heidy–> wat lief!!! Fijn een lekkere nieuwe pc. Hoe gaat het met buikkie???
wwb–> Dat is niet leuk, al is het wel herkenbaar om klachten te voorkomen loop ik minder Nick te tillen en laat Mark net wat vaker helpen met stofzuigen en laat liggen als hij niet wil helpen. Hierdoor ook vaak irritatie en soms zelfs ruzie. Tsja veel praten en uitleggen al snappen ze het niet wat je voelt. Hier werkt dat het beste. Verbeterd het nog door de rust etc?
FF poetsen en dan laat ik mark buikfoto maken. Net box uit elkaar gesloopt zodat ik de kamer grondig kan poetsen en de kerstbooom er kan staan. Hoe reageren jullie kids erop ik houd mijn hart vast zonder box en met leuke glimmers//…
Marinda,
mijn zoon is bijna 6, die wil niet meer opgepakt worden. Zo heel af en toe wil hij op schoot, maar dan zit ik al.
Verder stofzuig ik al een maand niet meer (ik veeg zo af en toe), ik til geen wasmanden meer, wat er op neer komt dat mijn man de was doet. Want we hebben de machine beneden staan en drogen op zolder. Traplopen vermijd ik ook als het kan (dus vandaar de was ook), en ik ga hooguit 1 x per dag tussendoor naar boven.
Ik doe geen grote boodschappen en ik dweil niet meer. Dat allemaal al ruim een maand (of langer).
Ik besef me echt wel dat mijn man daardoor behoorijk wat grote klussen erbij heeft (hij deed al de wc’s, kattenbak, keuken na het eten). Maar ik kan echt niet meer doen.
Vanmorgen een half uur gestreken, en dan moet ik zeker 1,5 uur liggen wil de pijn wegzakken. Soms zakt hij zelfs niet meer weg van liggen.
Ik sta al met pijn op, dus het beloofd niet veel goeds.
Ik snap dus ook echt wel dat mijn man het gevoel heeft dat het hem te veel word. Maar dan moet hij dat uiten, en er over praten. En niet knorrig op de bank gaan zitten zuchten en ontevreden lopen zijn. Ook zit hij dan op mij te vitten als ik wat vergeet, maar hij vergeet de stomste en gevaarlijkste dingen (laat het gas aanstaan bijvoorbeeld), en ik vergeet een lampje uit te doen, of het plastic van beleg weg te gooien (als het op is)
de balans is gewoon weg, en dat kost weer ff aanpassing. We hebben al iemand geregeld die in januari een dagje de kleine man voor haar hoede neemt. Dan kunnen we samen weg, en dat hebben we heel heel hard nodig. Als we wat meer leuke dingen doen samen, is de veerkracht voor de minder leuke dingen ook groter he.
Die balans was al ff zoek. En als je belasting dan groter word is dat frusterend he.
Echt mijn man is een lieverd, en hij doet normaal heel veel in het huishouden (zeker vergeleken veel anderen). Maar nu ziet hij mij liggen terwijl hij hard werkt, en ik denk dat dat een boosdoener is voor hem.