Augustus 2014 stoppers!!

Wat fijn dat t goed gaat met de kids sennapen!

Met mijn alles prima heb een heerlijk vrolijk deugenietje! Hij blijft wel wat klein, zowel qua lengte als gewicht, maar verder doet hij het geweldig! Is heel actief!!! En ontwikkeld zich ook zoals het hoort gelukkg!!



D. Ben jij toen niet een maandje eerder ook bij 33w5d bevallen?? Volgens mij hebben we toen nog wat contact gehad toch??



Petatje wat vond je het zwaarst ?? K denk ook dat t wel heftig is! Als ze nog geen 2jr schelen!



Hier vanmiddag goed gesprek gehad met vl! En k ga waarschijnlijk na onze vakantie stoppen met de pil!!! Dan zou ik half augustus ongeveer stoppen!!! Dus blijf hier lekker mee schrijven als jullie het goed vinden!! We moeten wel de hele zolder gaan verbouwen, maar gelukkig is Vl heel handig!!



Nu nog ff geduld hebben!(ben k zoo slecht in) en dan hopen dat we heel snel een positieve test in handen hebben en een goede lange zwangerschap mogen hebben!!

Engel, dat klopt idd, ik ben bij 33+5 bevallen ivm PE/HELLP. Fijn dat je iets hebt om naartoe te leven nu, en zo’n zomer vliegt meestal voorbij :slight_smile:

Ja idd!!



Ik dus ook met 33w5d bevallen, had vanaf 20-22weken(weet t niet meer precies) al heel veel harde buiken, maar die heb k zelf altijd beetje genegeerd omdat k niet minder wilde gaan werken (heel eigenwijs ik weet het) en vanaf de 32weken ging mijn bloeddruk langzaam omhoog tot ik met de 33w5d weer op controle ging en mijn bloeddruk fors gestegen was en dus werd door gestuurd naar de verloskamers voor controle en nadat k daar 2u lag braken ineens spontaan mijn vliezen en 4,5u later (duurde veel langer dan ze dachten omdat het een sterrenkijker was) was mijn innieminnie manneke er! Woog 1985gr bij de bevalling en na dik 2,5week ziekenhuis mochten we eindelijk naar huis!!!



Ben dus als de dood dat t nog een keer gebeurd of op een mk aangezien k dat helaas ook mee heb moeten maken. En de vroeggeboorte kwam bij mij hoogstwaarschijnlijk door een veels te kleine placenta (bleek uit onderzoek) en de kans dat dat nog een keer gebeurd is reëel volgens de gyn.



Maar we blijven positief en hopen gewoon we hier allemaal maar heel snel zwanger mogen zijn van gezonde kindjes!!



D. Wel super leuk dat jullie voor een 3e gaan!!



Volgens mij heeft iedereen die hier nu schrijft al 1 of 2 kinderen of heb ik het mis? Is het voor iemand de 1ste?



Pff kan niet wachten tot het augustus is!!!

Wat houdt ‘reeel’ in dan engel? Heb je een uitgebreid gesprek gehad met de gyn over de risico’s voor een volgende zwangerschap? Wij wel, en dat was heel fijn en geruststellend. Goed om alle vragen te kunnen stellen en een aantal scenario’s door te bespreken, als je dat nog niet hebt gedaan zou ik het aanraden :slight_smile:

Ja toen ik dat vroeg wat ze met reëel bedoelde moest k denken aan 50-60% ongeveer maar was lastig in te schatten!

Ik mag bij een volgende zwangerschap in eerste instantie gewoon bij een VK onder controle, maar zodra k weer harde buiken krijg wordt k als t goed is meteen doorgestuurd naar een gyn.

Ze kunnen de placenta niet van buitenaf controleren dus of hij groot genoeg is ofzo dus ze kunnen van te voren niet zeggen of ik weer een vroeggeboorte kan verwachten of niet. Dus het enige wat ze toen zei is dat k deze keer wel echt meteen moet bellen als k weer meer harde buiken heb als normaal.



Dus een hoop onzekerheid! Maar goed eerst in augustus maar is stoppen met de pil en snel zwanger Worden en dan zien we wel weer verder!



Maar hoe gaat het met jou kleintje D. ?

Oh wauw, dus ze kunnen van tevoren echt niets zinnigs erover zeggen? Lastig lijkt me dat hoor. Hier een kans van 25% op herhaling, waarbij het een feit is dat als het weer optreedt het in een later stadium van de zwangerschap zal zijn. Ik zal vanaf het prille begin onder enorm strenge controle staan, dat geeft wel rust :slight_smile:



Mijn kleintje gaat goed, supergoed! Hij is zo leuk, zo lief, zo stoer, zo grappig, zo dapper, zo geweldig dat we er nog een willen :inlove: 8) Hoe is het met jouwes?

Hier ook een heel lief makkelijk stoer en vooral vrolijk en ondeugend mannetje! Daarom gaan ook wij bijna voor een 2e!!



En behalve dat hij wat klein blijft! ( 75cm en 8,5kg 2weken geleden toen was hij net 1) doet hij het vanaf het begin af aan geweldig!!! En wij zijn beide ook niet de langste en dikste en als je nagaat dat hij op zijn lichtst 1680gr woog dan gaan we toch aardig de goede kant op haha!

Hij ontwikkeld zich prima! Gelukkig!

Ik kom me ook maar vast melden. We twijfelen al een tijdje of we nog een derde kindje willen. Vanmiddag toch weer eens over gesproken. En de wens is er toch wel bij beide. Waarschijnlijk gaan we er in augustus voor.



We hebben 2 kinderen, een dochter(3,5) en een zoon(bijna 2).

