Augustus 2008 stoppers deel V

Ik ga er nu vandoor eten maken,

mais kolven met roomboter en honing, speklap, en rosti :drool: :drool: :drool: :drool:

hmmm dat klinkt ook heel goed! Ik heb nog nooit maiskolven gemaakt… zal ik ook eens doen denk ik…

Ik spreek geen plat Rotterdams en ik ben al helemaal niet stads… Maak je daar dus maar niet druk om Nette!

Zo, het avondeten zit erin, maar Leine lust opeens geen aardappelen meer :shock: Echt, elk krieltje werd naar buiten gelanceerd! Kibbeling ging er gelukkig wel goed in…

Matthijs heeft zojuist een nieuwe weekend strategie bedacht! Leine pas om 9 uur op bed leggen en hij denk dat ze dan tot 10 uur gaat slapen ipv half 8 en 9 uur… Euh, tja… :think:

:shock: :shock: weer erg veul gekletst dames :smiley:

ik weet nie helemaal allemaal meer waarover… :S

behalve dan… accentjes… ja hier in Utrecht val (viel) ik enigszins buiten de boot…

Ik ben geboren en getogen in Nijmegen en heb daar tot 2 jaar geleden ook altijd gewoont… voor de mensen hier is Nijmegen limburg…

haha… het is Gelderland… ene ja het heeft echt zijn eigen accent… neijmeegs… ene… ik kan het dus … nog heeeel goed :slight_smile:

maar ben hier wel een beetje meer richting het abn gegaan hoor…

alleen als mijn mannetje me met iemand aan de telefoon hoort uit nijmegen gaat ie me (volgens mij) heel overdreven na staan doen :mrgreen:

achja :slight_smile:

we horen en zien het 7maart wel he…

heb alleen zojuist vernomen… dat dat weekend mijn broer komt om hier vloer te leggen (hebben ze mij niet bij nodig…) maar dat zijn vriendin ook mee komt… ene die heeft nie veel te doen dan…

haha trouwens… die is nie zwanger dus kan mooi helpen :mrgreen:

en ik zag trouwens na je laatste berichtje flien…echt een kleine meid ‘kanon schietend’ in haar stoeltje zitten… waardoor de hele keuken vol met krieltjes ligt :lol: :lol:

Jeetje dames wat een dag hier en wat een pech, gister ook nog mijn vinger open gehaald aan de droger, vanmorgen 2 keer lekage gehad in de keuken alles nat, komt omdat de wc verstopt is en de stroom is uit gevallen ja hier dus nog steeds vette pech.

nette–> wat een baaldag had je zeg! Hopelijk gaat het snel beter…

Hier de kinderkamer en een topmark toppi motion kinderwagen plus autostoel en 2 keer 5% korting een foutje in ons voordeel :lol:

Helemaal happy dus en Mark is voor zijn motor aan kijken hoe hij het wil doen. Of verbouwen of inruilen erg spannend.

Voor valentijn help me!!! Ik zie een ontbijtje maar is zo saai kan ik zelf beter en goedkoper… Weekendje weg naar centerparcs is te duur en te lang 4 dagen. Wie o wie heeft een goed idee voor een normale prijs max 100 euro??

heej miran… lekker geshopt dus…

ene… nette… wat een… :evil: dag… :shock: veel schade door de lekkages?

balen hoor …

ik heb een saaie avond… mannetje moet aan een soort werkstuk werken … en dat doet al het hele weekend en nu dus ook… ik heb vanmiddag alleen wat boodschapjes gedaan… en nog een stuk van mijn haar af laten knippen… :smiley:

en ik ben de hele tijd… terwijl ik op de bankzit … kortademig…en heb het gevoel dat mijn hart in mijn keel klopt… en/of uit mijn borstkast komt…en ik doe niets… :shock: dus rustiger aan kan niet… of ik moet ook niet meer typen :wink:

zou wel… die kleine groeit ook flink en heb ook al ergens gelezen dat ik een hoop meer bloed rond te pompen heb… dus wellicht dat dat nu allemaal wat zwaarder is ofzo… nou ja… vaag is het… maar maak me vooral niet druk :mrgreen:

fijne avond nog dames… en een fijne zondag… :-*

Mijn vent zit ook al aan de studie… :evil: Die volgt een cursus econometrie (heeeel veeeeel cijfertjes) en die heeft over anderhalve week tentamen… Lekker saai dus… En ik heb nogsteeds geen spraakwater :shock: Dit klopt niet hoor! Nare ZS-kwaal!!!

Oohh wat een dag gister zeg, we hadden lekkage in de keuken, door verstopping in de wc boven en door alles viel de stroom ook uit voor een deel.

Hoe het ging… nou hier zal ik eens proberen te vertellen…

Gister kwam ik beneden had net mathijsje in bad gehad, ging weer naar boven om op te ruimen, kwam weer beneden met de was liep de keuken in en ik schrok me helemaal wild overal water, echt alles nat aanrerchtblad, gasfornuis, vloer, afzugkap echt alles, mijn vriend was even broodjes halen dus was niet thuis, dus ik meteen maar aan het dweilen en droog maken, onder tussen kwam vriendlief ook thuis en schrok zich ook helemaal wild, waar kwam al dat water vandaan…ja we hadden nog geen idee, het moest van boven komen, dus plafond los en aar de buizen kijken niets te zien, dan moet de wc dus verstopt zijn…we gingen dus testen, mijn vriend met zijn hoofd door het plafon en ik boven de kraan aan doen eerst van de wasbak er gebuerde niets, toen van dedouche/bad er gebeurde niets, ok ga ik de wc doortrekken, en ja hoor daar kwam een enorme stroom water naar beneden weer alles nat, ok wc dus verstopt, schoonouders gebeld hele verhaal uitgelegt maar ze konden die verstoppingsveer niet vinden, ok gaan we wel naar de winkel voor een nieuwe te halen, dus vriendlief naar de winkel, ik ondertussen weer water dweilen in de keuken voor zover dat ging, vriendlief was net weer thuis schoonouders aan de deur, misschien kunnen we wel helpen ok dat was wel aardig van ze, nou toen kwam het dus he, met die verstoppingsveer de wc door, ja dat lukte dus niet, ok dan maar door het wasbakje dat lukte wel er kwam wel drap uit maar geen echte verstopping en ze waren al heel erg ver met dat ding er in, ze deden ook de kraan aan en het lekte weer in de keuken, maar al wat kwam geen verstopping hoor, ok andere manier dan, in de keuken een buis los maken en daar met die verstoppingsveer in de andere kant op, met het los maken van die buis oohh allemaal water weer in de keuken alles was ondertussen weer kletsnat geworden, ok buis was los dus andere kant op ze waren alweer een eindje op weg met dat ding toen ze even niet verder konden, dus war meer duwen en trekken en wormen met dat dind en ja goor ineens hoorden ze een enorme plop, het putje kwam omhoog en de verstopping was weg, gelukkig we waren erg blij dus alles opgeruimd de hele keuken weer schoongemaakt maar bleef hier en daar nog steeds wat druppen, ja dat moet drogen he, maar de stroom was nog steeds uit, dat kwam omdat er nog water ergens zat ja dat moet ook drogen we hadden alles wel droog gemaakt maar toch… de stop wou er niet in dus nu hebben we met verlengstekkers de belangrijkste dingen weer aan zoals koelkast/vriezer, aquarium, het licht in de keuken doet het niet, net zoals het gasfornuis, de waterkoker, de magnetron, en de oven, nou ja dat is dan even stekkertje wisselen als we dat willen gebruiken, we hopen zo dat alles snel droog is zodat die stop er weer in wil en we weer gewoon alles kunnen gebruiken.

