Augustus 2014 stoppers!!

Oja, zal ik maar even een lijstje maken dan? Ik heb het wel eens eerder gedaan.

Wil iedereen even melden voor het lijstje: je nickname, je leeftijd, hoeveelste kindje.

Ik hoop t Miro, dat ik een ovulatie heb gehad!

Ik ben 25 en m’n jongste broertje wordt in oktober 2 jaar. Heel bijzonder dus. Ik was al getrouwd toen ik nog een broertje kreeg. En hij was 9 maanden toen hij oom werd :slight_smile:

Ik heb je een pb gestuurd voor het lijstje.

Hier alvast een opzetje met alle info die ik ontvangen heb en/of kon achterhalen uit de berichten.

Mooi lijstje Miro!

Zou je bij mij neer willen zetten dat het ons 3e kindje is. Vind het heel lief van jou maar ook zo confronterend.

Dank je wel!

@ Kato o ja dat wilde ik je nog vragen. Had ik niet meer aan gedacht toen ik het lijstje postte. Ik zal het veranderen.

Zo eindelijk bijgelezen! Wat hebben jullie veel geschreven in mijn vakantie!!

En heftige bevallingsverhalen!

Ik was 33w5d en werd toen door de VK naar de gyn gestuurd ivm mijn hoge bloeddruk, werd toen onderzocht op de VK en aan t eind vd middag kwamen ze me mededelen dat k opgenomen moest worden, zou nog wat te eten krijgen en nog een half uur aan t ctg (gezien mijn harde buiken) (had k overigens vanaf de 20w heel veel) en dan zou k naar de afdeling gaan

Ik nam 1 hap van mijn eten en toen braken om 17.30 ineens spontaan mijn vliezen. Schrok me gelemaal kapot! Kreeg gelijk een hele hand vol met weeënremmers en injectie voor de longrijping, maar helaas binnen 5min een weeenstorm die 4u geduurd heeft en na een half uur persen is om 22u mijn kleine mannetje geboren (woog 1985gr)

Dus ben vooral als de dood dat k weer te vroeg beval!

Hier inmiddels zo ongeveer mijn nod… Zit nu op dag 30. Vorige keer had k cyclussen van 30/31 dgn dus verwacht dat nu eigenlijk weer, dus verwacht vandaag of morgen men ongi. Want ga er echt niet vanuit zwanger te zijn, geen symptomen en ook de vruchtbare dagen nauwlijks kunnen benutten…

Dus ben benieuwd wanneer men ongi doorbreekt (k hoop snel zodat we snel door kunnen naar de volgende ronde) (tenzij k toch heeeeeeeeeeeel misschien dan toch zwanger ben uiteraard)

Mooi lijstje trouwens miro!

Mijn info klopt!

Grappig trouwens dat hier niemand voor een 1ste kindje gaat!

Allemaal ervaringsdeskundige dus :wink:

Grappig dat het allemaal 2e of 3e kindjes zijn ja!

Dat bevallingsverhaal van jou zal ik niet snel vergeten, Engel! Dat was een heel onverwachte BUB bij de juli mama’s!

Heb je een fijne vakantie gehad?

Toch een beetje spannend of je ongi door gaat breken dan! Je zou de eerste niet zijn, die zwanger is zonder gericht op de eisprong te klussen!

Hier een slechte nacht gehad, kleine meid was aan het spoken, geen idee waar ze last van had. Uiteindelijk heeft ze tussen ons in redelijk geslapen. Wel balen, ik moet vanavond de nachtdienst in, ga proberen overdag nog ff te tukken, zodat ik toch een beetje fit ben.

Johanne, nee het plassen wilde inderdaad toen niet meer. Ik vond het alleen heel vervelend dat het direct voor 24 uur moest. Ze zeiden dat je anders misschien problemen kon krijgen met je blaas, maar volgens mij is dat ook onzin als je verder nog nooit iets gehad hebt. In elk geval kies ik er niet zomaar meer voor om een nacht in het ziekenhuis te blijven! Dan ga ik liever om 12 uur 's nachts (want dat was het toen) gewoon lekker met m’n kindje naar huis hihi

Wat bijzonder dat je nog zo’n jong broertje hebt! Slaap lekker straks, wat doe je voor werk?

Miro, bij de andere twee ging het wel heel snel, maar ik ben nu wel veel langer aan de pil geweest. Ben dus ook wel benieuwd hoe het nu gaat lopen! Mooi lijstje heb je gemaakt!

Nickname: Drumstertje

Leeftijd: 28 jaar

3e kindje

Engel, ik snap dat het heel spannend wordt voor jou dan. Lijkt me heel lastig als je zo vroeg bevalt en eigenlijk weet dat dat niet zo goed is. Heeft Sem nog lang in het ziekenhuis moeten liggen dan en hoe ging het verder met hem?

Hoe was je vakantie verder? Succes met het afwachten!!!

Hier hebben we een heel druk weekend gehad. Zaterdag eerst de jongens klaar gemaakt voor de voetbal, toen werken, toen een verjaardag en 's avonds uit eten met m’n vriendin. Gisteren moest ik alleen werken en vandaag zijn de oppaskindjes er weer! :slight_smile: Verder alles goed hier. Nog steeds wel wat misselijk al wordt het wel wat minder. Ik bedacht me van het weekend dat dat ook wel eens het ontpillen zou kunnen zijn, aangezien ik dit vorige maand ook had op precies hetzelfde moment? Nou ja gewoon maar afwachten dus… Vind het wel erg spannend haha

wow, hoop geschreven! Even druk met verhuisvoorbereidingen geweest.

Leuk nieuws; mijn zusje is ( net) zwanger van de 3e !! Nu hopen we natuurlijk dat ik ook snel zwanger ben, dan kunnen we het deze keer samen beleven!

Mooi lijstje Miro! Leuk inderdaad allemaal 2e of 3e kindjes!

Bij mij zal het , als het allemaal lukt om zwanger te worden, weer een keizersnede worden. Bij de 1e was het 'spoed’keizersnede ivm niet vorderende uitdrijving ( paste gewoon niet, heftige ervaring) en bij 2e gekozen voor geplande sectio, wat heel veel rust gaf. Bij een 3e zwangerschap heb ik dus geen keuze, maar dat vind ik ook prima. Hoewel het een pijnlike aangelegenheid is, herstellen na een sectio. Maar goed, ik heb het er graag nog een keer voor over!!

@ Drumstertje ik heb het genoteerd. Ik zal het lijstje aanpassen als ik alle informatie van iedereen heb.

@ Engel toch wel spannend hoor! Heb je inmiddels nieuws?

Hoe was je vakantie? Is het gelukt om de alcohol af te weren?

@ Johanne lastig als je zo’n slechte nacht hebt gemaakt. Je bent er ook snel weer aan gewend als ze doorslapen he?

@ bolletje wat leuk dat je zusje zwanger is!

Zou mooi zijn als jullie samen kunnen zwangeren!

En succes met verhuizen! Wanneer gaan jullie over?

S. Heeft toen dik 2weken in de couveuse gelegen met alle toeters en bellen en na dik 2,5week mocht hij eindelijk mee naar huis. De voedingen gingen in t begin moeizaam (gaf bv) omdat hij gewoon niet de energie had om alle voedingen goed uit de borst te drinken, dus dat koste telkens heel veel tijd met kolven flesjes en bv. Maar uiteindelijk 2,5maand bv kunnen geven. En dat is eigenlijk het enige!! Gelukkig!! Verder is het een gezonde vrolijke en erg bewegelijke jongen!

Nog geen ongi hier… Dag 32 inmiddels vandaag, begin nu toch langzaam een beetje te twijfelen wel testen, niet testen, wel testen, niet testen …

Had met mezelf afgesproken pas eind vd week op zijn vroegst te testen. Want wil geen teleurstelling of vage uitslag.

Heb wel heel af en toen nu wat vage onderbuikspijn dat k denk dat se ongi er wel aan zit te komen, maar lang niet zoals k het normaal gewend ben…

Heb verder nog helemaal geen symptomen( en dat vind ik t beetje t enge, want toen k zwanger was en een miskraam kreeg had k ook helemaalfeen symptomen… )

Ja de alcohol laten staan op vakantie is redelijk gelukt… Wel af en toe een cocktail mee besteld en dan paar kleine slokjes genomen en dan “per ongeluk” ergens laten staan en gewoon zeggen dat hij al

Op is haha dus heb wel paar slokjes op van de minst sterke cocktail maar dat was t.

Wie zitten er nog meer op t wachtbankje? Of allemaal

Druk aan de klus :wink: spannend… T wordt wel tijd voor de eerste zwangeren hoor!

Hey meiden!

We hebben hier vanochtend een rustige morgen gehad. Vanochtend spuugde alleen mijn jongste zoon alles eronder, dus dat was geen peuterspeelzaal voor hem :wink: Toch jammer, want nu mag hij nog maar drie keer :roll: Maar goed, we hebben ons dus maar niet te druk gemaakt. Lekker met de kindjes buiten geweest, het is hier echt prachtig en warm! weer. Bij jullie ook?

Bolletje, wat super dat je zusje zwanger is! Zou wel heel leuk zijn als je met z’n tweeën bent!

Miro, nog gefeliciteerd met je zoontje! Zie net dat het vorige week jarig is geweest :oops: Leuke verjaardag gehad?

Engel, dus je hebt best een lastige start gehad met hem. Fijn dat hij al zo snel opknapte en dat het nu gewoon heel goed gaat!

Kan me voorstellen dat het erg lastig is om niet te testen! Hoeveel dagen was je cyclus vorige keer dan?

En ik zit hier op het wachtbankje. Maandag zou mijn nod zijn…

:mrgreen:

Vorige keer had k cyclus van 30-31-zwanger-miskraam-meteen weer zwanger…

Zit nu al op dag 32… En die onzekerheid vind ik t ergste…

Maar ga niet voor donderdag testen heb ik besloten! Vandaag is al bijna om en morgen gezellig met wen vriendin en haar dochtertje naar de Efteling dus dan heb ik genoeg afleiding!

Vervelend een ziek kindje drumstertje! En jij al last van symptomen? Voor jou ook de verschrikkelijke wachtende periode!

Bolletje gefeliciteerd met je zus! Zou wel leuk zijn! Ik was vorige zwangerschap een paar maanden gelijk met mijn schoonzusje zwanger zo leuk!

Hey meiden…

Ik kwam even melden dat ik weer mama wordt.

Ik heb zondag een test gedaan en zat toen op cyclusdag 42…heb ik nog nooit gehad zo lang. Maar hij was dus knal positief…heb op cd 29 mijn ei gehad.

Ik ben 25-05-2015 uitgerekend!!

Erg spannend allemaal weer :smiley:

Heel veel succes meiden en hopelijk zijn jullie ook snel zwanger.

:inlove: Ja onze eerste zwangere!!!

Van harte gefeliciteerd Liz!!!

@ Engel je maakt het ook wel spannend!

@ Drumstertje beterschap voor je zoontje.

En mijn zoon was vorige week inderdaad jarig. Hij is flink verwend!

Gefeliciteerd Liz !!! Superfijn zeg!!!

Jaaaa Liz!!! Gefeliciteerd!!! Je bent de eerste!! Wat leuk!

Voel je je nog goed? Of heb je al allerlei symptomen?

Hier nog steeds geen ongi te bekennen…

Drumstertje, hopelijk hoef je de volgende keer niet naar het ziekenhuis! Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis. Net m’n tweede nachtdienst gehad, duik zo mijn bed in!

Spannend of je deze maand zwanger bent! Nog even geduld hebben!

Wij hadden ook heerlijk weer afgelopen dagen! Helaas kan ik er door de nachtdiensten niet van genieten. Gelukkig zit het er nu weer op, dus vanmiddag kan ik wel naar buiten!

Bolletje, begrijpelijk dat je er graag nog een keizersnee voor over hebt! Zo’n bijzonder wonder, nog een kindje erbij!

Miro, helaas slaapt dochterlief nog lang niet altijd door, wel regelmatig, maar afgelopen nacht is ze ook 3X wakker geweest, maar nu was manlief de klos.

Nog gefeliciteerd met je zoontje trouwens! Alweer twee jaar!

Engel, spannend of je ongi gaat worden! Kan natuurlijk best dat je lichaam nog van slag is van t ontpillen. Fijne dag in de efteling vandaag!

Liz, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk zullen we je snel volgen! Blijf je nog wel schrijven?

Hier ook nog steeds geen ongi, niet super duidelijk vruchtbaar slijm. Weet niet wat ik ervan moet denken. Nu 2 weken pil rij. Over 2 weken heeft manlief een week vrij, ga dan maar een keer een testje doen als er nog steeds niks is. Ondertussen klussen we vrolijk verder…!

Nou, ik moest wel even bijlezen hoor!

Te eerste mijn felicitaties voor Liz!! Hoe voel je je nu?

Fijn johanne, nu weer uit de nacht. Zou niets voor mij zijn zo onregelmatige werktijden. Breekt het niet op?

Deze week zelf ook een nachtje in het ziekenhuis gelogeerd. Mijn dochter had een hele heftige epileptische aanval. Heeft uren geduurd en veel medicijnen gehad, dus even in de gaten gehouden daar. Weer diep respect gekregen boor de artsen en verpleegkundigen daar!!

Nog altijd niet getest engel?? Dat jij zo lang kan wachten…

Gefeliciteerd met je zus bolletje!! Wie weet kun je idd lekker samen zwangeren.

Ik ben dinsdag bij de gyn geweest. Heel fijn gesprek gehad en echo e.d. gehad. Zag er allemaal prima uit, maar ze gaat toch verder onderzoeken. Dus morgen weer een echo om te kijken of m’n eisprong geweest is en dan 5 dagen later bloedprikken. En dan op de 3e dag van mijn cyclus (mits niet zwanger) weer prikken. Zo willen ze kijken of ik een goede eisprong heb.