Beide keren ben ik vrij snel zwanger geworden. De zwangerschap werd bij de tweede iets gecompliceerd door zwangerschapsdiabetes. Die kans heb ik nu weer. Maar dat is voor mij niet een reden om mijn kinderwens aan de kant te zetten. Beide bevallingen verliepen vlot.



Voor de mensen die mij buiten kok kennen, mondje dicht op fb a.u.b.

Hey miro! Gezellig!!

Welkom Miro :smiley:



@engel vooral de nachten, dochter nog veel 's nachts wakker, nachtvoedingen. Maar kan wel anders zijn van kind tot kind natuurlijk.



@engel en D. ooh allebei dus te vroeg bevallen. Gelukkig nu alles goed met de kleintjes. Ik ben bij L. op 36 weken bevallen met ks, alles ok en we mochten naar huis. J. is op 37 geboren met geplande ks en heeft 3 weken op nicu gelegen maar ondertussen ook alles in orde.



Gisteren op babybezoek geweest :inlove: :inlove: vl was heel blij dat die kon gaan werken, dan was die van mijn gezaag vanaf en van dat van L. :mrgreen:

Gelukkig dat met alles kindjes nu alles goed gaat!!



Vriendin van mij is bijna 2mnd geleden bevallen en die woont dichtbij dus ga regelmatig even babysnuffelen!! En zie momenteel alleen overal zwangeren haha jullie ook last van??



Petatje zie ik nu goed dat je een datum gepland hebt dat je mirena eruit gaat?? Dus ook jij nog ff geduld hebben maar wel iets moois om naar uit te kijken!!



Nog een maandje of anderhalf en dan kunnen de spannende Wachtweken enzo weer beginnen!!!



Schrijven jullie nog op kok of fb met dames van jullie

Vorige zwangerschappen??

Zo, wat is er ineens veel geschreven :mrgreen:

Gezellig!



Engel en D.: heftig hoor! Lijkt me ook erg spannend als je te vroeg bevallen bent en je weet dat er weer een kans is, dat het nu ook weer kan gebeuren.

Maar wel fijn dat je extra in de gaten gehouden gaat worden.



Ik had het tegenovergestelde van jullie, met 42 weken ingeleid en uiteindelijk met 42+2 bevallen, uiteindelijk met een keizersnede.

Het verhaal staat in de kraamtijd ergens, voor als iemand nieuwsgierig is.

Ik heb het er toendertijd wel flink moeilijk mee gehad.

Ze hebben toen gezegd dat ik bij de volgende mag kiezen of ik een geplande keizersnede wil of toch eerst zelf proberen.

Ik ben er nog niet over uit hoor, maar het is wel een fijn gevoel dat die optie er is.

Maar ik hoor wel eens van die verhalen van mensen waarbij dat ook gezegd is en als het dan zover is, dat ze dan toch zeggen dat ze niet zomaar een keizersnede doen.

Zou je dat ook eerst nog kunnen navragen ergens denken jullie?



Petatje: je schrijft dat je dochter nog veel 's nachts kwam voor voeding, bedoel je dan toen je zoontje net geboren was? Hoe gaat dat nu?



Engel: ik zie inderdaad ook alleen maar zwangeren om me heen hahaha, vindt die bolle buiken altijd prachtig om te zien en dan word ik stiekem een beetje jaloers :oops:



Mn vriendin is nu zwanger en volgende maand uitgerekend, dan zal het wel helemaal weer gaan kriebelen als ik dan weer zo’n heel kleintje zie en vast mag houden.

Volgens mij is t zo dat als je al ooit een keizersnee gehad hebt je altijd mag kiezen wat je wil, maar als je 2 keizersneden gehad hebt en je wilt eventueel een 3e kindje dan wordt dat verplicht een keizersnee.



Ja erg he die zwangeren om je heen!! Ik vind het ook zoo mooi en heb zelf nooit zo’n flinke toeter gehad en heb in t begin het zwanger zijn ook heeel erg gemist!! Mar ook denk ik omdat k helemaal nog niet bezig was met bevallen enzo en nog volop van t zwanger zijn aan t geniete was!



Ja knuffelen met zo’n kleintje slaan mijn eierstokken helemaal van op hol haha!

Jewel, ik mag ook kiezen (2de was ook ks hier) en ik ga absoluut voor een vaginale bevalling. Ik vind de nasleep van een ks echt zo veel zwaarder en heftiger dan na een vaginale bevalling. En voor het kindje zijn er geen voordelen te bedenken aan een ks, alleen maar nadelen. Daarnaast vind ik dat mijn lichaam keihard heeft gefaald en dat wil ik graag ‘goed maken’ door het zelf te doen.

Daarom ben ik er ook nog niet over uit.

Dat wat je zegt, de nasleep en het gevoel van falen dat heb ik ook heel erg.

Maar zoals het gegaan is, dat wil ik niet nog een keer meemaken en wat als het dan weer in een keizersnede eindigt…nogmaals een bevestiging van falen, dat lijkt me zo naar!

Dus aan de ene kant denk ik dan kan ik misschien beter gelijk voor een keizersnede kiezen, dan weet ik wat me te wachten staat, kan ik er zelf misschien wel relaxter onder zijn, maar aan de andere kant denk ik nee en zie ik er heel erg tegenop.

Het is een lastige keuze, absoluut. Maar je hebt nog wel even de tijd om te besluiten gelukkig :slight_smile:

Lijkt me inderdaad ook een lastige keus! Mar wat D. Zegt je hebt nog even! Maar twijfelde jij niet nog of k al voor een 2e wilde gaan?

Ja daar twijfel ik ook over, maar dat komt mede daardoor :wink:

Marja daar kun je dan nog dik 9maanden over twijfelen :wink:

D, wat leuk zeg! :inlove:



Allemaal veel succes dames! :slight_smile: