Augustus 2008 stoppers deel IV al weer..

wwb–> haha zwangerschapszwemmen hier was enorm hard werken met van die gewichtjes eerst benen armen etc trainen en bekkenbodem en tot slot ff lekker ontspannen in water en daarna thee drinken met zijn allen.

Fijn dat je gevoel weeer iets beter is, hier ook nog niet echt roze/blauwe wolk hoor. Klein buikkie en te kleine uk maken me toch wel iets ongerust, al eet ik nu bewust iets meer zodat kleintje in ieder geval genoeg voeding krijgt. Was nogal slechte eter bang om aan te komen ivm bekken en bloedruk. Vorige keer at ik alles en dronk veel vruchtensap.

nette–> wil matthijs binnen zijn schoenen niet aan? of vind je dat vervelend? Nick wil pas sinds kort zijn sloffen aan houden en papas slippers maat 47 zijn hier geliefd of inderdaad klompen! :mrgreen:

wwb, tuurlijk verzinnen we wel iets! Ik ga ook denken!

Marinda, ik kan me voorstellen dat jij ook niet helemaal op je blauwe wolk zit nu, maar joh…maak je niet teveel zorgen hoor! Groei wijkt nou eenmaal nogal eens af bij die ukkies. Tuurlijk maak je je zorgen over het feit dat ze willen dat je een extra groeiecho laat maken, maar zelfs dan…uit niks is gebleken dat jullie uk het niet goed doet. Kleine kindjes bestaan ook he…Het dochtertje van mijn ex was (en is!) ook zo’n ukkie. Netjes op tijd geboren, maar wat gewicht betreft een krappe 5 pond. En echt, met haar is niks mis hoor!

Laat je maar geruststellen door het feit dat ze het allemaal goed in de gaten houden.

Nette, Mathijsje is ook zo’n heerlijk eigenwijsje dus? Finn ook hoor! Overigens loopt die gewoon op zijn sokken rond de hele dag. Of inderdaad op welk paar schoenen hij dan ook maar te pakken kan krijgen :mrgreen:

Enne…wat die klompjes betreft…die heb je ook in een slofjes-variant he! Lekker zacht, geen herrie en toch een klompje! Ideetje? :wink:

Verder…als je wel wilt vertellen over je gevoel…doen he! Je weet me te vinden! Echt doen hoor!

Ja mathijs is echt een eigenwijs mannetje hoor, heel eigenlijk ben ik niet zo crocks fan, maar mijn vriend heeft inderdaad van die klompsloffen en die vind mathijsje super leuk, dus dat zal mischien een idee zijn, alleen de maat… moet even zien of die er zijn in mathijs zijn maat.

Heel eigenlijk vind ik het niet zo goed idee dat mathijs op blote voeten of sokken loopt, en mathijs weet dat zelf ook heel goed, maar ja de intresse in andere schoenen/sloffen is groot.

Verder baal ik een beetje mijn auto heeft een lekke band, en morgen ben ik ook nog eens alleen, dan heeft mijn vriend kampioenschappen van het darten, wat wel de hele dag en misschien tot s’avonds kan duren, ik had bedacht om dan misschien wat leuks te doen met mathijsje maar helaas kan dus niet weg, ik zal me morgen vast vervelen, ik vind daar niets aan he om in het weekend alleen te zijn, het is maar 1 dag maar toch…

Uhm Nette…dan verwissel je die band toch? Of je belt de ANWB (ben je lid?), dan komen die het voor je doen.

En ik heb die klompsloffen ook in hele kleine maatjes gezien hoor (weet alleen niet meer waar :wall: ), dus ze zouden er moeten zijn!

@nette wrote:

Ja mathijs is echt een eigenwijs mannetje hoor, heel eigenlijk ben ik niet zo crocks fan, maar mijn vriend heeft inderdaad van die klompsloffen en die vind mathijsje super leuk, dus dat zal mischien een idee zijn, alleen de maat… moet even zien of die er zijn in mathijs zijn maat.

Heel eigenlijk vind ik het niet zo goed idee dat mathijs op blote voeten of sokken loopt, en mathijs weet dat zelf ook heel goed, maar ja de intresse in andere schoenen/sloffen is groot.

Verder baal ik een beetje mijn auto heeft een lekke band, en morgen ben ik ook nog eens alleen, dan heeft mijn vriend kampioenschappen van het darten, wat wel de hele dag en misschien tot s’avonds kan duren, ik had bedacht om dan misschien wat leuks te doen met mathijsje maar helaas kan dus niet weg, ik zal me morgen vast vervelen, ik vind daar niets aan he om in het weekend alleen te zijn, het is maar 1 dag maar toch…

nette–> sloffenklompen zijn er in maat 21-22 al hier bij feestwinkels of hebbedingetjes/kado winkels. Is fietsen met Mathijsje naar een kinderboerderij oid geen optie iets wat niet tever weg is met die kou…?

deb–> maak me ook niet teveel zorgen maar het is gewoon gek voor je gevoel nr1 zo groot groeiecho’s ivm reuzenbuik hihi en dan nr 2 zo klein mog geen schopjes, verklaarbaar door voorliggende placenta. Gelukkig gaat verder alles prima met ukkie dus gaan we uit van een mooi en gezond beebje in mei. Klein zou niet erg zijn met 5/6 pond mag ik normaal bevallen :mrgreen: :lol:

Marinda, even voor jouw voorstelling…Basten was een 9 ponder en Finn was nog geen 7 pond…Er kan dus enorm veel verschil zitten tussen twee kinderen, ook al zijn ze gemaakt door dezelfde mensen en wonen ze 9 maanden lang in hetzelfde huisje.

En in jouw geval zou klein dus inderdaad niet vervelend zijn :wink: Komt goed, maar dat weet je zelf ook gelukkig!

Marinda,

mijn zoon was ook een frutje, hij woog 2550 bij de geboorte en was 48 cm. Hij was echt heel fijntjes. (bij een zwangerschapsduur van 38.1)

3 uur oud

Nu is hij nog een lang dun ding, maar hartstikke gezond en levendig. Het hoeft dus echt niks te zeggen hoor.

Maar je moet wel goed voor jezelf zorgen. Goed fruitjes en groenten eten, tussenmaaltijdjes (verantwoorde kunnen ook he), en er zit een verschil tussen aankomen en aankomen he.

Ik ben nu 22 weken en ben deze week mijn 1ste kg aangekomen boven het gewicht van voor de zwangerschap. Ik baal er een beetje van dat het omslagpunt er is, maar goed het is zo. En als jij gewoon gezond en verantwoord eet, dan kom je geen 25 kg aan hoor. Alles waar te voor staat he…

Nette, en van die sokslofjes (zoals bij rainbowbabies ofzo) is dat niet wat?

Je kan op de markt ook hele handige sokken kopen met rubber nopjes eronder dat uitglijden voorkomt.

Op blote voeten en sokken lopen is wel heel goed voor de ontwikkeling van de voetspiertjes he. Maar goed, jij zal je eigen redenen wel hebben om het niet zo prettig te vinden, want je bent hartstikke zorgzaam! (ik wil ook niet belerend overkomen ofzo)

Na ff googlen vond ik dit:

maat 20 -24 kost € 9,50 Ik heb alleen niet gekeken naaar verzendkosten etc.

Je moet kijken bij klompjes en dan punt com.

En dan nog een lekke band. Ken je niemand die hem kan verwisselen, of heb je alleen een thuiskomertje als reserveband? Anders een aardige buurman, anwb ofzo inschakelen?

Kinderboerderij, schaatsen enzo zijn ook leuk om met mathijs te doen he. Of lekker koekjes bakken samen. laat hem maar knoeien met het deeg. Dan ruikt het huis even later heeeeerlijk naar jullie baksels. :drool:

Maar ik snap dat gevoel wel hoor, als mijn man een dag weg moet vind ik dat ook niet leuk!

wwb—> ik wil ook wel zo’n klein schattig frutje hoor! zeker als bevallen dan normaal kan en wil. Nick was ruim8 pond en lag in de couv naast nog kleinere beebjes dan 25oo gram! Hij leek huge en nu vind ik hem op foto’s weer zo klein…

Deb–> grappig zeg een kg verschil inderdaad. ben benieuwd hoe dit beebje gaat zijn straks lijkt me zo speciaal een normale kraamtijd thuis en bezoek kunnen ontvangen. Erg veel zin in! Met Nick kon dat pas na 6 weken mijn ouders hadden Nick na 4 weken pas 2 keer gezien ivm infectiegevaar etc. Wanneer ga je weer blogjes schrijven? Even heel nieuwsgierig…

Heb vandaag weer een nieuwe blog geplaatst Marinda! Ook die draad wordt nu weer opgepakt!

Bedankt voor jullie tips, zelf een band verwisselen kan ik helaas niet, ben wel lid van de ANWB maar niet voor eigen dorp, dus dat gaat denk ik niet lukken, ik kan altijd nog lopend of op de fiets gaan, maar dan kom ik niet ver, schaatsen is super leuk om te doen maar veel te ver weg voor op de fiets, zwemmen kan ook maar ook te ver voor de fiets, nou ja maar eens kijken hoe wij ons gaan vermaken.

Heb je geen behulpzame buurman Nette? Of heeft je vriend even tijd om je band te verwisselen?

Verder vind ik inderdaad het plan om lekker koekjes ofzo te gaan bakken helemaal niet verkeerd! Kan Mathijs lekker kliederen met deeg en versiersels en heb je ook nog eens wat lekkers!

:drool:

We hebben inderdaad nog wel iets om te bakken ruikt ons huis in ieder geval lekker en een verassing voor mijn vriend.

E n over die klomp sloffen WWB leuk plaatje hoor :wink: maar dan worden het toch echt deze… zelfde als papa :mrgreen:

Ow die zijn super Nette!

dit zijn friese klomp sloffen, even zien of ze die ook in de maat van mathijsje hebben, morgen maar eens even bij de dierenwinkel kijken (ja de dierenwinkel verkoopt deze sloffen)

nette, google maar eens op klompsloffen. Dan kom je vanzelf de link van klompjes.com tegen en daar staan ze op. Die pas vanaf maat 24 overigens, maar er staan nog een paar leuke op hoor (o.a. met koeien!) die vanaf maat 20 te krijgen zijn!

Wat een schattige klompsloffen nette! Is er niet iets leuks in de buurt? Soms kan eendjes voren bij een plas al erg leuk zijn. Maar lekkers bakken natuurlijk ook.

Hier bijna weekend zo terugfietsen en frietjes halen erg slecht maar wel lekker haha.

Daarna ze er weer af trainen hihi.

ow sorry Nette, ik heb geen rekening gehouden met jullie friese bloed hihi… Maar inderdaad bij klompjes.com vind je deze ook, alleen weet ik de maat van Matthijs niet hihi… Maar dezelfde sloffen als papa is altijd leuk voor de kleine man he.

Ik heb net de frietpan schoon gemaakt, athans wat nog mogelijk was. Ik denk dat ik maar tegen mijn lief ga zeggen dat het de laatste schoonmaakbeurt van dit apparaat is. Gadver wat een vies ding zeg. Ik krijg het niet meer schoon.

De demontabele delen zitten nu met 3!! vaatwastabletten in de vaatwasser. Hopelijk dat het wat doet, want het was gewoon te erg (de laaste keren heeft manlief het schoongemaakt, en die heeft duidelijk een andere norm dan ik)

Maar vanavond dus frieten uit vers vet :drool:

Deb, ik heb je log gelezen, en ik denk dat ik met je mee moet doen hihi…

dan ik ook deb haha heb mark gister 3 uur naar het kdv dagboek laten zoeken wist zeker dat hij hier lag!! :oops: Bleek dus vanmorgen dat hij op het kdv was blijven liggen mijn fout en ik wilde blijven zoeken tot we hem gevonden hadden hele keet afgezocht zelfs de zolder hihi. Na 3 uur opgegeven gelukkig maar… mark kon er toch nog om lachen al was ik echt onaardig!

hihi…gelukkig maar dat hij er nog om kon lachen Marinda!

Dus jullie doen met me mee? Mooi!

Gisterenavond zijn Rene en ik samen naar de film geweest. We hebben Twilight gezien. In eerste instantie leek het me niet veel (vampierfilm), maar ben blij dat ik me door Rene heb laten overhalen hoor. Wat een geweldige film!!! Heb er echt van genoten!

Ik kan me voorstellen dat jullie nu denken “genieten van een vampierfilm???”. Ja dus… Eigenlijk was het namelijk een hopeloos romantische film. Alles behalve een standaard vampier verhaaltje. De hele sfeer die sprak in de film, heerlijk! Zelfs Rene heeft er van genoten en dat zegt wat hoor! Die heeft normaal niks met romantiek in een film. Echt een aanrader!

Ow lekker dat jullie zo’n goede avond hebben gehad gister Deb! Die neemt niemand meer af he. Heeft Aschwin opgepast? Of hebben jullie iemand anders die oppast?

Marinda, lekkertje ben je hoor, je man zo laten zoeken hihi… zwangerschapsdementie noemen ze dat geloof ik he??

Nette, kom je de dag een beetje door? Hadden ze bij de dierenwinkel leuke sloffen voor Matthijs?

Ik kopieer ff mijn stukje van de mei-moeders, anders tik ik dubbel:

HIer gaat het vandaag wel weer beter. Ik ben woensdag jarig, en heb vandaag mijn kadootje uitgezocht.

Ik wilde eerst dolgraag een luiertas van oliliy, maar omdat we al een rode kinderwagen hebben vond mijn man dat te druk. Hij zei: leuk als jij ermee gaat, maar als ik met de beeb wegga moet het ook nog fatsoenlijk eruit zien. En daar heeft hij wel gelijk in.

Nu heb ik een oilily handtas en toilettas (voor mijn prikspulletjes) besteld bij de oililyshop (tip hoor, want het is daar nu actie, dus ook de luiertassen zijn 50 %)

Ik zal er een plaatje van bij doen:

Ik ben er helemaal blij mee. Mijn gewone handtas is vrij klein voor portemonee, mobiel, prikspullen en een banaan ofzo.

Ik heb nu een werktas en een gewone tas, en dat ben ik ook beu! Dus ik ben helemaal blij met deze kadootjes van mijn man (al moest ik ze zelf bestellen :smiley: )

Nu zijn de mannen een kleinigheidje kopen wat de kleine man kan geven aan mij, en ze doen nog wat andere boodschappen.

Vanavond krijgen we visite, en morgenavond ook. Allebei hele gezellige visite, dus daar kijk ik wel naar uit.