast maandag is?