Hier istie dan, het beruchte lijstje. Hopelijk wordt ie lekker vol de komende tijd.
groetjes Nienke
Wat een gedoe he, met die topics.
Ik zal Ruud vragen het andere topic alsnog te sluiten, want op 2 schrijven is nu ook weer niet nodig.
Het lijstje is inderdaad wel een beetje leeg, maar er zal toch binnenkort wel iemand bij komen?
Het is me gelukt hoor, het 1e deeltje is gesloten.
Misschien een tip voor de volgende keer, noem het deel de 2e of 3e.
Dat is iets handiger terug lezen
zo dat is snel, augustus 2007 stoppers! Succes meiden!
Bedankt Amy!
Ja, de deelnummers erbij zetten, goed idee. Ik doe dit ook voor het eerst :x ! bij onze eerste heb ik wel meegelezen op dit forum, en ik lees nog steeds mee bij het dreumesgebabbel. Maar er waren toen zoveel die meeschreven, dat ik de draad kwijt was en het maar bij lezen heb gehouden.
Wij hebben nog geen uitnodigingen verstuurd Sookie. Pas begin juni ofzo. Ik had zelf een kaart ontworpen, maar nu twijfelen we of het niet toch een kant-en-klare kaart wordt. Er zitten toch wel wat leuke tussen, ik heb nu eerst proefexemplaren aangevraagd. Hebben jullie verder veel via internet geregeld? Ik vind het zo handig, ook balonnen en slingers en de bedankjes heb ik via internet geregeld.
Ik ben afgelopen week op kraamvisite geweest: IK WIL OOK! haha, wel een schatje hoor. :inlove: Nog 4 maanden inhouden en dan maar hopen dat het direct lukt.
Lotte, al wat meer duidelijkheid over je slijmvraagje? haha, ik lag je vraag bij ‘zwanger worden’ geloof ik. Ik ben er nu nog niet zo mee bezig, maar was dat wel bij de eerste. Ik denk dat ik het bewust nog wat afhoud, want anders duren die 4 maanden zo lang!
Leuke zaterdagavond nog meiden.
gr. Nienke
Hoi,
Ik begreep dat je ongeveer 5 dagen last hebt van draderig slijm, dus wat dat betreft klopt het bij mij wel.
Mijn vraag is dus ook beantwoord.
Ik ben nu zo druk met het “onderzoeken” van slijm en evt andere herkenbare dingen, zodat ik dat straks niet allemaal hoef te ontdekken.
Ik hoop het dan wat lso te kunnen laten, snappie?
Mijn nod is ondertussen ook al in zicht.
Als het een beetje volgens het boekje gaat, is mijn volgende nod in mei :dance:
Dus nog 4 of 5 keer ongi en dan gaan we voor het eggie.
Leuk zeg, die voorbereidingen voor je bruiloft.
Wij hebben besloten niet te gaan trouwen.
Vooral mijn vriend ziet er de meerwaarde niet van in.
Stiekem vind ik het wel jammer dat ik nooit in zo’n mooie jurk zal lopen, maar er zijn ergere dingen.
Nu snel weer naar de tv.
Ik de film nine months aan het kijken, alweer baby’s :lol:
Fijn Weekend nog!!!
Hai,
Ik kan het met helemaal voorstellen hoor Lotte. Ook goed bedacht dat je dat nu allemaal al doet. Ze zeggen dan wel als je al een paar maanden aan het proberen bent en het lukt maar niet om zwanger te worden dat je het los moet laten…jaja das makkelijk gezegd!
Wij wilden ook eerst niet trouwen, maar pas toen onze eerste er was hebben we het besloten. Het verandert toch wel vind ik.
gr. Nienke
Wat een weertje vandaag zeg, heeeeerlijk :dance:
Ik dacht vanmiddag vrij te hebben, maar dat viel een beetje tegen.
Samen met een collega ben ik bezig geweest een presentatie voor te bereiden.
Dus de hele middag binnen zitten.