Onze hele zaterdag verpest, we zouden nog naar het tuincentrum voor nieuwe bloemetjes in huis ja kon dus niet, en we wouden nog wat andere dingen doen, ja dat ging dus niet he, oohh ja en tussen al deze ellende in kwam er ook nog een klusjesman voor onze verbouwingsplannen de boel bekijken en meten en enz enz enz, ja leuke grappen zijn dit :liar: :liar: :liar:

Eind de middag begin de avond zijn we naar mijn schoonouders gegaan om daar te eten.

Nou dit was onze zaterdag, en ik hoop dit nooit weer mee te maken.

En nu zal ik eens kijken of er boven mijn 2 mannen al wakker zijn.

Prettig weekend allemaal verder en geniet er van, en ik denk tot maandag.

Oh Nette, wat een narigheid zeg!!!

Hier gister bietjes gegegeten… Dus me vanochtend helemaal kapot geschrokken, want jawel… Ik had rode urine! Nou, voor ik die 12 weken over ben geen bietjes meer hier!

Ow Nette, wat een ramp zeg! Verschrikkelijk zeg… en wat een werk heb je er ook mee met z’n allen… pffff en een troep…

Je kan ook kijken of het verzekeringswerk is he als je blijvende schade hebt (aan je keuken, vloer oid) Bij mijn moeder was dat wel het geval toen ze waterschade had vanuit de badkamer naar beneden.

Flien, ja die 12 weken blijf je je rotschrikken he. Ik had paprikasoep gemaakt met lekkere verse paprika… na een grote boodschap ben ik me toen ook lens geschrokken, pfffff…

Komende week krijg je een echo he?? Hopelijk zie je een vrolijk hartje kloppen! En dan is het aftellen tot 12 weken he.

Deb, heb je dit keer wel een gezellig weekend met je mannen?

Hier hadden we niks gepland, en toch is het rommelig druk geworden.

De kleine man had gister zwemles, en vandaaruit hadden we allen een kappersafspraak. Allemaal dus weer kort geknipt.

Daarna kwam mijn moeder op de thee :shock: . Wel gezellig, maar weer erg vreemd he… en ze had een enveloppe met 100 euro bij. Zo vreemd allemaal, maar goed… ze zal het vast goed bedoelen.

Toen mijn moeder weg was, gingen de mannen boodschappen doen, en ik rusten (ik lag al heel de tijd plat hoor).

Savonds hadden man en ik het gezellig gemaakt. En we hadden wel weer een leuke avond. OP de site van pampers heb je ook een namenlijst. Nou we hebben hartelijk gelachen om allerlei namen die wij niet echt wat vonden (bruin, sterk, tak, splinter, binnenweg, en nog meer van ddat soort normale woorden als voornaam)

Vanmorgen lekker broodjes op samen (en Deb, die aap van mij had het over jouw Basten, dat die maar hier had moeten logeren want we hdden worstebrood… Schattig dat hij daar aan denkt…)

Nu zit ik al heel de morgen op het kleinste kamertje boven (is een berging en kantoorruimte geworden), en ben ik achterstallige administratie aan het ordenen, bah dat is echt mijn ding niet hoor. Wat een troep… :oops: )

Grote man is nu hardlopen, en dadelijk neemt hij kleine man nog mee voor nog een rondje lopen). Vanmiddag moet ik rusten, en dan nog even door met administratie. Dan is het kantoor weer op geruimd hihi…

En dan … is het weekend weer om.

Fijne zondag allemaal (hopelijk gezelliger dan de zaterdag was voor enkele onder ons)

heej heej… wat een verhaal nette…

als we hier ooit zo’n verstopping krijgen… zou ik niet weten als eerste naar hoeveel weken we er pas achterkomen (want alle buizen e.d. zijn in beton gestort…) en hoe we die dan ‘makkelijk’ oplossen…

(muur open breken? vloer open breken?)