1 voordeel, de helft van de presentatie is af.
Verder niet veel nieuws van deze kant.
Groetjes Lotte
Hoi meiden,
Wat een weertje he?
Heerlijk.
Vanmiddag was ik lekker vrij.
Nadat ik het huis een beetje aan kant had gemaakt (tja, moet ook gebeuren) heb ik een lange wandeling gemaakt.
Helemaal alleen, heerlijk mjn gedachten laten gaan.
Dat was echt ff nodig.
De afgelopen 2 dagen erg druk geweest voor school, dus nu was het even tijd om te ontspannen.
Ja goed hè dat weer. Zag bij de bank vandaag dat het in de schaduw 21 graden was :shock: Heb heerlijk heel de ochtend met Danté buiten gewandeld, bij de konijntjes en de hertjes gekeken en even langs het consultatiebureau. Heeft hij zijn prikje van 11 maanden gehad (die mocht hij toen niet hebben omdat hij erg ziek was.) Hij heeft er nu weer veel last van, maar morgen gaat het vast beter. 't is zo’n dapper ventje :inlove: (sprak de trotse mama). Maar waarom zeg ik dit… omdat het zo heerlijk is buiten te lopen met je kind!! :mrgreen:
Wat kun je dan trots zijn he, op je dappere kind! haha, wel zielig hoor, dat ie er last van heeft. Onze dochter heeft net de 14 maanden prik gehad, dat zijn er twee en doen best zeer. Ze gaan dieper in de arm. Gelukkig is mijn vriend met haar heengeweest. Ze kunnen er een week na die tijd last van krijgen, en dat had ze ook een dag. Koorts, hangerig, veel slapen. Maar dat was maar een dagje gelukkig.
Buiten spelen is hier ook favoriet momenteel. Vorig jaar, kon ze alleen nog maar wat op een kleed rollen enzo, maar nu wordt het voor een hek tussen het terras en de oprit! Had ik al verteld dat ze de zandbak geweldig vindt? Ze is zo 1,5 uur zoet met het zand, schepje en de emmer.
Lotte, hopelijk kun je snel meepraten over je kind Nog nieuws op het ongi-front van iemand? Nog 3 maand en 3 weken en dan gooien we condooms uit het raam, jippie! (ja, stiekem ben ik een eind-juli stopper)
groetjessss!!!
Het lijkt me heel zielig als je je kindje zo hoort huilen als het een prikje krijgt.
Dat komt misschien ook omdat ik zelf niet zo’n held ben als het om spuiten gaat.
En dat wil graag kinderen krijgen :think:
Hier nog geen nieuws van het ongi-front.
Sinds gisteren wel iedere keer buikpijn, misschien een voorbode?
Ik heb daar eigenlijk nooit last van.
Afwachten dus maar.
Fijn weekend!!!
Liefs, Lotte
Gelukkig had je dochter er maar 1 dagje last van Nienke!! Danté moet zn 14 mnd prik een week voor onze trouwen krijgen, maar heb ze al gemeld dat ik daarna wel terug kom met hem. Zul je zien dat hij ziek is als wij het ja woord geven :naughty: gaat dus niet door hè
Lotte, ik ben helemaal niet moeilijk met het geven van prikken of het krijgen van prikken. Het komt misschien ook omdat ik zelf al honderden baby’s heb gevaccineerd. Maar als je dan even later ziet dat je kind er ziek van wordt, dan vind ik het wel heel moeilijk worden :? De meeste kindjes huilen omdat ze de strijd niet willen, ze worden natuurlijk ffies in de houtgreep genomen. Da’s het ergste voor ze, het prikje zelf valt reuze mee.
Ik merk dat ik ook weer meer bezig ben met mn cyclus, heb nou gewoon al een week meer slijmverlies en buikpijn, zo lang duurt die eisprong nou ook weer niet :lol: moet het maar ffies los laten. We zien sowieso in augustus wel of we er voor gaan of niet, we zien wel waar het schip strand. Het ene moment wil ik heel graag, het volgende moment ben ik blij dat ik nog even niet hoef :oops: Voelen jullie ook die ambivalentie?