nou meid… nog een beetje behelpen bij jou en hopen dat alles zonder al te veel schade op droogt… wwb heeft wel een goede tip… ik denk dat je er wel voor verzekerd bent… (gewoon inboedel) mijn moeder had een (niet zichtbare) barst in bodem van klein aquariumpje, toen die een keer verschoont werd…bleek de hele houte kast eronder aangetast te zijn door de nattigheid, die heeft redelijk wat vergoed gekregen… (echt eikenhout) er komt alleen even een schade expert langs… beter iets als niets zeg ik altijd maar…

flien :o kan het me voorstellen dat het even schrikken was… nie meer doen hoor :wink: hoop voor een goede echo deze week (toch?) :pray:

:-* fijn weekend nog… zit je mannetje nu ook nog aan de studie… hier wel in ieder geval… saaaaai maarja…

wwb… toch nog druk zaterdagje… en leuk extratje toch van je moeder… mijn moeder doet ook steeds van die dingen…ze geeft danwel geen contanten… maar b.v. een gloednieuwe maxicosi, want veiligheid is belangrijk… nu gaat ze 5 maart mee naar de 3/4d echo… willen ze de helft betalen… krijgen we van hun… nou… leuk toch :smiley: we genieten er maar van… oma wilt ook wat toch… (owja… gister belde ze nog dat ze toch zo’n leuk truitje heeft gekocht! van de week al 2 broekjes :mrgreen: )

ene leuk dat je kleine man, straks weer mee mag hardlopen met je grote man :wink: ene… suc6 op de kleine kamer :-*

debke… fijn weekend meid??

en miran ook? :slight_smile: ik weet ook niets voor valentijn meid… een dag daarvoor is mijn mannetje jarig… dus wordt ie al verwent… (nouja… hij wilt een strijkplank :lol: een die ook op zijn hoogte kan …!!)

Heidy, ik lees dat jij zeer verwend word door je moeder. Dat is ook heel fijn, alleen hier liggen de verhoudingen anders. Mijn moeder en ik zien elkaar alleen met verjaardagen, en sint, kerst etc. Ze verwijt me nogal wat, en is nogal aandachtsgeil. Ze is gewoon een vervelende persoonlijkheid die me telkens kwetst en verdriet doet. Ik heb haar sinds half januari (mijn en kleine man’s verjaardag) niet meer gezien of gesproken. Ze belt ook niet om te vragen hoe het gaat ofzo. Nu stond ze dus ineens aan de deur met een gevulde envelop. Daarom is het raar.

Ze hoeft me niets te geven hoor, maar ik zeg er ook geen nee tegen (omdat we het geld gewoon heel hard kunnen gebruiken).

MIjn s.moeder is daarentegen wel lief, en zorgzaam. Die helpt echt. Ze neemt de kleine man een keer mee, als we oppas nodig hebben, gaat nu voor me strijken en is gewoon belangstellend en trots. Zoals een oma hoort te zijn, trots op een komend kleinkind.

Ik ben helemaal niet materialistisch ingesteld, dat ze genegenheid moeten laten zien in geld en goederen.

Ik heb ooit eens een topic bij relaties geopend, wat mijn verdriet heet. Als je zin en tijd hebt moet je maar eens kijken daar. Dan heb je een beter inzicht in waarom ik zo ‘vreemd’ reageer.

Is je vriend wel klaar met zijn werkstuk?? zodat je nog een gezellige zondagmiddag kan hebben? Hoe is het trouwens nu met je hoofdpijn?? Ik hoorde dat het een bekende zwangerschapskwaal is… migraineachtige hoofdpijnen (nou ik denk dat niemand ze wil hebben bah)

oh meid… nu je dit schrijft… heb ik je verhaal inderdaad gelezen… :frowning: ik heb er niet aan gedacht… sorry :frowning: :oops: , is inderdaad maar een vreemde actie van haar dan… :? hier hebben we geen contact meer met ‘de moeder van mijn man’ (ik noem haar niet eens schoonmoeder want ik heb haar nog nooit gezien)

fijn dat jij een lieve en zorgzame schoonmoeder hebt, mijn moeder woont op ruim anderhalf uur rijden hier vandaan… dus even helpen kan helaas niet… koester dat maar, maar volgens mij doe je dat al :-*

hoofdpijn is nu eindelijk weg, ruim 3 dagen goede koppijn gehad… en schijnt inderdaad bij 1% van de dames die zwanger zijn voor te komen… (met migraine achtige trekjes… :frowning: ) maar nu geen last dus… :slight_smile:

gister voelde ik me 's avonds een beetje raar… heb ik samen met mijn mannetje ‘ademhalingsoefeningen’ gedaan en dat hielp wel goed… lief he van hem… ik probeer nu dus meer op buikademhaling te concentreren en dat voelt echt lekkerder…

Helaas is zijn werkstuk nog niet klaar… dus… met mezelf op de bank… :wink:

Nee, ik heb de 17e pas echo!!! Nog 9 dagen dus :roll:

Nou, vent en Leine op pad gestuurd! Ik wilde op bed liggen en ze maakten (ja allebei!) veel te veel herrie… Dus nu zijn ze al 2 uur weg :shock: Ben benieuwd hoelaat ze thuis komen en waar ze geweest zijn… Vent is nog nooit alleen met Leine weggeweest trouwens!

hihi spannend… :slight_smile:

op visite bij zijn moeder :mrgreen: ??

oww… nog 9 dagen tot echo… :o das dan even een tegenvaller. sorry…

zal met je mee aftellen… want kan me voorstellen dat het wel zo’n soort gevoel is…

ik ben bezig met een kast verven op dit moment…(nouja niet op DIT moment… want nu ben ik aan het typen) ging net alleen de handgreepjes van de laatjes af halen… waren het aan de voorkant nep schroefjes…en heb ik daar dus een beschadiging op gemaakt (draaien terwijl het nooit zou kunnen draaien…) :? :evil: hmm vond ze toch niet mooi… dus mooi andere handgreepjes denk ik… strakkere :smiley:

stom stom stom… maarja…

Oei Spannend Flien, dat je kerel met je dame op stap is. Ze hebben het vast leuk…

En nog 9 dagen… dat is nog lang meid… gil maar van je af als je gek word van ongeduld hoor…

En Heidy, het zou een wwb-actie kunnen zijn…

Ik heb net de foto’s van de bruiloft bijbesteld voor de moeders etc (wij zijn in het voorjaar 2008 getrouwd :oops: ) Ook een gave foto uitgezocht die we willen laten drukken op het werk van manlief. (hij kan dat lekker goedkoop hihi)

Moeder van vriendlief woont heel ver weg…

Maar ze zijn alweer terecht! Ze waren een flink eind gaan fietsen en ik kreeg een ijskoud kind terug! Dus een warme fles melk erin en toen op bed gelegd om op te warmen! Armen, benen, billen, wangen, oren waren helemaal blauw! Meneer had namelijk niet haar ski-pak aangedaan, maar alleen haar gewone jas :roll:

Ow Flien, ik snap dat dat heel frustrerend is… maar ik denk dat het wel heel goed bedoeld was van Mathijs, en dat hij er totaal geen erg in heeft gehad. Toch?? Jij als mama denkt over dat soort dingen anders na. Mijn man zou ook zulke acties hebben hoor. Hij heeft het niet koud op de fiets… Ja duuhh jij fietst je warm pipo… die friemel zit voorop kou te vangen. Maar meid, niet te boos op hem zijn, het is wel een goed inititiatief dat hij zo met zijn dochter weg is geweest… En ze heeft een frisse neus gehaald vandaag hihi…

Ik ben hier een witlofschotel aan het maken,… hopelijk vind mijn zwangere maag het ook prima… want het maagzuur begint lastiger te worden (nog niet dat ik er wakker van lig, of niet van kan slapen hoor,… maar savonds irriteert het)

Ben ook niet boos… Haha… Vind het alleen wel weer een typische mannenactie :wink: En dat wordt alleen maar bevestigd door jouw woorden! :stuck_out_tongue:

Inmiddels scheurt ze hier achter haar poppenwagen aan de woonkamer door! Levens gevaarlijk voor onze enkels…