Mijn weekend is ongeveer een uurtje geleden begonnen.
Ik heb vanavond nog een paar uurtjes gewerkt.
@ nienke, misschien ben ik ook wel stiekem een eind juli-stopper.
We hebben het eigenlijk nog niet gehad over het precieze moment waarop we de condooms vaarwel zeggen.
We kunnen dus 2 kanten op, mijn ongi van juli afwachten, en dan voor het eggie gaan, of ook in augustus ook nog een keertje ongi worden.
Daar moeten we binnenkort maar eens over nadenken.
Lotte, ligt er natuurlijk aan hoe het uitkomt, of heb je dat ook al uitgerekend!
wanneer zou het dan zijn in juli en wanneer in augustus? Morgen is het alweer april, dan nog mei en juni en dan is het al juli!!!
Sookie, heb je op het CB gewerkt? Of ben je verpleegkundige/arts? Onze dochter was net herstellende van een virus, maar ze hebben de prik wel gegeven. Ik dacht dat ze het zouden uitstellen, maar omdat die drie ziektes heersen in Spanje en Frankrijk, hebben ze hem wel gegeven. Vooral omdat we naar Frankrijk op vakantie/huwelijksreis gaan.
Gaan jullie eigenlijk ook op huwelijksreis? We hebben gisteravond de trouwkaart uitgekozen, oftewel ik, mijn vriend vindt (bijna) alles best. Leuk werk hoor!
gr. Nienke
Nienke nee we gaan niet op huwelijksreis. Ik hecht niet zo veel waarde daaraan, doe mn kind er ook geen plezier mee en hem achterlaten lukt me niet :oops: :mrgreen: Leuk dat jullie de kaart hebben uitgezocht!!! Hoe is ie geworden?! Ik vond de text heel moeilijk, haha, maar uiteindelijk is het helemaal gelukt!
Ik heb niet op het cb gewerkt, maar wel op de afdeling jeugdgezondheidszorg van de GGD. Ik werk nu in een huisartsenpraktijk, is erg leuk en divers :inlove: Tijdens die meningitis uitbraak en de daarop volgende vaccinatiecampagne een aantal jaar terug, heb ik al die babytjes mogen vaccineren.
ben vandaag naar A’dam geweest, naar de expositie “Bodies”. Weet niet of jullie dat kennen? Is een tentoonstelling van het menselijk lichaam, met echte lijken. Maar het was helemaal niet gruwelen of vies. Het zag er erg mooi en sereen uit.
Lotte lekker aan het genieten van het mooie weer en je weekend?
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er meer zich laten verleiden om mee te komen praten :mrgreen:
Ik heb een tijdje terug al wel uitgerekend wanneer ik in augustus ongi moet worden.
Volgens mij ben ik toen uitgegaan van een cyclus van 34 dagen.
Ik geloof dat ik toen op 14 augustus uit kwam, maar dat weet ik niet meer zeker.
Als ik het goed heb had ik me bedacht dat ik in juli ongi zou worden, en vanaf 1 augustus voor het eggie kon gaan.
Rond 4 augustus zou dan mijn ei zijn
Of we het ook zo gaan doen weet ik nog niet.
Het ligt er ook een beetje aan hoe mijn cycli tot dan zijn.
haha lotte, goed bezig met rekenen al :inlove:
Dat rekenen heb ik eigenlijk gedaan ivm onze vakantie.
Als mijn cyclus 34 dagen blijft, ben ik op de terugreis van onze vakantie ongi
Met de pil zou ik ervoor zorgen dat ik in die periode niet ongi zou worden, maar deze keer moeten we het er maar voor over hebben.
Oh ja, da’s jammer inderdaad. Gelukkig heb ik zelf nooit zo’n last van mn menstruatie! Hoop jij ook niet, dan valt het nog wel mee.